Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlleen trippen vs in groep

Alleen trippen vs in groep

62 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo mensen. Ik ben nieuw hier maar ik kon geen voorstel thread vinden, dus hierbij. Ik ben Mindless, helemaal fan van psychedelics en ik zoek een community als deze om daar lekker over te praten. :)

Wat betreft alleen trippen vs trippen met anderen. Naar mijn mening kan het beide, maar wordt je bij trippen met anderen enorm gelimiteerd door sociale interactie en staat dat de mate waarin je echt diep kunt gaan enorm in de weg. Ik zie trippen met anderen als iets dat maar moeilijk amusement/entertainment kan ontstijgen. Niet dat daar per se iets mis mee is, omdat het gewoon geweldig is om urenlang extreme lachbuien met elkaar te hebben. Maar wanneer die lachbuien wat afzwakken, merk ik altijd dat taal je in de weg gaat staan. Ook je zorgen maken over of anderen wel lekker trippen is niet bepaald gunstig voor jezelf helemaal laten gaan. Het maakt trouwens verder ook nogal uit wat voor tripmiddel je gebruikt. Iets als 2c-b of LSD werkt best prima in gezelschap, maar paddo's/truffels moet ik gewoon alleen doen.

Met psilocybine trip ik dus praktisch altijd alleen. Naar mijn mening is dat de manier om het te doen. Alleen dan kan ik me compleet laten gaan.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Welkom op het forum Mindless, altijd leuk om er weer een psychonaut bij te hebben.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dankjewel Psychedelibee! Ik hoop hier wat te kunnen bijdragen en kijk er naar uit om hier over m'n favo hobby te praten. :wink:
L
Larocca1971Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik trip altijd alleen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lol! Een paar posts hierboven staat mijn allereerste, of tenminste voorstel post op DF. :laughing: Dat voelt lang geleden zeg...
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Alleen of in een groep van hooguit 3 hechte vrienden.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het hangt echt af van welke substantie er gebruikt wordt. Sommige mensen vind ik altijd leuk om om me heen te hebben, anderen zitten me gewoon echt in de weg als het aankomt op bepaalde drugs (truffels, LSD) en ik hen ook vaak genoeg, aangezien ik bij psychedelica echt dingen my way wil, anders ga ik bad. Soms zijn er drugs die ook gewoon leuk zijn om m'n eentje te doen (ketamine, iets te leuk), andere keren wil ik eerst gewoon dingen in m'n eentje testen (ecstasy, LSA, alprazolam, 3-MeO-PCP) maar het kan even goed zijn dat ik juist wel mensen om me heen wil hebben (ecstasy, 2C-B).
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Toevallig ben ik aan overwegen om voor het eerst alleen te gaan trippen. Het lijkt me wel fijn om niet afgeleid te worden door de ander. Ik zou wel een goede vriendin inlichten en die bellen als ik bang zou zijn.
Ik denk dat ik wel genoeg ervaring heb om eens alleen te trippen. Maar ik durf nog niet 🙈
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#9
Natozlato zei:
Toevallig ben ik aan overwegen om voor het eerst alleen te gaan trippen. Het lijkt me wel fijn om niet afgeleid te worden door de ander. Ik zou wel een goede vriendin inlichten en die bellen als ik bang zou zijn.
Ik denk dat ik wel genoeg ervaring heb om eens alleen te trippen. Maar ik durf nog niet 🙈
Klik om te vergroten...
Welke drug zou je willen doen?
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#10
4-ho-met, omdat ik hier al een paar keer op getript heb en ik het een vriendelijk stofje vind, wat meer oppervlakkig zoals 2cb en minder diepe gedachten zoals bij paddo's. Ik werd bij paddos heel emotioneel en verdrietig. Als ik alleen zou zijn in zo'n staat, zou ik wel bang zijn dat ik bad zou gaan.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Heb jij vaker alleen getript? En hoe is dat bevallen?
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#12
Natozlato zei:
4-ho-met, omdat ik hier al een paar keer op getript heb en ik het een vriendelijk stofje vind, wat meer oppervlakkig zoals 2cb en minder diepe gedachten zoals bij paddo's. Ik werd bij paddos heel emotioneel en verdrietig. Als ik alleen zou zijn in zo'n staat, zou ik wel bang zijn dat ik bad zou gaan.
Klik om te vergroten...
Niet dat je hier veel aan hebt, want voor iedereen is een trip natuurlijk anders, maar een vriend van mij die tript ook vaak genoeg in z'n eentje op 4-HO-MET en heeft altijd na de trip heel veel dingen waar hij mee kan werken. Denk dat dat wel een drug zou moeten zijn die je veilig in je eentje kan doen, zeker als je de veiligheidsmaatregelen die je al noemde ernaast ook nog uitvoert!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Natozlato zei:
Toevallig ben ik aan overwegen om voor het eerst alleen te gaan trippen. Het lijkt me wel fijn om niet afgeleid te worden door de ander. Ik zou wel een goede vriendin inlichten en die bellen als ik bang zou zijn.
Ik denk dat ik wel genoeg ervaring heb om eens alleen te trippen. Maar ik durf nog niet 🙈
Klik om te vergroten...
De nieuwsgierigheid moet het even winnen van de angst. :wink:

Je kunt ook altijd heel licht beginnen. :) En zoals je zegt iemand hebben die je van tevoren inlicht dat je gaat trippen en die je kunt bellen. En eventueel (als je er de beschikking over hebt) wat benzo's hebben liggen, meer als geruststelling dat je tijdens eventuele paniek jezelf daarmee zou kunnen kalmeren. Als uiterste noodoplossing.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#14
Natozlato zei:
4-ho-met, omdat ik hier al een paar keer op getript heb en ik het een vriendelijk stofje vind, wat meer oppervlakkig zoals 2cb en minder diepe gedachten zoals bij paddo's. Ik werd bij paddos heel emotioneel en verdrietig. Als ik alleen zou zijn in zo'n staat, zou ik wel bang zijn dat ik bad zou gaan.
Klik om te vergroten...
Ik kan natuurlijk niet in algemene bewoordingen spreken, dus geef even een eigen ervaring als voorbeeld. Bij mijn laatste paddotrip in november moest ik intens huilen. Zelfs mijn hond maakte zich zorgen :wink: Kan me niet herinneren voor het laatst zo gehuild te hebben. Wanneer mannen huilen is er meestal ook wel iets aan de hand. Wanneer een vrouw huilt voelt het voor haar vaak als een opluchting- ‘ja lekker even huilen’. Bij een man zinkt ie vaak nog dieper in de put. Dat was even een generalisatie. :wink: Natuurlijk zijn er ook vrouwen die zich nog miserabeler voelen na een jankbeurt. Voorheen voelde ik mij na huilen ook meer miserabel dan voor het huilen. Echter in deze zeer intense emotionele trip voelde het als een echte opluchting. In dezelfde trip had ik ook nog vele momenten van intens plezier- lachen en seksuele opwinding. Ik voelde mij na de trip dichter bij mezelf.
Ik kan je dus eigenlijk juist aanraden de paddo trip te doen en niet een chemisch middel. Met chemische middelen bereik je nooit de diepgang als met natuurlijke psychedelica. Als je gewoon plezier wil, ook dat kan met natuurlijke middelen. Maar dan gaat het wel op een veel dieper niveau zodat je er ook daadwerkelijk iets aan hebt op een dieper niveau.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#15
Natozlato zei:
Toevallig ben ik aan overwegen om voor het eerst alleen te gaan trippen. Het lijkt me wel fijn om niet afgeleid te worden door de ander. Ik zou wel een goede vriendin inlichten en die bellen als ik bang zou zijn.
Ik denk dat ik wel genoeg ervaring heb om eens alleen te trippen. Maar ik durf nog niet 🙈
Klik om te vergroten...
Ik trip ook altijd alleen. Ik ben het eens met ‘newbe’ @Mindless hierboven (welkom! 🕺🏽) dat het je veel dieper in jezelf brengt. Wees niet bang om eindelijk in contact te komen met jezelf op het diepste niveau. Het voelt als thuiskomen.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#16
שמש zei:
Ik voelde mij na de trip dichter bij mezelf.
Ik kan je dus eigenlijk juist aanraden de paddo trip te doen en niet een chemisch middel.
Klik om te vergroten...

Heb dit eerder erover gelezen. Spreekt me erg aan. Geen last gehad van misselijkheid?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
@שמש
Ik heb echt heel erg moeite met vol overgave huilen. Ik zou het wel willen, maar het lukt gewoon niet. Heel soms tijdens een trip lukt het wel en dat voelt dan fantastisch. Tijdens mijn laatste ALD-52 trip kwam het ook. En het ging helemaal nergens over. Het was gewoon diepe oude pijn die losliet en waar ik al lang niet meer van wist waardoor het daar ooit kwam. Dat was echt een prachtige ervaring en ik voelde me zoveel lichter naderhand. Ik ben dan ook van mening dat sommige pijn alleen loslaat door te huilen.

Prachtig (imo) nummer die hierover gaat:


Kan mij erg vinden in deze lyrics...

Ben het verder ook met je voorstel eens om gewoon paddo's (of truffels) te doen, zelfs als je alleen tript. Je kunt heel licht beginnen met deze middelen en je hebt met psychedelica sowieso geen garantie op een "goede" trip. Ook met 4-HO-MET of bijvoorbeeld 2C-B hebben mensen moeilijke trips gehad. Als het uitgangspunt is om een makkelijke trip te hebben, kun je imo beter gewoon niet alleen gaan trippen. De beste bescherming die je hebt is meegaan in wat het middel je wil laten zien. En daarnaast te denken aan verantwoorde dosering, een "hulplijn", eventueel kalmeringsmiddelen.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#18
Albedo zei:
Heb dit eerder erover gelezen. Spreekt me erg aan. Geen last gehad van misselijkheid?
Klik om te vergroten...
Nee nooit. Maar dat zegt niet heel veel omdat ik erg van de smaak van paddo’s hou, terwijl veel mensen juist wel misselijk worden. Ik krijg juist een soort ‘kickerig’ gevoel van die smaak. Alhoewel ik juist bij de laatste paddotrip (maar eigenlijk waren het truffels; zoals je weet is de mentale uitwerking hetzelfde) wel lichtelijk misselijk werd (probeer maar eens 20 gram verse truffels op te eten op een nuchtere maag 😅)(als je nooit eerder truffels hebt gehad doseer conservatief- tussen 10-15 gram vers). De smaak is ook wel heel anders. Truffels smaken zurig. Paddo’s meer muf.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Ik ben dan ook van mening dat sommige pijn alleen loslaat door te huilen.
Klik om te vergroten...
Absoluut. Oude pijn zet zich vast in het lichaam. Huilen lijkt het enige middel om dat los te maken. Ik snik ook regelmatig tijdens verbonden adem sessie’s trouwens. Niet te verwarren met transformational breathing wat blijkbaar heel iets anders is.
C
CocosLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik trip altijd alleen. 25 jaar geleden LSD, Paddo's, Truffels
Dit jaar weer begonnen met Druide Fantasy, Truffels, Trip-E, en afgelopen zaterdag LSA

Ik gebruik het om iets in mn leven te onderzoeken of te transformeren.
Ik bouw het rustig op, check eerst even met hele kleine dosis hoe het valt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."