Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTruffel therapie?

Truffel therapie?

69 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Maar 1 manier om achter te komen. Experimenteren. ^^
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#2
De smaak is idd vies. Ik zelf eet ze vaak weg met pindakaas of chocopasta. maar het beste is gewoon bikkelen en zonder iets eten en goed fijn kauwen.

Thee werkt heel snel en intens. Ik zou het niet doen. Mijn thee ervaring was dat na 10 minuten de muren begonnen te ademen en nog 10 minuten verder lag ik op de bank misselijk.
De potentie gaat niet echt verloren met thee. In water is de werkzame stof zover ik weet vrij stabiel. Maar de opname in je lichaam gaat dus wel veel veel sneller. Dus je krijgt een korte intense trip.

De dosering 7,5gram komt overeen met wat ik zij :P
Bijnemen kan. Dat heb ik ook wel gedaan en werkt wel, maar het leven eindigt niet volgende week. Je kan ook 7,5g ervaren en dan een paar weken later 15g doen.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#3
Choco zei:
Ik kan het nemen met een lepel pindakaas of een kom cornflakes, maar wat is jullie advies op dat gebied?
Klik om te vergroten...

Ik heb het vaak met walnoten weggewerkt omdat ik dat wel vond matchen qua structuur en ver weg qua smaak (je hebt wat fantasie nodig).
Gisteren na jaren een grammetje gegeten als microdose en vond me het toch vies, maar ik herinnerde me toen weer dat je niet moet gaan focussen op de smaak.
Kauw, loop rond, doe klusjes ondertussen, slokje sterke kruidenthee om het weg te spoelen na het kauwen en doorgaan. Focus op het einddoel :grin:
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#4
inner_search zei:
Ik nam 1 a2 gram Atlantis voor een maand.
Klik om te vergroten...
O wilde zeggen 1 a 2 gr is toch geen microdosis maar je bedoeld natuurlijk truffels Atlantis:thinking:
Choco zei:
De verkoper raadde als first timer 7,5 gram aan.
Klik om te vergroten...
Opzich geen slecht advies hoor en volgens mij werd dit juist hier ook geopperd door Martinus :wink:
Martinus zei:
Kwa dosering zou ik 5 - 7,5g proberen als eerste keer.
Klik om te vergroten...
Maar vooral deze vind ik belangrijk:
Martinus zei:
maar het leven eindigt niet volgende week. Je kan ook 7,5g ervaren en dan een paar weken later 15g doen.
Klik om te vergroten...
Omdat je het wellicht alleen gaat doen en voor het eerst zou ik met 5gr beginnen. Als je dat na anderhalf uur echt veeel te mild vind dat neem je er nog 5gr bij ofzo. Er is nog genoeg tijd om met hogere doseringen te beginnen. Als je een tripsitter zou hebben dan zou ik zelfs niet lager gaan dan 7,5 gr. Puur gewoon mening van Mezelf natuurlijk :)
C
ChocoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Purplext zei:
Ik heb het vaak met walnoten weggewerkt omdat ik dat wel vond matchen qua structuur en ver weg qua smaak (je hebt wat fantasie nodig).
Gisteren na jaren een grammetje gegeten als microdose en vond me het toch vies, maar ik herinnerde me toen weer dat je niet moet gaan focussen op de smaak.
Kauw, loop rond, doe klusjes ondertussen, slokje sterke kruidenthee om het weg te spoelen na het kauwen en doorgaan. Focus op het einddoel :grin:
Klik om te vergroten...
Hm walnoten zijn inderdaad geen slecht idee. Ik zat al aan een kop kruidenbouillon te denken om een slok te nemen bij elke hap. Het zoute zou het zure moeten neutraliseren als ik goed op heb gelet op school.
C
ChocoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Martinus zei:
De smaak is idd vies. Ik zelf eet ze vaak weg met pindakaas of chocopasta. maar het beste is gewoon bikkelen en zonder iets eten en goed fijn kauwen.

Thee werkt heel snel en intens. Ik zou het niet doen. Mijn thee ervaring was dat na 10 minuten de muren begonnen te ademen en nog 10 minuten verder lag ik op de bank misselijk.
De potentie gaat niet echt verloren met thee. In water is de werkzame stof zover ik weet vrij stabiel. Maar de opname in je lichaam gaat dus wel veel veel sneller. Dus je krijgt een korte intense trip.

De dosering 7,5gram komt overeen met wat ik zij :P
Bijnemen kan. Dat heb ik ook wel gedaan en werkt wel, maar het leven eindigt niet volgende week. Je kan ook 7,5g ervaren en dan een paar weken later 15g doen.
Klik om te vergroten...

Oons bint zunig, zoals ze hier zeggen. Vind het dan min of meer zonde om 7,5 gram weg te gooien.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Choco zei:
Oons bint zunig, zoals ze hier zeggen.
Klik om te vergroten...
Off-topic maar nog een zeeuw gespot geloof ik 😛
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#8
Choco zei:
Oons bint zunig, zoals ze hier zeggen. Vind het dan min of meer zonde om 7,5 gram weg te gooien.
Klik om te vergroten...

Ik zou eerder zuinig zijn op je eerste ervaring! Beter een underwhelming maar goed te handelen eerste ervaring, als een overwhelmed slechte eerste ervaring.
Maak eerst even kennis, als het bevalt, kan je altijd nog voor een hogere dosis gaan.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Choco zei:
Oons bint zunig, zoals ze hier zeggen. Vind het dan min of meer zonde om 7,5 gram weg te gooien.
Klik om te vergroten...

je kan ze bewaren voor een aantal weken in de koelkast of drogen en dan voor maanden of jaren
J
JuunLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zeelanddude zei:
Off-topic maar nog een zeeuw gespot geloof ik 😛
Klik om te vergroten...
Hosternokke! tzal toch niet waar zijn :cheerpompom:
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Zeelanddude zei:
Off-topic maar nog een zeeuw gespot geloof ik 😛
Klik om te vergroten...

Juun zei:
Hosternokke! tzal toch niet waar zijn :cheerpompom:
Klik om te vergroten...


Choco zei:
Excuus voor de late reactie. Overijssel.
Klik om te vergroten...

ietsje beter lezen zeeuwse jongens :wink:
C
ChocoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Purplext zei:
Ik zou eerder zuinig zijn op je eerste ervaring! Beter een underwhelming maar goed te handelen eerste ervaring, als een overwhelmed slechte eerste ervaring.
Maak eerst even kennis, als het bevalt, kan je altijd nog voor een hogere dosis gaan.
Klik om te vergroten...

Goed tip, met alle drugs is dit verstandig naar mijn mening, dus goed dat je me eraan herinnert.
C
ChocoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Martinus zei:
je kan ze bewaren voor een aantal weken in de koelkast of drogen en dan voor maanden of jaren
Klik om te vergroten...
Ik heb ze gekregen in een metalen verpakking met vaccum. Als ik die verpakkking aanbreek en daarna in de koelkast leg blijven ze dus ook nog wel zo lang goed?
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Choco zei:
Ik heb ze gekregen in een metalen verpakking met vaccum. Als ik die verpakkking aanbreek en daarna in de koelkast leg blijven ze dus ook nog wel zo lang goed?
Klik om te vergroten...

Dat kan ik niet uit ervaring zeggen,

En anders volg je toch het advies van de verkoper op en eet je eerst de helft en dan als het begin te werken en je vind het heel fijn dan neem je meer. En anders niet.

Ik zou het niet willen verspillen van de truffels uit je hoofd zetten en je focussen op dat je ervaring leuk is. En dat doe je door in het moment je gevoel te volgen.
En als het fout gaat dan brand je je vingers. Dat hoort ook bij het leven.
Mijn eerste trip was best heavy en het heeft mij niet gestopt om door te gaan met het gebruiken.
Ondertussen zijn al mijn vrienden afgehaakt omdat ze een paranoïde getinte trip hebben gehad of het gewoon niet fijn vinden.

Je gaat er niet dood aan. Worse case raak je emotioneel gestrest omdat je je schaduw heb gezien en deze niet durft te aanvaarden.
C
ChocoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Martinus zei:
Dat kan ik niet uit ervaring zeggen,

En anders volg je toch het advies van de verkoper op en eet je eerst de helft en dan als het begin te werken en je vind het heel fijn dan neem je meer. En anders niet.

Ik zou het niet willen verspillen van de truffels uit je hoofd zetten en je focussen op dat je ervaring leuk is. En dat doe je door in het moment je gevoel te volgen.
En als het fout gaat dan brand je je vingers. Dat hoort ook bij het leven.
Mijn eerste trip was best heavy en het heeft mij niet gestopt om door te gaan met het gebruiken.
Ondertussen zijn al mijn vrienden afgehaakt omdat ze een paranoïde getinte trip hebben gehad of het gewoon niet fijn vinden.

Je gaat er niet dood aan. Worse case raak je emotioneel gestrest omdat je je schaduw heb gezien en deze niet durft te aanvaarden.
Klik om te vergroten...
Je raakt voor mij ook een van de grootste reden om psychedelica te willen gebruiken. Een paranoïde trip komt voort uit ego, denk ik. De notie dat je belangrijk of onmisbaar bent op een of andere manier en het feit dat we dat allemaal opzoeken.

Het wegvallen van ego en de manier waarop Michael Pollan daarover spreekt en schrijft, vind ik erg interessant. Die noties maken het leven onnodig ingewikkeld. Als psychedelica kunnen helpen om het simpeler te maken dan ben ik daar helemaal voor, maar zelfs als ik dat doel niet behaal koop ik nog steeds graag een kaartje voor de rit. 😜
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Choco zei:
Je raakt voor mij ook een van de grootste reden om psychedelica te willen gebruiken. Een paranoïde trip komt voort uit ego, denk ik. De notie dat je belangrijk of onmisbaar bent op een of andere manier en het feit dat we dat allemaal opzoeken.

Het wegvallen van ego en de manier waarop Michael Pollan daarover spreekt en schrijft, vind ik erg interessant. Die noties maken het leven onnodig ingewikkeld. Als psychedelica kunnen helpen om het simpeler te maken dan ben ik daar helemaal voor, maar zelfs als ik dat doel niet behaal koop ik nog steeds graag een kaartje voor de rit. 😜
Klik om te vergroten...

Je moet het maar gewoon zelf beleven. Hoop dat je het leuk vind. Voor mij was zeer fijn. Ik voel me 10 kilo lichter. Maar aan de andere kant ben ik een totale vlierenfluiter geworden dus... Tis maar net na hoe je er na kijk of het goed of slecht is :P
S
SisyphusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Choco zei:
Ik heb vandaag Atlantis truffels gehaald. De verkoper raadde als first timer 7,5 gram aan. Als het dan goed voelt zou ik 7,5 bij kunnen nemen. Dat is toch wel degelijk iets anders dan hier werd verteld. Ik voel meer voor jullie advies, maar ik vraag me toch ook af of die 2,5 gram zo'n verschil maakt.

Is het ook wel verstandig om bij te nemen? Met andere drugs kan dat vaak wel, maar ik kan me voorstellen dat dit voor truffels anders is.

Dan over de inname. De verkoper raadde suiker af. Ik ga eerst proberen het gewoon te eten zonder iets toe te voegen, maar ik lees ook dat de smaak niet geweldig is. Thee maken is een optie, maar vind ik zonde aangezien ik ook lees dat warmte de werkzame stof afbreekt. Ik kan het nemen met een lepel pindakaas of een kom cornflakes, maar wat is jullie advies op dat gebied?
Klik om te vergroten...

Onderstaande is puur mijn eerste ervaring, heb er daarna nog meerdere keren gehad, maar vanuit de eerste ervaring hoop ik dat dit je kan helpen.

Mijn eerste trip was begin 2019, ik had er een boel over gelezen. Maar het was totaal anders dan ik had verwacht, dus klamp je niet vast aan het idee dat je hebt, maar laat iedere verwachting los en laat je meenemen door de trip. Ik had 15gr Atlantis, eerst de helft genomen, een uur gewacht omdat ik bij medicijnen en xtc na een half uur meestal het effect voel, maar een ruime marge wilde nemen. Mijn benen voelden wat zwaarder, maar dat was alles. Nog een kwart bij genomen, weer een uur gewacht, waarna de gordijnen en het vloerkleed een beetje leken te bewegen. Ik dacht, wat is dit voor laf spul, mijn eerste biertje toen ik 15 was, was boeiender. Toen het laatste kwart genomen, zo van, als dit alles is, vind ik het zonde om weg te gooien, ik vreet het wel op want dit ga ik ook niet bewaren voor een ander keer. Vervolgens de stad in gegaan.

Echter, bij truffels en alle andere spul dat ik tot dusver ken, is er een drempelwaarde. Je twijfelt of het wat doet, maar zolang je twijfelt werkt het nog niet. Je moet over een minimale dosis heen, wat ook afhankelijk is van je gewicht en weerstand. In de dans/disco sloeg hij ineens in en bleek het toch wel een ongekend unieke ervaring op te leveren. Je weet gewoon dat het raak is, geen twijfel, je bent aan de beurt. Er was een tripsitter bij me, onbekend met de ervaring, maar wel mijn stabiele factor die ik verteld heb dat het insloeg, wat een atoombom qua sensaties/interpretaties, maar niet verkeerd, het was prachtig.

Lang verhaal kort, je weet niet wat je te wachten staat. Zorg dat je goed in je vel zit en de omgeving goed voelt. Als je het vervelend begint te vinden, verander dan van setting (locatie / kamer), dat kan het bijzonder snel oplossen. Het spul geeft je de ervaring die je zoekt, zonder dat je zelf wist dat je die zocht. Dit klinkt heel spiritueel, maar dit is voor mij tot dusver de conclusie en die zul je tzt mogelijk pas begrijpen, of voor jou heeft het een andere richting.

De smaak is niet fijn, maar ook niet al te erg. Je loopt een stuk natuur te vreten, ik weet niet of het nou naar zand, modder of takken smaakt, maar het zal je bij blijven, maar op zich vind ik dat best een mooie link aan de geur, ervaring en connectie met de natuur die het geeft. Ik maak er nooit thee oid van, maar eet ze puur en daarna wat cashewnoten erachteraan, omdat ze qua structuur een beetje hetzelfde lijken. Maar dat is mijn trucje, nog nooit ergens gelezen, maar voor mij werkt het.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik las knuffeltherapie en werd al helemaal warm van het idee.. 🥺
C
ChocoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ben ze nu aan het eten. Eerste observatie is dat de smaak reuze meevalt. Beetje zuur, beetje nootachtig, niet lekker, maar prima te doen.

Nu 7,5 genomen.
Edit:10 minuten geleden de andere 7,5 ingenomen. Omdat ik het aandurfde en het goed voelde.

De rest van het verslag komt later. 😁
G
GonzoGrasshopperLid
01-01-2024, 00:00
#20
Choco zei:
Ben ze nu aan het eten. Eerste observatie is dat de smaak reuze meevalt. Beetje zuur, beetje nootachtig, niet lekker, maar prima te doen.

Nu 7,5 genomen.

De rest van het verslag komt later. 😁
Klik om te vergroten...
Veel plezier!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."