#1
Maar 1 manier om achter te komen. Experimenteren. ^^
Ik kan het nemen met een lepel pindakaas of een kom cornflakes, maar wat is jullie advies op dat gebied?
O wilde zeggen 1 a 2 gr is toch geen microdosis maar je bedoeld natuurlijk truffels AtlantisIk nam 1 a2 gram Atlantis voor een maand.
Opzich geen slecht advies hoor en volgens mij werd dit juist hier ook geopperd door MartinusDe verkoper raadde als first timer 7,5 gram aan.
Maar vooral deze vind ik belangrijk:Kwa dosering zou ik 5 - 7,5g proberen als eerste keer.
Omdat je het wellicht alleen gaat doen en voor het eerst zou ik met 5gr beginnen. Als je dat na anderhalf uur echt veeel te mild vind dat neem je er nog 5gr bij ofzo. Er is nog genoeg tijd om met hogere doseringen te beginnen. Als je een tripsitter zou hebben dan zou ik zelfs niet lager gaan dan 7,5 gr. Puur gewoon mening van Mezelf natuurlijkmaar het leven eindigt niet volgende week. Je kan ook 7,5g ervaren en dan een paar weken later 15g doen.
Hm walnoten zijn inderdaad geen slecht idee. Ik zat al aan een kop kruidenbouillon te denken om een slok te nemen bij elke hap. Het zoute zou het zure moeten neutraliseren als ik goed op heb gelet op school.Ik heb het vaak met walnoten weggewerkt omdat ik dat wel vond matchen qua structuur en ver weg qua smaak (je hebt wat fantasie nodig).
Gisteren na jaren een grammetje gegeten als microdose en vond me het toch vies, maar ik herinnerde me toen weer dat je niet moet gaan focussen op de smaak.
Kauw, loop rond, doe klusjes ondertussen, slokje sterke kruidenthee om het weg te spoelen na het kauwen en doorgaan. Focus op het einddoel![]()
De smaak is idd vies. Ik zelf eet ze vaak weg met pindakaas of chocopasta. maar het beste is gewoon bikkelen en zonder iets eten en goed fijn kauwen.
Thee werkt heel snel en intens. Ik zou het niet doen. Mijn thee ervaring was dat na 10 minuten de muren begonnen te ademen en nog 10 minuten verder lag ik op de bank misselijk.
De potentie gaat niet echt verloren met thee. In water is de werkzame stof zover ik weet vrij stabiel. Maar de opname in je lichaam gaat dus wel veel veel sneller. Dus je krijgt een korte intense trip.
De dosering 7,5gram komt overeen met wat ik zij :P
Bijnemen kan. Dat heb ik ook wel gedaan en werkt wel, maar het leven eindigt niet volgende week. Je kan ook 7,5g ervaren en dan een paar weken later 15g doen.
Off-topic maar nog een zeeuw gespot geloof ik 😛Oons bint zunig, zoals ze hier zeggen.
Oons bint zunig, zoals ze hier zeggen. Vind het dan min of meer zonde om 7,5 gram weg te gooien.
Oons bint zunig, zoals ze hier zeggen. Vind het dan min of meer zonde om 7,5 gram weg te gooien.
Hosternokke! tzal toch niet waar zijnOff-topic maar nog een zeeuw gespot geloof ik 😛

Off-topic maar nog een zeeuw gespot geloof ik 😛
Hosternokke! tzal toch niet waar zijn![]()
Excuus voor de late reactie. Overijssel.
Ik zou eerder zuinig zijn op je eerste ervaring! Beter een underwhelming maar goed te handelen eerste ervaring, als een overwhelmed slechte eerste ervaring.
Maak eerst even kennis, als het bevalt, kan je altijd nog voor een hogere dosis gaan.
Ik heb ze gekregen in een metalen verpakking met vaccum. Als ik die verpakkking aanbreek en daarna in de koelkast leg blijven ze dus ook nog wel zo lang goed?je kan ze bewaren voor een aantal weken in de koelkast of drogen en dan voor maanden of jaren
Ik heb ze gekregen in een metalen verpakking met vaccum. Als ik die verpakkking aanbreek en daarna in de koelkast leg blijven ze dus ook nog wel zo lang goed?
Je raakt voor mij ook een van de grootste reden om psychedelica te willen gebruiken. Een paranoïde trip komt voort uit ego, denk ik. De notie dat je belangrijk of onmisbaar bent op een of andere manier en het feit dat we dat allemaal opzoeken.Dat kan ik niet uit ervaring zeggen,
En anders volg je toch het advies van de verkoper op en eet je eerst de helft en dan als het begin te werken en je vind het heel fijn dan neem je meer. En anders niet.
Ik zou het niet willen verspillen van de truffels uit je hoofd zetten en je focussen op dat je ervaring leuk is. En dat doe je door in het moment je gevoel te volgen.
En als het fout gaat dan brand je je vingers. Dat hoort ook bij het leven.
Mijn eerste trip was best heavy en het heeft mij niet gestopt om door te gaan met het gebruiken.
Ondertussen zijn al mijn vrienden afgehaakt omdat ze een paranoïde getinte trip hebben gehad of het gewoon niet fijn vinden.
Je gaat er niet dood aan. Worse case raak je emotioneel gestrest omdat je je schaduw heb gezien en deze niet durft te aanvaarden.
Je raakt voor mij ook een van de grootste reden om psychedelica te willen gebruiken. Een paranoïde trip komt voort uit ego, denk ik. De notie dat je belangrijk of onmisbaar bent op een of andere manier en het feit dat we dat allemaal opzoeken.
Het wegvallen van ego en de manier waarop Michael Pollan daarover spreekt en schrijft, vind ik erg interessant. Die noties maken het leven onnodig ingewikkeld. Als psychedelica kunnen helpen om het simpeler te maken dan ben ik daar helemaal voor, maar zelfs als ik dat doel niet behaal koop ik nog steeds graag een kaartje voor de rit. 😜
Ik heb vandaag Atlantis truffels gehaald. De verkoper raadde als first timer 7,5 gram aan. Als het dan goed voelt zou ik 7,5 bij kunnen nemen. Dat is toch wel degelijk iets anders dan hier werd verteld. Ik voel meer voor jullie advies, maar ik vraag me toch ook af of die 2,5 gram zo'n verschil maakt.
Is het ook wel verstandig om bij te nemen? Met andere drugs kan dat vaak wel, maar ik kan me voorstellen dat dit voor truffels anders is.
Dan over de inname. De verkoper raadde suiker af. Ik ga eerst proberen het gewoon te eten zonder iets toe te voegen, maar ik lees ook dat de smaak niet geweldig is. Thee maken is een optie, maar vind ik zonde aangezien ik ook lees dat warmte de werkzame stof afbreekt. Ik kan het nemen met een lepel pindakaas of een kom cornflakes, maar wat is jullie advies op dat gebied?
Veel plezier!Ben ze nu aan het eten. Eerste observatie is dat de smaak reuze meevalt. Beetje zuur, beetje nootachtig, niet lekker, maar prima te doen.
Nu 7,5 genomen.
De rest van het verslag komt later. 😁
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."