Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allemaal, Zoals sommigen weten heb ik onlangs mijn eerst trip gemaakt op 15 gram atlantis. Het was erg leuk en zeker voor herhaling vatbaar. In mijn eerste trip had ik veel filosofische gedachten, visuals en een gevoel van euforie. Wat ik daarnaast verwacht had, maar niet heb ervaren waren hallucinaties, egodood en de reis tussen werelden die vaak beschreven wordt door ervaren psychonauten. Bij onderzoek voor mijn tweede trip die ik over een maand of iets later wil gaan maken, zie ik dat er bij verschillende soorten truffels verschillende effecten kunnen worden verwacht. Zo zou Hollandia meer hallucinaties opwekken. Dit kan een marketingpraatje zijn, maar ik vraag me dus af of dit echt het geval is. Het voelt namelijk logischer dat dit simpelweg met de dosering te maken heeft. Mijn verwachting was eerder dan ook dat een hogere dosering atlantis mij ook de effecten zou kunnen geven die ik zoek, maar dit zie ik nergens bevestigd worden. Wie kan mij helpen dit beter te begrijpen?"
"Hallo allemaal, Ik ben nieuw op dit forum, maar lees al wel wat jaartjes mee. Hoewel ik in het verleden wel wat ervaring heb gehad met recreatief gebruik van verschillende middelen ligt dit al een behoorlijke tijd stil. Sinds een tijdje heb ik echter steeds meer de behoefte om toch eens psychedelica te proberen omdat dat iets is waar ik in mijn jaren nooit aan ben toegekomen. Uiteraard wil ik dat verantwoordelijk doen en niet alleen. Voor mij is het probleem dat geen van mijn huidige vrienden deze zelfde behoefte heeft of zelfs positief tegenover drugsgebruik staat, anders dan wat de dokter voorschrijft. Om toch een keer deze ervaring te hebben vond ik dingen als truffel therapie of lsd retraites. Bij gebrek aan iets anders denk ik dat dat mijn enige optie is om dit een keer te ervaren. Mijn vraag aan dit forum is dan ook of dit soort sessies de moeite waard zijn, of dat er andere groepen of initiatieven zijn waar in een gecontroleerde omgeving psychedelica gebruikt kunnen worden, die beter zijn. Alle suggesties zijn welkom 😃"
"snorlax zei: Het is vrij lastig te beoordelen of een ander soort ook sterker is. Er speelt zoveel dat je trip kan beïnvloeden. De hele set en setting en onderbewust neem je ook mee wat er in de uitleg staat van de soort die je koopt. Maar ook met de zelfde soort kan je verschillen hebben in sterkte. Klik om te vergroten... Dit kan ik me goed voorstellen. Het blijft een natuurlijk product dus de kans dat er een keer een minder sterke of juist sterkere batch tussen zit is aanwezig."
"Martinus zei: waarom probeer je niet een paddo growkit? Dan kun je een voorraadje groeien. het effect van truffels en paddo's zijn hetzelfde gezien het de zelfde actieve stof is. Als je dan de diepte in wil dan neem je de heroic dose (5gram droog) en kijk je hoe ver je kom. Je kan zo 30+ gram uit een growkit halen (droog) dus dan heb je ook genoeg voor experimenteren. En gedroogde paddo's blijven eeuwig goed dus dan verspil je ook niks. :P Ik zelf ben nooit zo ver gegaan op paddo's. Bij 4 gram haakte al mijn trip maatjes af en ik heb moeite met ze binnen houden. Maar 4gram is zeker geen teleurstellende trip. Als ik mij ontspande dan raakte ik direct in een trance en zag ik de raarste dingen. Klik om te vergroten... Het klinkt zeker leuk om zelf met een groeikit aan de slag te gaan, maar mijn groene vingers zijn volgens mij chirurgisch verwijderd toen ik nog jong was. Ik laat zelfs een cactus nog verwelken. Als ik kinderen had zou ik die zelfs laten verdrogen. In mijn huis groeit niets. Nou ja...niet helemaal niets."
"Natozlato zei: Je kan ook een goede vriend vragen om tripsitter te zijn. Iemand met inlevingsvermogen, die open minded is. Ook al heeft hij of zij geen ervaring, hij kan zich inlezen over wat een tripsitter kan doen wanneer het moeilijk wordt. Klik om te vergroten... Voor mij is dit geen optie. Geen vrienden waar ik me. Goed genoeg bij voel om dit te doen die tolerant zijn tegenover drugs. Klein dorp enzo... 😜"
"Gympie zei: mijn mening.. en daar zullen anderen het wellicht niet mee eens zijn is: dat kun je best alleen doen. zeker als je al ervaring hebt met andere middelen. met een milde dosis beginnen en de volgende keer wat meer bijvoorbeeld. Klik om te vergroten... Mijn ervaring met andere middelen is puur recreatief en in grote groepen, daarnaast is dat ruim 5 jaar geleden. Ik lees juist overal dat het streng wordt afgeraden om het alleen te doen. Hoewel ik geloof dat je uit ervaring spreekt vraag ik me af wat jouw gedachte dan is over die voorzichtigheid. Is dat overdreven of zit er wel een gedachte achter?"
"Martinus zei: Een growkit heeft instructies. Als je die opvolgt komt het wel goed. Maar je moet het zelf weten. Een growkit is meer waar voor je geld. Maar je ben wel een maand mee bezig denk Klik om te vergroten... Geld is natuurlijk altijd een overweging, maar voor iets dat ik hooguit eens per maand doe maak ik me daar niet al te druk om. Inmiddels heb ik een beetje meer gelezen over growkits en zie ik dat het niet perse supermoeilijk is. Het zou dus zeker een optie zijn, voor de lange termijn, maar voor nu hou ik het nog een beetje simpel voor mijzelf."
"Gympie zei: deze truffels zijn toch ook voor recreatief gebruik? je schrijft wel truffel therapie.. beoog je er bepaalde vraagstukken mee aan te pakken of iets in die trant? streng afgeraden.. hmmm. kijk, ik wil er niet verantwoordelijk voor zijn mocht het onverhoopt mis gaan. maar in lage dosis geeft het een wat verhoogde gevoeligheid aan de zintuigen en zien dingen er wat 'warmer' uit. ik spreek uit ervaring.. heb je ervaring met blowen?.. want dat kan mijns inziens aardig met je psyche fucken? ken je iemand die wat verder woont die mss telefonisch of via videochat kan bijstaan? Klik om te vergroten... OK dus bij kleine doseringen zou je niet meteen de trip hebben maar wel een beetje te weten komen wat je kan verwachten? Ik denk dat dat de grootste reden is waarom het af wordt geraden alleen te doen. Je weet simpelweg niet wat te verwachten bij een eerste keer. Ik heb geen bepaalde vraagstukken oid die ik beantwoord wil hebben. Ik wil alleen ontdekken wat het is en hoe het voelt. De enige reden dat ik bij therapie uitkwam is omdat het gecontroleerd is, maar ik ben het eens met wat hier gezegd wordt. Dat is waarschijnlijk teveel een gedwongen setting. Ik blow zo nu en dan weer de laatste tijd. Wat bedoel je precies met dat dat behoorlijk met je psyche kan fucken? Dat heb ik nooit gemerkt 😜"
"Martinus zei: Ik trip eigenlijk het meest samen met mensen die ik goed ken. Zonder nuchtere tripsitter. En alleen als ik iets wil uitproberen alleen. Het lijkt mij juist een beetje ongemakkelijk om naar een georganiseerde meeting te gaan en daar te gaan trippen. Misschien kun je iemand overhalen om het toch met je te proberen :P. Zolang je geen rare angst problematiek heb of een kronkel in je ego, dan zal een half doosje truffels je niet meteen mindfucken lijkt mij. Dan is het eerder een ontspannen meditatie sessie zonder dat je daarbij moeite hoeft te doen om te mediteren omdat het dan vanzelf gaat. Klik om te vergroten... Ik heb geen 'bekende' problemen als het gaat om depressie of iets dat daarop lijkt. Ik zou het ook niet doen als ik niet goed in mijn vel zit. Ik zou het eerder in huis halen en nemen als ik er een keer zin in heb en me goed voel. Zo werk ik in principe met alle drugs. Ik zie het meer als een soort kersje op de taart. 🤓 Het zien als meditatie spreekt me aan. Een manier om meer tot rust te komen en te genieten van mijn vrije tijd is ook waarom ik zo nu en dan blow. Als truffels daarvoor ook geschikt zijn zie ik het als een mooie aanvulling."
"Martinus zei: ^^ Dan moet je meer wiet roken. Of eten nog beter zelfs. Dan gaan je gedachtes zo ver dat je de gekste ideeën gaat krijgen. Op spacecake kun je zo in je schedel kruipen dat de tijd bijna stil lijkt te staan. Klik om te vergroten... Haha OK ik gebruik het ook erg licht, gewoon om nog meer te ontspannen vooral."