#1
Maar 1 manier om achter te komen. Experimenteren. ^^
Sowieso eerst even proberen op een vrije dag, maar microdoseren kan als het goed is wel gecombineerd worden met een werkdag. Hangt ook wat van het soort werk af misschien.Microdosen heb ik wel over gelezen, maar zoals ik het bekijk is dat niet verstandig bij een fulltime baan. Misschien zie ik dat verkeerd.
Ik heb een kantoorbaan waarbij ik veel contact heb met klanten. Wat kan je verwachten bij microdosering en waarom zou je het doen boven 'normaal' gebruik.Sowieso eerst even proberen op een vrije dag, maar microdoseren kan als het goed is wel gecombineerd worden met een werkdag. Hangt ook wat van het soort werk af misschien.
Een vrolijk warm gevoel, meer energie, een mooiere beleving van de wereld, meer drive/motivatie/zin om dingen te ondernemen. Maar als je net wat teveel pakt kan het mogelijk je focus en concentratie op gewone dagelijkse dingen verminderen en je meer doen bezighouden met de diepere aspecten van je/het leven. Erg interessant, maar mogelijk belemmerend voor je werk.Ik heb een kantoorbaan waarbij ik veel contact heb met klanten. Wat kan je verwachten bij microdosering en waarom zou je het doen boven 'normaal' gebruik.
Nooit geweten dat wiet eten dat effect kon hebben. Klinkt wel als een goed plan om dat eerst eens te doen omdat ik me met wiet toch iets zekerder voel in beginsel.Ben zelf sceptisch over microdosen. Het doel is om een dosis te nemen die onder de drempel ligt van waarneembare effecten. Heb dit geprobeerd met truffels voor zo'n anderhalve maand (een jaar geleden, 1 gram om de twee dagen) en ook met 1p-LSD (paar maanden geleden, 15 mcg om de twee dagen). En met beide middelen "werkte" het voor mij niet. Heb trouwens ook een kantoorbaan, in de techniek/bouw en kom regelmatig bij klanten op locatie, niks aan de hand hoor
Maar zoals je waarschijnlijk al wel hebt kunnen vinden op internet zijn er genoeg verhalen van mensen bij wie het wel voor merkbare positieve veranderingen heeft gezorgd.
Ik zou zeker aanraden om eens cannabis edibles te proberen, voordat je een reguliere/hoge dosis van een tripmiddel neemt. Kijk eens hoe dat bevalt, het effect van edibles is meestal ook nogal psychedelic, je wordt er meer dan alleen maar stoned van zoals wanneer je een dikke joint rookt, en het effect duurt veel langer.
Wat betreft de opening vraag in topic, geen idee over truffeltherapie. Maar ik bevond me in een vergelijkbare situatie als jou toen ik voor het eerst écht wilde trippen: geen vrienden/familie om het samen mee te doen. Gewoon goed je eigen onderzoek doen, beginnen met een lage dosis (5 gram vers, zou ik aanraden), en het lekker op je af laten komen. Tip: blijf niet binnen tijdens de trip, zoek de natuur op! Veel succes!![]()
Nooit geweten dat wiet eten dat effect kon hebben. Klinkt wel als een goed plan om dat eerst eens te doen omdat ik me met wiet toch iets zekerder voel in beginsel.
Daar heb ik geen ervaring mee, anders dan spacecake. Heb je daarover nog tips, of is iets als spacecake daarbij al voldoende?
Met vijf gram vers bedoel je gewoon meteen uit de vacuum verpakking zonder te drogen neem ik aan. Of bedoel je daarmee zonder toevoegingen?
Ik weet dat je op dit forum niet mag vragen om adresjes voor illegale dingen oid zodat iedereen weet dat mijn volgende vraag niet is. Mijn vraag is namelijk hoe je aan lsd zou komen. Zoals ik het lees is het een verboden substantie, dus dat zou via een dealer gaan lijkt me dan?
LSD zie ik niet als iets dat ik al zou willen doen, daarover heb ik nog te weinig kennis. Ik hou mijn opties echter wel graag open. 😜
Heb zelf ook heel lang gewacht met het proberen van 1p-LSD, en geloof me, daar heb ik nu spijt van, had het veel eerder moeten doen!
Excuus voor de late reactie. Overijssel.In welke provincie woon je? Ik vind het eigenlijk wel leuk om nieuwe mensen te leren kennen, dus wie weet?
Oh dat is wat ver weg!Excuus voor de late reactie. Overijssel.
Ik kan het nemen met een lepel pindakaas of een kom cornflakes, maar wat is jullie advies op dat gebied?
O wilde zeggen 1 a 2 gr is toch geen microdosis maar je bedoeld natuurlijk truffels AtlantisIk nam 1 a2 gram Atlantis voor een maand.
Opzich geen slecht advies hoor en volgens mij werd dit juist hier ook geopperd door MartinusDe verkoper raadde als first timer 7,5 gram aan.
Maar vooral deze vind ik belangrijk:Kwa dosering zou ik 5 - 7,5g proberen als eerste keer.
Omdat je het wellicht alleen gaat doen en voor het eerst zou ik met 5gr beginnen. Als je dat na anderhalf uur echt veeel te mild vind dat neem je er nog 5gr bij ofzo. Er is nog genoeg tijd om met hogere doseringen te beginnen. Als je een tripsitter zou hebben dan zou ik zelfs niet lager gaan dan 7,5 gr. Puur gewoon mening van Mezelf natuurlijkmaar het leven eindigt niet volgende week. Je kan ook 7,5g ervaren en dan een paar weken later 15g doen.
Hm walnoten zijn inderdaad geen slecht idee. Ik zat al aan een kop kruidenbouillon te denken om een slok te nemen bij elke hap. Het zoute zou het zure moeten neutraliseren als ik goed op heb gelet op school.Ik heb het vaak met walnoten weggewerkt omdat ik dat wel vond matchen qua structuur en ver weg qua smaak (je hebt wat fantasie nodig).
Gisteren na jaren een grammetje gegeten als microdose en vond me het toch vies, maar ik herinnerde me toen weer dat je niet moet gaan focussen op de smaak.
Kauw, loop rond, doe klusjes ondertussen, slokje sterke kruidenthee om het weg te spoelen na het kauwen en doorgaan. Focus op het einddoel![]()
De smaak is idd vies. Ik zelf eet ze vaak weg met pindakaas of chocopasta. maar het beste is gewoon bikkelen en zonder iets eten en goed fijn kauwen.
Thee werkt heel snel en intens. Ik zou het niet doen. Mijn thee ervaring was dat na 10 minuten de muren begonnen te ademen en nog 10 minuten verder lag ik op de bank misselijk.
De potentie gaat niet echt verloren met thee. In water is de werkzame stof zover ik weet vrij stabiel. Maar de opname in je lichaam gaat dus wel veel veel sneller. Dus je krijgt een korte intense trip.
De dosering 7,5gram komt overeen met wat ik zij :P
Bijnemen kan. Dat heb ik ook wel gedaan en werkt wel, maar het leven eindigt niet volgende week. Je kan ook 7,5g ervaren en dan een paar weken later 15g doen.
Off-topic maar nog een zeeuw gespot geloof ik 😛Oons bint zunig, zoals ze hier zeggen.
Oons bint zunig, zoals ze hier zeggen. Vind het dan min of meer zonde om 7,5 gram weg te gooien.
Oons bint zunig, zoals ze hier zeggen. Vind het dan min of meer zonde om 7,5 gram weg te gooien.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."