Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDMT beginners psychedelica

DMT beginners psychedelica

55 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Paddo's ook? Ik vind paddo's (en truffels) echt de perfecte duratie hebben. LSD is ook erg fijn hoor, dat het zo lekker lang duurt, maar voor mijn gevoel is psilo altijd precies genoeg.
Klik om te vergroten...
Ja, juist paddo's. Ik heb wel eens gehad dat ik een paar gram gedroogde puntig kaalkopjes aan het kauwen was, dat ik ze doorslikte, mijn jas aantrok, even een flesje water vulde, de voordeur achter me dichttrok, en al aan het trippen was.

Dat eerste half uurtje van een paddotrip vind ik altijd heel onheilspellend aanvoelen. Niet echt prettig. Na dat half uurtje come-up wordt de trip wel aangenaam. Maar de piek duurt vervolgens slechts twee uurtjes ofzo en dan gaat het alweer afvlakken. En dan heb ik steevast zoiets van 'nu al?!?!'
Vandaar dat ik het 'een achtbaan' noem. Daarin heb ik ook altijd een soortgelijke ervaring van eerst die spanning, dan de ontlading en genot, direct gevolgd door het idee van 'shit, nu alweer voorbij.'

Maar misschien ben ik ook wel een fanaat. Want tegenwoordig heb ik bij LSD-trips ook steeds hetzelfde idee als de trip begint weg te ebben van 'neuhhhhhh, gun mij nog meer tijd in Wonderland!'
De werkingsduur van LSD past ook gewoon prima in een dagje uit. Ik maak er dan ook altijd een hele dag van met vrienden. Dan is de werkingsduur van 8-12 uur juist ideaal. Je begint ergens aan het begin van de middag en je eindigt ergens 's nachts en daarna ga je slapen terwijl je nog een beetje closed-eye visuals hebt. Helemaal perfect.

Sowieso vind ik de visuals van LSD gewoon mooier dan die van paddo's. Ik houd echt van die geometrische patroonherkenning en die mis ik wel echt bij paddo's. Hoewel de kleurenpracht van de natuurlijke buitenwereld wel wat beter tot zijn recht komt met paddo's. Dus als het je gaat om de connectie met het leven om ons heen.. ja.. misschien zie ik dan ook wel een voordeel van paddo's boven LSD. Maar volgens die logica zou mescaline meer mijn voorkeur hebben (ondanks de misselijkheid, de moeilijke dosering en de hoge prijs).

Wat mij betreft is LSD de koning(in). Maar dat kan ook komen omdat het mijn eerste tripmiddel was en dat ik eerst redelijke ervaring daarmee heb opgedaan, en toen pas ben begonnen met paddo's. Dus het kan ook gewoon komen dat LSD daardoor voor mij de meetlat is geworden aan de hand waarvan ik de kwaliteit van andere tripmiddelen toets. En ja, dan kan je LSD nooit overtreffen natuurlijk.

LSD heeft natuurlijk ook haar nadelen. Zo is de dosering teringlastig. Maar ik heb wat vrienden die zelf hun zegels maken en die dan eerst op zichzelf uitproberen. Dus als ik zegels heb dan kijk ik ze even in de ogen zo van 'hoe zijn deze', en dan heb ik wel een aardig idee of dat ik er twee kan nemen of dat ik het deze keer echt bij één moet laten. Als ik zegels zou moeten kopen bij een whatsappdealer dan zou ik het al een stuk minder prettig vinden.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja oké dat moet ik met je eens zijn, dat dat eerste halfuurtje een beetje een shock voor het systeem is. De comedown daarentegen vind ik dan wel weer lang genoeg duren. En ik weet niet, de eigenlijke piek op psilo duurt dan misschien niet zo lang, maar mijn besef van tijd is er ook altijd ernstig door verstoort, waardoor het vaak veel langer aanvoelt. Ik heb in ieder geval nooit het gevoel gehad dat een psilo trip te gauw weer afgelopen was. Het (psilo) pikte me op, liet me dat zien wat ik moest zien (hoe pijnlijk ook) en bracht me weer herboren terug, elke keer.

Ben het niet met je eens over de visuals. :wink: Maar smaken verschillen. :)

Voor mij was psilo eerst, dus is zij voor mij de koningin. :) Nee maar serieus, als ik psilo als laatste had ontdekt was ze dat denk ik ook geweest. :wink:
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het ligt er maar net aan hoe stevig je in je schoenen staat. Ik heb redelijk vroeg in m'n carriere DMT gerookt. Als je laag begint, en zeer waarschijnlijk je rook techniek toch nog niet goed is zal het nooit extreem overdonderend zijn. Maar wanneer je de fijne kneepjes door hebt is het een ander verhaal. Ik ben al vaak overrompelt van 25mg, met misschien wel 100 DMT en 5-MeO-DMT trips achter m'n kiezen.

Zinnentuimel zei:
Ik kan mij hier eigenlijk wel in vinden. Ik heb nu een keer of acht DMT gerookt tot dosering van 35mg en ik vond al die keren minder heftig dan mijn eerste truffeltrip en eerste LSD trip. Voor mij is DMT tot nu toe niets meer geweest dan een warm bad met schitterende visuals (en nee, ik heb nauwelijks tolerantie, want ik trip hooguit 6 keer per jaar). Nu zullen eerdere ervaringen met tripmiddelen waarschijnlijk wel de overweldigendheid van DMT afzwakken, dus daarom zou ik als je bij je kennismaking met psychedelica voor DMT gaat ook echt max 5–10mg roken, afgewogen op een weegschaal.

Maar persoonlijk zou ik denk ik liever voor een lichte dosis 2c-b, truffels of 4-ho-met gaan.
Klik om te vergroten...
Klinkt alsof je rook techniek erg slecht is to be honest. Op 35mg hoor je breakthroughs te krijgen met een efficiente rook techniek.
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#4
@Buu is ook. Zelfs met die The Machine lukt het me niet om het helemaal goed te roken :’) Ik heb het idee dat ik niet alle DMT in een keer kan vapen ofzo.

Maar dosering is ook persoonlijk toch? Volgens mij breekt lang niet iedereen door op 35mg.


3. We recommend a dosage of about 40-50 mg. The dosage should be weighed out and not eyeballed. Dosages below 25 mg yield only physical and threshold psychedelic effects. Dosages between 25 mg and 40 mg are usually not enough to display the full range of the unique DMT effects described below. Dosages in excess of 55 mg, particularly if you are successful in holding all of the vapor in your lungs, can be VERY heavy and are not recommended for f irst time users.
Klik om te vergroten...
DMT - How and Why to Get Off
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#5
Snuffelaar zei:
Even een kleine waarschuwing: blijf van de Salvia af.
Klik om te vergroten...
Ja, ik bijt hoor.
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#6
:)D803EEB5-671C-4949-96F8-E492C44A2ED9.png
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#7
Truffels is wel ideaal als eerste tripmiddel omdat je niet hoeft te testen en gewoon in de smartshop kan kopen.
En je hoeft het natuurlijk niet te roken wat soms fout gaat kwa verbranding en inhouden.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zinnentuimel zei:
@Buu is ook. Zelfs met die The Machine lukt het me niet om het helemaal goed te roken :’) Ik heb het idee dat ik niet alle DMT in een keer kan vapen ofzo.

Maar dosering is ook persoonlijk toch? Volgens mij breekt lang niet iedereen door op 35mg.



DMT - How and Why to Get Off
Klik om te vergroten...
Mwhoa, tot een bepaald punt. 35 milligram hoort je extreem ver te kunnen krijgen. Misschien kijken of je meer rook in the machine kan krijgen voordat je inhaleert. Er komt zo'n punt dat je denkt niet meer te kunnen roken maar er nog een shitload een DMT op het staalwol zit en effectief waarschijnlijk nog niet eens de helft binnen hebt gekregen.

Het is me al vaak overkomen dat ik dacht alles te hebben gerookt na drie/vier hits, na het tripje voor de grap nog even vuur tegen het staalwol aanhield en nog een complete trip er uit kreeg. In je eentje is het erg moeilijk, idealiter wil je iemand bij je hebben dief je pusht zodat je wel moet.
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#9
@Buu Ja, dat laatste wat je beschrijft heb ik ook wel eens gehad. Ik krijg sowieso niet alle DMT erdoorheen, dan moet ik minstens zes hits ofzo nemen maar na drie hits ben ik al zo wazig dat ik niet meer weet hoe een aansteker werkt en trilt die hele pijp in m’n handen. Heb het ook weleens met tripsitter gedaan, maar ook toen niet in de buurt van breakthrough hoe ik dat eens met DPT gehad heb. Het is vooral een kwestie van zoveel mogelijk vape in één keer in die fles krijgen, zodat je de eerste hit al zoveel mogelijk DMT binnen krijgt, maar dat is me nog niet echt goed gelukt. Ik rook verder ook niet (sigaretten bedoel ik dan), dus het voelt ook meteen alsof ik ga stikken in die rook :’) Ik zou het tbh liever injecteren, maar dan voel ik me te junkie om nog ervan te genieten denk ik. Plus: geen idee hoe het zou moeten.

DMT goed/efficiënt roken is echt is wat je moet leren denk ik. En vaak moet doen om er vaardig in te worden.

Wat dat betreft stelt 5-10mg al helemaal niks voor voor een beginner, er vanuit gaande dat je het de eerste keer toch behoorlijk inefficiënt vapet.
D
Dr. Paddo!Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben het eens dat dit prima kan voor een beginner met zelfvertrouwen. Vind DMT makkelijker dan bijv paddo’s. Gewoon 50mg in een machinepijpje met een lekker chill muziekje. Doorbreken is belangrijk, er met een voet in staan is minder chill.
c
cutepoolLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zelfs kleine hoeveelheden kunnen grote angst brengen. Mijn vrouw heeft haar eerste DMT hijs genomen en behalve 'lil panic heeft ze niks gevoeld.
Ik heb het ook altijd dat eerste een of twee tokes vooral angst brengen. Daarna begint het leuker te worden.
Een beginner zou ik paddo's adviseren omdat ze niet zo vies als truffles zijn en toch niet zo lang als LSD werken. Doe ik ook eigenlijk 😅 wat is het plezierig om iemand in zijn eerste trip te begeleiden en het leuk maken.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zinnentuimel zei:
@Buu Ja, dat laatste wat je beschrijft heb ik ook wel eens gehad. Ik krijg sowieso niet alle DMT erdoorheen, dan moet ik minstens zes hits ofzo nemen maar na drie hits ben ik al zo wazig dat ik niet meer weet hoe een aansteker werkt en trilt die hele pijp in m’n handen. Heb het ook weleens met tripsitter gedaan, maar ook toen niet in de buurt van breakthrough hoe ik dat eens met DPT gehad heb. Het is vooral een kwestie van zoveel mogelijk vape in één keer in die fles krijgen, zodat je de eerste hit al zoveel mogelijk DMT binnen krijgt, maar dat is me nog niet echt goed gelukt. Ik rook verder ook niet (sigaretten bedoel ik dan), dus het voelt ook meteen alsof ik ga stikken in die rook :’) Ik zou het tbh liever injecteren, maar dan voel ik me te junkie om nog ervan te genieten denk ik. Plus: geen idee hoe het zou moeten.

DMT goed/efficiënt roken is echt is wat je moet leren denk ik. En vaak moet doen om er vaardig in te worden.

Wat dat betreft stelt 5-10mg al helemaal niks voor voor een beginner, er vanuit gaande dat je het de eerste keer toch behoorlijk inefficiënt vapet.
Klik om te vergroten...
Kwestie van blijven proberen denk ik. Of misschien kijken of je een iets grotere fles kan gebruiken (of een bong zoals ik). Dan kan je de hele fles/bong vol trekken. Even twee keer ademhalen voordat je hem leegzuigt.
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#13
Oh dat is wel een goeie ja!
F
FastdriverLid
01-01-2024, 00:00
#14
lampenkapje zei:
Hiya!

ik zat net wat filmpjes te kijken op het Youtube kanaal PsychedSubstance, wellicht is dat kanaal bekend hier.

nu kwam ik een video tegen met de top 5 beginners psychedelica. Gezien ik nog steeds niet durf te beginnen aan psychedelica maar de interesse er wel voor is heb ik de video bekeken. Tot mijn verbazing stond DMT als #1 beschreven. Uiteindelijk na zijn uitleg kon ik mij er ergens ook wel in vinden. Hij sprak over een lage dosis, 5-10 mg. Absoluut niet meer dan dit gezien het dan een zeer intense trip is. Zijn standpunt hierin is dat, enkel wanneer goed gedoseerd, dit een ideale beginners psychedelica is gezien de korte duur. Enkele minuten en je bent weer terug, waar bijvoorbeeld LSD/paddos etc tegenover staat met úren trippen. Als je er op deze manier tegenaan kijkt snap ik het standpunt volledig maar toch roept er een stemmetje in mijn hoofd van ‘begin maar safe als je begint ipv met DMT’

aangezien ik er zelf niet over mee kan praten gezien ik geen ervaring heb met geen van deze substanties ben ik benieuwd wat de mening op dit forum erover is.

hieronder het filmpje, het lijkt mij handig deze te kijken of in ieder geval het laatste stuk over DMT (vanaf 12:54) aangezien hij het beter verwoord dan ik hierboven haha!
Klik om te vergroten...
Nou ik ga nu juist een beetje experimenteren met DMT, heb met een maat een 1e batch gemaakt. Veel werk maar ozo leuk om te doen, en niet zo gevaarlijk. Donderdag is de grote dag hou jullie op de hoogte..👍🏾🤪
F
FastdriverLid
01-01-2024, 00:00
#15
Fastdriver zei:
Nou ik ga nu juist een beetje experimenteren met DMT, heb met een maat een 1e batch gemaakt. Veel werk maar ozo leuk om te doen, en niet zo gevaarlijk. Donderdag is de grote dag hou jullie op de hoogte..👍🏾🤪
Klik om te vergroten...
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#16
Netjes, leuk klusje he? Veel plezier.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."