#1
Ja, juist paddo's. Ik heb wel eens gehad dat ik een paar gram gedroogde puntig kaalkopjes aan het kauwen was, dat ik ze doorslikte, mijn jas aantrok, even een flesje water vulde, de voordeur achter me dichttrok, en al aan het trippen was.Paddo's ook? Ik vind paddo's (en truffels) echt de perfecte duratie hebben. LSD is ook erg fijn hoor, dat het zo lekker lang duurt, maar voor mijn gevoel is psilo altijd precies genoeg.
Dat eerste half uurtje van een paddotrip vind ik altijd heel onheilspellend aanvoelen. Niet echt prettig. Na dat half uurtje come-up wordt de trip wel aangenaam. Maar de piek duurt vervolgens slechts twee uurtjes ofzo en dan gaat het alweer afvlakken. En dan heb ik steevast zoiets van 'nu al?!?!'
Vandaar dat ik het 'een achtbaan' noem. Daarin heb ik ook altijd een soortgelijke ervaring van eerst die spanning, dan de ontlading en genot, direct gevolgd door het idee van 'shit, nu alweer voorbij.'
Maar misschien ben ik ook wel een fanaat. Want tegenwoordig heb ik bij LSD-trips ook steeds hetzelfde idee als de trip begint weg te ebben van 'neuhhhhhh, gun mij nog meer tijd in Wonderland!'
De werkingsduur van LSD past ook gewoon prima in een dagje uit. Ik maak er dan ook altijd een hele dag van met vrienden. Dan is de werkingsduur van 8-12 uur juist ideaal. Je begint ergens aan het begin van de middag en je eindigt ergens 's nachts en daarna ga je slapen terwijl je nog een beetje closed-eye visuals hebt. Helemaal perfect.
Sowieso vind ik de visuals van LSD gewoon mooier dan die van paddo's. Ik houd echt van die geometrische patroonherkenning en die mis ik wel echt bij paddo's. Hoewel de kleurenpracht van de natuurlijke buitenwereld wel wat beter tot zijn recht komt met paddo's. Dus als het je gaat om de connectie met het leven om ons heen.. ja.. misschien zie ik dan ook wel een voordeel van paddo's boven LSD. Maar volgens die logica zou mescaline meer mijn voorkeur hebben (ondanks de misselijkheid, de moeilijke dosering en de hoge prijs).
Wat mij betreft is LSD de koning(in). Maar dat kan ook komen omdat het mijn eerste tripmiddel was en dat ik eerst redelijke ervaring daarmee heb opgedaan, en toen pas ben begonnen met paddo's. Dus het kan ook gewoon komen dat LSD daardoor voor mij de meetlat is geworden aan de hand waarvan ik de kwaliteit van andere tripmiddelen toets. En ja, dan kan je LSD nooit overtreffen natuurlijk.
LSD heeft natuurlijk ook haar nadelen. Zo is de dosering teringlastig. Maar ik heb wat vrienden die zelf hun zegels maken en die dan eerst op zichzelf uitproberen. Dus als ik zegels heb dan kijk ik ze even in de ogen zo van 'hoe zijn deze', en dan heb ik wel een aardig idee of dat ik er twee kan nemen of dat ik het deze keer echt bij één moet laten. Als ik zegels zou moeten kopen bij een whatsappdealer dan zou ik het al een stuk minder prettig vinden.
