Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDMT beginners psychedelica

DMT beginners psychedelica

55 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#1
En om on topic te blijven, natuurlijk is DMT geen goede keus voor beginners. Het duurt dan wel kort maar is enorm intens. Ook op lage dosissen kan het overweldigend zijn. Hou het lekker bij 2C-B, een lage dosis LSD of paddo's om erachter te komen of trippen iets voor je is voordat je DMT gaat overwegen.
F
FastdriverLid
01-01-2024, 00:00
#2
KlaasVaak zei:
Netjes, leuk klusje he? Veel plezier.
Klik om te vergroten...
Mocht het trippen me bevallen, ben ik al bezig met paddo's kweek..😁
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zinnentuimel zei:
@Roze Olifant ben het helemaal met je eens, haha. Ik heb The Machine, maar het lukt mij sowieso niet om alle DMT daarmee te vapen, er blijft altijd wat achter op de staalwol. Ik moet denk ik eens een grotere fles proberen (heb nu eentje van 0,33ml geloof ik).

Mijn ervaringen met DMT zou ik zeker geen kinderspel willen noemen, maar met psilo, LSD ek vooral DPT heb ik zeker wel heftigere dingen ervaren. Nou zal persoonlijke gevoeligheid en voorkeur daar zeker in meespelen. Ik vind LSD bijvoorbeeld vele malen heftiger dan DPT, hoewel ik op DPT breakthroughs en egodeaths heb gehad, waarbij dat bij LSD nooit aan de orde is geweest. Ik hou persoonlijk niet van middeltjes die zo lang aanhouden en daarom ervaar ik die ook als mentaal veel heftiger. Terwijl dat natuurlijk heel subjectief is en voor een ander DMT veel overweldigender zal zijn.

Ik kijk enorm uit om eens een grote dosering te proberen (70mg wat jij noemt is wel erg veel, maar wellicht), maar daar wil ik een goed moment voor uitkiezen. Een dergelijk hoge dosering moet je imo niet zomaar even doen, haha.
Klik om te vergroten...

70 mg was inderdaad aan de royale kant. :grin: Ik weet eerlijk gezegd niet of de dosis echt nog veel uitmaakt, boven een bepaalde drempel. Maar toch goed dat je het niet zomaar doet sowieso! Deed ik ook niet hoor, ik had die dag al een andere ervaring met een lagere dosis. (En de keer dáár weer voor dat ik DMT rookte was zomer 2018, dat was destijds mijn eerste keer, dus zo lang heeft het geduurd voor ik er weer min of meer ‘klaar’ voor was.)

Die 70 mg was een beetje een ‘fack it, ik ben nu toch al bezig, dan maar de volle laag’-moment. Ik ben niet impulsief, zeker niet met dit soort middelen, maar soms kan ik dan toch ineens op het moment suprême zo’n ingeving hebben. Bizar dat je dan iets meer dan een uur na zo’n buitenaardse WTF-ervaring weer super droog in een lange Corona-rij voor de deur van de plaatselijke snackbar staat om een frietje te halen. :’) Dat vind ik zo surrealistisch aan DMT haha, het ene moment ben je in een of andere abstracte dimensie en het andere moment is alles weer normaal, in het hier en nu.

Ik snap wel wat je zegt over de langer durende middelen. Stoffen zoals psilocybine en LSD (en misschien DPT ook, die heb ik liggen maar nog niet durven proberen) werken veel meer introspectief, waar DMT zich meer op hyperspace (of zoiets) richt. Het is echt een andere versie van trippen. De kans op een bad trip lijkt me met een stof als DMT relatief kleiner, omdat DMT niet meer over jezelf gaat, je ego er simpelweg niet meer is (for the record, om geen onjuiste info te verspreiden op het forum: DMT-bad trips komen wel degelijk voor, dus de bekende ‘je moet lekker in je vel zitten’-regel gaat net zo goed op!). Dat is anders met LSD en - al zeker - psilo, die echt je eigen ziel blootleggen.
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als het goed is kan ik binnenkort wat spice bemachtigen dus ik heb keuze voor zelf maken even geparkeerd. Ben me nu in consumptie methoden aan het verdiepen. Lees goede verhalen over wax vapes (APX Volt). Iemand hier daar ervaring mee?
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fyrckant zei:
Als het goed is kan ik binnenkort wat spice bemachtigen dus ik heb keuze voor zelf maken even geparkeerd. Ben me nu in consumptie methoden aan het verdiepen. Lees goede verhalen over wax vapes (APX Volt). Iemand hier daar ervaring mee?
Klik om te vergroten...
Heb er geen ervaring mee. Als het je eerste keer is zou ik gewoon the machine gebruiken. Mocht je het niet leuk vinden zit je dan niet met een nutteloze vaporizer van 80 euro.
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#6
KlaasVaak zei:
Heb er geen ervaring mee. Als het je eerste keer is zou ik gewoon the machine gebruiken. Mocht je het niet leuk vinden zit je dan niet met een nutteloze vaporizer van 80 euro.
Klik om te vergroten...
Je hebt ook de Yocan Evolve Plus. Op Ali niet duur, maar of dat de “echte” is valt te betwijfelen.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fyrckant zei:
Je hebt ook de Yocan Evolve Plus. Op Ali niet duur, maar of dat de “echte” is valt te betwijfelen.
Klik om te vergroten...
Ik heb het weleens uitgezocht. Volgens mij kwam ik toen tot de conclusie dat die niet echt was. Maar vraag me niet meer op basis waarvan. Verpakking anders ofzo.
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#8
KlaasVaak zei:
Ik heb het weleens uitgezocht. Volgens mij kwam ik toen tot de conclusie dat die niet echt was. Maar vraag me niet meer op basis waarvan. Verpakking anders ofzo.
Klik om te vergroten...
Ach ja en als ik het niet leuk (meer) vind, kan ik er ook een mooi doorgeefcadeau van maken. “Hyperspace experience”
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#9
The machine is een van de meest efficiente methodes, en goedkoopste voor DMT vapen..
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zinnentuimel zei:
Ik kan mij hier eigenlijk wel in vinden. Ik heb nu een keer of acht DMT gerookt tot dosering van 35mg en ik vond al die keren minder heftig dan mijn eerste truffeltrip en eerste LSD trip. Voor mij is DMT tot nu toe niets meer geweest dan een warm bad met schitterende visuals (en nee, ik heb nauwelijks tolerantie, want ik trip hooguit 6 keer per jaar). Nu zullen eerdere ervaringen met tripmiddelen waarschijnlijk wel de overweldigendheid van DMT afzwakken, dus daarom zou ik als je bij je kennismaking met psychedelica voor DMT gaat ook echt max 5–10mg roken, afgewogen op een weegschaal.

Maar persoonlijk zou ik denk ik liever voor een lichte dosis 2c-b, truffels of 4-ho-met gaan.
Klik om te vergroten...

Ik lees dit nu pas, maar voor mij zwakten eerdere ervaringen met psychedelica (al had ik best wel het een en ander aan ervaringen, meer en minder heftig) dus echt niet de overweldiging na afloop van DMT af. Ik vond DMT namelijk trippen op een heel ander level, zou het bijna geen trippen meer willen noemen aangezien je gewoon in een andere realiteit gesmeten wordt. Ik vind de afstand van nuchterheid naar trippen minimaal zo groot als de afstand van - zeg - de piek van een stevige LSD-trip naar DMT. Mijn eerste DMT-ervaring was hierdoor net zo heftig of zelfs heftiger dan mijn eerste keer trippen ooit.

Dus ik denk eerder dat dit te maken heeft met je rooktechniek of de gevoeligheid waarmee je op DMT reageert (of uiteraard met de heftigheid van eerdere trips, als die bij jou echt extreem heftig van aard waren).

Ik vind tripervaring hebben met andere psychedelica dan ook niet perse werken als een voorbereiding op zoiets als DMT. Maar toch raad ik mensen altijd aan om die ervaring met andere middelen wel eerst op te doen, omdat ik denk dat het onbewust een stuk kan helpen bij het verwerken van de DMT-trip.

Anyway, leen eens van iemand een VaporGenie Glass (niet nodig, the Machine schijnt prima te werken maar deze pijp deed het als een tierelier voor mij), gooi pak ‘m beet 70 mg erop en ik ben benieuwd wat je er dan van vindt. :) Ik vond dit toch geen kinderspel, haha.
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#11
@Roze Olifant ben het helemaal met je eens, haha. Ik heb The Machine, maar het lukt mij sowieso niet om alle DMT daarmee te vapen, er blijft altijd wat achter op de staalwol. Ik moet denk ik eens een grotere fles proberen (heb nu eentje van 0,33ml geloof ik).

Mijn ervaringen met DMT zou ik zeker geen kinderspel willen noemen, maar met psilo, LSD ek vooral DPT heb ik zeker wel heftigere dingen ervaren. Nou zal persoonlijke gevoeligheid en voorkeur daar zeker in meespelen. Ik vind LSD bijvoorbeeld vele malen heftiger dan DPT, hoewel ik op DPT breakthroughs en egodeaths heb gehad, waarbij dat bij LSD nooit aan de orde is geweest. Ik hou persoonlijk niet van middeltjes die zo lang aanhouden en daarom ervaar ik die ook als mentaal veel heftiger. Terwijl dat natuurlijk heel subjectief is en voor een ander DMT veel overweldigender zal zijn.

Ik kijk enorm uit om eens een grote dosering te proberen (70mg wat jij noemt is wel erg veel, maar wellicht), maar daar wil ik een goed moment voor uitkiezen. Een dergelijk hoge dosering moet je imo niet zomaar even doen, haha.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zinnentuimel zei:
@Roze Olifant ben het helemaal met je eens, haha. Ik heb The Machine, maar het lukt mij sowieso niet om alle DMT daarmee te vapen, er blijft altijd wat achter op de staalwol. Ik moet denk ik eens een grotere fles proberen (heb nu eentje van 0,33ml geloof ik).

Mijn ervaringen met DMT zou ik zeker geen kinderspel willen noemen, maar met psilo, LSD ek vooral DPT heb ik zeker wel heftigere dingen ervaren. Nou zal persoonlijke gevoeligheid en voorkeur daar zeker in meespelen. Ik vind LSD bijvoorbeeld vele malen heftiger dan DPT, hoewel ik op DPT breakthroughs en egodeaths heb gehad, waarbij dat bij LSD nooit aan de orde is geweest. Ik hou persoonlijk niet van middeltjes die zo lang aanhouden en daarom ervaar ik die ook als mentaal veel heftiger. Terwijl dat natuurlijk heel subjectief is en voor een ander DMT veel overweldigender zal zijn.

Ik kijk enorm uit om eens een grote dosering te proberen (70mg wat jij noemt is wel erg veel, maar wellicht), maar daar wil ik een goed moment voor uitkiezen. Een dergelijk hoge dosering moet je imo niet zomaar even doen, haha.
Klik om te vergroten...
DPT breakthroughs ja? Op wat voor dosering dan? Ik heb eens het idee gehad dat ik "door het licht ging" maar dit was echt enkele seconden op 140mg initiele dosering + 90mg redose + gevapede DMT..
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#13
Buu zei:
DPT breakthroughs ja? Op wat voor dosering dan? Ik heb eens het idee gehad dat ik "door het licht ging" maar dit was echt enkele seconden op 140mg initiele dosering + 90mg redose + gevapede DMT..
Klik om te vergroten...
Eén keer op 65mg en één keer op 80mg.

Ik heb niet het idee dat een redose DPT of DMT nemen na een eerste dosis nog zin heeft. Heeft mijn vriend eens gedaan (redose), maar daar merkte hij weinig meer van.

Denk dat persoonlijke gevoeligheid heel erg een rol speelt.

Maar het is ook wel om die reden dat ik denk dat ik van 35mg DMT ook wel meer zou moeten voelen (geen idee of ik op die dosis zou kunnen doorbreken hoor, wellicht net niet), maar dat het vapen gewoon nog niet goed genoeg gaat.
l
lampenkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hiya!

ik zat net wat filmpjes te kijken op het Youtube kanaal PsychedSubstance, wellicht is dat kanaal bekend hier.

nu kwam ik een video tegen met de top 5 beginners psychedelica. Gezien ik nog steeds niet durf te beginnen aan psychedelica maar de interesse er wel voor is heb ik de video bekeken. Tot mijn verbazing stond DMT als #1 beschreven. Uiteindelijk na zijn uitleg kon ik mij er ergens ook wel in vinden. Hij sprak over een lage dosis, 5-10 mg. Absoluut niet meer dan dit gezien het dan een zeer intense trip is. Zijn standpunt hierin is dat, enkel wanneer goed gedoseerd, dit een ideale beginners psychedelica is gezien de korte duur. Enkele minuten en je bent weer terug, waar bijvoorbeeld LSD/paddos etc tegenover staat met úren trippen. Als je er op deze manier tegenaan kijkt snap ik het standpunt volledig maar toch roept er een stemmetje in mijn hoofd van ‘begin maar safe als je begint ipv met DMT’

aangezien ik er zelf niet over mee kan praten gezien ik geen ervaring heb met geen van deze substanties ben ik benieuwd wat de mening op dit forum erover is.

hieronder het filmpje, het lijkt mij handig deze te kijken of in ieder geval het laatste stuk over DMT (vanaf 12:54) aangezien hij het beter verwoord dan ik hierboven haha!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het filmpje had ik al gezien. (alles van PsychedSubstance :wink: )

Zelf heb ik alleen nog DMT in de vorm van changa gerookt en dat was al dermate heftig te noemen dat ik denk ik een beginner toch veel eerder gewoon een truffeltrip ofzo aan zou raden. Of een paddotrip, of LSD, of 2C-B misschien. Deze middelen duren lang, maar ze komen ook langzaam op, zodat het je niet zo overvalt. Changa en in nog sterkere mate pure DMT knallen je in een kwestie van seconden een heftige trip in. Als je helemaal geen benul hebt van wat het is om te trippen én je mogelijk niet het type bent die trippen echt leuk vindt, dan kan dat misschien wel te overweldigend zijn.

My 2 cents...

Maar toegegeven, hij heeft ook een punt dat het zo kort duurt en je er dus nooit heel lang aan vastzit. Wat dat betreft kan een beginner dan ook beter geen LSD doen, want dat duurt erg lang. Maar ik blijf er toch bij om een beginner truffels of paddo's aan te raden. Zolang je maar begint met laag doseren.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#16
lampenkapje zei:
. Tot mijn verbazing stond DMT als #1 beschreven. Uiteindelijk na zijn uitleg kon ik mij er ergens ook wel in vinden. Hij sprak over een lage dosis, 5-10 mg.
Klik om te vergroten...

Ik zou het afraden. Ik vind het geen doordacht advies eigenlijk. Want om een dosis van 5 tot 10 mg af te wegen heb je een dure weegschaal nodig. Goedkope weegschalen zijn minder waard dan. En een beginner zal geen zo'n weegschaal hebben tenzij diegene toevallig chemicus is ofzo. Dus je kunt dan al gauw per ongeluk een beduidend hogere dosis hebben dan je van plan was. Bovendien komt de trip snel op, en het moeilijkste aan een trip is de come up doorgaans. Dus dan is de geleidelijke come up van een truffeltrip beter.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik zelf ben begonnen met paddo’s en zou dat echt aanraden. Gewoon een lekker milde dosis, kun je een beetje wennen aan het gevoel.

Zelf ben ik pas DMT gaan gebruiken nadat ik alle trip middelen wel een beetje gehad had. Zou er zelf niet voor kiezen om als eerste DMT te doen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Spyro zei:
Ik zelf ben begonnen met paddo’s en zou dat echt aanraden. Gewoon een lekker milde dosis, kun je een beetje wennen aan het gevoel.

Zelf ben ik pas DMT gaan gebruiken nadat ik alle trip middelen wel een beetje gehad had. Zou er zelf niet voor kiezen om als eerste DMT te doen.
Klik om te vergroten...
Wist niet dat jij DMT had gedaan. Ook doorgebroken?
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Heb zelf nog nooit DMT gedaan maar het komt een beetje wijsneuzerig over van die meneer met z’n leuke drugsvlog. Er is niet heel makkelijk aan te komen, het is best ingewikkeld te roken, roken is überhaupt best een ding voor veel mensen en een mg weegschaal is ook niet wat iedereen heeft.

Natuurlijk zijn RC’s wat schimmig en pillen/poeders moet ook je ding zijn, maar als je dat prima vind zou ik 4HO-MET ook op het kandidatenlijstje zetten in een dosis onder de 15mg. Duurt ook niet zo lang en is niet zo moeilijk in je hoofd zoals truffels.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#20
Even een kleine waarschuwing: blijf van de Salvia af.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."