@Roze Olifant ben het helemaal met je eens, haha. Ik heb The Machine, maar het lukt mij sowieso niet om alle DMT daarmee te vapen, er blijft altijd wat achter op de staalwol. Ik moet denk ik eens een grotere fles proberen (heb nu eentje van 0,33ml geloof ik).
Mijn ervaringen met DMT zou ik zeker geen kinderspel willen noemen, maar met psilo, LSD ek vooral DPT heb ik zeker wel heftigere dingen ervaren. Nou zal persoonlijke gevoeligheid en voorkeur daar zeker in meespelen. Ik vind LSD bijvoorbeeld vele malen heftiger dan DPT, hoewel ik op DPT breakthroughs en egodeaths heb gehad, waarbij dat bij LSD nooit aan de orde is geweest. Ik hou persoonlijk niet van middeltjes die zo lang aanhouden en daarom ervaar ik die ook als mentaal veel heftiger. Terwijl dat natuurlijk heel subjectief is en voor een ander DMT veel overweldigender zal zijn.
Ik kijk enorm uit om eens een grote dosering te proberen (70mg wat jij noemt is wel erg veel, maar wellicht), maar daar wil ik een goed moment voor uitkiezen. Een dergelijk hoge dosering moet je imo niet zomaar even doen, haha.
70 mg was inderdaad aan de royale kant.
![:grin:]()
Ik weet eerlijk gezegd niet of de dosis echt nog veel uitmaakt, boven een bepaalde drempel. Maar toch goed dat je het niet zomaar doet sowieso! Deed ik ook niet hoor, ik had die dag al een andere ervaring met een lagere dosis. (En de keer dáár weer voor dat ik DMT rookte was zomer 2018, dat was destijds mijn eerste keer, dus zo lang heeft het geduurd voor ik er weer min of meer ‘klaar’ voor was.)
Die 70 mg was een beetje een ‘fack it, ik ben nu toch al bezig, dan maar de volle laag’-moment. Ik ben niet impulsief, zeker niet met dit soort middelen, maar soms kan ik dan toch ineens op het moment suprême zo’n ingeving hebben. Bizar dat je dan iets meer dan een uur na zo’n buitenaardse WTF-ervaring weer super droog in een lange Corona-rij voor de deur van de plaatselijke snackbar staat om een frietje te halen. :’) Dat vind ik zo surrealistisch aan DMT haha, het ene moment ben je in een of andere abstracte dimensie en het andere moment is alles weer normaal, in het hier en nu.
Ik snap wel wat je zegt over de langer durende middelen. Stoffen zoals psilocybine en LSD (en misschien DPT ook, die heb ik liggen maar nog niet durven proberen) werken veel meer introspectief, waar DMT zich meer op hyperspace (of zoiets) richt. Het is echt een andere versie van trippen. De kans op een bad trip lijkt me met een stof als DMT relatief kleiner, omdat DMT niet meer over jezelf gaat, je ego er simpelweg niet meer is (for the record, om geen onjuiste info te verspreiden op het forum: DMT-bad trips komen wel degelijk voor, dus de bekende ‘je moet lekker in je vel zitten’-regel gaat net zo goed op!). Dat is anders met LSD en - al zeker - psilo, die echt je eigen ziel blootleggen.