DMT roken vereist wat skills. De kristallen verbranden snel, waardoor het vies gaat ruiken en smaken. De rook kan vrij dik zijn en je moet het echt even 20 seconde inhouden want anders doet het niet zoveel. Dan komt de DMT ook nog eens best heftig opzetten en wordt het lastig om je te concentreren.
Het is dus zeker aan te raden om heel voorzichtig te beginnen. 10 milligram lijkt me inderdaad een perfect startpunt. Goed idee sowieso om het heel voorzichtig af te wegen zodat je weet dat je niet te veel neemt. Als het bevalt kun je elke keer net een trapje meer gaan nemen: 20 milligram, 30 milligram, 40 milligram...
Er zijn verschillende rookapparaten die geschikt zijn voor het voorzichtig verdampen van DMT:
-Een glazen basepijp (ook wel crackpijp genoemd)
-The Machine
-E-sigaret
Basepijp
De basepijp is fijn omdat het glas tussen de vlam en de DMT zit, waardoor de kristallen niet zo snel verbranden. Het kost dan wel weer wat vingervlugheid om de pijp tussen je vingers heen en weer te rollen om ervoor te zorgen dat de kristallen niet alsnog verbranden. Zeker als je al een beetje onder invloed begint te raken is dit lastig.
The Machine
The machine is gewoon een glazen fles met in de hals wat uitgebrand staalwol. Tussen dat staalwol stop je dan de DMT die je hebt afgewogen. Je boort een gaatje onderin de fles en houdt hem ondersteboven vast. Dan houd je de aansteker ongeveer 10 centimeter recht onder de flessenhals. Zo kan je heel voorzichtig het uitgebrande staalwol verwarmen om de DMT te verdampen.
Deze methode vereist minder vingervlugheid dan de basepijp. Maar het kost wel wat meer voorbereidingstijd omdat je een gat in een fles moet boren en het staalwol eerst moet uitbranden op een gasfornuis (omdat je anders giftige dampen inademt).
E-Sigaret
De e-sigaret is in zijn gebruiksgemak het allerbest. Je hijst, drukt tegelijkertijd op een knop en je bent weg. Maar je kunt geen liquids kopen met DMT erin, dus die moet je dan zelf maken. Dat kan best een gestuntel zijn omdat je dan eerst op zoek moet naar de juiste temperatuurinstellingen, de beste vloeistof, de juiste dosis DMT per milliliter vloeistof. Ik ben er de afgelopen tijd mee bezig geweest en het was een flinke zoektocht. Zie ook deze post:
Ik ben sinds deze zomer ontzettend fan van DMT in een e-sigaret. Het is echt super handig. Je drukt op een knop, hijst, en poef, je zit in een andere dimensie. Tenminste, als je de inhoud op de juiste manier hebt gemixt.. Afgelopen weekend probeerde ik dus mijn e-sigaret te prepareren. Ik...
drugsforum.nl
Maar... nu heb ik na een aantal keer proberen een e-sigaret die goed ingesteld staat en goed gedoseerd is, en dat is me toch wel een partij fijn hoor. De DMT verbrandt nooit. Je kan heel makkelijk bepalen hoe sterk je de hijs wil hebben door de knop ingedrukt te houden of los te laten en de smaak is top omdat het niet verbrandt.