Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDMT ervaringen.

DMT ervaringen.

366 antwoorden
52 weergaven
18-5-2026
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Eik zei:
Wat voor dosis gebruikte je normaal gesproken bij paddo’s? Ik gebruikte vroeger meestal gewoon 1 doosje van 3 gram gedroogde paddo’s.

Ik vind dmt qua aard wel iets weghebben van paddo’s (psilocybine) maar ik vond het wel echt een flink stuk heftiger.
Klik om te vergroten...
Dat waren gedroogde neem ik aan? Meestal 2 of 2,5 Gr gedroogde. Maar dat heb ik al even niet meer gedaan. 2cb pas nog. En dan ga ik vaak voor 30mg. het fijne daar van vind ik dat het niet zo lang duurt.
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Buu zei:
Bouw "the machine". Google daar naar. Dat is in mijn ogen buiten wellicht een extreem dure vaporizer de beste manier om DMT te roken. Wanneer je de techniek door hebt zul je de rook niet eens voelen in je keel en word je keer op keer gelanceerd naar een andere wereld waar zich een heel poppenkast afspeelt.

Ik heb in het verleden altijd proberen te roken met een crack pijp maar daar heb ik toch al wel zo'n 500mg dmt aan verspild en nooit meer dan wat visuals kunnen krijgen. Met the machine is het me wel gelukt om 10 keer op een avond, back to back door te breken (ja, tolerantie bij DMT is een fabeltje).

Beginnen bij 10 milligram is prima, al helemaal als je nog niet weet hoe je moet roken want de eerste keren ga je het ongetwijfeld verkeerd doen. Dus verspil je ook zo min mogelijk. Als je alle 10 milligram binnen krijgt zal het geen extreme ervaring worden, maar vast wel wat patroontjes hier en daar.

The machine vereist wel dat je een glasboor hebt, en liet ik die nou net niet hebben dus heb ik hem een beetje gemodificeerd door uit een bong met staaldraad te roken. Wellicht dat ik hier eens een goeie guide kan posten.
Klik om te vergroten...
Die Mighty had ik al liggen voor dat ik het idee in mijn hoofd kreeg om DMT te gaan proberen. Mocht dat niet gaan werken. Dan ga ik The machine maken. Glasboor heb ik nog ergens liggen dus dat komt wel goed. En staalwol ook wel ergens. En anders kopen. Ik heb ook een extractie gedaan. Beetje scheikunde vind ik ook erg leuk. Dus heb aardig wat DMT maar zou wel zonde zijn om alles te verspillen. Ik hou je op de hoogte hoe het is gegaan :wink: bedankt voor je reactie! Ik voel me er steeds meer klaar voor.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
DMT roken vereist wat skills. De kristallen verbranden snel, waardoor het vies gaat ruiken en smaken. De rook kan vrij dik zijn en je moet het echt even 20 seconde inhouden want anders doet het niet zoveel. Dan komt de DMT ook nog eens best heftig opzetten en wordt het lastig om je te concentreren.

Het is dus zeker aan te raden om heel voorzichtig te beginnen. 10 milligram lijkt me inderdaad een perfect startpunt. Goed idee sowieso om het heel voorzichtig af te wegen zodat je weet dat je niet te veel neemt. Als het bevalt kun je elke keer net een trapje meer gaan nemen: 20 milligram, 30 milligram, 40 milligram...

Er zijn verschillende rookapparaten die geschikt zijn voor het voorzichtig verdampen van DMT:
-Een glazen basepijp (ook wel crackpijp genoemd)
-The Machine
-E-sigaret

Basepijp
De basepijp is fijn omdat het glas tussen de vlam en de DMT zit, waardoor de kristallen niet zo snel verbranden. Het kost dan wel weer wat vingervlugheid om de pijp tussen je vingers heen en weer te rollen om ervoor te zorgen dat de kristallen niet alsnog verbranden. Zeker als je al een beetje onder invloed begint te raken is dit lastig.

The Machine
The machine is gewoon een glazen fles met in de hals wat uitgebrand staalwol. Tussen dat staalwol stop je dan de DMT die je hebt afgewogen. Je boort een gaatje onderin de fles en houdt hem ondersteboven vast. Dan houd je de aansteker ongeveer 10 centimeter recht onder de flessenhals. Zo kan je heel voorzichtig het uitgebrande staalwol verwarmen om de DMT te verdampen.
Deze methode vereist minder vingervlugheid dan de basepijp. Maar het kost wel wat meer voorbereidingstijd omdat je een gat in een fles moet boren en het staalwol eerst moet uitbranden op een gasfornuis (omdat je anders giftige dampen inademt).

E-Sigaret
De e-sigaret is in zijn gebruiksgemak het allerbest. Je hijst, drukt tegelijkertijd op een knop en je bent weg. Maar je kunt geen liquids kopen met DMT erin, dus die moet je dan zelf maken. Dat kan best een gestuntel zijn omdat je dan eerst op zoek moet naar de juiste temperatuurinstellingen, de beste vloeistof, de juiste dosis DMT per milliliter vloeistof. Ik ben er de afgelopen tijd mee bezig geweest en het was een flinke zoektocht. Zie ook deze post:

Gekut met DMT in een e-sigaret: per ongeluk te veel vloeistof

Ik ben sinds deze zomer ontzettend fan van DMT in een e-sigaret. Het is echt super handig. Je drukt op een knop, hijst, en poef, je zit in een andere dimensie. Tenminste, als je de inhoud op de juiste manier hebt gemixt.. Afgelopen weekend probeerde ik dus mijn e-sigaret te prepareren. Ik...
drugsforum.nl drugsforum.nl
Maar... nu heb ik na een aantal keer proberen een e-sigaret die goed ingesteld staat en goed gedoseerd is, en dat is me toch wel een partij fijn hoor. De DMT verbrandt nooit. Je kan heel makkelijk bepalen hoe sterk je de hijs wil hebben door de knop ingedrukt te houden of los te laten en de smaak is top omdat het niet verbrandt.
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Buu zei:
Je houdt de aansteker een minuut lang op het gaas zodat het gloeiend warm wordt. Dan strooi je zo snel mogelijk de DMT op het gaas en dan smelt alle DMT er in. Omdat het in het gaas smelt raakt de vlam de DMT ook nooit en verbrandt het niet.
Klik om te vergroten...
Verwarm je nadat je de DMT op het gloeiende staalwol hebt gelegd (en het dus gesmolten is) nog verder met een aansteker?
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zinnentuimel zei:
Verwarm je nadat je de DMT op het gloeiende staalwol hebt gelegd (en het dus gesmolten is) nog verder met een aansteker?
Klik om te vergroten...
Yep. Zodra je het DMT er op gooit smelt het alleen en verdampt het niet. Daarvoor is het staalwol niet heet genoeg.

Ik heb toevallig laatst voor een maatje een filmpje gemaakt van hoe het moet, als je die wilt hebben mag je me wel even appen :tongueout:.
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#6
@Zinnentuimel klopt helemaal wat Buu zegt. Eerst het staalwol verwarmen en dan de DMT erop leggen. Wacht tot het gesmolten is en dan de fles omdraaien en de aansteker onder de hals op ongeveer 10cm afstand. En uiteraard zuigen door het gaatje onderzijde fles.
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik leef nog!! Zijn er al mensen die “the machine” hebben gemaakt? Of hebben geprobeerd? Ik ben namelijk heel erg benieuwd naar jullie ervaringen? En al helemaal naar de mensen die een andere techniek hebben gebruikt als the machine.. En wat dan de dosering was met de oude techniek? En wat de dosering is met the machine...
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lucy100 zei:
Ik leef nog!! Zijn er al mensen die “the machine” hebben gemaakt? Of hebben geprobeerd? Ik ben namelijk heel erg benieuwd naar jullie ervaringen? En al helemaal naar de mensen die een andere techniek hebben gebruikt als the machine.. En wat dan de dosering was met de oude techniek? En wat de dosering is met the machine...
Klik om te vergroten...

Hier ben ik ook benieuwd naar.

Zelf nog niet getest, maar heb sinds vorige week de VaporGenie Glass Sherlock in huis. Helaas wel een behoorlijk prijzig pijpje, maar ik ben niet zo handig en wil me echt binnenkort weer eens wat meer gaan verdiepen in DMT. Las er op DMT-Nexus veel positieve verhalen over. Sowieso, op basis van wat ik her en der op internet gelezen heb, lijken the Machine of deze pijp als de betere methodes worden aangeschreven. Echter, de meningen over details verschillen nogal, ook onder de 'experts'; bijvoorbeeld ook of nu een torch aansteker beter is of niet, of een liquid pad/copper mesh handiger is, etc. Waarschijnlijk is het toch echt gewoon zelf uitproberen, met leercurve.

Het duurt denk ik nog even voor ik het serieus kan gaan uitproberen (moet de DMT zelf nog fixen en een 'sitter'), maar zal er tegen die tijd zeker over reporten.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#9
Lucy100 zei:
Ik leef nog!! Zijn er al mensen die “the machine” hebben gemaakt? Of hebben geprobeerd? Ik ben namelijk heel erg benieuwd naar jullie ervaringen? En al helemaal naar de mensen die een andere techniek hebben gebruikt als the machine.. En wat dan de dosering was met de oude techniek? En wat de dosering is met the machine...
Klik om te vergroten...
Sinds ik een variant van the machine gebruik krijg ik pas breaktroughs. Ik gebruik een bong in plaats van een glazen fles. De plek waar je normaal wiet plaatst daar heb ik het staaldraad geplaatst waar je de DMT in smelt.
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lucy100 zei:
Ik leef nog!! Zijn er al mensen die “the machine” hebben gemaakt? Of hebben geprobeerd? Ik ben namelijk heel erg benieuwd naar jullie ervaringen? En al helemaal naar de mensen die een andere techniek hebben gebruikt als the machine.. En wat dan de dosering was met de oude techniek? En wat de dosering is met the machine...
Klik om te vergroten...
Ik heb ook The Machine gemaakt en er een aantal keer mee gerookt. Werkt stukken beter dan een gewone bong, de DMT verbrandt nu niet meer, maar helaas lukt het mij nog niet echt om de DMT zo te vapen dat ik met 2/3 hits een breakthrough kan krijgen terwijl de dosis er opzich wel naar is. Elke meer vapet er maar zo weinig DMT dat ik er daarna nog 3 keer 3 hits van kan nemen... Zelfs een keer op een avond DMT gerookt (had 20mg erin gedaan), 3 hits, redelijk wat effect en CEV, maar verre van breakthrough. Dag later geen nieuwe DMT op het gaas gedaan, gewoon oude restje verhit, kwam weer mooie rookt, weer 3 hits genomen en zelfde effect als de dag ervoor. Opzich leuk, maar zo wordt het nooit wat met die breakthrough, haha.
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Roze Olifant zei:
Zelf nog niet getest, maar heb sinds vorige week de VaporGenie Glass Sherlock in huis.
Klik om te vergroten...
Nice! Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen met die pijp.


Buu zei:
Sinds ik een variant van the machine gebruik krijg ik pas breaktroughs. Ik gebruik een bong in plaats van een glazen fles. De plek waar je normaal wiet plaatst daar heb ik het staaldraad geplaatst waar je de DMT in smelt.
Klik om te vergroten...

Ik heb veel filmpjes en reportages gezien en gelezen. En de normale dosis ligt tussen de 30 en 50 mg. En een aantal mensen die lopen tijdens de trip gewoon rond en weten alles nog in details te vertellen. Ik ben nu bij 25mg beland. Maar ik kan dus echt niet lopen. En als ik bij kom, vervaagd alles best snel. Ik heb absoluut nog geen breaktrough gehad. Maar bewust van de omgeving en mij zelf ben ik niet meer. Ik ben daarom heel nieuwsgierig naar de techniek van andere. Ik vraag me af of bij sommige verdamp technieken wel alles verdampt? Ik zit nog niet eens op de 30mg en kan al helemaal niets meer met me zelf. Kan de dosering ook per persoon verschillen?

Uiteraard ga ik nog een report over de vorderingen schrijven. Ik heb inmiddels ook al mijn eigen Changa mix gemaakt. Maar daar moet ik nog even het moment voor vinden.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lucy100 zei:
Nice! Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen met die pijp.




Ik heb veel filmpjes en reportages gezien en gelezen. En de normale dosis ligt tussen de 30 en 50 mg. En een aantal mensen die lopen tijdens de trip gewoon rond en weten alles nog in details te vertellen. Ik ben nu bij 25mg beland. Maar ik kan dus echt niet lopen. En als ik bij kom, vervaagd alles best snel. Ik heb absoluut nog geen breaktrough gehad. Maar bewust van de omgeving en mij zelf ben ik niet meer. Ik ben daarom heel nieuwsgierig naar de techniek van andere. Ik vraag me af of bij sommige verdamp technieken wel alles verdampt? Ik zit nog niet eens op de 30mg en kan al helemaal niets meer met me zelf. Kan de dosering ook per persoon verschillen?

Uiteraard ga ik nog een report over de vorderingen schrijven. Ik heb inmiddels ook al mijn eigen Changa mix gemaakt. Maar daar moet ik nog even het moment voor vinden.
Klik om te vergroten...
Dosering zal niet zoveel verschillen, het is gewoon de kunst om effectief zoveel mogelijk rook binnen te krijgen. DMT is zo overweldigend dat je er inderdaad amper wat van herinnert.
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Zinnentuimel zei:
Ik heb ook The Machine gemaakt en er een aantal keer mee gerookt. Werkt stukken beter dan een gewone bong, de DMT verbrandt nu niet meer, maar helaas lukt het mij nog niet echt om de DMT zo te vapen dat ik met 2/3 hits een breakthrough kan krijgen terwijl de dosis er opzich wel naar is. Elke meer vapet er maar zo weinig DMT dat ik er daarna nog 3 keer 3 hits van kan nemen... Zelfs een keer op een avond DMT gerookt (had 20mg erin gedaan), 3 hits, redelijk wat effect en CEV, maar verre van breakthrough. Dag later geen nieuwe DMT op het gaas gedaan, gewoon oude restje verhit, kwam weer mooie rookt, weer 3 hits genomen en zelfde effect als de dag ervoor. Opzich leuk, maar zo wordt het nooit wat met die breakthrough, haha.
Klik om te vergroten...
Oké dat is dan wel een tegenvaller. Ik heb dat nog niet gehad? Meestal bij de 3e hit komt er geen rook meer, en is het ook echt op. De eerste paar keer heb ik dat ook gechecked, omdat ik er zeker van wilde zijn, dat ik bij de volgende keer roken, niet een te hoge dosis zou krijgen.
Je kan in een privé bericht even een foto van je bouwwerk sturen. Misschien zie ik iets. En anders zou het aan de aansteker techniek kunnen liggen?
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Lucy100 zei:
Oké dat is dan wel een tegenvaller. Ik heb dat nog niet gehad? Meestal bij de 3e hit komt er geen rook meer, en is het ook echt op. De eerste paar keer heb ik dat ook gechecked, omdat ik er zeker van wilde zijn, dat ik bij de volgende keer roken, niet een te hoge dosis zou krijgen.
Je kan in een privé bericht even een foto van je bouwwerk sturen. Misschien zie ik iets. En anders zou het aan de aansteker techniek kunnen liggen?
Klik om te vergroten...
@Zinnentuimel Ik denk dat er dan te veel staalwol in zit waardoor het te diep komt en je niet goed genoeg alles verdampt wat er tussen gesmolten is.
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#15
Space Criminal zei:
@Zinnentuimel Ik denk dat er dan te veel staalwol in zit waardoor het te diep komt en je niet goed genoeg alles verdampt wat er tussen gesmolten is.
Klik om te vergroten...
Oh goeie, dat zou best kunnen. Volgende keer maar wat minder staalwol erin dan. Valt het er dan niet uit/doorheen?
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Zinnentuimel zei:
Oh goeie, dat zou best kunnen. Volgende keer maar wat minder staalwol erin dan. Valt het er dan niet uit/doorheen?
Klik om te vergroten...
Ligt helemaal aan hoe dik het er nu tussen zit. Ik probeer het altijd zo dicht mogelijk bij elkaar te knijpen en dan de lengte in de hals te beperken.

Een liquid pad is ook max een centimeter dik.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hebben jullie misschien foto's van jullie Machine met staalwol?
Ik heb een kleine fles gebruikt, gaatje erin laten boren door een handige klussert want daar waag ik me niet aan :tonguewink:, staalwol uitgebrand. Maar ben ook wel benieuwd hoe dun/dik de laag staalwol ongeveer moet zijn.

Edit:
Lucy100 zei:
Maar ik doe de DMT niet aan de binnenkant. Maar als de fles gewoon staat zoals het eerste plaatje, er dan gewoon bovenop. De hals iets verwarmen ongeveer 50 Gr Als je de DMT erop gooit smelt het erin en dan omdraaien en flam eronder. En op 10cm afstand. En BAM rook. het lukte mij met deze techniek in een keer!! Met de vaporizer heb ik erg lopen kloten en je ziet ook niet of er rook ontstaat.

mensen dit is echt een aanrader! Super simpel en werkt perfect. Zelfs newbies zoals ik kunnen hiermee roken.
Klik om te vergroten...
Ja, hier exact zo'n zelfde flesje met gaatje zoals op je foto. Glasboortje bij de Action gehaald voor een paar euro, lekker makkelijk.
De techniek die jij omschrijft zou inderdaad het meest effectief moeten zijn.

Dus... DMT, check ✔
The Machine, check✔
Tripmaatje, check ✔
Nu nog even wachten op de gelegenheid.
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Space Criminal zei:
Een liquid pad is ook max een centimeter dik.
Klik om te vergroten...

klopt helemaal! @Zinnentuimel Mijn liquid pad is om precies te zijn 8mm dik. en ongeveer 18mm in doorsnede. Ik wikkel er een paar keer een klein strookje aluminiumfolie van 8mm breed omheen, zodat hij strak in de fles hals zit. Dat doe ik om zo min mogelijk valse lucht langs de liquid pad te zuigen. Je wil namelijk dat alle warme lucht van de aansteker door de liquid pad/staalwol heen gaat waar de DMT in zit. En niet er langs. Als de lucht erlangs kan gaan dan krijg je ook minder DMT binnen omdat het langzamer verdampt.

Zinnentuimel zei:
Oh goeie, dat zou best kunnen. Volgende keer maar wat minder staalwol erin dan. Valt het er dan niet uit/doorheen?
Klik om te vergroten...

Als je het staalwol goed verwarmd en dan de DMT er op doet, dan smelt het er helemaal in, en blijft de DMT erin hangen als je de fles omdraait om je hijs te nemen.

Laat je weten of het gelukt is?
L
Lucy100Lid
01-01-2024, 00:00
#19
NiandraLades zei:
Ja, hier exact zo'n zelfde flesje met gaatje zoals op je foto. Glasboortje bij de Action gehaald voor een paar euro, lekker makkelijk.
De techniek die jij omschrijft zou inderdaad het meest effectief moeten zijn.
Klik om te vergroten...

Bij mij werkt het uitermate goed! Ik ben zo ontzettend onder de indruk van DMT. Wat een bijzondere goedje is dat... Ik ben dus ook heel erg benieuwd naar jou ervaring en ook hoe het ging met The Machine :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zelf geen ervaring met DMT, maar heb wel gehoord dat mensen het voorzichtig opbouwen vanaf 10 mg. Maar wacht maar beter even een ervaringsdeskundige af. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...19
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."