Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDMT ervaringen.

DMT ervaringen.

366 antwoorden
53 weergaven
18-5-2026
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#1
NiandraLades zei:
Mooi! Wat ik heb gelezen kan de DMT er inderdaad niet uitvallen als je de fles omdraait, omdat alles in de pad of het staalwol gesmolten is.
Ik zie dat jij een gasbrander gebruikt, dat werkt dus goed? Ik lees online dat een gewone aansteker door de meesten wordt aanbevolen. Ik heb beide in huis, en twijfel dan nog over wat het beste is (ik vind zo'n gasbrander namelijk veel makkelijker in gebruik, en ben met tripmaatje dus is ook gewoon veilig, maar de meesten adviseren een gewone aansteker).
(morgen! morgen! morgen! :grinning:)
Klik om te vergroten...
Heb jij hem met staalwol of een liquid pad?

Ik had eerst staalwol, maar een liquid pad is de ultieme manier!

Als je staalwol hebt zorg dan dat het niet te dun is waardoor het verbrand, en niet een te dikke laag in de hals.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb hem met staalwol. En dat niet te dun/niet te dik in de hals ga ik proberen inderdaad, dank je voor het advies!
Zal de volgende keer ook liquid pads in huis halen, is het nu te kort dag voor.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Space Criminal zei:
Haha, nee deze moet je ingedrukt houden. Dus dat is niet mogelijk. En ik heb op 40mg nog nooit een breaktrough gehad.
Klik om te vergroten...
ja oke die gasbrander kan je nog wel wegleggen, maar daarna zit je toch met zo een fles in je handen? Waar blijft die?
Heb je nog tijd genoeg om die fles veilig weg te leggen voordat je out bent?
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Zeelanddude zei:
ja oke die gasbrander kan je nog wel wegleggen, maar daarna zit je toch met zo een fles in je handen? Waar blijft die?
Heb je nog tijd genoeg om die fles veilig weg te leggen voordat je out bent?
Klik om te vergroten...
Tot nu toe wel ja 😂😂
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Wat betreft de mensen die puur bewustzijn ervaren hebben middels bijvoorbeeld een psychedelische trip. Dit is waarom ik nu sceptisch ben over dit soort ervaringen. Het zijn ervaringen. Ze komen en ze gaan. Ondertussen blijft bewustzijn constant aanwezig voor de ervaring, tijdens de ervaring en na de ervaring. Waar het denk ik om gaat, is nu in dit moment bewust te zijn van bewustzijn. Wat de vorm van het huidige moment ook is. En zo beetje bij beetje de berg te beklimmen, te stijgen in frequentie.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat er niet één weg naar Rome is. Sommigen kiezen de weg van meditatie / yoga / etc. en zijn daar hun hele leven serieus mee actief. Dat is de langzame weg met een heleboel zelfwerkzaamheid. Anderen kiezen de short-cut. Ze snijden een stukje af en schieten zichzelf in één keer in Samadhi. Die laatste ervaring is schokkend omdat het je in één keer van een bewustzijnsniveau van '3' naar 10 brengt. Een slechts gedeeltelijk te bevatten ervaring. In het geval van 5-meO-DMT / Bufo Alvarius glijd je niet in één keer terug naar je oude '3' maar blijf je ergens tussenin hangen. Wanneer je verder niets doet denk ik dat je weer verder terugzakt. Sommige mensen leren ook niets van hun ervaringen omdat ze alleen in de ervaringsmodus blijven. Via integratie kan je lering trekken uit je ervaringen en een deel daarvan in je aarden / gronden. Noem het jezelf naar een hogere frequentie brengen.
Ik vind beide manieren om jezelf naar een hoger niveau te tillen (meditatie/psychedelica) even waardevol. En je kan ook beide gebruiken.
DMT en 5-meO DMT en ook psilocybine zijn bij uitstek middelen die hiervoor geschikt zijn. Misschien wel bedoeld zijn. Want ik denk dat maar weinigen het puur als entertainment zien.
@Buu schrijft dat hij het wel alleen recreatief gebruikt. Misschien kan hij of evt @Zeelanddude daar iets over kwijt? Want ik kan me daar zelf helemaal niets bij voorstellen. Dat je een dergelijke intense ervaring hebt en daarna gewoon verder gaat met je leven alsof er niets gebeurd is...
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#6
שמש zei:
Ik denk dat er niet één weg naar Rome is. Sommigen kiezen de weg van meditatie / yoga / etc. en zijn daar hun hele leven serieus mee actief. Dat is de langzame weg met een heleboel zelfwerkzaamheid. Anderen kiezen de short-cut. Ze snijden een stukje af en schieten zichzelf in één keer in Samadhi. Die laatste ervaring is schokkend omdat het je in één keer van een bewustzijnsniveau van '3' naar 10 brengt. Een slechts gedeeltelijk te bevatten ervaring. In het geval van 5-meO-DMT / Bufo Alvarius glijd je niet in één keer terug naar je oude '3' maar blijf je ergens tussenin hangen. Wanneer je verder niets doet denk ik dat je weer verder terugzakt. Sommige mensen leren ook niets van hun ervaringen omdat ze alleen in de ervaringsmodus blijven. Via integratie kan je lering trekken uit je ervaringen en een deel daarvan in je aarden / gronden. Noem het jezelf naar een hogere frequentie brengen.
Ik vind beide manieren om jezelf naar een hoger niveau te tillen (meditatie/psychedelica) even waardevol. En je kan ook beide gebruiken.
DMT en 5-meO DMT en ook psilocybine zijn bij uitstek middelen die hiervoor geschikt zijn. Misschien wel bedoeld zijn. Want ik denk dat maar weinigen het puur als entertainment zien.
@Buu schrijft dat hij het wel alleen recreatief gebruikt. Misschien kan hij of evt @Zeelanddude daar iets over kwijt? Want ik kan me daar zelf helemaal niets bij voorstellen. Dat je een dergelijke intense ervaring hebt en daarna gewoon verder gaat met je leven alsof er niets gebeurd is...
Klik om te vergroten...
Ik had bij het bestellen van wat rc's ook synthetische 5 meo dmt besteld. Ik heb er 1x een mini beetje van gevaped maar dit voelde heel onwennig. Dus niet doorgezet.

Iets houdt me tegen om dit te doen, maar ook hetgeen wat ik van dat kleine beetje voelde leek heel anders binnen te komen dan tijdens mijn bufo ceremonie. Misschien is het de setting, maar ik denk ook dat de synthetische vorm afwijkt van het origineel. Ook al is het moleculair gezien hetzelfde.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#7
5-MeO kan ik me nog iets bij voorstellen aangezien de intensiteit erg heftig is. n,n-DMT is gewoon een poppenkast. Ik zou oprecht niet weten wat ik er van moet leren. Ik ben gewoon naar een show aan het kijken, en wanneer het voorbij is ervaar ik extreme rust. Maar wat ik er van zou moeten leren. Geen idee.

Ik denk dat ik al wel 25+ keer 5-MeO heb gerookt, ook gewoon op doordeweekse dagen en DMT komt al wel tegen de vijftig keer aan gok ik.

Space Criminal zei:
Iets houdt me tegen om dit te doen, maar ook hetgeen wat ik van dat kleine beetje voelde leek heel anders binnen te komen dan tijdens mijn bufo ceremonie. Misschien is het de setting, maar ik denk ook dat de synthetische vorm afwijkt van het origineel. Ook al is het moleculair gezien hetzelfde.
Klik om te vergroten...
Volgens mij bevat bufo ook nog een aantal andere psychoactieve stoffen. Beetje hetzelfde verhaal als 4-AcO-DMT vs paddos. Al denk ik dat het veelal setting/placebo is.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
@שמש
Wel bijzonder hoe 5-MeO kan werken dan.

Mijn ervaringen met ego-dood/ontstijging waren allemaal maar tijdelijk van aard. Hoe mooi en diep ze ook waren, ze gingen voorbij.

Maar mijn punt daarnaast was eigenlijk: bewustzijn (onszelf) is niet een spectaculair iets. Het is aanwezig tijdens de meest spectaculaire ervaring én tijdens de meest ordinaire ervaring. Teveel zoeken naar zo'n transcendentale overweldigende ervaring kan ook problematisch zijn. Dat is het voor mij wel geweest in ieder geval. Ervaringen komen en gaan. Maar ondertussen is daar het stille bewustzijn dat dat allemaal ziet en waar je 24/7 toegang tot hebt.


Space Criminal zei:
Ik had bij het bestellen van wat rc's ook synthetische 5 meo dmt besteld. Ik heb er 1x een mini beetje van gevaped maar dit voelde heel onwennig. Dus niet doorgezet.

Iets houdt me tegen om dit te doen, maar ook hetgeen wat ik van dat kleine beetje voelde leek heel anders binnen te komen dan tijdens mijn bufo ceremonie. Misschien is het de setting, maar ik denk ook dat de synthetische vorm afwijkt van het origineel. Ook al is het moleculair gezien hetzelfde.
Klik om te vergroten...
Moleculair gezien hetzelfde als de 5-MeO-DMT in het "gif" van de Bufo pad, maar naast 5-MeO-DMT zitten daar nog meer psychoactieve alkaloïden in. Op eenzelfde manier is bijvoorbeeld pure psiloccybine anders dan truffels of paddo's nemen, waar ook nog vele andere alkaloïden in zitten.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat betreft bufo is het ook het totaalplaatje denk ik. De inleiding waar je als groep voor deze ervaring staat en dit met elkaar aangaat. De sjamaan die zijn woord doet. En iedereen gaat een voor een door deze ervaring heen. Ik vond het iets heel bijzonders om in een groep mensen die ik niet ken eigenlijk te sterven en opnieuw geboren te worden.

Ook voelde alles heel vertrouwt, ik kon heel makkelijk alles loslaten doordat ik op de juiste wijze werd begeleid. En zo diep als ik gegaan ben had ik nooit in m'n eentje gedurfd. Ook niet zomaar met een vriend. Dit was echt next level qua intensiteit.

Mijn eerste inhalatie was al breaktrough waardig, maar ik had aangegeven dat ik diep wou gaan. Dus toen ik al bijna helemaal weg was kreeg ik nog een keer de pijp tegen m'n mond aangedrukt. Toen heb ik ingeademd totdat ik weg was. Zonder sjamaan had ik na de eerste inhalatie wel gestopt.

Ik begrijp wel wat @Buu zegt over de poppenkast op nn dmt. Ik heb zelf het idee dat ik een beetje vast zit in een telkens terugkomende trip. Ik kom elke keer weer in een groot circus uit waar ik in een schommel zit met andere wezens (entiteiten en mensen). Het is ook telkens hetzelfde verloop, waar ik vroeger totaal ander soort trips had op dmt lijkt het nu telkens hetzelfde te zijn.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Space Criminal zei:
Wag betreft bufo is het ook het totaalplaatje denk ik. De inleiding waar je als groep voor deze ervaring staat en dit met elkaar aangaat. De sjamaan die zijn woord doet. En iedereen gaat een voor een door deze ervaring heen. Ik vond het iets heel bijzonders om in een groep mensen die ik niet ken eigenlijk te sterven en opnieuw geboren te worden.

Ook voelde alles heel vertrouwt, ik kon heel makkelijk alles loslaten doordat ik op de juiste wijze werd begeleid. En zo diep als ik gegaan ben had ik nooit in m'n eentje gedurfd. Ook niet zomaar met een vriend. Dit was echt next level qua intensiteit.

Mijn eerste inhalatie was al breaktrough waardig, maar ik had aangegeven dat ik diep wou gaan. Dus toen ik al bijna helemaal weg was kreeg ik nog een keer de pijp tegen m'n mond aangedrukt. Toen heb ik ingeademd totdat ik weg was. Zonder sjamaan had ik na de eerste inhalatie wel gestopt.
Klik om te vergroten...
Ik kan het me voorstellen dat alles eromheen de ervaring nog bijzonderder maakt.

Zo'n ceremonie is wel iets waar ik persoonlijk al gauw een weerstand voor voel. Om allemaal ogen (van vreemden ook nog) gericht op mij te hebben, terwijl ik in zo'n kwetsbare staat ben. Normaal hou ik er al niet van om in een groep in het middelpunt van de belangstelling te staan. Aan de andere kant, kan zoiets mogelijk dan ook juist goed zijn natuurlijk. Ik weet het niet...

Space Criminal zei:
Ik begrijp wel wat @Buu zegt over de poppenkast op nn dmt. Ik heb zelf het idee dat ik een beetje vast zit in een telkens terugkomende trip. Ik kom elke keer weer in een groot circus uit waar ik in een schommel zit met andere wezens (entiteiten en mensen). Het is ook telkens hetzelfde verloop, waar ik vroeger totaal ander soort trips had op dmt lijkt het nu telkens hetzelfde te zijn.
Klik om te vergroten...
Is dat nog voor de breakthrough of na?

Je hebt ook vrij vaak getript op DMT toch? Ikzelf tripte een flinke periode lang nogal vaak en frequent op psilo en mijn trips werden daardoor nogal duister, overdreven duister, zelfs demonisch vanaf het begin van de trip. Een lange tijd niet trippen zorgde ervoor dat dat weer wegging. Misschien zijn het wel ervaringen die je eigenlijk max een paar keer per jaar "hoort" te hebben...
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Is dat nog voor de breakthrough of na?
Klik om te vergroten...
Nee dit is net geen breaktrough, ik heb op changa heel vaak dezelfde trip beleeft. En gister weer voor het eerst sinds maanden dmt puur gevaped en het verbaaste me dat ik hiermee wederom hetzelfde trip verloop kreeg.

Het verloop is standaard, eerst eneindige kleuren en patronen dit gaat over op het pletten van zielen in een grote wals en daarna het circus. En dit heb ik nu minstens 8x op precies dezelfde manier ervaren.

Ik denk dat ik toe ben aan een breaktrough, kijken of er dan iets veranderd aan de ervaring.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Space Criminal zei:
Nee dit is net geen breaktrough, ik heb op changa heel vaak dezelfde trip beleeft. En gister weer voor het eerst sinds maanden dmt puur gevaped en het verbaaste me dat ik hiermee wederom hetzelfde trip verloop kreeg.

Het verloop is standaard, eerst eneindige kleuren en patronen dit gaat over op het pletten van zielen in een grote wals en daarna het circus. En dit heb ik nu minstens 8x op precies dezelfde manier ervaren.

Ik denk dat ik toe ben aan een breaktrough, kijken of er dan iets veranderd aan de ervaring.
Klik om te vergroten...
Heeft het zien van dat pletten van die zielen denk je ook te maken met die ene trip van je waar je in jouw ogen God ontmoette? Want dat had ook allemaal te maken met zielen die moeten lijden voor God toch? Tenminste, zo interpreteerde ik je report.

Ik vraag me ook af... Is pre-breakthrough allemaal een creatie van je eigen geest zeg maar en kom je daar pas uit met een breakthrough... In dat geval zouden de entiteiten die ervaren worden na de breakthrough van een compleet andere orde zijn dan die daarvoor. Don't mind me, ik ben even hardop aan het denken. :wink:
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Heeft het zien van dat pletten van die zielen denk je ook te maken met die ene trip van je waar je in jouw ogen God ontmoette? Want dat had ook allemaal te maken met zielen die moeten lijden voor God toch? Tenminste, zo interpreteerde ik je report.

Ik vraag me ook af... Is pre-breakthrough allemaal een creatie van je eigen geest zeg maar en kom je daar pas uit met een breakthrough... In dat geval zouden de entiteiten die ervaren worden na de breakthrough van een compleet andere orde zijn dan die daarvoor. Don't mind me, ik ben even hardop aan het denken. :wink:
Klik om te vergroten...
Het pletten van die zielen is zeker een soortgelijk thema wat telkens terugkomt. In mijn goddelijke trip waaraan @Mindless refereert had ik wel degelijk een totaal andere trip dan wat nu telkens voorkomt. Maar de boodschap dat zielen, ook al zijn ze oneindig qua kleur en vorm, telkens door een grote wals tot moes vermalen worden is iets wat ik bijna altijd zie op DMT.

Ik zou graag weer eens in het diepe springen en doorbreken. Misschien dit weekend wel, met trip zitter dit keer!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Space Criminal zei:
Het pletten van die zielen is zeker een soortgelijk thema wat telkens terugkomt. In mijn goddelijke trip waaraan @Mindless refereert had ik wel degelijk een totaal andere trip dan wat nu telkens voorkomt. Maar de boodschap dat zielen, ook al zijn ze oneindig qua kleur en vorm, telkens door een grote wals tot moes vermalen worden is iets wat ik bijna altijd zie op DMT.
Klik om te vergroten...
Je maakt me echt nieuwsgierig naar wat ik allemaal nog ga zien op DMT... :laughing: Zo te horen is alles wat ik tot nu toe heb gezien nog maar kinderspel haha.

Ik snap wel dat het vervelend is dat je nu steeds dezelfde trip of soort trip lijkt te hebben. Vraag me af wat daar de reden van is...

Space Criminal zei:
Ik zou graag weer eens in het diepe springen en doorbreken. Misschien dit weekend wel, met trip zitter dit keer!
Klik om te vergroten...
Ben erg benieuwd of een doorbraak de boel weer kan vernieuwen/veranderen voor je!
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#15
שמש zei:
DMT en 5-meO DMT en ook psilocybine zijn bij uitstek middelen die hiervoor geschikt zijn. Misschien wel bedoeld zijn. Want ik denk dat maar weinigen het puur als entertainment zien.
@Buu schrijft dat hij het wel alleen recreatief gebruikt. Misschien kan hij of evt @Zeelanddude daar iets over kwijt? Want ik kan me daar zelf helemaal niets bij voorstellen. Dat je een dergelijke intense ervaring hebt en daarna gewoon verder gaat met je leven alsof er niets gebeurd is...
Klik om te vergroten...
Ik heb nu 8x 5meo-dmt gedaan, waarvan de helft op een gewonde doordeweekse dag. Ik weet nog steeds niet wat er er nou van moet vinden, De eerste 1 of 2x was ik echt wel helemaal ondersteboven van de ervaring, heel erg intens maar niks geen visuals. Alleen maar wit, compleet wit, ik voelde wel een of andere aanwezigheid maar verder eigenlijk weinig bijzonder. De laatste keren zag ik ook echt wel duidelijke beelden, maar kwam het juist heel vredig over en na afloop complete rust. Snap net als @Buu niet wat er van te leren valt?
Mischien dat ik daar nog wel achter komt. Ik ga wel een beetje 50/50 zo een trip in. Ik hoop op een duidelijk antwoord van iets of iemand maar als dat niet lukt of gebeurd zie ik het gewoon als entertainment.
Ik leer meer van LSD als 5meo-dmt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zeelanddude zei:
Ik heb nu 8x 5meo-dmt gedaan, waarvan de helft op een gewonde doordeweekse dag. Ik weet nog steeds niet wat er er nou van moet vinden, De eerste 1 of 2x was ik echt wel helemaal ondersteboven van de ervaring, heel erg intens maar niks geen visuals. Alleen maar wit, compleet wit, ik voelde wel een of andere aanwezigheid maar verder eigenlijk weinig bijzonder. De laatste keren zag ik ook echt wel duidelijke beelden, maar kwam het juist heel vredig over en na afloop complete rust. Snap net als @Buu niet wat er van te leren valt?
Mischien dat ik daar nog wel achter komt. Ik ga wel een beetje 50/50 zo een trip in. Ik hoop op een duidelijk antwoord van iets of iemand maar als dat niet lukt of gebeurd zie ik het gewoon als entertainment.
Ik leer meer van LSD als 5meo-dmt.
Klik om te vergroten...
Maar dat je niet per se iets leert van een trip waar je in je dagelijkse werkelijkheid wat mee kunt, maakt het ook niet meteen entertainment toch?

LSD trips leren mij vaak ook veel over hoe ik in mijn persoonlijke leven met dingen omga, goed of verkeerd. Psilocybine geregeld ook wel, maar heel vaak ook helemaal niet. Die trips gaan dan eerder over het kosmische bestaan, ons kosmische bestaan. Niet iets wat betrekking heeft op je persoonlijke leven, maar ook absoluut geen entertainment. Je verkent je bestaan, dieper dan de persoonlijkheid. En ik kan alleen maar raden, maar is dat met 5-MeO misschien ook niet het geval?
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Zeelanddude zei:
Ik heb nu 8x 5meo-dmt gedaan, waarvan de helft op een gewonde doordeweekse dag. Ik weet nog steeds niet wat er er nou van moet vinden, De eerste 1 of 2x was ik echt wel helemaal ondersteboven van de ervaring, heel erg intens maar niks geen visuals. Alleen maar wit, compleet wit, ik voelde wel een of andere aanwezigheid maar verder eigenlijk weinig bijzonder. De laatste keren zag ik ook echt wel duidelijke beelden, maar kwam het juist heel vredig over en na afloop complete rust. Snap net als @Buu niet wat er van te leren valt?
Mischien dat ik daar nog wel achter komt. Ik ga wel een beetje 50/50 zo een trip in. Ik hoop op een duidelijk antwoord van iets of iemand maar als dat niet lukt of gebeurd zie ik het gewoon als entertainment.
Ik leer meer van LSD als 5meo-dmt.
Klik om te vergroten...
Ik kan me dit heel goed voorstellen @Zeelanddude

Ik denk echt dat voor mij de magie van de ceremonie en ook de originele vorm van 5 Meo toch een hele andere ervaring geeft. Ik vind het zelf ook niet prettig om nog met mensen te trippen, maar in met zo'n middel hoort het in zo'n setting, zegt mijn gevoel. Juist de energie van dit met z'n alle aangaan met de juiste begeleiding heeft de ervaring zo speciaal gemaakt voor me.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Maar dat je niet per se iets leert van een trip waar je in je dagelijkse werkelijkheid wat mee kunt, maakt het ook niet meteen entertainment toch?
Klik om te vergroten...
Nee, zo zwart/wit is het ook weer niet
Mindless zei:
LSD trips leren mij vaak ook veel over hoe ik in mijn persoonlijke leven met dingen omga, goed of verkeerd.
Klik om te vergroten...
Ja juist, dat heb ik ook, en misschien is dat hetgeen wat ik er zo van waardeer.
Mindless zei:
Niet iets wat betrekking heeft op je persoonlijke leven, maar ook absoluut geen entertainment. Je verkent je bestaan, dieper dan de persoonlijkheid. En ik kan alleen maar raden, maar is dat met 5-MeO misschien ook niet het geval?
Klik om te vergroten...
Ja dat is wel het geval maar hetgeen wat ik dan verkend hebt, roepen meer vragen op als antwoorden. En in het dagelijks leven krijgen andere zaken dan toch weer voorrang en verdwijnen al die vragen binnen 48 uur weer naar de achtergrond.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zeelanddude zei:
Ja juist, dat heb ik ook, en misschien is dat hetgeen wat ik er zo van waardeer.
Klik om te vergroten...
Ook heel goed te begrijpen. Ik vind dat ook een prachtig aspect van LSD. :) En ook van andere psychedelica, al ervaar ik dat het sterkste met LSD.

Zeelanddude zei:
Ja dat is wel het geval maar hetgeen wat ik dan verkend hebt, roepen meer vragen op als antwoorden. En in het dagelijks leven krijgen andere zaken dan toch weer voorrang en verdwijnen al die vragen binnen 48 uur weer naar de achtergrond.
Klik om te vergroten...
Dat is wel zo ja, dat het meer vragen dan antwoorden op kan roepen.

Het is maar net wat je zelf zoekt in de psychedelische ervaring. Zelf ben ik immens gefascineerd in alles rondom het bestaan. Hoe het überhaupt mogelijk is dat we bestaan, dat er iets is en niet niets, etc. Maar je kunt daar vaak niet wat mee in de dagelijkse realiteit.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#20
Buu zei:
5-MeO kan ik me nog iets bij voorstellen aangezien de intensiteit erg heftig is. n,n-DMT is gewoon een poppenkast. Ik zou oprecht niet weten wat ik er van moet leren. Ik ben gewoon naar een show aan het kijken, en wanneer het voorbij is ervaar ik extreme rust. Maar wat ik er van zou moeten leren. Geen idee.
Klik om te vergroten...
OK thanks.
Ben wel benieuwd of je een andere ervaring hebt wanneeer je Bufo Alvarius neemt.
nn-DMT trekt mij veel minder dan Bufo Alvarius. Vanwege de visuals die je krijgt op nn-DMT. Het type visuals waarover ik hoor spreken spreekt me niet echt aan. Maar de reden waarom ik geïnteresseerd ben in Bufo is juist het totaal ontbreken van visuals. Ik ben bijvoorbeeld ook niet meer in Ayahuasca geïnteresseerd. Ik hoor heel veel verhalen van struggle tijdens Ayahuasca en wijt dat persoonlijk aan het feit dat het ego nog steeds aanwezig is tijdens de ervaring. Om eerlijk te zijn, na Bufo heb ik in geen enkel ander middel meer interesse. Maar eveneens ga ik niet vaak Bufo doen. Ik heb het nu 1 keer gedaan. Blijkbaar met een enorme impact. Het is als een doodservaring. En dat wil je niet al te vaak doen. Ik zie daar althans niet de meerwaarde van in. 1x per half jaar max. Zo denk ik er nu over. Maar het kan ook dat ik het middel na verloop van tijd helemaal los laat en het nooit meer neem. De ervaring werkt echter nog steeds door. Ik blijf mezelf monitoren wat ik wel en niet nodig heb op dit moment. Zoals ik elk moment bekijk wat mijn lichaam nodig heeft aan voedsel.
Buu zei:
Volgens mij bevat bufo ook nog een aantal andere psychoactieve stoffen. Beetje hetzelfde verhaal als 4-AcO-DMT vs paddos. Al denk ik dat het veelal setting/placebo is.
Klik om te vergroten...
Bepaalde dingen, op een bepaald diep niveau wanneer er geen tijd-plaats-zelf meer is, zijn niet echt in te beelden.
Zeelanddude zei:
Alleen maar wit, compleet wit, ik voelde wel een of andere aanwezigheid maar verder eigenlijk weinig bijzonder. De laatste keren zag ik ook echt wel duidelijke beelden, maar kwam het juist heel vredig over en na afloop complete rust.
Klik om te vergroten...
Vreemd, het kenmerk van 5-meO-DMT is juist het totaal afwezig zijn van beelden. Maar blijkbaar werkt het voor jou geheel anders. Of, mogelijk is het zoals @Space Criminal al zei, dat de werking van de RC 5 meO-DMT anders werkt dan wanneer het in Bufo Alvarius zit, samen met andere stoffen. Ik kan je toch aanraden eens Bufo Alvarius te nemen.
Ik denk overigens dat de ceremonievorm meehelpt voor de juiste mindset en het respect waarmee je de ervaring ingaat. Maar puur wat werkzaamheid betreft heeft het natuurlijk geen enkel effect. Ik zou het interessant vinden wanneer een placebo-effect mogelijk zou zijn bijvoorbeeld. Maar op dat diepe niveau ben je helemaal weg. Onmogelijk om je op dat niveau te laten beïnvloeden door een placebo :)
Ik vind het wel jammer op zich dat jij geen echt positieve ervaring hebt gehad van het middel. Of het er aan ligt dat het de RC vorm is of dat de dosering te laag was weet ik niet. Ik vind het zelf wel fijn dat ik dingen als dosering geheel aan de sjamaan in de ceremonie kan overlaten. Zoals ik eerder zei, ik ben er vrijwel geheel blanco ingestapt en kon niet voorzien wat het middel mij uiteindelijk gebracht heeft. Maar mijn ervaring met het (natuurlijke) middel was zeer diep en ik herken me niet in wat je schrijft. Maar het verklaart natuurlijk wel waarom jij en @Buu niet bepaald wild zijn van het middel.
Mindless zei:
Zo'n ceremonie is wel iets waar ik persoonlijk al gauw een weerstand voor voel. Om allemaal ogen (van vreemden ook nog) gericht op mij te hebben, terwijl ik in zo'n kwetsbare staat ben
Klik om te vergroten...
Ik snap het en het was ook iets wat mij tegenstond voordat ik daar kwam. Echter, wanneer je het middel neemt ben jij helemaal alleen (omdat alles om je heen wegvalt). Zelfs al zijn er mensen omheen. De sfeer in de ceremonie is trouwens zeer introvert. Daar kwam bij, dat voordat ik Bufo nam die dag, we Kambo namen. Dat is het gif van een kikker, (niet psycho-actief, echter wel licht bedwelmend leek het) waar je doodziek van wordt. Het middel gebruik je om je lichaam en geest geheel te cleansen. Er wordt gekotst en je kan er ook diarree van krijgen. Het middel wordt toegebracht via 4 of 5 gebrande gaatjes in je huid; eerst branden ze gaten in je arm, dan smeren ze het Kambo er in. Je gaat er van zweten en bent meteen doodziek. Als je alles er uit hebt gegooid voel je je heel helder, geconcentreerd en gelukkig niet ziek meer. Daarna nam ik vrijwel meteen de Bufo, waardoor ik ook zeer helder en mentaal schoon de ervaring inging. De Kambo heeft beslist geholpen voor een goede meditatieve mindset.
Verder- ik ben zeer op mijn privacy gesteld en geef me niet snel bloot in het openbaar. Maar na zo'n diepe spirituele ervaring ben je ongelooflijk emotioneel. Dat had iedereen die de Bufo nam. Dus je bent alle grenzen voorbij als je terugkomt uit de ervaring en totaal niet bezig met wat de omgeving van je vindt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...19
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."