Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsErnstige DMT verslaving - Lees mijn verhaal AUB.

Ernstige DMT verslaving - Lees mijn verhaal AUB.

60 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
D
DopesmokeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hé hallo, ik ben nieuw hier. Ten eerste, ik zit bij iemand die hier al een accountje heeft, dus niet bannen of zo voor hetzelfde IP, ik weet niet hoe de regels hier zijn maar sommige forums mogen gebruikers niet 2 accounts hebben. Dat is hier niet het geval, ik zit net bij een maat die me dit forum heeft laten zien.

Ik heb de laatste tijd een probleem; Ik ben (geestelijk) verslaafd aan DMT geraakt, wat ik vroeger nooit voor mogelijk heb gehouden met een psychadelic. Ik gebruik het vaak zo vaak als de tolerantie het toestaat, en heb last van vervelende gedachten etc als de tolerantie er is - ik zit ongeduldig te wachten tot ik weer in die prachtige DMT wereld kan worden geschoten :hearteyes: .

Het begon allemaal ong. een jaar geleden, toen ik paddo's ging doen met diezelfde vriend van mij. Ik heb daarvoor nooit psychadelica gedaan. Ik vond de trip echt geweldig; Maar ik kon het (weer door tolerantie) niet echt vaker doen dan 2-3 keer per maand. Dit veranderde ong. 4 maanden geleden, toen ik door een meevaller een aardige som geld kreeg. Ik kreeg het idee om DMT uit te proberen, sinds een vriend van me zei dat DMT de "Psychadelica-versie van coke" is. Een soort luxedrug zeg maar.

De eerste keer toen ik het deed was ik meteen verkocht. Ik kwam in de DMT dimensie, m'n eigen wereld. Ik vond alles goddelijk mooi, en ik wou dat ik daar altijd kon blijven. Toen het uit was gewerkt werd ik bijna depressief dat ik het met "deze wereld" moest doen, dit was voor zover ik had gelezen geen bijwerking van de drug, maar echt een depressie. Ik probeerde het weer te doen, maar weer die oh zo vervelende tolerantie.

Tegenwoordig heb ik dagen dat ik alleen steeds zit te testen wanneer die weg is, om weer terug naar "mijn" wereldje te kunnen gaan. Dingen in de DMT-dimensie zijn zelfs echter aan gaan voelen dan in de "echte" wereld. Als ik een paar dagen niet aan kan komen kom ik in een diepe sleur, verveling, irritatie en een soort "heimwee". In de DMT world zijn ook entiteiten uit mijn fantasie, en hen mis ik ook. Ik heb geprobeerd om er wat aan te doen, Bijv. sporten, seks, uitgaan, maar alles vind ik zo grijs/saai/levenloos nu ik de DMT dimension ken.

Is er een manier om de tolerantie te verlagen/te verwijderen (andere chemische stoffen/drugs?), of tenminste om hier mee om te gaan, want ik besef dat ik echt verslaafd ben geraakt. Ik heb vroeger 2 jaar een Cocaine/crack verslaving gehad, daar ben ik uit gekomen dankzij mijn geweldige vriendin (nu m'n ex, maar nog steeds m'n beste maatje). Maar ik zie niet hoe ik hier uit kan komen. Dit is geen psychologische craving door chemicalien, of drang naar de substantie zoals ik bij crack had (Ik weet zeker dat jullie dat gevoel kennen, als die laatste puf weg is, die onweerstaanbare drang naar meer), maar echt een rationeel soort heimwee, logisch overdacht, ik vind de DMT wereld gewoon mooier dan de "echte" wereld, ook al gebruik ik een tijd niet etc, ik wil weer terug. Bij crack was dit niet zo; De craving was het ergste toen het op was, maar als ik een week of langer niet had begon het langzaam af te nemen. Enkel die drang na het gebruik en de waanzin om eraan te komen waren er - bij DMT is het altijd hetzelfde, al gebruik ik een maand niet en ben ik met andere dingen bezig. Er is geen lichamelijke craving of zelfs een addiction zoals bij Wiet, maar ik mis de "andere" wereld zo erg omdat ik hem in alle facetten mooier vind.

Wat moet ik doen? Heeft iemand anders hier mee gezeten? Ik weet dat een psychadelicaverslaving nauwlijks voorkomt, maar dit leek me toch een goede plaats om te vragen. Als het wat uitmaakt, mijn drugsgeschiedenis:

Op 16'de begonnen met blowen
Tussen 17-19 sporadisch speed gebruik, heel af en toe cocaine (Snuiven). Denk aan elk weekend pep, en coke misch 4-5 keer per jaar. Op m'n 20'de, toen ik alleen ging wonen, begon ik met basen - dit ging ongeveer een anderhalf jaar goed, totdat ik m'n HBO diploma electrotechnica kreeg. De vergrote vrijheid, geen dwang om te leren en meer geld zorgden ervoor dat ik meer kon gaan gebruiken. Ik heb 2 jaar met een verslaving gezeten, toen ik op m'n bottom zat kwam ik een vriendin uit de middelbare tegen, die sleepte me met eindeloos, eeuwig geduld en opofferingsgezindheid eruit, ik dank mijn leven aan haar :). Daarna niet veel gedaan, af en toe nog pep, maar dat bomt niks, ik was absoluut nooit gevoelig voor een pepverslaving, ik ga ook niet langer dan 1, zeldzaam 2 nachten zonder slaap. Ik kan rustig pep gebruiken, zelfs in moeilijke/depri fases zonder dat het me echt wat doet.

Toen ik vaker met psychadelica begon, minderde ik met de pep. De laatste 3-4 maanden gebruik ik absoluut geen pep; Ik mis het ook niet of zo, dus ik zit niet een pep-gat te vullen met DMT of zoiets. Als iemand het me echt gratis aan zou bieden zou ik wel een lijn leggen op een feest of zo, maar heb geen behoefte om het te gaan halen of zo.

Sorry voor de lange post, ik hoop dat jullie er wat mee kunnen
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#2
Voor zover ik weet is er geen tolerantie bij DMT, tenminste, niet volgens het boek DMT the spirit molecule wat de tolerantieverschijnselen uitgebreid heeft onderzocht.
Ik heb nog nooit gehoord van een DMT-verslaving en ik denk dat het ook geen verslaving is. Je staat gewoon niet meer midden in de wereld. De DMT-wereld bestaat niet, dat moet je beseffen. Dit is de wereld waar je in leeft. Je hele leven lang DMT roken heeft geen zin, zo te lezen geniet je nuchter nergens meer van. Ik zou als ik jou was stoppen met DMT. Als de ervaring wat weggevaagd is uit je geheugen denk ik dat je na maximaal een maandje of 2 week vol midden in het leven staat :)
En je beschrijft het goed. Het is inderdaad een ander soort verslaving dan crack. Bij crack ben je verslaafd aan de drug. Maar nu ben je zo te lezen verslaafd aan het gevoel, als je over een verslaving kan spreken tenminste.

Je hebt je HBO-diploma, en hebt verder een super mooie toekomst voor je. Het zou echt zonde zijn als je als je nuchter bent alleen maar loopt te hijgen naar je DMT-pijpje.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het enige dat je kunt doen is rationeel nadenken. Accepteren dat dit de wereld is waar je het mee moet doen, om het maar plat te zeggen. Ik ben ook verliefd op psychedelica, maar ik merk nu ik al zo vaak gebruikt heb, dat het minder spannend is dan vroeger. Hoe moeilijk het ook is probeer het zo weinig mogelijk te doen, zo blijft het speciaal.
D
DopesmokeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben niet verslaafd aan de chemische werking zeg maar, of de waus-heid van de drug, meer van wat ik daar zie en voel. Ik weet ook wel dat de "DMT-wereld" niet echt is en alleen in m'n hoofd bestaat, maar ik vind hem gewoon zoveel mooier dan de "echte" wereld. Het is alsof al m'n dromen van altijd dan ook werkelijkheid zijn. Magie, wonderen, al die dingen bestaan daar ook echt, en als kind vond ik het al vreselijk dat dat soort dingen niet echt zijn.

Maar immiddels zit ik wel bijna al m'n geld uit te geven aan het goedje, ik heb een bovengemiddelde income, maar ik woon op kamers omdat ik altijd geld tekort kom door mijn drugsgebruik. Dit vind ik veel moeilijker dan zelfs m'n crackverslaving, omdat ik daar altijd dacht "ik kick wel een keer af, dat komt wel, ik ben nog geen junk, want..." ik verantwoorde het aan mezelf, maar dit kan ik niet verantwoorden. Namelijk, er is geen lichamelijke addiction, craving, geen chemisch spul dat m'n hersens er toe zet, maar simpel, nuchter gedacht, ik vind DMT-werkelijkheid fijner dan de "echte' werkelijkheid, of ik nou helemaal nuchter ben, dronken, onder de pep, seks aan het hebben ben, wat dan ook.

Is hier hulpverlening voor? Ik wil best hulp gaan zoeken als dat nodig is, rehab of zoiets?
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dopesmoke zei:
Ik ben niet verslaafd aan de chemische werking zeg maar, of de waus-heid van de drug, meer van wat ik daar zie en voel. Ik weet ook wel dat de "DMT-wereld" niet echt is en alleen in m'n hoofd bestaat, maar ik vind hem gewoon zoveel mooier dan de "echte" wereld. Het is alsof al m'n dromen van altijd dan ook werkelijkheid zijn. Magie, wonderen, al die dingen bestaan daar ook echt, en als kind vond ik het al vreselijk dat dat soort dingen niet echt zijn.

Maar immiddels zit ik wel bijna al m'n geld uit te geven aan het goedje, ik heb een bovengemiddelde income, maar ik woon op kamers omdat ik altijd geld tekort kom door mijn drugsgebruik. Dit vind ik veel moeilijker dan zelfs m'n crackverslaving, omdat ik daar altijd dacht "ik kick wel een keer af, dat komt wel, ik ben nog geen junk, want..." ik verantwoorde het aan mezelf, maar dit kan ik niet verantwoorden. Namelijk, er is geen lichamelijke addiction, craving, geen chemisch spul dat m'n hersens er toe zet, maar simpel, nuchter gedacht, ik vind DMT-werkelijkheid fijner dan de "echte' werkelijkheid, of ik nou helemaal nuchter ben, dronken, onder de pep, seks aan het hebben ben, wat dan ook.

Is hier hulpverlening voor? Ik wil best hulp gaan zoeken als dat nodig is, rehab of zoiets?
Klik om te vergroten...

Ik denk niet dat mensen van buitenaf je kunnen helpen. Je bent niet verslaafd je noemt het alleen zo. Je hebt alleen steeds zin om een DMT-ervaring mee te maken. Je moet er zelf mee willen stoppen, mensen van buitenaf lukt dat niet als je het niet eens zelf wilt.
Ik denk echt dat je gewoon even een flinke tijd moet stoppen met gebruik. Je moet de ervaring laten bezinken en weer genieten van het leven. Deze wereld is ook perfect op zijn eigen manier.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als ik het goed gelezen heb denk ik dat je DMT op een verkeerde manier gebruikt. Je gebruikt het meer als een ontsnapping van de werkelijkheid ipv een verijking. Daardoor is het verkeerd gegaan denk ik.

Je zegt zelf dat je liever in de DMT wereld zit dan de werkelijkheid. De makkelijkste manier om er vanaf te komen is dus je leven wat anders in te plannen. Ga bijvoorbeeld sporten bij een club of iets dergelijks zodat je uitkijkt naar zulk soort activiteiten ipv de DMT.

Als de bovenstaande dingen je niks lijkt of gewoon niet lukt, lijkt het me handiger om misschien over te stappen naar ayahuasca (is wel veel sterker!). Dit verlengt de DMT trip van 10 min naar 4 uur, is leerzamer en is vele malen goedkoper. Zo kan je bijvoorbeeld voor 180 euro 1,5 kilo mimosa kopen. Daarvan kan je 150 trips hebben.

Maar als ik jou was zou ik maar eerst het bovenste uitproberen.

Succes! :)
D
DopesmokeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat klopt dat ik er een leegte mee vul, maar die leegte was er altijd al - het feit dat er geen mysticisme, magie, en dat soort dingen bestaan. Vroeger vluchtte ik altijd in boeken, fantasy games, etc. Ik wil m'n eigen draakje :hearteyes:
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#8
Klinkt als een geestelijke verslaving.
Het is iig positief dat je het zelf onderkent. Dat is een noodzakelijk begin.

Waarschijnlijk is het verstandig om te onderzoeken of je de dmt als een vluchtmiddel gebruikt, dat je het dus neemt om een bepaalde leegte op te vullen. Met alle verslavingen is het zo dat je enerzijds iets neemt/doet omdat het een goed gevoel geeft, en dat je het anderzijds neemt omdat het een leegte opvult (of pijn verzacht.)

En zoals iemand al een beetje noemde, misschien is het een idee om je leven anders in te delen, door o.a. een hobby te zoeken, en/of nieuwe dingen de ondernemen.

succes!

en @Petrovic: Ik weet niet hoe serieus je reactie was over die ayahuasca. Maar het is een beetje te kort door de bocht om ayahuasca als een 'vloeibare dmt-trip' te zien. Want de liaan in het brouwsel is minstens zo belangrijk als de dmt (en werkt dus niet slechts als mao-remmer.)
Misschien kan ayahuasca wel ingezet worden tegen zijn probleem, maar dat is weer een verhaal apart.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dopesmoke zei:
dus ik zit niet een pep-gat te vullen met DMT of zoiets.
Klik om te vergroten...

Dat klonk echt vet :grin:

Heb denk ik wel eens iets vergelijkbaars gehad, alleen niet zo hevig als bij jou. Ik heb namelijk nog nooit een breaktrough gehad. Maar die drang heb ik een tijd wel gehad hoor... Deze wereld vervormde namelijk wel dusdanig dat ik het zo geweldig en mooi vond dat ik daar steeds naar terug wou. Dit heeft een tijd geduurd totdat het gewoon helemaal niet meer werkte. Toen wel langer als een maand afstand van gedaan, en nu werkt het weer, en is de drang minder.

Toevallig net nog 50mg gerookt, en was de heftigste trip tot nu toe (heb wel vaker meer gerookt, maar vaak werkt het ook bijna niet / niet) dus op DIT moment is mijn drang héél groot. Maar ik doe het gewoon niet, en probeer het morgen nog eens :)
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Een jongetje met schelpen in z'n handen
voeten half in de zee zich van geen smet bewust - maakt het levende moment waar hij op rust
Een vallende schelp tussen z'n voeten en kringen in het water
alles zonder een frons uitgewist en met geopende ogen beland in het later

Geen schande dus, alleen is het wel een luxe drugs.
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je moet jezelf weer gaan aanleren om in de echte wereld te leven. Je bent gewoon aan het ontsnappen aan je verplichtingen, de dingen die deze wereld van je eist, e.d. Tuurlijk is de DMT wereld mooier; je trips zijn erop gericht om iets mooiers in te richten dan waar je je werkelijk in bevindt (met dat doel schijn je onbewust te trippen). Het is aan jou de taak om je trip-inhoud te veranderen. Probeer meer te trippen met het doel bijvoorbeeld om ook in deze wereld de schoonheid te zien. Om ook hier de magische elementen te onderkennen.
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#12
Misschien moet je pythregius een PM sturen! :grin:
l
lucifer in the skyLid
01-01-2024, 00:00
#13
kun je het gwn in een smartshop kopen ?
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#14
lucifer in the sky zei:
kun je het gwn in een smartshop kopen ?
Klik om te vergroten...

Jij wel.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#15
Immo zei:
lucifer in the sky zei:
kun je het gwn in een smartshop kopen ?
Klik om te vergroten...
Jij wel.
Klik om te vergroten...
Niet zo bijdehand hè. Nee dat kan niet.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#16
Uhm, je kunt "het" in de smartshop kopen, dwz, spul waaruit je het kan extraheren. Maar dat is zo'n chemisch rotprocess.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ben ervan overtuigt dat intellectuele en academische bezigheden altijd bovengeschikt zijn aan nutteloos tijdverdrijf, ja.

Oh en, ik ben absoluut geen pedofiel. Al zou ik het willen, ik heb een te grote hekel aan kleine kinderen om wat met ze te doen :kots:
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#18
je komt in je posts over als een heel intelligent persoon...en volgens mij weet je ook dondersgoed wat je moet doen; accepteer dat je in een klote wereld leeft. namelijk, elke tijd is mooi, het is maar hoe je je tijd besteedt. elke omgeving is mooi, het is maar hoe optimaal je je omgeving benut. ook ik zou het liefst in een droomwereld leven, iedereen wil dat, waar denk je anders dat de hemel en het paradijs vandaan komen? zie het leven als 1 grote school...soms is het leuk, soms is het saai, en meestal is het gewoontjes.....maar aan het eind van de rit kom je in dat paradijs. je zal dus moeten proberen om er het beste van te maken, en je kan af en toe heus wel eventjes een kijkje nemen in dat mooie paradijs.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Atropa zei:
Een jongetje met schelpen in z'n handen
voeten half in de zee zich van geen smet bewust - maakt het levende moment waar hij op rust
Een vallende schelp tussen z'n voeten en kringen in het water
alles zonder een frons uitgewist en met geopende ogen beland in het later

Geen schande dus, alleen is het wel een luxe drugs.
Klik om te vergroten...
Dit vind ik werkelijk prachtig Atropa!


Deze wereld? Een lelijke wereld? JA!

Deze wereld? Echte wereld? JA!

Maar deze wereld is niet alleen maar lelijk. Heb net een flink stuk gewandeld en ik geniet van zoveel moois om me heen. Een vlinder op een bloem, een pas ontluikende roos, het grind dat knerpt onder mijn voeten, de geur van vers gemaaid gras, spelende kinderen, een vrolijke dartelende poes voor mijn voeten uit. Er is zoveel om van te genieten! Je moet het alleen wel durven zien! Veel mensen zien de schoonheid niet, lopen eraan voorbij en missen zoveel!

Je kunt niet vluchten in een drug, tijdelijk even misschien, maar de wereld om ons heen zal altijd weer terug komen. Accepteer jezelf als onderdeel van hier. Hiervoor kun je wel hulp zoeken. verschillende instanties (GGZ etc.) kunnen je hierbij helpen.

Ayahuasca is medicijn, hier kun je niet lichtvaardig mee omgaan. Het kan jou zeker helpen, zeker nu je inziet dat je een probleem hebt.

Mocht je meer willen weten over ayahuasca en voor adressen kun je me pm-en. Als je wilt kunnen we er ook een keer over praten, en verhalen uitwisselen mocht je daar behoefte aan hebben!

Veel succes!
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#20
Maar deze wereld is niet alleen maar lelijk. Heb net een flink stuk gewandeld en ik geniet van zoveel moois om me heen. Een vlinder op een bloem, een pas ontluikende roos, het grind dat knerpt onder mijn voeten, de geur van vers gemaaid gras, spelende kinderen, een vrolijke dartelende poes voor mijn voeten uit. Er is zoveel om van te genieten! Je moet het alleen wel durven zien! Veel mensen zien de schoonheid niet, lopen eraan voorbij en missen zoveel!
Klik om te vergroten...

Oh mijn god, daar heb ik 'z on hekel aan.. Elke dag, 10 van die krengen op de stoep van m'n huis, leeftijd 6-10, herrie maken, mensen uitlachen, brutaal doen.. Gaan straks naar het VMBO-Basis om nog dommer te worden... ARGH. Ik wou dat er meer pedofielen waren in m'n buurt :tearsofjoy:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."