Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLife's a bitch and then...you wake up!

Life's a bitch and then...you wake up!

20 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
n
njiremLid
01-01-2024, 00:00
#1
Al sinds mijn jeugd (10+) was er 'iets' met me aan de hand. Woedeaanvallen, nachtangsten, hyperactiviteit, nagelbijten, gevoelens van eenzaamheid en moeite met sociale omgang. Altijd ruzie met mn zus, leraren en mijn ouders. Mn moeder stond voor de zware taak mij en mn zus in haar eentje op te voeden, aangezien mijn pa vrachtwagenchauffeur is en er zelden was, en af en toe tijdens vakantie's op de camping eerder weg ging om te gaan werken.

Ik werd een eenzame ziel, ging kapot van de pijn die ik van binnen voelde, en koos op mijn 15e voor een criminele hanggroep om mn gevoel voor eigenwaarde nog meer de grond in te drukken. Toen begon ik met blowen. Zo kreeg ik eindelijk 'grip' op mijn stemmingen en kon ik lekker afdwalen naar de uithoeken van mijn innerlijke verlangens naar geluk en liefde. Na jaren van depressie's overdag als ik aan het spijbelen was en in mezelf keerde door de wiet en totaal onbereikbaar werd voor wie dan ook, en door drank en wiet ingegeven losbandigheid snachts wanneer we door de stad zwerfden en scheit hadden aan alles, koos ik er voor om me van alles los te maken en opmezelf te gaan. Ik verliet mijn 'vrienden', sprak mijn familie zelden, en zette op mijn werk een masker op dat deed vermoeden dat ik inderdaad die vrolijke en hardwerkende jongen was zoals mijn collega's dachten.

Begin van dit jaar begon ik aan de harddrugs, coke en speed, xtc en rc's. Voor het eerst in mijn leven voelde ik me intens gelukkig wanneer ik weer eens een hele nacht op was en me in mijn eentje kapot maakte met alles waar ik high van werd. Maar tot mijn grote ontzetting zou ik elke dag weer opnieuw ontwaken in de werkelijkheid: pijn in mijn ziel, zelfmoordneigingen, rand psychotische verschijnselen en zwaar verslaafd. Zo was ik er enkele maanden geleden aan toe toen ik naar amsterdam vertrok om al mijn geld op te maken aan coke en drank, hotels en restaurants. De uiteindelijk zelfmoordpoging die ik daarna ondernam was een logisch gevolg en achteraf gezien de onbewuste keus die ik al had gemaakt toen ik begin dit jaar aan de harddrugs begon. Alles of niets.

Ik belande op de acute psychiatrie en ging vervolgens door naar een opname afdeling voor psychiatrie&verslaving. Nu, 2 maanden later, is mijn diagnose gesteld: Borderline persoonlijksheids stoornis als gevolg van een posttraumatisch stress syndroom. Wat een opluchting om eindelijk te weten dat mijn hele verschrikkelijke leven tot nu toe een reden heeft gehad, en geen gevolg was van het feit dat ik een slecht mens ben, wat ik mezelf altijd voorhield. Ik ben nu al 2.5 maand clean, lach en sport, praat en flirt, gezond en fit en heb mijn eigen lot in handen. Dat ik aan de anti-depressiva zit interesseert me niet, het doet me veel goed. Mijn stemmingswisselingen heb ik beter onder controle, en ik ben bezig met een inhaalslag, al die verloren jaren kan ik teniet doen door voor mezelf te kiezen.

Lieve mensen, weet waarom je gebruikt, en realiseer je dat elke vorm van drugs een vlucht is uit de realiteit, en dat daar in 99% een reden achter zit. Het gevoel dat bijv MDMA je geeft is niet te beschrijven, maar besef dat je van het leven zelf een stuk meer geniet, en drugs het uiteindelijk van je zal winnen.

En dat is geen pretje.

Mvgr.

Njirem
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mooi verhaal, mooi dat je jezelf hebt teruggevonden en het nu weer goed met je gaat. Wel hoop ik dat je ook nog zover komt dat je zonder die antidepressiva kan, want ook dat zijn drugs die volgens mij geen structurele oplossing zijn voor de rest van je leven.

Over de laatste alinea zal misschien veel discussie komen, maar daar ga ik maar niet aan mee doen denk ik en zeker niet aan beginnen. Het is gewoon goed dat jij voor jezelf zover gekomen bent.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik herken een deel van je verhaal. :openmouth:
Besef goed dat 2.5 maand werkelijk eigenlijk nog niet zo heel lang is kwa stoppen.
Wel een goede stap is het uiteraard.

Kost het je veel moeite om er vanaf te blijven ?
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wacky zei:
Over de laatste alinea zal misschien veel discussie komen, maar daar ga ik maar niet aan mee doen denk ik en zeker niet aan beginnen. Het is gewoon goed dat jij voor jezelf zover gekomen bent.
Klik om te vergroten...


aaahhhhh ik zeg al niks
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
knolselderij zei:
Wacky zei:
Over de laatste alinea zal misschien veel discussie komen, maar daar ga ik maar niet aan mee doen denk ik en zeker niet aan beginnen. Het is gewoon goed dat jij voor jezelf zover gekomen bent.
Klik om te vergroten...
aaahhhhh ik zeg al niks
Klik om te vergroten...
Zal ik het maar doen dan. Het is niet eens discussie waardig. Het is al vaak genoeg gebleken dat niet iedereen het kan. Maar ga dan niet lopen miepen als je eigenwijs toch aan drugs begint en het gaat fout.

En wat dan nog? Dan ga je een paar keer flink op je bek. Dan leer je daar van en ga je verder met je leven. Mag ik vragen hoe oud je nu bent?
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mooi dat het weer goed met je gaat! :)
En zoals Wacky al gezegt heeft hoop ik ook dat je in de toekomst die antidepressiva niet meer nodig zal hebben.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fijn dat je het even lekker van je afgeschreven hebt, goed verwoord ook en een duidelijke boodschap! Al zal het zeker niet voor iedereen op gaan, ik denk dat je sommige mensen hier wel mee bereiken kan.

Blij dat je je leven nu weer wat meer op de rails heb! :wave:
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Marla Singer zei:
Blij dat je je leven nu weer wat meer op de rails heb! :wave:
Klik om te vergroten...

En nu proberen niet te ontsporen.. :)
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#9
Lieve mensen, weet waarom je gebruikt, en realiseer je dat elke vorm van drugs een vlucht is uit de realiteit
Klik om te vergroten...
Oja? ik snap wel dat je er zo over denk vanwege wat je allemaal hebt meegemaakt, maar als je er een beetje over nadenkt zie je toch ook wel dat dit bullshit is?

Blij dat je je leven nu weer wat meer op de rails heb! :wave:
Klik om te vergroten...
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Petrovic zei:
Lieve mensen, weet waarom je gebruikt, en realiseer je dat elke vorm van drugs een vlucht is uit de realiteit
Klik om te vergroten...
Oja? ik snap wel dat je er zo over denk vanwege wat je allemaal hebt meegemaakt, maar als je er een beetje over nadenkt zie je toch ook wel dat dit bullshit is?

Blij dat je je leven nu weer wat meer op de rails heb! :wave:
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Voor sommige mensen is het een vlucht ja. Die mensen zie je dan ook altijd op het station.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#11
Carlitos zei:
Marla Singer zei:
Blij dat je je leven nu weer wat meer op de rails heb! :wave:
Klik om te vergroten...

En nu proberen niet te ontsporen.. :)
Klik om te vergroten...

That's up to you afcourse! :wink:
n
njiremLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mag ik vragen hoe oud je nu bent?
Klik om te vergroten...

23

Kost het je veel moeite om er vanaf te blijven ?
Klik om te vergroten...

Nee, maar ik realiseer me goed dat ik ben opgenomen en dat de daadwerkelijke test komt wanneer ik straks weer opmezelf ben aangewezen. De borderline/ptss symptomen zijn moeilijker om mee om te gaan.

Oja? ik snap wel dat je er zo over denk vanwege wat je allemaal hebt meegemaakt, maar als je er een beetje over nadenkt zie je toch ook wel dat dit bullshit is?
Klik om te vergroten...

Je komt in met drugs in een state-of-mind die je niet kan bereiken door bijv endorfine aanmaak na het hardlopen of met een lachkick. Dat is lastig te accepteren en kan een valkuil zijn. Geestelijk kan je onafhankelijk zijn van drugs, maar je serotonine/dopamine-receptoren denken daar anders over. Je moet sterk in je schoenen staan en niet te vaak gebruiken om er verantwoord mee om te kunnen gaan.

Jij bent nog helemaal niet 2,5 maand klein Ik zag je laatst live report doen met cathinone op
Klik om te vergroten...

Die report is van 9 juni. 22 juli ben ik opgenomen.

:wave: :)
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#13
mooi verhaal en ik begrijp wat je bedoeld ik gebruikte ook drugs om me goed te voelen, effe al je zorgen late verdwijnen,geniete van het leven,tege verveling,... maar je lost er echt niks mee op, integendeel zelfs je maakt je problemen alleen maar groter.
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#14
Antidepressiva is ook drugs en dan is het ook vluchten voor de realiteit. De enige 2 echte verschillen tussen de klassieke drugs en ADs is dat ADs door de doctor worden voorgeschreven en normaalgesproken geleidelijk, over een periode van 2 tot 4 weken, beginnen te werken.

Maarja voor de rest wel goed van je dat je met de andere drugs gestopt bent, vind het alleen jammer dat bijna alle psychiaters meteen naar medicijnen grijpen. Ook is er naar mijn menig nog veel te weinig bekend over de werking van die medicijnen, dit is opzich niet zo erg, maar er is geen doktor die je het verteld.
R
ReaderbotLid
01-01-2024, 00:00
#15
Iedereen die denkt dat LSD een vlucht is heeft het of nooit gebruikt, of heeft een matige tot ernstige vorm van mentale retardatie.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Readerbot zei:
Iedereen die denkt dat LSD een vlucht is heeft het of nooit gebruikt, of heeft een matige tot ernstige vorm van mentale retardatie.
Klik om te vergroten...
Niet helemaal waar.

Ik heb toch een erntige neiging tot vluchten, altijd al gehad en soms vlucht ik in LSD. Dus je bewering gaat niet op.
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#17
Drientje zei:
Readerbot zei:
Iedereen die denkt dat LSD een vlucht is heeft het of nooit gebruikt, of heeft een matige tot ernstige vorm van mentale retardatie.
Klik om te vergroten...
Niet helemaal waar.

Ik heb toch een erntige neiging tot vluchten, altijd al gehad en soms vlucht ik in LSD. Dus je bewering gaat niet op.
Klik om te vergroten...


Klopt, ik heb hetzelfde als drientje, maar toch denk ik dat dit maar voor heel weinig mensen op gaat. Je moet toch best wat kunnen hebben lijkt me zo als je gaat vluchten in tripmiddelen.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mooi topic, en oh zo waar wat je over die dopamine/serotonine receptoren zei..
n
njiremLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hey allemaal
ik ben nu sinds een week ook van de AD af en alhoewel ik een slechte week heb gehad begin ik er nu langzaam weer uit te kruipen. De stemmingswisselingen door de bps/ptss komen harder aan maar ik heb de laatste tijd goed geleerd om er mee om te gaan. Lekker bezig zijn, veel sporten en me niet terug trekken. De AD heeft me ook aardig onderdrukt, ik droom nog intenser en gevoel en inspiratie is veel sterker nu ik ervanaf ben. Wel moeite met inslapen en soms haast niet slapen maar daar moet ik doorheen. Ik sta veel dichter bij mezelf. En voor het eerst in 8 of 9 jaar ben ik 100% vrij van stemmingsstabilisators (drugs/drank/AD) en ik ben gigantisch trots op mezelf dat ik de afgelopen 4 maand niet voor niets heb zitten knokken. ik heb wel af en toe zin in xtc maar ik kan er goed mee omgaan (relativeren zoals we dat met een duur woord noemen :wink: )
Ohja, tof om een sectie over verslaving te zien op deze site!

:wave:
I
InhaleLid
01-01-2024, 00:00
#20
Drientje zei:
Petrovic zei:
Lieve mensen, weet waarom je gebruikt, en realiseer je dat elke vorm van drugs een vlucht is uit de realiteit
Klik om te vergroten...
Oja? ik snap wel dat je er zo over denk vanwege wat je allemaal hebt meegemaakt, maar als je er een beetje over nadenkt zie je toch ook wel dat dit bullshit is?

Blij dat je je leven nu weer wat meer op de rails heb! :wave:
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Voor sommige mensen is het een vlucht ja. Die mensen zie je dan ook altijd op het station.
Klik om te vergroten...

In dat geval kan je je leven beter niet op de rails hebben, tenzij de trein zelf niet spoort, dan is het nieteens zo'n slechte plek.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."