Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdiazepam verslaving

diazepam verslaving

11 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Naar de huisarts gaan of verslavingsarts (ambulant) en dan een afbouwschema laten maken. Van 40 mg per dag is vrij snel en goed af te kicken schematisch gezien
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#2
Volgens mij heb ik weleens een link geplaatst in het 'grote benzo topic', dat naar een goed afbouwschema verwijst.

Langzaam maar zeker werkt het best. zet 'm op!
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou iig niet cold turkey stoppen I.V.M kans op epileptische toestanden. Ik ben zelf uiteindelijk van 50 mg naar 0 oxazepam gegaan, da's vergelijkbaar met 25 mg diaze. Al zou ik naar nog minder afbouwen tot je stopt, want op 25 mg zal je nog echt *nare* ontwenningsverschijnselen hebben.
P
PinthoLid
01-01-2024, 00:00
#4
en hoelang duren die verschijnselen?? een week en dan geleidelijk aan minder??
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Afbouwen, als je op 5 mg zit stoppen. Dan is het puur een kwestie van uitzieken en wilskracht; Ik kon het, jij kan het ook.
w
wendy1Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben 10 jaar verslaafd geweest aan valium. Ik slikte zo'n 70mg per dag, daarnaast nog librium, mogadon (inslaper), dalmadorm (doorslaper) en een oppepper 's morgens (appetenil, is nu verboden). Ik ben vrij snel en zonder complicaties gestopt met alle midelen, behalve valium. Ik ben door een hel gegaan. Zat midden in de kamer doodsbang en de klok voor me. Wachtte tot ik het niet langer zonder kon volhouden en stelde het dan nog 1 minuut uit,slikte dan een klein beetje minder dan de vorige keer. Ik sliep nog maar 2 uur per dag. Maar ik heb het gered. Maar het heeft weken geduurd en pas na 4 maanden sliep ik weer normaal.
Jij kan het ook! Zet hem op!
Wendy1
L
LizzLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ben 15 jaar verslaafd zit nu op 20 mg per dag. Ben tig keren afgekikt, dus langsaam afbouwen, dat is geen pretje, maar wel om te doen. Ik vind het probleem begint pas als ik er vanaf ben ! Heb het nooit langer dan 3 maand volgehouden omdat ik van binnen zo leeg was. Zat helemaal niks meer in mij, kan dat niet beschrijven. Ben heel benieuwd hoe jullie dit hebben ervaren en hoe het is gelukt om er van af te blijven. Ik zit hier echt vol respect te kijken nu.....

(plus mijn andere verslavingen, maar valium is het moeilijkst)
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Vind de lichamelijke afkick behoorlijk kut.
Me arts wilt me ook nog langer door laten gaan..
Ben zelf aan het afbouwen af en toe lekker zweten,hartkloppingen,vuurvliegjes,agressie..
En je word zwaar verrot in je kop kwa denken je moet echt weer leren met emoties om te gaan etc.
Nog 2 weekjes afbouwen hoop ik en dan zullen we is kijken wat er gebeurd..
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oh en, nog een kleine tip. Je zal de eerste 1-3 dagen behoorlijk ziek zijn, te wakker om te slapen en te ziek om shit te doen - heb genoeg shit te doen in je kamer/bed. Shit die niet teveel concentratie vereist.

Simpele DS spelletjes, schrijfpapier, laptop (spam en troll gerust elk forum vol dat je kan vinden, je zal een rothekel krijgen aan alles en iedereen, gepaard met de neiging tot kinderachtig, kattig lul-gedrag.)

Maak wat lekkere chai voor jezelf, rustige muziek, wat lekkere hasj.

Nog een vrij ongewone en gevaarlijke tip als je het niet tot die ene dag kan beperken: Neem de eerste 1 dag als de laatste diazepam echt uit je lichaam is en je dus de allerergste ontwenning hebt 50-100 mg codeine om jezelf te dempen, dit werkt niet op je GABA-receptoren (dus je benzo-afkick zal niet worden gereset, die gedempte dag telt als benzo-loze dag) maar op je opiaatreceptoren. Een vriend van mij heeft dit tijdens ontwenning van lorazepam gedaan (na 5 maanden dagelijks 1 mg gebruikt te hebben), en hij zweert erbij.

ECHTER, dit moet je niet meer dan 2-3 keer flikken, want anders heb je er ook nog een opiatenverslaving bij en dat wil je echt absoluut niet... Maar ik kan me voorstellen dat het de eerste 1-2 dagen zou verzachten. GHB raad ik trouwens niet aan, omdat het op dezelfde receptoren (GABA) werkt, en weer je benzo-afkick zou kunnen verneuken. Alcohol evengoed geloof ik.
J
JunkXLLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik was lichamelijk verslaafd. Ik werd ik een soort van zielloos persoon. Mijn gedaante was er wel. Maar ik ik was onderdrukt door een middel die me gevoelens lam legde. Ik sliep veel sneller, in lag 's nachts niet meer wakker en ik had inderdaad geen angstgevoelens meer. Ja om het eerlijk te zijn had ik helemaal geen gevoelens meer. Ik was wel van me depressie af dacht ik maar het werd gewoon onderdrukt door een sedatief. ik kwam er achter dat ik in een constante zombiestand was. Ik huilde niet meer.. Maar lachen deed ik ook niet. ik werd langzamerhand al wel afhankelijk van. De bijwerkingen die me eerst nog niet eens zo stoorde omdat ik me in ieder geval niet kut voelde gingen met toen echt dwars zitten. Bah wat haat ik dat spul. Ik wou die troep niet, in geen enkel opzicht hadden benzodiazepinen een positieve uitwerking voor me.
Omdat ik het absoluut niet meer wou gebruiken heb ik niet afgebouwd. Ook heb ik geen vervanging gezocht.

Van de een op de andere dag heb ik het afgezworen! De eerste dag zonder ging eigenlijk wel prima. Sindsdien eigenlijk bergafwaarts. Het deuzige gevoel ebde weg. De angst, spanning, rusteloosheid, verwardheid en geïrriteerdheid werden erger. Erger als ooit tevoren. Doorzettingsvermogen en een diepe haat jegens benzo's weerhielden me ervan om alsnog af te gaan bouwen. Ik ben toen heel hard voor mezelf geweest. De tijd van afkicken was kut maar het daadwerkelijke clean zijn was nog veel zwaarder. De eeuwig durende nasleep. Tsja dat is nou eenmaal de tol die ik moest betalen.

2 maanden waren er nodig van dat kalmerende, slaap bevorderende middel om mij kapot te maken. Ik was schrikbarend veel aangekomen en me hulpvraag was 10x erger geworden.
De wereld waarin ik leefde in de periode vanaf mijn gebruik tot en met de naasleep, was niks minder als het land van Oz. Ik was net als Dorothy op zoek naar een weg terug. Of de leeuw zonder moed, zo weinig dat hij niet durft te brullen. Of ik was de vogelverschrikker opzoek naar hersenen.. En tot mijn spijt ook de blikke-man zonder hart.....
Gelukkig heb ik de tovenaar gevonden. Tot mijn verbazing was ik het zelf!!
a
amadeusLid
01-01-2024, 00:00
#11
hoi allemaal, Ik zal me even voorstellen. Ik ben marjan verslaafd aan diazepam, inmiddels 6 jaar nu. Ik zit nu op 40 mg p/d.het is begonnen met hartritmestoornissen. Ik kreeg betablokkers voorgeschreven en dazepam om mijn lichaam rustig te houden. Ivm evt. comlicaties. nou heb ik een korte vraag: afkicken in een reguliere kliniek zit er voor mij niet in, omdat dit te veel stress oplevert. Heeft iemand een tip voor mij? Langaam afbouwen wellicht? Ik krijg zoveel verschillende en info. Wie heeft hier ervaring mee? IK bedank julllie alvast voor de aandacht!
grtz Marjan.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#12
Is dit niet iets om met je huisarts te bepspreken?

Langzaam afbouwen wordt het meest gebruikt naar mijn weten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."