Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaafd aan coke of niet?

Verslaafd aan coke of niet?

26 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: verslaafd of niet?

stoppen met de drank en de coke .....

gooi die peuk er ook meteen uit ...
0
033AmnesiaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: verslaafd of niet?

MrsMontana zei:
jullie mening als ik het bij 1 gr in de week hield had ik niet geklaagd :tongueout:
blij dat ik er vanaf ben :tongueout:
Klik om te vergroten...

Gestopt met de coke? Drink je nog wel? Moeilijk, of valt het wel mee?

In ieder geval heel veel succes gewenst :wave:
d
dark_ikkeuhLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik denk als je je nu voorneemt volgende keer niet te gebruiken
dat het je de volgende dag het antwoord op je vraag hebt
a
atbboyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: verslaafd of niet?

MrsMontana zei:
Bij 0.5 tot 1 gram per week houden is heel netjes hoor!
Klik om te vergroten...

Wat wou ik graag dat ik het hierbij kon houden!, gaat er bij mij in een dag door :(
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#5
dan heb jij een probleem
A
AllolalieLid
01-01-2024, 00:00
#6
verslaving gaat niet persé om één middel (combo of dope in algemeen kan ook) en hoeft niet om veel te gaan. Als je je afvraagt of je verslaafd ben, dan heb je vaak al een beginnende verslaving of erger...... Je gewoonte patroon is elk weekend 1gr en dat blijft gebeuren, kom je slecht van af, dan heb je wel een gewenning iig en dat beheerst je en moet je vanaf.
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#7
Stoppen met drinken ?
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je zegt dat je er zin in krijgt als je hebt gedronken, welnu, alcohol in combinatie met cocaïne resulteerd in een nieuwe stof: coca-ethyleen. Deze stof is schadelijker en verslavender dan cocaïne of zich.
Als je daarna dronken wordt, linken je hersenen opnieuw naar deze nieuwe stof, waardoor je een 'verslavings(?)' gevoel krijgt om terug wat cocaïne binnen te nemen.

Je moet dus eigenlijk 'afkicken van de cocaethyleen', door al zeker niet meer drinken te combineren met coke, althans zo denk ik erover ;p.

Veel succes in ieder geval als je ermee gaat stoppen!
N
NuEvenNietLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ben ik cocaineverslaafd?

Voor sommigen van ons bestaat er geen twijfel over het antwoord: ‘ík ben cocaïneverslaafd’; anderen twijfelen wel.

Cocaine Anonymous is ervan overtuigd, dat niemand voor een ander kan uitmaken of hij of zij verslaafd is. Eén ding weten we wel: vroeger hebben wij allemaal stuk voor stuk onze verslaving ontkend. Nu wij er geen moeite meer mee hebben dat we verslaafd zijn, kijken we terug op de periode van maanden of jaren waarin we dachten dat we controle hadden over cocaïne, terwijl het in feite controle over ons had.

‘..... ik gebruik alleen in het weekend....’
‘..... mijn werk lijdt er nauwelijks onder....’
‘..... ik kán best stoppen, het is alleen psychisch verslavend, toch?....’
‘..... ik snuif alleen maar; basen of spuiten doe ik niet....’
‘..... het komt puur door die relatieproblemen....’

We staan achteraf vaak versteld, als we ons realiseren hoe lang we door zijn blijven gaan, terwijl we allang niet meer die high kregen die we in het begin hadden. Ons besef van de realiteit was zo verdraaid, dat we geloofden en er heilig van overtuigd waren dat we in cocaïne iets gevonden hadden, wat ons in feite altijd ontglipte.

We deden alles wat we maar konden om te ontsnappen aan onszelf. De lijntjes werden langer, de pakjes gingen sneller op; binnen een dag was onze voorraad voor de hele week erdoorheen. We zagen onszelf pakjes afschrapen met scheermesjes, de laatste restjes poeder van een spiegel bij elkaar schuiven, en - als alles echt op was - zagen we elke wit brokje, korreltje of witte spetter op de vloer aan voor coke, en zelfs dat probeerden we dan te snuiven of te roken!

Wij vonden onszelf altijd geweldig cool, maar er was voor ons maar een ding belangrijk: ons rietje, onze pijp, onze spuit. Zelfs als we ons er alleen maar ellendig door gingen voelen: we moesten het hebben.

Sommigen van ons gebruikten naast coke, alcohol of andere drugs, en voor een tijdje leek dat beter te gaan, maar uiteindelijk werden de problemen daardoor alleen maar groter.

We probeerden op eigen kracht te stoppen, en soms lukte dat ook, voor een tijdje. Na een maand, dachten we dat we het weer in de hand hadden. We dachten dat ons systeem weer in balans was, en dat we maar een beetje nodig zouden hebben om die oude high weer te kunnen krijgen. Nu zouden we wél oppassen en het zou niet uit de hand lopen. Maar we belandden weer in dezelfde situatie, of in een nog ergere.

We gingen niet van huis, zonder te gebruiken. We hadden alleen sex als we gebruikt hadden. We konden geen telefoongesprek voeren zonder coke. We konden niet slapen. Soms leek het alsof we niet konden ademen zonder coke.
We probeerden van alles: een andere baan, een ander huis, een andere stad, een andere liefde – omdat we geloofden dat het aan de omstandigheden, de mensen om ons heen of aan ons huis lag, dat ons leven zo’n puinhoop was geworden.
Misschien zagen we zelfs één van onze cocaïnemaatjes doodgaan na een epileptische aanval, en nog gingen wij gewoon door met gebruiken.

Maar uiteindelijk moesten we de feiten onder ogen zien. We moesten toegeven dat cocaïne een ernstig probleem in ons leven was, dat we verslaafd waren.
s
sally99Lid
01-01-2024, 00:00
#10
SittaMan zei:
Je zegt dat je er zin in krijgt als je hebt gedronken, welnu, alcohol in combinatie met cocaïne resulteerd in een nieuwe stof: coca-ethyleen. Deze stof is schadelijker en verslavender dan cocaïne of zich.
Als je daarna dronken wordt, linken je hersenen opnieuw naar deze nieuwe stof, waardoor je een 'verslavings(?)' gevoel krijgt om terug wat cocaïne binnen te nemen.

Je moet dus eigenlijk 'afkicken van de cocaethyleen', door al zeker niet meer drinken te combineren met coke, althans zo denk ik erover ;p.

Veel succes in ieder geval als je ermee gaat stoppen!
Klik om te vergroten...

oei...goeie info, dat wist ik niet.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#11
If alcohol brings the devil alive, why would you still drink? That's right....

Naar een verslavingskliniek gaan heeft iig geen zin volgens mij, die zullen sowieso de coke de schuld geven...
s
sally99Lid
01-01-2024, 00:00
#12
BacingsPen zei:
If alcohol brings the devil alive, why would you still drink? That's right....

Naar een verslavingskliniek gaan heeft iig geen zin volgens mij, die zullen sowieso de coke de schuld geven...
Klik om te vergroten...
Hmmm daar moet ik je denk ik ongelijk in geven. Die lui strippen je daar leeg. Ik mocht alleen maar roken. Drank verlegt grenzen voor je... dus maakt niet uit wat je doet....als je genoeg drinkt ..word de drang (als je niet sterk genoeg bent) groter.
s
sally99Lid
01-01-2024, 00:00
#13
maar wat ik voorgaand ook las...wil je er snel vanaf....confronteer je ermee....wees trots op jezelf als je nee zegt en duik niet de negatieve kant op.....en ga leren genieten van kleine subtiele dingen....ik koop bloemen ....heerlijk....helpt mij goed.

Je leert ineens je neus te gebruiken zoals het hoort.
e
elineeLid
01-01-2024, 00:00
#14
vrienden van mij snoven al lang regelmatig een lijntje, het was pas toen ze het elke dag begonnen te doen dat ik er nieuwsgierig naar werd, ik was dronken en eens geprobeerd.
ondertussen 2,5 jaar later heb ik vele weekendavonden en nachten gesnoven maar ik wil er van af. ik heb niet het gevoel dat ik verslaafd ben maar telkens ik dronken ben kan ik het niet laten om te gaan halen. ik heb het al nuchter geprobeerd maar vind het echt niet leuk. ik heb het ook niet nodig maar vanaf het weekend is en ik begin te drinken krijg ik teveel zin. ik neem ongeveer 0.5 tot 1gr per week. wat kan ik doen om mijn weekend weer leuk te maken zonder coke? iemand ervaring
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: verslaafd of niet?

Wat dacht je van: even uit je 'normale' patroon stappen. Dwz, je vrienden een tijdje niet meer zien en een tijd lang niet meer drinken?

Of gewoon ruggengraat tonen en niet zo lullen als een slappe zak. Aan jou de keus.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: verslaafd of niet?

pep snuiven
Stoppen met drinken?
R
Roseta StonedLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: verslaafd of niet?

Stoppen met drinken is een goeie. Of nummers wissen en een tijdje met andere mensen uitgaan om de associatie drank + coke minder te maken.

Maar het beste is nee leren zeggen. Je kunt niet je hele leven cocaine gevoelige situaties vermijden. Elke keer dat je nee zegt ben je een stap dichter bij. Als je elke week een halve of een gram gebruikt ben je zeker weten in zekere mate verslaafd. Je vindt het nu al moeilijk om te stoppen, denk je dat het makkelijker gaat worden? Vergeet het maar! Elke keer dat dat poeder je neus in verdwijnt wordt het moeilijker.

Beste advies is om permanent te stoppen met cocaine, je bent al te ver gegaan. In hoeverre kun je je een leven voorstellen zonder coke (en wees eerlijk tegenover jezelf, al is dat moeilijk)? Dat is het antwoord op de vraag hoe afhankelijk je ervan bent.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: verslaafd of niet?

Chris Pontius zei:
pep snuiven
Klik om te vergroten...

He, dat wilde ik net ook zeggen!
v
vitafitfitLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: verslaafd of niet?

Ik vind dat je verslaafd bent wanneer je niet meer zonder kan, of dat je jezelf in iedereval niet lekker voelt zonder dat waar je dan met wel goed voelt. Als je echt verslaafd bent dan gaat je hele leven er ook om draaien. Maar als je bijv niet meer zonder kan bij het uitgaan is het vaak een beginnende verslaving. Nog geen echte, maar ik vind dat je dat gene het iniedereval wel een probleem kan noemen.
Ik vind dat je niet verslaafd bent, maar je geeft wel aan dat je een probleem ermee hebt.
Dat is erg goed van je.
Je geeft aan dat als je gedronken hebt dan dat je er erg veel zin in hebt.
Betekend dat dan dat als je niet drinkt dat je er helemaal geen zin in hebt? Dan is het wel duidelijk wat je het beste kan doen om die 'trek' tegen te gaan he.. Voorlopig even niet drinken, zo'n ramp is dat toch ook weer niet?
J
JipLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: verslaafd of niet?

Fijn om deze 'vraag' eens van iemand anders te lezen. Zit er zelf ook al een tijdje mee: ga ik te ver of heb ik het in de hand? De afgelopen 2mnd is het bijna iedere week raak... Alleen behoefte wanneer ik flink wat drank op heb, maar ook afhankelijk van wie / welke personen ik om me heen heb en wat de volgende dag mijn verplichtingen zijn...
Mijn grote vraag is: wanneer ben je verslaafd? Ben ik verslaafd? Volgens mij niet, heb het naar mijn idee (nog) in de hand... Iemand hier antwoord op?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."