Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaafd aan coke of niet?

Verslaafd aan coke of niet?

26 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: verslaafd of niet?

Jip zei:
Fijn om deze 'vraag' eens van iemand anders te lezen. Zit er zelf ook al een tijdje mee: ga ik te ver of heb ik het in de hand? De afgelopen 2mnd is het bijna iedere week raak... Alleen behoefte wanneer ik flink wat drank op heb, maar ook afhankelijk van wie / welke personen ik om me heen heb en wat de volgende dag mijn verplichtingen zijn...
Mijn grote vraag is: wanneer ben je verslaafd? Ben ik verslaafd? Volgens mij niet, heb het naar mijn idee (nog) in de hand... Iemand hier antwoord op?
Klik om te vergroten...

Zeer zeker heb ik daar een antwoord op. Het standaard antwoord dat ik elke keer weer geef op deze vraag.

Verslaafd is een woord. Een woord met een flexibele betekenis. Als je vraagd of je verslaafd bent kunnen wij ja of nee zeggen, maar jou situatie veranderd niet. Het gaat dus om onze of jou definitie van de betekenis van het woord verslaafd.
Dat is een nutteloze discussie, want wat geef jij nou om de definitie van het woord verslaafd, het gaat alleen om jou situatie, of die wenselijk is of niet, of jij een probleem hebt of niet.

De meeste mensen zien een drugsprobleem pas heel laat onder ogen, wanneer het eigenlijk al heel lang een probleem, of op zijn minst een slechte invloed op het leven is. Wanneer jij dus deze vraag stelt kan ik met bijna zekerheid zeggen dat het al te ver gegaan is en raad ik je aan wat te veranderen aan je gebruik.
M
MrsMontanaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: verslaafd of niet?

Bij 0.5 tot 1 gram per week houden is heel netjes hoor! Maar wil je toch stoppen dan zou ik idd niet meer met dié vrienden op stap gaan of je weekend een tijdje ergens anders vieren.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zet deze even in het verslavingssubforum...
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: verslaafd of niet?

Chris Pontius zei:
Stoppen met drinken?
Klik om te vergroten...

Dit dus :openmouth: of idd gewoon sterk genoeg in je schoenen staan en nee! zeggen. :wink:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: verslaafd of niet?

MrsMontana zei:
Bij 0.5 tot 1 gram per week houden is heel netjes hoor!
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:

nee.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: verslaafd of niet?

Chris Pontius zei:
MrsMontana zei:
Bij 0.5 tot 1 gram per week houden is heel netjes hoor!
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:

nee.
Klik om te vergroten...

Voor een zwaar verslaafde mischien...
Maar een gram per week is zeker niet netjes. :rolleyes:
M
MrsMontanaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: verslaafd of niet?

Hislordship zei:
Chris Pontius zei:
MrsMontana zei:
Bij 0.5 tot 1 gram per week houden is heel netjes hoor!
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:

nee.
Klik om te vergroten...

Voor een zwaar verslaafde mischien...
Maar een gram per week is zeker niet netjes. :rolleyes:
Klik om te vergroten...

jullie mening als ik het bij 1 gr in de week hield had ik niet geklaagd :tongueout:
blij dat ik er vanaf ben :tongueout:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."