#1
Re: verslaafd of niet?
Zeer zeker heb ik daar een antwoord op. Het standaard antwoord dat ik elke keer weer geef op deze vraag.
Verslaafd is een woord. Een woord met een flexibele betekenis. Als je vraagd of je verslaafd bent kunnen wij ja of nee zeggen, maar jou situatie veranderd niet. Het gaat dus om onze of jou definitie van de betekenis van het woord verslaafd.
Dat is een nutteloze discussie, want wat geef jij nou om de definitie van het woord verslaafd, het gaat alleen om jou situatie, of die wenselijk is of niet, of jij een probleem hebt of niet.
De meeste mensen zien een drugsprobleem pas heel laat onder ogen, wanneer het eigenlijk al heel lang een probleem, of op zijn minst een slechte invloed op het leven is. Wanneer jij dus deze vraag stelt kan ik met bijna zekerheid zeggen dat het al te ver gegaan is en raad ik je aan wat te veranderen aan je gebruik.
Jip zei:Fijn om deze 'vraag' eens van iemand anders te lezen. Zit er zelf ook al een tijdje mee: ga ik te ver of heb ik het in de hand? De afgelopen 2mnd is het bijna iedere week raak... Alleen behoefte wanneer ik flink wat drank op heb, maar ook afhankelijk van wie / welke personen ik om me heen heb en wat de volgende dag mijn verplichtingen zijn...
Mijn grote vraag is: wanneer ben je verslaafd? Ben ik verslaafd? Volgens mij niet, heb het naar mijn idee (nog) in de hand... Iemand hier antwoord op?
Zeer zeker heb ik daar een antwoord op. Het standaard antwoord dat ik elke keer weer geef op deze vraag.
Verslaafd is een woord. Een woord met een flexibele betekenis. Als je vraagd of je verslaafd bent kunnen wij ja of nee zeggen, maar jou situatie veranderd niet. Het gaat dus om onze of jou definitie van de betekenis van het woord verslaafd.
Dat is een nutteloze discussie, want wat geef jij nou om de definitie van het woord verslaafd, het gaat alleen om jou situatie, of die wenselijk is of niet, of jij een probleem hebt of niet.
De meeste mensen zien een drugsprobleem pas heel laat onder ogen, wanneer het eigenlijk al heel lang een probleem, of op zijn minst een slechte invloed op het leven is. Wanneer jij dus deze vraag stelt kan ik met bijna zekerheid zeggen dat het al te ver gegaan is en raad ik je aan wat te veranderen aan je gebruik.
