Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaafd aan coke of niet?

Verslaafd aan coke of niet?

26 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
s
sally99Lid
01-01-2024, 00:00
#1
SittaMan zei:
Je zegt dat je er zin in krijgt als je hebt gedronken, welnu, alcohol in combinatie met cocaïne resulteerd in een nieuwe stof: coca-ethyleen. Deze stof is schadelijker en verslavender dan cocaïne of zich.
Als je daarna dronken wordt, linken je hersenen opnieuw naar deze nieuwe stof, waardoor je een 'verslavings(?)' gevoel krijgt om terug wat cocaïne binnen te nemen.

Je moet dus eigenlijk 'afkicken van de cocaethyleen', door al zeker niet meer drinken te combineren met coke, althans zo denk ik erover ;p.

Veel succes in ieder geval als je ermee gaat stoppen!
Klik om te vergroten...

oei...goeie info, dat wist ik niet.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#2
If alcohol brings the devil alive, why would you still drink? That's right....

Naar een verslavingskliniek gaan heeft iig geen zin volgens mij, die zullen sowieso de coke de schuld geven...
s
sally99Lid
01-01-2024, 00:00
#3
BacingsPen zei:
If alcohol brings the devil alive, why would you still drink? That's right....

Naar een verslavingskliniek gaan heeft iig geen zin volgens mij, die zullen sowieso de coke de schuld geven...
Klik om te vergroten...
Hmmm daar moet ik je denk ik ongelijk in geven. Die lui strippen je daar leeg. Ik mocht alleen maar roken. Drank verlegt grenzen voor je... dus maakt niet uit wat je doet....als je genoeg drinkt ..word de drang (als je niet sterk genoeg bent) groter.
s
sally99Lid
01-01-2024, 00:00
#4
maar wat ik voorgaand ook las...wil je er snel vanaf....confronteer je ermee....wees trots op jezelf als je nee zegt en duik niet de negatieve kant op.....en ga leren genieten van kleine subtiele dingen....ik koop bloemen ....heerlijk....helpt mij goed.

Je leert ineens je neus te gebruiken zoals het hoort.
e
elineeLid
01-01-2024, 00:00
#5
vrienden van mij snoven al lang regelmatig een lijntje, het was pas toen ze het elke dag begonnen te doen dat ik er nieuwsgierig naar werd, ik was dronken en eens geprobeerd.
ondertussen 2,5 jaar later heb ik vele weekendavonden en nachten gesnoven maar ik wil er van af. ik heb niet het gevoel dat ik verslaafd ben maar telkens ik dronken ben kan ik het niet laten om te gaan halen. ik heb het al nuchter geprobeerd maar vind het echt niet leuk. ik heb het ook niet nodig maar vanaf het weekend is en ik begin te drinken krijg ik teveel zin. ik neem ongeveer 0.5 tot 1gr per week. wat kan ik doen om mijn weekend weer leuk te maken zonder coke? iemand ervaring
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: verslaafd of niet?

Wat dacht je van: even uit je 'normale' patroon stappen. Dwz, je vrienden een tijdje niet meer zien en een tijd lang niet meer drinken?

Of gewoon ruggengraat tonen en niet zo lullen als een slappe zak. Aan jou de keus.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: verslaafd of niet?

pep snuiven
Stoppen met drinken?
R
Roseta StonedLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: verslaafd of niet?

Stoppen met drinken is een goeie. Of nummers wissen en een tijdje met andere mensen uitgaan om de associatie drank + coke minder te maken.

Maar het beste is nee leren zeggen. Je kunt niet je hele leven cocaine gevoelige situaties vermijden. Elke keer dat je nee zegt ben je een stap dichter bij. Als je elke week een halve of een gram gebruikt ben je zeker weten in zekere mate verslaafd. Je vindt het nu al moeilijk om te stoppen, denk je dat het makkelijker gaat worden? Vergeet het maar! Elke keer dat dat poeder je neus in verdwijnt wordt het moeilijker.

Beste advies is om permanent te stoppen met cocaine, je bent al te ver gegaan. In hoeverre kun je je een leven voorstellen zonder coke (en wees eerlijk tegenover jezelf, al is dat moeilijk)? Dat is het antwoord op de vraag hoe afhankelijk je ervan bent.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: verslaafd of niet?

Chris Pontius zei:
pep snuiven
Klik om te vergroten...

He, dat wilde ik net ook zeggen!
v
vitafitfitLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: verslaafd of niet?

Ik vind dat je verslaafd bent wanneer je niet meer zonder kan, of dat je jezelf in iedereval niet lekker voelt zonder dat waar je dan met wel goed voelt. Als je echt verslaafd bent dan gaat je hele leven er ook om draaien. Maar als je bijv niet meer zonder kan bij het uitgaan is het vaak een beginnende verslaving. Nog geen echte, maar ik vind dat je dat gene het iniedereval wel een probleem kan noemen.
Ik vind dat je niet verslaafd bent, maar je geeft wel aan dat je een probleem ermee hebt.
Dat is erg goed van je.
Je geeft aan dat als je gedronken hebt dan dat je er erg veel zin in hebt.
Betekend dat dan dat als je niet drinkt dat je er helemaal geen zin in hebt? Dan is het wel duidelijk wat je het beste kan doen om die 'trek' tegen te gaan he.. Voorlopig even niet drinken, zo'n ramp is dat toch ook weer niet?
J
JipLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: verslaafd of niet?

Fijn om deze 'vraag' eens van iemand anders te lezen. Zit er zelf ook al een tijdje mee: ga ik te ver of heb ik het in de hand? De afgelopen 2mnd is het bijna iedere week raak... Alleen behoefte wanneer ik flink wat drank op heb, maar ook afhankelijk van wie / welke personen ik om me heen heb en wat de volgende dag mijn verplichtingen zijn...
Mijn grote vraag is: wanneer ben je verslaafd? Ben ik verslaafd? Volgens mij niet, heb het naar mijn idee (nog) in de hand... Iemand hier antwoord op?
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: verslaafd of niet?

Jip zei:
Fijn om deze 'vraag' eens van iemand anders te lezen. Zit er zelf ook al een tijdje mee: ga ik te ver of heb ik het in de hand? De afgelopen 2mnd is het bijna iedere week raak... Alleen behoefte wanneer ik flink wat drank op heb, maar ook afhankelijk van wie / welke personen ik om me heen heb en wat de volgende dag mijn verplichtingen zijn...
Mijn grote vraag is: wanneer ben je verslaafd? Ben ik verslaafd? Volgens mij niet, heb het naar mijn idee (nog) in de hand... Iemand hier antwoord op?
Klik om te vergroten...

Zeer zeker heb ik daar een antwoord op. Het standaard antwoord dat ik elke keer weer geef op deze vraag.

Verslaafd is een woord. Een woord met een flexibele betekenis. Als je vraagd of je verslaafd bent kunnen wij ja of nee zeggen, maar jou situatie veranderd niet. Het gaat dus om onze of jou definitie van de betekenis van het woord verslaafd.
Dat is een nutteloze discussie, want wat geef jij nou om de definitie van het woord verslaafd, het gaat alleen om jou situatie, of die wenselijk is of niet, of jij een probleem hebt of niet.

De meeste mensen zien een drugsprobleem pas heel laat onder ogen, wanneer het eigenlijk al heel lang een probleem, of op zijn minst een slechte invloed op het leven is. Wanneer jij dus deze vraag stelt kan ik met bijna zekerheid zeggen dat het al te ver gegaan is en raad ik je aan wat te veranderen aan je gebruik.
M
MrsMontanaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: verslaafd of niet?

Bij 0.5 tot 1 gram per week houden is heel netjes hoor! Maar wil je toch stoppen dan zou ik idd niet meer met dié vrienden op stap gaan of je weekend een tijdje ergens anders vieren.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: verslaafd of niet?

stoppen met de drank en de coke .....

gooi die peuk er ook meteen uit ...
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik zet deze even in het verslavingssubforum...
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: verslaafd of niet?

Chris Pontius zei:
Stoppen met drinken?
Klik om te vergroten...

Dit dus :openmouth: of idd gewoon sterk genoeg in je schoenen staan en nee! zeggen. :wink:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: verslaafd of niet?

MrsMontana zei:
Bij 0.5 tot 1 gram per week houden is heel netjes hoor!
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:

nee.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: verslaafd of niet?

Chris Pontius zei:
MrsMontana zei:
Bij 0.5 tot 1 gram per week houden is heel netjes hoor!
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:

nee.
Klik om te vergroten...

Voor een zwaar verslaafde mischien...
Maar een gram per week is zeker niet netjes. :rolleyes:
M
MrsMontanaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: verslaafd of niet?

Hislordship zei:
Chris Pontius zei:
MrsMontana zei:
Bij 0.5 tot 1 gram per week houden is heel netjes hoor!
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:

nee.
Klik om te vergroten...

Voor een zwaar verslaafde mischien...
Maar een gram per week is zeker niet netjes. :rolleyes:
Klik om te vergroten...

jullie mening als ik het bij 1 gr in de week hield had ik niet geklaagd :tongueout:
blij dat ik er vanaf ben :tongueout:
0
033AmnesiaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: verslaafd of niet?

MrsMontana zei:
jullie mening als ik het bij 1 gr in de week hield had ik niet geklaagd :tongueout:
blij dat ik er vanaf ben :tongueout:
Klik om te vergroten...

Gestopt met de coke? Drink je nog wel? Moeilijk, of valt het wel mee?

In ieder geval heel veel succes gewenst :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."