Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsword gek wil echt stoppen!!!!!!

word gek wil echt stoppen!!!!!!

30 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
o
onlymespeedfraekLid
01-01-2024, 00:00
#1
wie heeft er goeie tips en advieze om te stoppen met GHB!
wil echt stoppen maar het lukt niet en word echt gek al ik het probeer!
dus wie kan me een eindje op weg helpen????????
zolang ik gewoon blijf gebruiken is er niks aan de hand????!!!!
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je moet geen ghb meer nemen, dat is de beste tip die ik kan geven als je wilt stoppen met ghb
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wil je het zelf doen of met professionele hulp?
Het laatste zou ik je wel aanraden. GHB kan namelijk gevaarlijk zijn als je het zomaar plotseling stopt. Het zit nl ook in je lichaam en dat heb je nodig om te functioneren.

Stap 1, een zeer belangrijke stap, heb je al genomen:
De wil om te stoppen!
Ga zo door en dan lukken je de volgende stappen vast ook wel.

Succes kerel
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat Flameon terecht opmerkt is dat het behoorlijk gevaarlijk kan zijn om cold turkey te stoppen met dat spul, professionele begeleiding is denk ik wel érg handig. Al weet ik natuurlijk niet hoe lang je al gebruikt en in welke mate.

Meestal wordt er langzaam afgebouwd, eerst stabiliseren van de dosering, daarna het aantal ml verlagen om daarna de innamefrequentie naar beneden te schroeven. Dit is meestal een proces van 2 tot 3 weken (afhankelijk van de ernst van het probleem). Vaak wordt er ter ondersteuning slaapmedicatie verstrekt, om een regelmatiger dag- en nachtritme te krijgen.

Veel succes!
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zoek even door dit forum, staat veel info over verslaving. Als je lichamelijk verslaafd bent kan direct stoppen (ernstige) gevolgen hebben.

Alles komt zo nauw te liggen met precisie dat het voor sommige moelijk is om zelf af te taperen. Daarom is een professionele detox onder medisch en deskundig toezicht beter.

Wat niet wegneemt dat op eigen houtje afkicken net zo goed mogelijk is indien je je lichaam goed kent en de materie van het afbouwen.
J
Ja preciesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben inderdaad op eigen houtje gestopt, gewoon cold turkey, geen probleem. Maar het is niet duidelijk HOEVEEL je gebruikt op een dag??
O
OvercomeLid
01-01-2024, 00:00
#7
onlymespeedfraek zei:
wie heeft er goeie tips en advieze om te stoppen met GHB!
wil echt stoppen maar het lukt niet en word echt gek al ik het probeer!
dus wie kan me een eindje op weg helpen????????
zolang ik gewoon blijf gebruiken is er niks aan de hand????!!!!
Klik om te vergroten...
Je moet niet proberen te stoppen, je moet besluiten te stoppen, ga na of je veilig kan stoppen *heb je voor een hele lange tijd constant gebruikt of zegma meer in etappes?*, en anders, gewoon je fles ghb weg gooien en je dealer uit je telefoon verwijderen :).
K
KighLid
01-01-2024, 00:00
#8
Overcome zei:
onlymespeedfraek zei:
wie heeft er goeie tips en advieze om te stoppen met GHB!
wil echt stoppen maar het lukt niet en word echt gek al ik het probeer!
dus wie kan me een eindje op weg helpen????????
zolang ik gewoon blijf gebruiken is er niks aan de hand????!!!!
Klik om te vergroten...
Je moet niet proberen te stoppen, je moet besluiten te stoppen, ga na of je veilig kan stoppen *heb je voor een hele lange tijd constant gebruikt of zegma meer in etappes?*, en anders, gewoon je fles ghb weg gooien en je dealer uit je telefoon verwijderen :).
Klik om te vergroten...
En dan kans lopen op "gewoon" doodgaan. In een andere topic heeft deze jongeman(ben ik toch bijna zeker) al beschreven dat hij de typische ontwenningsverschijnselen van ghb krijgt, de heftige dromen enzovoorts.
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zoek hulp!!!
Alles aan je post suggereert dat je daar behoefte aan hebt.
Gewoon doen!
Profiteer er van dat je in een land woont, waar men dat kostenloos en belangenloos aanbied.

Dat je je zo hebt laten gaan, is om je voor te schamen. (daar verrander je nu niks meer aan)
Je trots aan de kant zetten en hulp aanvaarden waneer dat je aangeboden wordt, is dat absoluut niet.
t
thesugerLid
01-01-2024, 00:00
#10
ja komt mij bekend voor heb eerst van april tot september dagelijks gebruiktben toen gestopt geweest tenminste zover als dat ging kreeg meestal na 2 weken eeen terugval zo heeft dat tot januari geduurt en sindsdien weer dagelijks zit nu ong op 1/2 liter per 8 dagen de laatste week snap ik het niet meer zo krijg ook dat lekkere gevoel niet meer ik heb al bij kentron gesprek aangevraagd voor hulp bij stoppen is beter dan dat je het zelf moet doen denk ik
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#11
martin van nu zei:
Dat je je zo hebt laten gaan, is om je voor te schamen.
Klik om te vergroten...

Makkelijk oordelen man, zo over afstand, zonder enige achtergrondinformatie.
Jammer toch, dat zo veel mensen een verslaving iets vinden om zich voor te schamen. Terwijl het doodnormaal is.
o
onlymespeedfraekLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja precies zei:
Ik ben inderdaad op eigen houtje gestopt, gewoon cold turkey, geen probleem. Maar het is niet duidelijk HOEVEEL je gebruikt op een dag??
Klik om te vergroten...

doe met een halve kwart tussen de 1 en 2 dagen (heb het ff goed berekend deze keer vorge klopte niet bedacht ik me!)denk ik ongeveer ene keer soms wat langer en soms wat korter!
hangt van de sterkte af en zo!
al is het altijd erg goeie kwalitijd!
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#13
@onlymespeedfraek

Ah, je bent er nog/weer.
Jij kwam met de vraag om tips enzo.
Zat er tussen de tips die mensen je gegeven hebben, iets bruikbaars?
Is er iets wat je in de reacties mist?
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#14
[quote="acidboy"
Makkelijk oordelen man, zo over afstand, zonder enige achtergrondinformatie.
Jammer toch, dat zo veel mensen een verslaving iets vinden om zich voor te schamen. Terwijl het doodnormaal is.[/quote]

Klopt, ik had mischien de woorden "eventueel zou kunnen" i.p.v. "moeten" kunnen neerzetten.

De kern van wat ik zei was dat het verleden is wat het is en dat het dus weinig zin heeft om je druk te maken over wat mensen daar van zullen denken.
Waar het om gaat is wat je vandaag en morgen doet.
T
ToosHopeloosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik wou ook stoppen, maar merkte al heel snel dat dat niet gaat.... als je elke dag gebruikt.
Ik gebruik nu al bijna 6 jaar aan 1 stuk door.
Toen was er nog weinig bekend over het gebruik ervan, laat staan over verslaving.
Sinds die tijd ben ik "van het kastje, naar de muur gestuurd" door verschillende instanties.
Instanties praten over wachttijden, therapie, afbouwen en daarna pas over een mogelijke opname.
Door dit gezeik, sta ik wel ingeschreven bij instanties, maar ben ik nooit geholpen.
Omdat ik verder "normaal" functioneer, mits ik op tijd wat neem, heb ik alles laten verwateren.
Mijn leidinggevende baan, leidt er meer onder, dan ik zelf.... Detoxen kan wel een maand gaan duren en zo lang kan ik niet wegblijven, straks ben ik mijn baan kwijt!!

Mede doordat ik nog normaal functioneer, nooit ziek ben, ben ik gestopt me te verdiepen in "wat kan ik eraan doen"
Ik ben elke dag moe of kort, maar daar zijn ook weer middelen voor.
Voor alles heb ik een excuus en ik praat recht wat krom staat.

Eigenlijk heb ik een leuk leven... samen met GHB/GBL... en toch wil ik er vanaf.

Omdat dit middel geen nadelen kent, of bijna geen nadelen, kan je net als ik.... jaren doorgaan.
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#16
@ToosHopeloos

De helft van je verhaal geef je aan dat je het nodig vind om te stoppen en in de andere helft zeg je dat het niet nodig is en je het doet om je baan te houden etc.

Zolang jij niet 100% overtuigt bent dat het voor jouw nodig is om te stoppen, kan geen instantie jouw natuurlijk helpen.
Als jij de keuze niet maakt om te stoppen, is overal naar hulp vragen zinloos.
Wachtlijsten zijn kut, maar therapie en een beetje hulp met afbouwen, zijn ook de enige dingen die ze voor je kunnen doen.

Wat verwacht je van zo'n opname? Dat alles dan ineens voor je geregelt wordt.
Nee dan zit je daar in een omgeving waar je niet wilt zijn en met mensen die je niet kent.
Je kunt elk moment van de dag besluiten om op te stappen.
Ik zeg niet dat een opname zinloos is, maar meer als therapie en hulp bij het afbouwen moet je er niet van verwachten.
Stoppen moet jij gewoon helemaal zelf doen. Jij moet kiezen.

Meestal is het voor een verslaafde nodig dat alles instort en dat ie alles en iedereen wat ie lief heeft kwijtraakt, voordat diegene de reden heeft gevonden om te stoppen.
En ook dan nog. Hoe kutter het gaat, hoe moeilijker het is om die heerlijke vlucht uit de realiteit op te geven.

Je weet stiekem zelf ook wel dat het die kant op zal gaan.
Wil je dat afwachten?
l
lunaticLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik neem het nu 3 weken 24/7 en krijg al heftige lichamelijke afkicks als ik niet iedere 3 uur wat neem.. Sinds vorige week ben ik afgebouwd van 70ml per dag naar 25-30ml per dag nu.
Wat ik het ergst vind is dat ik het steeds zo warm krijg als het uitwerkt. Ik loop steeds rood aan bij een beetje inspanning. Maarja, de 1 krijgt het koud en de ander krijgt het warm dus.
Ik had gelukkig nog een aantal doosjes Amyltriptiline, een AD, maar sinds ik dat gebruikt zijn de ontwenningsverschijnselen een stuk minder heftig! Totaal niet depressief of para. In slaap komen is ook geen probleem, alleen iets slapper en moeier gevoel overdag. Misschien eens vragen bij je huisarts?

Maar dat rood aanlopen en zweten bij afkicken, hebben jullie daar ook last van?
o
onlymespeedfraekLid
01-01-2024, 00:00
#18
Overcome zei:
onlymespeedfraek zei:
wie heeft er goeie tips en advieze om te stoppen met GHB!
wil echt stoppen maar het lukt niet en word echt gek al ik het probeer!
dus wie kan me een eindje op weg helpen????????
zolang ik gewoon blijf gebruiken is er niks aan de hand????!!!!
Klik om te vergroten...
Je moet niet proberen te stoppen, je moet besluiten te stoppen, ga na of je veilig kan stoppen *heb je voor een hele lange tijd constant gebruikt of zegma meer in etappes?*, en anders, gewoon je fles ghb weg gooien en je dealer uit je telefoon verwijderen :).
Klik om te vergroten...

gebruik nu ongeveer 3 maanden achter elkaar!
elke dag!
eerst was het voor de lol gewoon weer een keer!
had al in geen eeuwen drugs gebruikt want heb zelf echt een ernstig groot probleem met speed gehad!
en had daar dus nog steeds na al die tijd niet meer gebruikt te hebben de nodige psyche en lichamelijke problemen aan over gehouden een daarvan was men slaap probleem en toen merkte ik dat je van GHB beeter kon slapen!
en toen dat het overdag ook wel lekker voelde!
was minder gestrest en niet meer zo afschuwlijk onrustig!
had niet meer men endloze lange draai die ik ook aan de speed over had gehaden!
en was een stuk vrolijker!
was een stuk opener en voelde me zekerder!
kon beter men emoties tonen!
en twijfelde minder over alles!
weet dat al bij al het geen redenen zijn om te gebruiken en zoek dan ook geen excuses want het is en blijft echt stom!
D
DJzerLid
01-01-2024, 00:00
#19
niet dat ik zoveel weet van verslaving en hoe ervan af raken. Maar dit kan mss toch wel tellen voor allen:

Als je hier al een post maakt is dat al een goed begin niet? Het is een teken dat je er vanaf wil. En met hulp van goeie mensen die u steunen kan dit wel lukken.

Wat ik ook zou doen is alle "prikkels" wegnemen uit uw omgeving. Dit kan misschien moeilijk zijn als uw vrienden ook GHB gebruiken of als je via hen krijgt. Maar dan (als het goeie, betrouwbare vrienden zijn) zouden die uit zichzelf u moeten helpen met stoppen.

Misschien kan u ook wat geld opbergen of aan iemand geven zodat u niet direct als u zin krijgt om GHB te gaan gebruiken u het ook kan gaan kopen. Dit kan ook wel hard klinken als u een zelfstandig persoon bent (ik zou het er ook moeilijk mee hebben) maar als u echt wil stoppen dan heb je dat er wel voor over denk ik, niet?

Enja mss de meest belangrijke tip: vertrouwen, ZELFvertrouwen, stel u zelf een doel voor ogen waar u naartoe wilt streven en focus u daarop en laat uw leven niet lijden door drugs.
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#20
DJzer zei:
Misschien kan u ook wat geld opbergen of aan iemand geven zodat u niet direct als u zin krijgt om GHB te gaan gebruiken u het ook kan gaan kopen. Dit kan ook wel hard klinken als u een zelfstandig persoon bent (ik zou het er ook moeilijk mee hebben) maar als u echt wil stoppen dan heb je dat er wel voor over denk ik, niet?
.
Klik om te vergroten...

Het lastige met drugs van tegenwoordig, is dat je het voor het geld niet hoeft te laten.
Met een paar tientjes in de week kun je 24/7 helemaal der aan zijn.
Breng een paar statiegeld flessen terug naar de supermarkt en je kan minstens een dag vooruit.

Iemand met een krantenwijk kan, wat bertreft drugs kopen, zichzelf en al zijn vrienden onderhouden.
Stevig roken is duurder.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."