Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaving + XTC

Verslaving + XTC

28 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Okay, lesje geleerd zullen we maar zeggen.

En over dat b12 tekort... Hier -> http://www.stichtingb12tekort.nl/
Halve werk is voor je gedaan...
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dubz zei:
(...)
Mensen die de verstandige keuzes maken en verantwoord met drugs om kunnen gaan, dát zijn de mensen met een sterk karakter.
Klik om te vergroten...
QFT
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#3
JGV zei:
ben trouwens gestopt met wekelijks gebruik ! :) nu al 2 weken niet meer.. denk vaak terug aan die goede tijd maar kheb het er niet echt moeilijk mee hoor!
Klik om te vergroten...

Je spreekt hier alsof je er al maaaaanden van af bent, maar twee weken is echt helemaal niets! Pas als je 6 maanden helemaal clean kunt blijven, kun je zeggen of je er makkelijk van af kunt blijven of niet.
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Deranged zei:
Mensen die spreken van een verslaving aan XTC/MDMA zijn een belediging voor het leven Zelf.
Klik om te vergroten...

Waarom deze opmerking? Vind je dat mensen niet verslaafd kunnen raken aan MDMA of is er een andere reden?
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zijn precieze motivatie zou ik niet naar vragen, maar XTC is inderdaad wel 1 van de minder verslavende drugs. Maar het is dan de vraag wat de definitie van verslaving is. Er zijn best aardig wat mensen die te vaak xtc gebruiken (zoals elk weekend dus zelfs) en er weinig meer aan vinden om uit te gaan zonder xtc. Dat kun je een verslaving noemen, maar dat hoeft geen ernstige invloed op je leven te hebben en is redelijk makkelijk op te lossen door even niet meer uit te gaan of heel andere dingen te gaan doen met je zaterdag nacht.

Maar verslaafd alsin door de weeks gebruiken en hele dagen zin hebben om te gebruiken, en je verantwoordelijkheden daardoor ontlopen, dat gebeurt volgens mij zomaar niet met xtc.
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben het met je eens dat de verslavingkskans bij MDMA laag ligt, maar misschien heeft de poster waar ik mijn vraag aan stel wel een hele andere reden bij zijn opmerking :wink:
J
JGVLid
01-01-2024, 00:00
#7
Verslaving, verslaving..
het is ook niet echt een verslaving, dat geloof ik niet..
het is gewoon verliefd zijn op het gevoel wat je hebt als je ptje ophebt.

Ik had niet echt een bedoeling bij mijn post. ik wilde weten hoe andere mensen hierover dachten en aangezien dit een drugsforum is is er geen betere plek om het te posten dan hier !

Ik weet ook wel dat ik niet kan zeggen dat ik niet ''verslaafd'' ben .. want 6 maanden niet nemen gaat me niet lukken aangezien ik bij feestjes zoals qlimax en al die grote feesten toch best een pilletje wil hebben.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mensen die spreken van een verslaving aan XTC/MDMA zijn een belediging voor het leven Zelf.
J
JGVLid
01-01-2024, 00:00
#9
sinds een maand of 3 gebruik ik ieder weekend xtc,
echt geweldig.. vooral met vakanties en kerst en oud&nieuw.

maar wat ik eigenlijk niet weet is of je er afhankelijk van kan worden..

ik ben wel 1x uitgegaan zonder xtc in die 3 maanden en merkte daarin gewoon dat ik het veel saaier vond en ging samen met vrienden opzoek om misschien toch wat te kunnen regelen.

wie weet of xtc verslavend kan zijn ? ben erg snel verslaafd aan drugs, dat heb ik al ondervonden.!
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als je elk weekend gebruikt gaat binnen no time de tolerantie opspelen en gaan de katers zo zwaar worden dat het het niet meer waard is. Beter wees je dat voor en houd je er lekker een paar maanden tussen.
J
JGVLid
01-01-2024, 00:00
#11
Exceptional Insight zei:
Als je elk weekend gebruikt gaat binnen no time de tolerantie opspelen en gaan de katers zo zwaar worden dat het het niet meer waard is. Beter wees je dat voor en houd je er lekker een paar maanden tussen.
Klik om te vergroten...


Ja dat had ik zelf okal gemerkt, het begon bij een hevige space bij 1 pilletje.
nu heb ik met oud&nieuw 3 zwaardere pillen op..

heb hem aardig gespaced maar merk zeker wel dat je steeds meer nodig hebt!

nog paar vraagjes :
1. ik eet anderhalve dag niet (dus als ik bijvoorbeeld zaterdagavond ptjes neem) eet ik maandagmiddag pas weer.
2. ik heb vaak als ik opsta dat het even zwart word voor mijn ogen. dat heb ik laatste paar weken, kan het zijn dat dat komt door mijn drugsgebruik ?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#12
JGV zei:
nog paar vraagjes :
1. ik eet anderhalve dag niet (dus als ik bijvoorbeeld zaterdagavond ptjes neem) eet ik maandagmiddag pas weer.
Klik om te vergroten...
Ja.

JGV zei:
2. ik heb vaak als ik opsta dat het even zwart word voor mijn ogen. dat heb ik laatste paar weken, kan het zijn dat dat komt door mijn drugsgebruik ?
Klik om te vergroten...
Dat wordt bij mij altijd wel versterkt door slaaptekort.
K
KapiteinPindaLid
01-01-2024, 00:00
#13
2. ik heb vaak als ik opsta dat het even zwart word voor mijn ogen. dat heb ik laatste paar weken, kan het zijn dat dat komt door mijn drugsgebruik ?
Klik om te vergroten...

dat kan ook een gevolg zijn van het weinige eten. Merk je dat je dit verschijnsel vaker hebt nadat je weinig hebt gegeten? Heeft iets te maken met lage bloedsuikerspiegel geloof ik, maar ik weet het niet zeker.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja of het is orthostatische hypotensie, zegmaar lage bloeddruk ten gevolge van snel opstaan (puur door de zwaartekracht).
K
KapiteinPindaLid
01-01-2024, 00:00
#15
acidboy zei:
Ja of het is orthostatische hypotensie, zegmaar lage bloeddruk ten gevolge van snel opstaan (puur door de zwaartekracht).
Klik om te vergroten...

ja dat is het sowieso, maar door bijvoorbeeld weinig te eten of weinig te slapen heb je hier veel sneller last van dan normaal, en is het heftiger.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Correct, goed om weer op dezelfde lijn te zitten^^
J
JGVLid
01-01-2024, 00:00
#17
oke oke !

ja ik denk dat het een gevolg is dan van het weinige eten, want heb er sinds zondagavond eigenlijk last van en had dus ook niet gegeten !

vandaag heb ik wel goed gegeten en had het ternet weer ! nouja, nog maar even aankijken dus..
is best eng als je opstaat en je je ogen dicht moet doen omdat je anders knockout gaat !

maargoed ! :)

dankjewel voor al jullie reacties en ik hoor wel weer als er nieuwe tips en shit zijn ! :)
S
SasexLid
01-01-2024, 00:00
#18
XTC is zeker verslavend zoals cocaïne bijvoorbeeld.
De ergste is dat het psychotische condities kan opwekken en bij sommige mensen zelfs schizofrenie, paranoia...
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Sasex zei:
XTC is zeker verslavend zoals cocaïne bijvoorbeeld.
De ergste is dat het psychotische condities kan opwekken en bij sommige mensen zelfs schizofrenie, paranoia...
Klik om te vergroten...

XTC is helemaal niet zo verslavend als cocaïne jongen.
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Voor een xtc verslaving moet je vatbaar zijn.

Iemand die van zichzelf ongelukkig is zal snel verslaafd kunnen raken aan xtc, vanwege het gevoel van intens geluk dat deze drug oproept.

Het feit dat bij regelmatig gebruik de mdma-dip steeds erger zal worden draagt hier ook aan bij, zeker als de gebruiker door het vele gebruik een blijvende depressie krijgt. Dan zal deze enkel nog geluk kunnen ervaren onder invloed van xtc.

Het is echter veel minder verslavend dan coke. Coke hoef je niet eens zo leuk te vinden om er verslaafd aan te raken. Coke nestelt zich in je geest en blijft daar zitten, of je nu wilt of niet.

Olle

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."