Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaving + XTC

Verslaving + XTC

28 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
J
JGVLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoezo dat ?
een verslaving is een verslaving toch ? en ieder zou daar wel z'n reden voor gebruiken :wink:
Ik bedoel.. mensen die drugs gebruiken (noem hier innd ook mezelf) die zijn soieso niet de sterkste personen! Ken mensen die nog nooit geprobeerd hebben.. je weet van tevoren dat bijvoorbeeld een ptje onwijs leuk is .. en mensen hebben ook wel tegen je gezegt ; Als je het doet, ga je het vaker doen !
Wil je zeggen dat dat niet zo is dan ?

btw. ik ben niet verslaafd aan xtc !:wink:

BacingsPen zei:
Deranged zei:
Mensen die spreken van een verslaving aan XTC/MDMA zijn een belediging voor het leven Zelf.
Klik om te vergroten...

haha :P
:grin:
Klik om te vergroten...
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#2
JGV zei:
mensen die drugs gebruiken (noem hier innd ook mezelf) die zijn soieso niet de sterkste personen!
Klik om te vergroten...
Ben ik het heel erg niet mee eens.

Mensen die uit angst niets gebruiken zijn de zwakken.
Mensen die alles wat los en vast zit continu gebruiken zijn de zwakken.

Mensen die de verstandige keuzes maken en verantwoord met drugs om kunnen gaan, dát zijn de mensen met een sterk karakter.
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dubz zei:
(...)
Mensen die de verstandige keuzes maken en verantwoord met drugs om kunnen gaan, dát zijn de mensen met een sterk karakter.
Klik om te vergroten...
QFT
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#4
JGV zei:
ben trouwens gestopt met wekelijks gebruik ! :) nu al 2 weken niet meer.. denk vaak terug aan die goede tijd maar kheb het er niet echt moeilijk mee hoor!
Klik om te vergroten...

Je spreekt hier alsof je er al maaaaanden van af bent, maar twee weken is echt helemaal niets! Pas als je 6 maanden helemaal clean kunt blijven, kun je zeggen of je er makkelijk van af kunt blijven of niet.
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Deranged zei:
Mensen die spreken van een verslaving aan XTC/MDMA zijn een belediging voor het leven Zelf.
Klik om te vergroten...

Waarom deze opmerking? Vind je dat mensen niet verslaafd kunnen raken aan MDMA of is er een andere reden?
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zijn precieze motivatie zou ik niet naar vragen, maar XTC is inderdaad wel 1 van de minder verslavende drugs. Maar het is dan de vraag wat de definitie van verslaving is. Er zijn best aardig wat mensen die te vaak xtc gebruiken (zoals elk weekend dus zelfs) en er weinig meer aan vinden om uit te gaan zonder xtc. Dat kun je een verslaving noemen, maar dat hoeft geen ernstige invloed op je leven te hebben en is redelijk makkelijk op te lossen door even niet meer uit te gaan of heel andere dingen te gaan doen met je zaterdag nacht.

Maar verslaafd alsin door de weeks gebruiken en hele dagen zin hebben om te gebruiken, en je verantwoordelijkheden daardoor ontlopen, dat gebeurt volgens mij zomaar niet met xtc.
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben het met je eens dat de verslavingkskans bij MDMA laag ligt, maar misschien heeft de poster waar ik mijn vraag aan stel wel een hele andere reden bij zijn opmerking :wink:
J
JGVLid
01-01-2024, 00:00
#8
Verslaving, verslaving..
het is ook niet echt een verslaving, dat geloof ik niet..
het is gewoon verliefd zijn op het gevoel wat je hebt als je ptje ophebt.

Ik had niet echt een bedoeling bij mijn post. ik wilde weten hoe andere mensen hierover dachten en aangezien dit een drugsforum is is er geen betere plek om het te posten dan hier !

Ik weet ook wel dat ik niet kan zeggen dat ik niet ''verslaafd'' ben .. want 6 maanden niet nemen gaat me niet lukken aangezien ik bij feestjes zoals qlimax en al die grote feesten toch best een pilletje wil hebben.
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Okay, lesje geleerd zullen we maar zeggen.

En over dat b12 tekort... Hier -> http://www.stichtingb12tekort.nl/
Halve werk is voor je gedaan...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."