Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaving + XTC

Verslaving + XTC

28 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Okay, lesje geleerd zullen we maar zeggen.

En over dat b12 tekort... Hier -> http://www.stichtingb12tekort.nl/
Halve werk is voor je gedaan...
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mensen die spreken van een verslaving aan XTC/MDMA zijn een belediging voor het leven Zelf.
J
JGVLid
01-01-2024, 00:00
#3
sinds een maand of 3 gebruik ik ieder weekend xtc,
echt geweldig.. vooral met vakanties en kerst en oud&nieuw.

maar wat ik eigenlijk niet weet is of je er afhankelijk van kan worden..

ik ben wel 1x uitgegaan zonder xtc in die 3 maanden en merkte daarin gewoon dat ik het veel saaier vond en ging samen met vrienden opzoek om misschien toch wat te kunnen regelen.

wie weet of xtc verslavend kan zijn ? ben erg snel verslaafd aan drugs, dat heb ik al ondervonden.!
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je elk weekend gebruikt gaat binnen no time de tolerantie opspelen en gaan de katers zo zwaar worden dat het het niet meer waard is. Beter wees je dat voor en houd je er lekker een paar maanden tussen.
J
JGVLid
01-01-2024, 00:00
#5
Exceptional Insight zei:
Als je elk weekend gebruikt gaat binnen no time de tolerantie opspelen en gaan de katers zo zwaar worden dat het het niet meer waard is. Beter wees je dat voor en houd je er lekker een paar maanden tussen.
Klik om te vergroten...


Ja dat had ik zelf okal gemerkt, het begon bij een hevige space bij 1 pilletje.
nu heb ik met oud&nieuw 3 zwaardere pillen op..

heb hem aardig gespaced maar merk zeker wel dat je steeds meer nodig hebt!

nog paar vraagjes :
1. ik eet anderhalve dag niet (dus als ik bijvoorbeeld zaterdagavond ptjes neem) eet ik maandagmiddag pas weer.
2. ik heb vaak als ik opsta dat het even zwart word voor mijn ogen. dat heb ik laatste paar weken, kan het zijn dat dat komt door mijn drugsgebruik ?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
JGV zei:
nog paar vraagjes :
1. ik eet anderhalve dag niet (dus als ik bijvoorbeeld zaterdagavond ptjes neem) eet ik maandagmiddag pas weer.
Klik om te vergroten...
Ja.

JGV zei:
2. ik heb vaak als ik opsta dat het even zwart word voor mijn ogen. dat heb ik laatste paar weken, kan het zijn dat dat komt door mijn drugsgebruik ?
Klik om te vergroten...
Dat wordt bij mij altijd wel versterkt door slaaptekort.
K
KapiteinPindaLid
01-01-2024, 00:00
#7
2. ik heb vaak als ik opsta dat het even zwart word voor mijn ogen. dat heb ik laatste paar weken, kan het zijn dat dat komt door mijn drugsgebruik ?
Klik om te vergroten...

dat kan ook een gevolg zijn van het weinige eten. Merk je dat je dit verschijnsel vaker hebt nadat je weinig hebt gegeten? Heeft iets te maken met lage bloedsuikerspiegel geloof ik, maar ik weet het niet zeker.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja of het is orthostatische hypotensie, zegmaar lage bloeddruk ten gevolge van snel opstaan (puur door de zwaartekracht).
K
KapiteinPindaLid
01-01-2024, 00:00
#9
acidboy zei:
Ja of het is orthostatische hypotensie, zegmaar lage bloeddruk ten gevolge van snel opstaan (puur door de zwaartekracht).
Klik om te vergroten...

ja dat is het sowieso, maar door bijvoorbeeld weinig te eten of weinig te slapen heb je hier veel sneller last van dan normaal, en is het heftiger.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Correct, goed om weer op dezelfde lijn te zitten^^
J
JGVLid
01-01-2024, 00:00
#11
oke oke !

ja ik denk dat het een gevolg is dan van het weinige eten, want heb er sinds zondagavond eigenlijk last van en had dus ook niet gegeten !

vandaag heb ik wel goed gegeten en had het ternet weer ! nouja, nog maar even aankijken dus..
is best eng als je opstaat en je je ogen dicht moet doen omdat je anders knockout gaat !

maargoed ! :)

dankjewel voor al jullie reacties en ik hoor wel weer als er nieuwe tips en shit zijn ! :)
S
SasexLid
01-01-2024, 00:00
#12
XTC is zeker verslavend zoals cocaïne bijvoorbeeld.
De ergste is dat het psychotische condities kan opwekken en bij sommige mensen zelfs schizofrenie, paranoia...
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Sasex zei:
XTC is zeker verslavend zoals cocaïne bijvoorbeeld.
De ergste is dat het psychotische condities kan opwekken en bij sommige mensen zelfs schizofrenie, paranoia...
Klik om te vergroten...

XTC is helemaal niet zo verslavend als cocaïne jongen.
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Voor een xtc verslaving moet je vatbaar zijn.

Iemand die van zichzelf ongelukkig is zal snel verslaafd kunnen raken aan xtc, vanwege het gevoel van intens geluk dat deze drug oproept.

Het feit dat bij regelmatig gebruik de mdma-dip steeds erger zal worden draagt hier ook aan bij, zeker als de gebruiker door het vele gebruik een blijvende depressie krijgt. Dan zal deze enkel nog geluk kunnen ervaren onder invloed van xtc.

Het is echter veel minder verslavend dan coke. Coke hoef je niet eens zo leuk te vinden om er verslaafd aan te raken. Coke nestelt zich in je geest en blijft daar zitten, of je nu wilt of niet.

Olle
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bizar dat op dit forum hem nog niemand heeft duidelijk gemaakt in dit topic hoe erg wekelijks gebruik eigenlijk is?

Kappen man, snel. :)
J
JGVLid
01-01-2024, 00:00
#16
jaaa dankjewel voor de reacties!!

ben ook bij ziekenhuis geweest voor andere problemen die ik had maar willen nu een bloedonderzoek enzo gaan doen omdat ze denken dat ik tegen depressiviteit aanzit door meer gezeikshit ! :wink:

nou iig bedankt voor al jullie reacties en ga ik zeker aan een vriendin van mij laten lezen, om haar ook te waarschuwen voor dingen die er kunnen gebeuren.

ik denk zelf dat wij allebei wel vatbaar zijn door dat soort dingen momenteel omdat we veel problemen hebben

Dankjewel !!
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#17
JGV zei:
jaaa dankjewel voor de reacties!!

ben ook bij ziekenhuis geweest voor andere problemen die ik had maar willen nu een bloedonderzoek enzo gaan doen omdat ze denken dat ik tegen depressiviteit aanzit door meer gezeikshit ! :wink:
Klik om te vergroten...

Je weet toch dat die depressiviteit er komt doordat je Serotonine-peil helemaal vercrackt is?

Maar goed dat je wil veranderen :)

Edit: Succes.
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#18
JGV zei:
nog paar vraagjes :
1. ik eet anderhalve dag niet (dus als ik bijvoorbeeld zaterdagavond ptjes neem) eet ik maandagmiddag pas weer.
2. ik heb vaak als ik opsta dat het even zwart word voor mijn ogen. dat heb ik laatste paar weken, kan het zijn dat dat komt door mijn drugsgebruik ?
Klik om te vergroten...
niet eten tot maandag? tering hoe trek je dat

gewoon jezelf een beetje dwingen te eten daar voel je je daarna veel beter van.

haal l-tryptofaan capsules, dat helpt tegen het depressieve gevoel
J
JGVLid
01-01-2024, 00:00
#19
hee mensen !

dankje voor alle reacties, lees de laaste nu eigenlijk pas (was alweer vergeten) maargoed, bleek dus dat ik vitamine b12 tekort heb.. weet niet precies hoe het komt (dokters ook niet)

Iemand ervaringen mee ?

ben trouwens gestopt met wekelijks gebruik ! :) nu al 2 weken niet meer.. denk vaak terug aan die goede tijd maar kheb het er niet echt moeilijk mee hoor!

Is minder verslavend voor mij dan dat ik had verwachten. (dit geld voor mij eh, wil niet zeggen dat het voor iedereen zo is ! ).

Mvg ! :wave:
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#20
Toch blijven volhouden om niet terug wekelijks te gaan gebruiken!
Je mag zeker niet denken van 'Nu ik er toch niet zo snel verslaafd aan kan graken, kan ik evengoed terug elke week doen'! Daar kan je je volgens mij toch stevig aan mispakken...

Oké, ik heb zelf nog geen ervaring met XTC, maar toch.. :tongueout:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."