Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrie maanden geen drugs gebruiken

Drie maanden geen drugs gebruiken

149 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het is je vergeven. :hearteyes:

Olle
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Welnu, ik en een vriendin hebben het wijze besluit genomen na komend weekend minimaal drie maanden geen drugs meer te gebruiken.

Ik zelf heb niet het idee ergens verslaafd aan te zijn (geen cravings, zelfs niet tijdens 'n kater), maar het lijkt me toch verstandig om eens te proberen niks meer te gebruiken, alleen al om te testen of ik niet stiekem toch een beetje verslaafd ben.

Die vriendin van mij gaat het er lastiger mee hebben denk ik (ze gaf al aan dat ze zich ongezond veel bezig houdt met drugs), dus voor haar zal het sowieso goed zijn om de komende tijd clean te leven.

Ik heb er zin in. :grin:

Olle
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#3
Altijd verstandig om zoiets uit te proberen, zo weet je zeker dat je nergens in sluipt of dat je dat misschien al zit.

Succes! :)
i
iSmokexLid
01-01-2024, 00:00
#4
En waar denk je de meeste moeite mee te hebben? :P

Succes in ieder geval!
p
paweloniusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Welke drugs zijn het precies die je normaal gesproken gebruikt en waar je nu vanaf wil blijven?
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Aangezien ik de afgelopen tijd enkel xtc gebruikt heb, denk ik dat dat het gaat worden.
Niet het meest verslavende goedje dat er is, maar ik heb het vanaf begin oktober tot nu wel erg vaak gebruikt, meermaals weekenden achter elkaar, en in die weekenden soms ook twee nachtjes achter elkaar van de kaart geweest etcetera.

Dat, of pep, want er zit een flinke dosis pep in mijn pillen. Dat zou wel héél stiekem zijn, verslaafd raken dankzij een versnijdende pillendrukker.

Maar ik zelf denk dat ik nergens moeite mee ga hebben (maar dat zegt iedere junk). Die vriendin van mij zit echter redelijk die-hard aan de pep, dus die ga ik wel ondersteunen.

En bedankt allemaal. :)

Olle
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja, m'n concentratie is er niet beter op geworden, en m'n geheugen ook niet. Zo zie je toch maar dat het bagger is. En jij ook nog succes voorzover je dat nodig hebt met het pauzeren/stoppen. :grin:

Olle
i
iSmokexLid
01-01-2024, 00:00
#8
Oké, ja herkenbaar. Ergens April dit jaar heb ik besloten te minderen met xtc, want toen vanaf december wel zo goed als elk weekend aan de xtc gezeten (geloof het of niet, ik voelde het wel gewoon:P). Zag er best wel tegen op, en de eerste twee weekenden voelden wel 'leeg' zegmaar. Maar uiteindelijk vloog de tijd voorbij en waren er alweer 3 maanden om voor ik het wist. stondversteld toen ik toen eens naging hoelang geleden de laatste keer x was.
Ik denk dus dat jou het ook wel mee zal vallen, ligt wel voor iedereen anders natuurlijk maar dat is gewoon wat ik denk :)
Goed besluit!

en... als je t dan lang niet gedaan hebt en dan weer een pilletje neemt :hearteyes: die keer nadat ik was gestopt behoort zeker tot top 3 spaceavonden :P ook wel iets om t voor over te hebben.
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Inderdaad, als je 'n tijd lang niks gebruikt hebt is het inderdaad weer veel leuker. Dat is stiekem ook 'n reden voor mij. :P

Op Summer Darkness had ik in geen eeuwen meer wat gebruikt, en ik ging daardoor het hardst van iedereen. :grin:

Overigens snap ik de kwestie van gewenning nog niet helemaal. Ik heb de afgelopen tijd meerdere echt gestoorde nachten gehad (7 pillen, 8 pillen, 9 pillen, dat soort nachtjes dus), maar ik ging het hardst toen ik op een avondje maar 3 pillen weggewerkt had. Wazig allemaal.

Maar goed, ik wil de komende tijd ook vooral even geen katers meer hebben, het is weer even mooi geweest. Vooral de katers als je weer eens veel te veel hebt weggewerkt zijn niet te harden. Bah.

Olle
I
IndotjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
'Het is helemaal mooi geweest.. ' Ghehe zo begon ik ook met stoppen! :wink:
Ik heb ondertussen ook al 4 maanden geen xtc meer gedaan, ik had onrustige nachten en ik kon me totaal niet concentreren, en dit had dus nadelige gevolgen voor mijn schoolprestaties.
Gelukkig heb ik de verleiding kunnen weerstaan en kan ik er in december weer tegenaan als ik alle schooltroep achter de rug heb. :grin:
Ik voel me trouwens ook veel beter, soms als ik het forum doorlees is er stiekem wel een verlangen om het weer te doen maar ik heb ontdekt dat ik mezelf goed kan beheersen. Gelukkig maar..
In iedergeval veel succes !
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Een vriend van mij had ook ontzettend veel moeite met stoppen met blowen. Hij wilde er al een hele tijd vanaf omdat hij er alleen nog maar slecht van werd, en ook in het dagelijks leven niet echt meer kon functioneren, maar toch bleef hij terugvallen. Maar nu die al een tijd gestopt is gaat het veel beter met hem.

Olle
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Met dingen als xtc, coke, speed, alcohol, .. nooit problemen gehad om ermee te kappen voor weken/maanden. Wiet daarentegen...

Veel succes in al geval maar ik denk dat dit geen echte opgave is als je enkel gebruikt in het weekend, imo mag dit geen probleem vormen.
n
njiremLid
01-01-2024, 00:00
#13
Welnu, ik en een vriendin hebben het wijze besluit genomen na komend weekend minimaal drie maanden geen drugs meer te gebruiken.
Klik om te vergroten...

typisch :rolleyes:
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#14
njirem zei:
typisch :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Heh, ik vroeg me al af wanneer de eerste reactie daarop zou komen.
Maar goed, ik heb er vertrouwen in. :grin:

Olle
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#15
En de tijd gaat NU in. :grin:

Olle
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het zal me benieuwen. :P
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#17
Probeer ik ook wel eens, maar dan voornamelijk met jointjes roken. Lukt zo nu en dan wel eens een maandje of 1,5. :P

Succes
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het valt me op dat ik er echt véél en véél meer mee bezig ben dan ik had verwacht. En het stomme is dat ik nog het meest naar speed verlang, terwijl dat eigenlijk m'n minst favoriete drug is. Ik snap mezelf niet.

Wel houd ik dapper vol. Of nou ja, dapper, zo heftig is het allemaal niet, ik ben alleen 'n beetje teleurgesteld in mezelf dat ik me er toch zo veel mee bezig houd.

Olle
k
k.evinLid
01-01-2024, 00:00
#19
succses :wink:
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jaaaaa, laten we allemaal ineens van de hak op de tak STOPPEN.

Kom kom Chris, doe het, doe het!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."