Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen beetje licht in de duisternis.

Een beetje licht in de duisternis.

38 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat is wel een goede instelling. Ook al maak je de verkeerde keuzes, probeer altijd de situatie zo naar je hand te zetten dat je er een beter mens van wordt.
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Een mooi gebaar en vanuit het hart. Ik vind het knap en eerlijk dat je dit schrijft en dit post.

:wink:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#3
W.F.L. zei:
Maar goed, na 1x heroïne heb ik ook geen idee hoe dat voelt. Jij trouwens ook niet. Maar goed, ik weet dat het daartoe in staat is, en dat maakt me banger dan de misselijkheid of het gevoel van de heroïne zelf.
Klik om te vergroten...

Achteraf gezien geef ik je gelijk.

Je leest er eens wat over, ziet de film trainspotting en krijgt een idee van wat de afkick lichamelijk inhoud. Ook ik wist voordat ik het gedaan had dat je de eerste keer er ziek van kon zijn.

Maar op dat moment dat ik zo ziek werd kreeg ik een gevoel van herkenning, ik moest meteen denken aan alles wat ik gelezen en gezien had. Van dat gevoel was ik onder de indruk, het gaf mij een aantal inzichten achteraf. En zo heb ik, puur vanuit mijn gevoel dit geschreven.
Ik heb gewoon niet aan de feiten gedacht, ik heb mijn best gedaan het zo goed mogelijk te verwoorden.

Dat het achteraf niet de afkick is geweest, maakt niet veel uit. Het heeft bevestigd wat ik wou weten.

Nu ben ik nog altijd benieuwd of iemand mij kan vertellen of die eerste keer dat je ziek bent valt te vergelijken met de afkickverschijnselen als je verslaafd bent ?
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#4
W.F.L. zei:
Nee dat is erger volgens mij. Gelukkig zou ik het niet weten :grin:
Klik om te vergroten...

Dat het erger is wist ik ook al, ik vraag me af of het erop lijkt. :)

Voor mij was dit gevoel ook al meer dan genoeg. :)
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#5
ik doe mijn best zei:
maar dat is juist het vieze van de dope.Je neemt het een keer,mischien 2-keer.En dan denk je echt van-;-Nou,was dat het nou,ik zie het probleem niet.Dan is de verleiding om het nog een keer te doen aanwezig,want je merkt het gevaar er niet van.
Klik om te vergroten...

Ik ben er ook heilig van overtuigd, dat als ik het inderdaad nu nog een keer zal doen. Dat je dan heel gemakkelijk verslaafd zou raken. Daarom laat ik het dus ook bij deze ene keer. Want ga je de grens over om het ooit nog eens te doen, dan zal het heel anders aflopen.

Drientje zei:
Dat is wel een goede instelling. Ook al maak je de verkeerde keuzes, probeer altijd de situatie zo naar je hand te zetten dat je er een beter mens van wordt.
Klik om te vergroten...

Wat ben je toch ook een top meid.. Een goede instelling. :wink: :sunglasses:
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#6
Exceptional Insight zei:
De intentie is goed. Dat is ook belangrijk.
Klik om te vergroten...

Dit was ook wat ik dacht. Ik weet niet echt wat ik van dit verhaal moet vinden.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#7
tomz0r zei:
Exceptional Insight zei:
De intentie is goed. Dat is ook belangrijk.
Klik om te vergroten...

Dit was ook wat ik dacht. Ik weet niet echt wat ik van dit verhaal moet vinden.
Klik om te vergroten...

Als je de intentie maar begrijpt, dan is het goed.

Het is ook niet bepaald makkelijk om dit te schrijven.
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Sublimo zei:
tomz0r zei:
Exceptional Insight zei:
De intentie is goed. Dat is ook belangrijk.
Klik om te vergroten...

Dit was ook wat ik dacht. Ik weet niet echt wat ik van dit verhaal moet vinden.
Klik om te vergroten...

Als je de intentie maar begrijpt, dan is het goed.

Het is ook niet bepaald makkelijk om dit te schrijven.
Klik om te vergroten...

Dat geloof ik graag. Maar goed dat je het wel hebt gedaan.

:wink:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sublimo zei:
W.F.L. zei:
Nee dat is erger volgens mij. Gelukkig zou ik het niet weten :grin:
Klik om te vergroten...

Dat het erger is wist ik ook al, ik vraag me af of het erop lijkt. :)
Voor mij was dit gevoel ook al meer dan genoeg. :)
Klik om te vergroten...

Inderdaad veel erger. Jouw verschijnselen keer tien ofzo.
Mits je afkickt zonder behandeling. Met medicatie kun je een heroine afkick redelijk rustig laten verlopen
D
DatwelLid
01-01-2024, 00:00
#10
@ts
Ik heb jouw report gelezen en nu deze post maar het doet me toch denken aan iemand van 11 jaar die zonder rijbewijs eens in de auto van zijn moeder heeft gereden en vervolgens elke Porsche of Ferrari rijder gaat aanspreken om te vertellen dat hij de gevaren kent van een auto en dat je er maar vooral voorzichtig mee moet zijn. Het is me duidelijk dat je Heroine verslaafden een hart onder de riem wil steken en dat is aardig. Aan de andere kant irriteer je me omdat jouw verhaal totaal niet de lading dekt maar je ondertussen wel pretendeert te weten waarover je praat. Dat komt erg onbescheiden en ijdel over. Je ervaring beschrijven over het gebruik van Heroine is prima en dat heb je met veel aandacht gedaan maar ga er geen boodschap aan verbinden en al helemaal geen teksten gebruiken als 'een beetje licht in de duisternis'.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Flameon zei:
Sublimo zei:
W.F.L. zei:
Nee dat is erger volgens mij. Gelukkig zou ik het niet weten :grin:
Klik om te vergroten...

Dat het erger is wist ik ook al, ik vraag me af of het erop lijkt. :)
Voor mij was dit gevoel ook al meer dan genoeg. :)
Klik om te vergroten...

Inderdaad veel erger. Jouw verschijnselen keer tien ofzo.
Mits je afkickt zonder behandeling. Met medicatie kun je een heroine afkick redelijk rustig laten verlopen
Klik om te vergroten...

Dankjewel, dat moet geen pretje zijn.
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Fishhead0707 zei:
Ik heb trouwens net een indrukwekkende documentaire gezien over Heroïne op National Geographic. Hij heet: "Afghan Heroin: The lost War."

Vandaag was de herhaling van gister. Ik zou iedereen aanraden om deze eens te bekijken.

Zeker mensen die er over nadenken, om voor het eerst Heroïne te gebruiken.

:wink:
Klik om te vergroten...
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#13
Fishhead0707 zei:
Fishhead0707 zei:
Ik heb trouwens net een indrukwekkende documentaire gezien over Heroïne op National Geographic. Hij heet: "Afghan Heroin: The lost War."

Vandaag was de herhaling van gister. Ik zou iedereen aanraden om deze eens te bekijken.

Zeker mensen die er over nadenken, om voor het eerst Heroïne te gebruiken.

:wink:
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

als je meer van dat wilt,

swansea a love story
dope sick love
black tar heroin, the dark end
enz enz enz...

W.F.L. zei:
Afkicken lijkt me niet zo'n probleem. Dat is een kwestie van afbouwen. Zelfs met heroïne. Afraken van de trek (als dat kan?) of ermee omgaan lijkt me de echte strijd. Succes allemaal en laat je niet verleiden of voor de gek houden dat het wel weer een keer kan
Klik om te vergroten...

dat is een kwestie van afbouwen.... ja echt hoor. Sorry maar das echt wel kort door de bocht. maar je hebt wel gelijk van afraken van de trek. Je raakt er nooit meer vanaf. En het topic is goed bedoeld, maar misselijk zijn doordat het je ontmaagding is, is behalve misselijk zijn, in niets te vergelijken met afkicken. en om de misselijkheid tegen te gaan kun je je dan nog wapenen. Psychisch word je verteerd.

maar toch bedankt, het is met goede bedoelingen opgestart.
D
DatwelLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dat het erger is wist ik ook al, ik vraag me af of het erop lijkt. :)
Voor mij was dit gevoel ook al meer dan genoeg. :)[/quote]

Inderdaad veel erger. Jouw verschijnselen keer tien ofzo.
Mits je afkickt zonder behandeling. Met medicatie kun je een heroine afkick redelijk rustig laten verlopen[/quote]

Dankjewel, dat moet geen pretje zijn.[/quote]


Jouw verschijnselen hadden niets te maken met afkickverschijnselen (maar dat was je inmiddels duidelijk) maar waren een reactie van je lichaam op de onbekende stof die Heroine op dat moment voor je lichaam is. Als je een hele kleine hoeveelheid had genomen had je hier geen last van gehad. Ik werd bijvoorbeeld helemaal niet misselijk, trillering of zweterig toen ik het de eerste keer gebruikte omdat ik een hele kleine hoeveelheid had gesnoven. Mijn ervaring was toen puur positief nl. een heel behagelijk en warm gevoel, een soort van Kerstmis gevoel uit een Disney film of het gevoel dat je krijgt als je verkleumt door de vrieskou ineens in een warm bad stapt.
De ziekteverschijnselen bij afkicken zijn vele malen erger en ook totaal anders dan die van het niet gewend zijn aan de stof. Bij afkicken moet je denken aan hevige pijn in je gewrichten en spieren (je wilt het liefst je benen eraf hakken), een intense kou in je lijf afgewisseld met heftige koortsaanvallen, rusteloosheid, slapeloosheid, een ondragelijke hunkering naar dope, onuitstaandbare verveling, uitputting en een totaal gevoel van leegte en depressie. Je weet dat het ergste na 4 a 5 dagen over is maar dat zijn wel hele lange dagen en vooral de nachten zijn een drama, de tijd lijkt dan volledig stil te staan. Afkicken wordt wel eens vergeleken met een zware griep maar het grootste verschil tussen deze twee is dat je je tijdens het afkicken er constant van bewust bent dat een klein chineesje of shotje je van al deze ellende afhelpt. Je bent dus constant met jezelf in gevecht om je hiervan te weerhouden en de stijd die je daarin moet leveren put je volledig uit waardoor je steeds vatbaarder wordt voor het bezwijken aan de dope. En zoals hierboven al beschreven volgt na de eerste afkick de levenslange straf in de vorm van de hunkering. Die kan voor een deel wel slijten maar zal je in moeilijke tijden toch altijd weer even opzoeken. Mijn ervaring is dat een goed gestructureerd leven met gezin, werk en voldoende afleiding je kan weerhouden van een terugval omdat je dan teveel te verliezen hebt. Ook met medicatie kan je de trek redelijk onder controle houden. Desalniettemin blijft de dope altijd op de achtergrond aanwezig.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
seth zei:
dat is een kwestie van afbouwen.... ja echt hoor. Sorry maar das echt wel kort door de bocht
Klik om te vergroten...

Met medicatie kun je een heroine afkick redelijk rustig laten verlopen
Klik om te vergroten...

?

Mja wat ik bedoelde, Sublimo weet niet wat trek met je doet (ik hoop nu onderhand wel want ik heb het al zo'n 1000x uitgelegd). Mocht die trek niet aanwezig zijn zou het gewoon een kwestie van afbouwen zijn bedoelde ik. Maar, methadon is misschien een slecht voorbeeld, maar is dat puur fysiek dan niet zo? Of word je alsnog heel erg ziek als je aan het afbouwen bent?

Dat het geen goed idee is om af te bouwen met dope waar je écht aan verslaafd bent weet ik ook hehe :P Maar sprak laatst ook met iemand die afkickte in 3 dagen met fentanyl ofzo. (?)
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#16
W.F.L. zei:
seth zei:
dat is een kwestie van afbouwen.... ja echt hoor. Sorry maar das echt wel kort door de bocht
Klik om te vergroten...

Met medicatie kun je een heroine afkick redelijk rustig laten verlopen
Klik om te vergroten...

?
Klik om te vergroten...

als het gewoon een kwestie van afbouwen was, zouden er zoveel verslaafden rondlopen? Het gaat om een complete omzwaai van alles wat je doet. je leven draait maar om 1 ding en dat moet je zien te veranderen.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Omdat het voelt alsof er in je buik een mannetje zit dat los probeert te breken misschien :grin:

Edit: Jij bent wel een moeilijke he :P Eens je afgekickt bent word je toch niet meer ziek, toch? Waarom lopen er zoveel verslaafden rond? Omdat een geestelijke (hoe geestelijk is dat precies, vraag ik me af..) afhankelijkheid moeilijk om vanaf te komen is waarschijnlijk :P
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#18
W.F.L. zei:
Omdat het voelt alsof er in je buik een mannetje zit dat los probeert te breken misschien :grin:

Edit: Jij bent wel een moeilijke he :P Eens je afgekickt bent word je toch niet meer ziek, toch? Waarom lopen er zoveel verslaafden rond? Omdat een geestelijke (hoe geestelijk is dat precies, vraag ik me af..) afhankelijkheid moeilijk om vanaf te komen is waarschijnlijk :P
Klik om te vergroten...

zoiets ja. en ik heb je gebruik van het woord afkick mis begrepen. dacht dat je volledig bedoelde. Lichamelijke is idd dragelijk mits medicatie.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Datwel zei:
...
Klik om te vergroten...

Dankjewel, het geeft mij een beter idee van wat het werkelijk is. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."