Dit topic wou ik sowieso maken, ik doe het nu al omdat er toch een aantal mensen zijn die niet begrijpen hoe je kunt weten wat heroïne voor een stof is na een keer gebruik.
Ik heb het in twee delen opgedeeld, een ervaringsreport en dit topic omdat het niet samen in een topic past. Hoort niet bij het juiste subforum dan.
Als je het volledige verhaal wilt begrijpen, lees je best eerst mijn ervaringsreport en daarna dit topic.
Mijn ervaring met heroïne beschreven:
Heroïne, een zeer verslavende stof.
Het doel van dit topic is om mensen die verslaafd zijn aan heroïne, een hart onder de riem te steken. Een klein beetje licht in hun duisternis te brengen.
Of me dat lukt, geen idee. Maar de gedachte telt.
Ik kon mij vroeger niet voorstellen dat heroïne zo verslavend kon zijn, heb zelfs nog een tijd gedacht dat ook die mensen gewoon zouden moeten kunnen afkicken en ik begreep niet waarom ze hier kwamen klagen i.p.v. er iets aan te doen. Ik begreep snel daarna dat de waarheid anders is. Door mijn achtergrond weet ik redelijk wat theoretische dingen dingen over heroïne, ook door zelf wat dingen te lezen, bijvoorbeeld verhalen van (ex)-verslaafde, enz.
Maar nog steeds begreep ik het niet volkomen.
Wie mijn ervaringsreport gelezen heeft weet van het moment dat ik tegen de verwarming zat op een gegeven moment tijdens mijn coming down. Als je dat niet gelezen hebt, lees het dan maar.
Op dat moment voelde ik wat heroïne voor een uitwerking heeft op je lichaam, het was waarschijnlijk lang niet zo intens als de coming down van iemand die verslaafd is. In principe viel het mee als je het vergelijkt met sommige verhalen. Maar toch was het afgrijselijk, van een avond, zeg maar een aantal uur, wat heroïne te gebruiken en dan zo een coming down te krijgen.
Toen ik daar zo zat besefte ik ineens hoe het moest zijn voor een heroïneverslaafde, als ik al zo een afgrijselijk coming down had, wat moet zo een persoon dan wel niet meemaken.
Ik wil iedereen die met deze verslaving zit veel kracht wensen, jullie zullen het nodig hebben. Ik vindt jullie ook niet meer zwak of laf omdat jullie niks met je verslaving doen of falen met afkicken, ik begrijp nu dat om die coming down te verslaan je enorm krachtig moet zijn. Ik begrijp ook dat jullie tot het uiterste gaan om niet in die coming down terecht te komen.
Mijn ervaring met heroïne heeft mijn denken over heroïne enorm verandert. In plaats van afschuw en onbegrip heb ik nu begrip en medeleven met jullie.
Er zijn maar enkele mensen die clean kunnen worden. Blijf daarom vechten, geef niet op. Wie weet hoor jij wel bij dat kleine groepje mensen dat slaagt.
Misschien vinden sommige mensen dit een volslagen idioot topic, begrijpen ze het niet of zien ze het nut er niet van. Dat kan.
Ik heb dit geschreven omdat ik na mijn ervaring besefte dat een verslaving hieraan zo afgrijselijk moet zijn en ik dacht dat deze mensen wel wat licht in hun duisternis kunnen gebruiken.
Ik vindt het vreselijk voor de mensen die er verslaafd aan zijn, heroïne is werkelijk iets waar tegen vechten weinig uithaalt.
Maar blijf er altijd voor vechten.
Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.
- Sublimo -