Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen beetje licht in de duisternis.

Een beetje licht in de duisternis.

38 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat is wel een goede instelling. Ook al maak je de verkeerde keuzes, probeer altijd de situatie zo naar je hand te zetten dat je er een beter mens van wordt.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik doe mijn best zei:
Sublimo zei:
Het gaat hier vooral om de intentie.
Klik om te vergroten...
Ja,dat heb je wel goed gedaan.Ik vind je verhaal goed en duidelijk.En ik zie ook dat je tegen bepaalde-dingen-anders aankijkt.
Klik om te vergroten...

Fijn dat je dat kunt zien ! :)

Ik heb geen ervaring met dit soort topics, ik heb dit puur op gevoel geschreven. Met de hoop dat de boodschap duidelijk is. :)
v
verneukeratiefLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het was imo eerlijker en realistischer geweest als je het gevecht tegen een speedverslaving besproken had. :)
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#4
verneukeratief zei:
Het was imo eerlijker en realistischer geweest als je het gevecht tegen een speedverslaving besproken had. :)
Klik om te vergroten...

Slim gezien, maar je zit er toch naast. :)
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lief van je maar toch komt het een beetje over alsof je het wat goed praat.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
De intentie is goed. Dat is ook belangrijk.

Ik ga overigens wel op je pm reageren, ik weet alleen nog niet hoe.
L
LizzLid
01-01-2024, 00:00
#7
Een heel warm bericht en dat hoeft niet eens alleen op heroine te slaan, het maakt eigenlijk niet uit waarmee een mens vecht. Als het maar hard genoeg aan de eigen substantie gaat geeft het ook een beetje licht in de duisternis.

Mijn eerste keer heb ik heel anders ervaren en zou daar helemaal niet over kunnen schrijven want weet er nauwelijks nog iets van. Wel die dag erna, ik was doodziek. En toen dacht ik ook mijn god wat erg, als ik de rest op zou roken/chinezen zou ik me gelijk weer goed voelen....al kon ik me er niets bij voorstellen zo trillend en zwetend en kotsend. Heb het spul ook weg gespoeld want dacht, als ik beter ben kan het maar zo dat ik denk:

...''ach nog eeeeen keer''....

:wink:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Petrovic zei:
Lief van je maar toch komt het een beetje over alsof je het wat goed praat.
Klik om te vergroten...

Dankjewel. :)

Ik probeer het niet goed te praten, je moet hier naar de intentie kijken. Zie het als een absoluut getal, zonder waarde. Geen veroordeling, geen ophemeling.

Exceptional Insight zei:
De intentie is goed. Dat is ook belangrijk.

Ik ga overigens wel op je pm reageren, ik weet alleen nog niet hoe.
Klik om te vergroten...

Dankjewel. :)

En neem je tijd. :wink:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Afkicken lijkt me niet zo'n probleem. Dat is een kwestie van afbouwen. Zelfs met heroïne. Afraken van de trek (als dat kan?) of ermee omgaan lijkt me de echte strijd. Succes allemaal en laat je niet verleiden of voor de gek houden dat het wel weer een keer kan :)

Zo kom je natuurlijk nergens en houdt het probleem zichzelf in stand. Maar goed, na 1x heroïne heb ik ook geen idee hoe dat voelt. Jij trouwens ook niet. Maar goed, ik weet dat het daartoe in staat is, en dat maakt me banger dan de misselijkheid of het gevoel van de heroïne zelf.
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#10
W.F.L. zei:
Afkicken lijkt me niet zo'n probleem. Dat is een kwestie van afbouwen. Zelfs met heroïne. Afraken van de trek (als dat kan?) of ermee omgaan lijkt me de echte strijd. Succes allemaal en laat je niet verleiden of voor de gek houden dat het wel weer een keer kan :)

Zo kom je natuurlijk nergens en houdt het probleem zichzelf in stand. Maar goed, na 1x heroïne heb ik ook geen idee hoe dat voelt. Jij trouwens ook niet. Maar goed, ik weet dat het daartoe in staat is, en dat maakt me banger dan de misselijkheid of het gevoel van de heroïne zelf.
Klik om te vergroten...
maar dat is juist het vieze van de dope.Je neemt het een keer,mischien 2-keer.En dan denk je echt van-;-Nou,was dat het nou,ik zie het probleem niet.Dan is de verleiding om het nog een keer te doen aanwezig,want je merkt het gevaar er niet van.Geloof mij maar,want zo is het destijds ook met mij gegaan.En nu ruim 20-jaar later,ondervindt ik nog steeds de negatieve kanten ervan.Maar ik heb ook een hoop lol gehad met de dope.tuurlijk is het niet goed,maar ik heb daardoor ook dingen mee kunnen maken,die mij wel vormen en maken tot de persoon/mens die ik nu wel ben.
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#11
Drientje zei:
Dat is wel een goede instelling. Ook al maak je de verkeerde keuzes, probeer altijd de situatie zo naar je hand te zetten dat je er een beter mens van wordt.
Klik om te vergroten...
Jij bent best wel lief.Mocht ik je ooit een keer tegen komen,krijg je echt een -welgemeende-grote knuffel van mij. :wink:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik doe mijn best zei:
Drientje zei:
Dat is wel een goede instelling. Ook al maak je de verkeerde keuzes, probeer altijd de situatie zo naar je hand te zetten dat je er een beter mens van wordt.
Klik om te vergroten...
Jij bent best wel lief.Mocht ik je ooit een keer tegen komen,krijg je echt een -welgemeende-grote knuffel van mij. :wink:
Klik om te vergroten...
:grin:

Dank je!
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Nee dat is erger volgens mij. Gelukkig zou ik het niet weten :grin:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#14
W.F.L. zei:
Maar goed, na 1x heroïne heb ik ook geen idee hoe dat voelt. Jij trouwens ook niet. Maar goed, ik weet dat het daartoe in staat is, en dat maakt me banger dan de misselijkheid of het gevoel van de heroïne zelf.
Klik om te vergroten...

Achteraf gezien geef ik je gelijk.

Je leest er eens wat over, ziet de film trainspotting en krijgt een idee van wat de afkick lichamelijk inhoud. Ook ik wist voordat ik het gedaan had dat je de eerste keer er ziek van kon zijn.

Maar op dat moment dat ik zo ziek werd kreeg ik een gevoel van herkenning, ik moest meteen denken aan alles wat ik gelezen en gezien had. Van dat gevoel was ik onder de indruk, het gaf mij een aantal inzichten achteraf. En zo heb ik, puur vanuit mijn gevoel dit geschreven.
Ik heb gewoon niet aan de feiten gedacht, ik heb mijn best gedaan het zo goed mogelijk te verwoorden.

Dat het achteraf niet de afkick is geweest, maakt niet veel uit. Het heeft bevestigd wat ik wou weten.

Nu ben ik nog altijd benieuwd of iemand mij kan vertellen of die eerste keer dat je ziek bent valt te vergelijken met de afkickverschijnselen als je verslaafd bent ?
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#15
W.F.L. zei:
Nee dat is erger volgens mij. Gelukkig zou ik het niet weten :grin:
Klik om te vergroten...

Dat het erger is wist ik ook al, ik vraag me af of het erop lijkt. :)

Voor mij was dit gevoel ook al meer dan genoeg. :)
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#16
ik doe mijn best zei:
maar dat is juist het vieze van de dope.Je neemt het een keer,mischien 2-keer.En dan denk je echt van-;-Nou,was dat het nou,ik zie het probleem niet.Dan is de verleiding om het nog een keer te doen aanwezig,want je merkt het gevaar er niet van.
Klik om te vergroten...

Ik ben er ook heilig van overtuigd, dat als ik het inderdaad nu nog een keer zal doen. Dat je dan heel gemakkelijk verslaafd zou raken. Daarom laat ik het dus ook bij deze ene keer. Want ga je de grens over om het ooit nog eens te doen, dan zal het heel anders aflopen.

Drientje zei:
Dat is wel een goede instelling. Ook al maak je de verkeerde keuzes, probeer altijd de situatie zo naar je hand te zetten dat je er een beter mens van wordt.
Klik om te vergroten...

Wat ben je toch ook een top meid.. Een goede instelling. :wink: :sunglasses:
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#17
Exceptional Insight zei:
De intentie is goed. Dat is ook belangrijk.
Klik om te vergroten...

Dit was ook wat ik dacht. Ik weet niet echt wat ik van dit verhaal moet vinden.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#18
tomz0r zei:
Exceptional Insight zei:
De intentie is goed. Dat is ook belangrijk.
Klik om te vergroten...

Dit was ook wat ik dacht. Ik weet niet echt wat ik van dit verhaal moet vinden.
Klik om te vergroten...

Als je de intentie maar begrijpt, dan is het goed.

Het is ook niet bepaald makkelijk om dit te schrijven.
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Sublimo zei:
tomz0r zei:
Exceptional Insight zei:
De intentie is goed. Dat is ook belangrijk.
Klik om te vergroten...

Dit was ook wat ik dacht. Ik weet niet echt wat ik van dit verhaal moet vinden.
Klik om te vergroten...

Als je de intentie maar begrijpt, dan is het goed.

Het is ook niet bepaald makkelijk om dit te schrijven.
Klik om te vergroten...

Dat geloof ik graag. Maar goed dat je het wel hebt gedaan.

:wink:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#20
Sublimo zei:
W.F.L. zei:
Nee dat is erger volgens mij. Gelukkig zou ik het niet weten :grin:
Klik om te vergroten...

Dat het erger is wist ik ook al, ik vraag me af of het erop lijkt. :)
Voor mij was dit gevoel ook al meer dan genoeg. :)
Klik om te vergroten...

Inderdaad veel erger. Jouw verschijnselen keer tien ofzo.
Mits je afkickt zonder behandeling. Met medicatie kun je een heroine afkick redelijk rustig laten verlopen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."