Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsweedverslaafd

weedverslaafd

38 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
W.F.L. zei:
Haha, typisch mensen die anti worden als ze stoppen. Als het zo kut is, waarom ben je het dan gaan gebruiken!?
Klik om te vergroten...

Vind ik een goeie stelling :grin:
De drugs zal denk ik bij hen wel niet kut zijn, maar hetgeen wat die drugs heeft aangericht. En dan krijgt de drugs al gauw de schuld
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Haha ja dat dacht ik ook, tuurlijk is een verslaving kut, maar mij maak je dus niet wijs dat de persoon in kwestie die zooi zo kut vond dat hij het iedere dag is gaan gebruiken :)
F
FruitRunnerLid
01-01-2024, 00:00
#3
He deze topic beviel mij wel, maar ja ik wou jullie gwn duidelijk maken dat ik zeker 50 a 60 euro wiet(amnezia) rook per dag. Absurd ja zeker haha that's life man, maar ik zie mezelf niet stoppen ofzo gwn lekker smoken. Ik ben 26 en rook al vanaf me 16e. Ik praat normaal niet, ik lees gwn de topics maja ik wou dit gwn ff zeggen weet je. iceiceberg
N
NEYSLid
01-01-2024, 00:00
#4
Soms vraag ik me dit ook wel af. Ben ik verslaafd aan blowen?

Ik woon op mezelf, heb vroeger in een tijd waar ik spijt van heb, wel 10 jointjes per dag buiten in speeltuintjes weg lopen roken. Nu heb ik wiet liggen, ben de hele dag vrij (en waarschijnlijk ook nog eens thuis) en moet vanavond vroeg slapen. Toch blow ik het niet. Ik blow meestal pas 1 a 2 uur voor het slapen gaan voor de tv. Ik blow dus wel elke dag maar niet zodra ik de kans krijg. Ik kan er mee wachten maar toch blow ik 's avonds toch wel, puur omdat het kan en omdat ik dan lekker snel in slaap val.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat heb ik ook, is wel een soort van verslaving op zich, maar dan eentje zonder cravings :grin:
N
NEYSLid
01-01-2024, 00:00
#6
Toch wel enigsinds positief dus. Ik ken ook mensen die blowen zodra ze de kans krijgen. Of nog even snel voordat ik de deur uit ga een jointje roken. En roken hun hele voorraad in 1keer op. Maar toch doe ik het wel elke avond. Dat is dan het enige negatieve eraan.
N
NEYSLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heb 't een week niet gedaan, in het begin is het even lastig omdat je een beetje onrustig bent maar het went wel, en het scheelt in je portemonnee.. Ik moet zeggen dat als je het 2 jaar iedere dag doet het toch wel makkelijk is om het opeens een week niet te doen. Dacht dat het moeilijker zou zijn althans.
Het is gewoon de gewoonte.. Niet het blowen zelf maar gewoon even dat momentje op de bank voor jezelf dat je gewoon even ontspant en tot rust komt.. Gister wel even mee geblowt met een vriend, was wel knetter maar ik vind het prima om het niet meer elke dag te doen.

Hierbij raad ik het iedereen aan, je kan dat rustige momentje voor jezelf ook zonder een jointje hebben, en dan gewoon alleen het weekend een jointje roken als beloning dat je goed je best hebt gedaan doordeweeks :)
M
ManonnieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik denk dat ik toch ook wel verslaafd ben :tearsofjoy:
So what? Laat het gaan!
Geen geld? Dan kan je het ook niet kopen, jouw pech.
Slecht voor je? Stoppen, als je het echt zo slecht vind lukt dat je wel.
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#9
Manonnie zei:
Ik denk dat ik toch ook wel verslaafd ben :tearsofjoy:
So what? Laat het gaan!
Geen geld? Dan kan je het ook niet kopen, jouw pech.
Slecht voor je? Stoppen, als je het echt zo slecht vind lukt dat je wel.
Klik om te vergroten...

geen geld, mmm, misschien heb ik dit playstationspel niet meer nodig...

whatever, het ligt toch niet zo voor de hand? in jouw geval misschien wel...
Als je echt wilt minderen, stop éérst een tijd compleet. Maar volgens mij gaat het moeilijk blijven om gecontroleerd te roken?,
Als ik naar mijzelf kijk moet ik iets (zo goed als) volledig achterwege laten, want gecontroleerd gebruiken is alleen goed voor een tijdje, of tot er iets gebeurd.
N
NEYSLid
01-01-2024, 00:00
#10
Blowen kan je naar mijn mening wel regelmatig doen zonder problemen (zowel voor jezelf, je omgeving en je portemonnee). Ik zelf kan helemaal niks meer als ik geblowt heb, de simpelste rekensom is een drama, wil niet de voordeur uit, zou niet eens om de hoek en pakje peuken kunnen halen als ik geblowt heb. Daarom blow ik alleen savonds paar uur voor het slapen voor de tv, en niet de hele dag door zoals vroeger. Ik heb zo een verschikkelijke spijt dat ik vroeger de hele dag door blowde. Heb in zekere zin wel een hoop goede vrienden verloren door deze acties. Maarja ik heb het zelf gedaan en wie z'n billen brandt......

Ik had dus 6 dagen niet geblowt. Zomaar van de hak op de tak. Hiervoor heb ik 1,5 jaar lang ELKE dag (ookal was het na 's nachts maar nogsteeds wel elke keer voor het slapen) geblowt.

Tuurlijk merk je de verandering, maar als je gewoon ruim optijd naar bed gaat dan lig je maar even een uur of 2 wakker. Ik heb een grote wil om onafhankelijk te zijn, denk dat dit ook wel mee speelde.

Toch raad ik nog steeds iedere vaste blower aan om in een tijd dat ze even fris moeten zijn of even op de kleintjes moeten letten om het gewoon te proberen.

eergister dus even als beloning een joint gerookt, en man, wat was ik knetter zeg!
L
Lid 30310Lid
01-01-2024, 00:00
#11
lunasee zei:
Ki heb altijd geleer dar het gebruik van 7 gram wiet per da glijk zou staan aan een heroine veslaving heb zelf ooit een client gehad die darvooropin he methadon team en verstrekking terechtkwam.
het kan vreem terechtkoen allemal, maar volgens di gast was het erg moeilijk zowel onmogelijk om op eigen houtje te stoppen of te minderenEn zoals een aanta vn jullie weten kom jr ook niey zomaar in het methadon team trecht.

Fijn en veilg wekeind allmaal Grotjes en liefs van Lnasee
Klik om te vergroten...
Hahaha, wat een bullshit,iemand die stopt met blowen komt natuurlijk nooit in een methadonprogramma he.
T
TokoBali2Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Er wordt steeds meer bekend over de gevolgen van zwaar gebruik van wiet. Het kan psychoses veroorzaken, is veel verslavender dan voorheen gedacht, en is het ook behoorlijk schadelijk voor de hersenen. Bovenstaande post bewijst dat met name de delen van de hersenen die correcte spelling en coherente zinnen produceren zware klappen te verduren hebben. :stoned:
N
NasicaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Serieus kerel,

Doe het zelfde als ik doe en neem een stop maand of misschien wel 2 maanden.
Gewoon helemaal stoppen met dope, of iig weed :)
Eerste 2 weken zijn redelijk oke, laatste 2 weken verlang je meer en meer naar een jointje en kom je er achter dat je eigenlijk alleen een jointje wil omdat de realiteit behoorlijk saai is.

Eenmaal klaar met de stop maand(en) smaakt het eerste jointje geweldig XD ^^
J
JonkasmokaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben ongeveer anderhalf jaar verslaafd geweest aan wiet. Bedacht dat ik maar is tijdje moest stoppen. Ben toen vanaf 30 augustus tot aan ergens eind oktober gestopt. In het begin was het ongelooflijk moeilijk, vooral omdat ik ook stopte met roken. De eerste weken miste ik het zoo erg en kon ik nergens anders aan denken. Gelukkig ben ik gestopt met een paar vrienden, dat maakte het makkelijker, maar andere blowden gewoon door, ik zag elke chillavond als een soort test. Iedereen smookte dan behalve ik, dat moest ik vol houden. Dat lukte, elke keer als ik zin had in een peuk of J, nam ik een kauwgompje bijvoorbeeld.
Mijn eerste J was geweldig! Dat weekend ben ik heelemaal los gegaan en heb ik super veel gesmoked, echt superveel.
In de tijd dat ik gestopt was besefte ik dat ik zoveel smookte om de wereld wat leuker te maken, en ik hou van het eeuwige filosoferen en de theorieën die je bedenkt. Ik blow nu niet meer elke dag en niet meer op school, wel elk weekend. Ik besef me dat hoe minder je blowt, hoe leuker het is om te spacen, omdat het anders gewoon een gewoonte is, en een te groot deel wordt van je leven! Ik zal nooit echt ermee stoppen! :stoned: 4/20
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#15
burnevil92 zei:
Hallo,

Ik denk dat ik redelijk weedverslaafd ben... en Ik zou niet willen stoppen maar wel gewoon minderen door enkel nog in het week end een paar jointjes te roken... denken jullie dat dit me zal lukken of moet ik gewoon definitief stoppen?
Klik om te vergroten...

Kan je stoppen? Jazeker, de verslaving is voornamelijk mentaal, en jij bent de baas over je eigen brein.

Mijn ervaring is dat je met een flinke portie doorzettingsvermogen en wat toekomstperspectief, er wel uitkomt.
In 1 keer stoppen werkte bij mij het beste. De eerste tijd kan je misschien slecht slapen, maar dat gaat redelijk snel over.
De gewoonte slijt langzaam maar zeker. In het begin vecht je vooral tegen de verveling, en je zoekt een uitlaatklep. Je kunt natuurlijk andere leuke dingen gaan doen om je zinnen te verzetten van muziek maken tot sporten en alles er tussen in.

Als je door de eerste moeilijke fase heen bent, merk je dat je veel meer leeft. Het eerstje jointje rookte je voor de sleur, maar na een tijdje dagelijks gebruik werd het de sleur zelf. En na verloop van tijd sta je helemaal stil.
Uiteraard praat ik nog steeds vanuit eigen ervaring, waarin ik eigenlijk vluchte in THC, want je kunt het ook op een positieve manier gebruiken. En als je je gebruik onder controle hebt, dan kan je dat misschien ook opbrengen, op zijn tijd wat te roken en daarmee juist meer in het leven staan, zonder zoals voorheen de hele boel continue te verdoven.

Kortom; volgens mij is het allemaal een kwestie van mindset.

Ik ben in ieder geval benieuwd hoe het je vergaan is, sinds je post.

Laat maar ff horen!
&
&joyLid
01-01-2024, 00:00
#16
^ Hij weet precies wel waar ie over praat :)

Als je besluit in 1 keer te stoppen of een pauze te pakken zal je ook merken dat je ineens meer geconfronteerd wordt met de dingen die je niet leuk vind aan jezelf of aan de wereld rondom je..
Je gewoonte is dan om een jointje te roken zodat je je van deze dingen niks meer aantrekt, dit doe je nu niet meer instead ga je er aan werken en deze dingen veranderen/verbeteren!

Succes!
r
ryder11700Lid
01-01-2024, 00:00
#17
ben er nu zef ook mee bezig en het gaat me redelijk af, de drang is er door de week wel maar het is minder als ik ipv naar mijn vrienden te gaan die allemaal blowen eens op de koffie ga bij mijn oma of thuis gewoon een film aanzet en die kijk. mijn tips zijn zoek afleiding, ga sporten en zoek een hobby als je bezig bent heb je er minder moeite mee is mijn ervaring veel succes en houd ons op de hoogte van je poging hoop dat het je lukt.
E
EmoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ben nu sinds september vorig jaar gestopt met blowen. Rookte hiervoor denk wel 2 jaar iedere dag standaard 4 a 5 joints. In het begin was het echt wel moeilijk om er niet aan te denken en had ik ook gewoon nog elke dag zin om te blowen. Nu is dat echt bijna niet meer, alleen als ik veel stress heb gehad dan denk ik wel eens: 'Hmm, toch ff snel jointje halen en ontspannen?' Maar ik doe het niet, want dan weet ik dat ik mensen teleur ga stellen die ik beloofd heb echt te stoppen!
c
counterstrikertLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik moet binnenkort stoppen, ik wil het zelf ook wel want blowen is ongezond, en het is voor mij en voor velen een uitvlucht voor de realiteit. Voor mij werkt het remmend in mijn sociale ontwikkeling omdat ik de momenten dat ik blow met beter bezig kan houden met andere dingen. Daarnaast maakt het me vergeetachtig en dus sociaal minder vaardig. Hoe vaak ik achteraf niet denk van (waarom kwam ik daar tijdens het gesprek niet op?? omdat ik half stoned was ..)

Ik heb ook PDD-NOS en daarvoor wordt ik tegelijk behandeld. Het stoppen met blowen gaat via een tak van Novadic namelijk Roder. Ken die organisatie verder niet zo goed, iemand ervaring met Roder?

Ik ben er via een re-integratiebureau mee in aanraking gekomen. De bedoeling was dat ik via dat bureau aan het werk gezet zou worden voor een maand of 3, vervolgens zou ik dan kunnen kiezen om terug naar school te gaan, te blijven werken, of werken / leren combinatie. Ondertussen krijg ik een Wij uitkering.

Nu ben ik dus nog niet behandelbaar via een re-integratiebureau en gaan ze me behandelen / een dag invulling bedenken via Promenzo dat is weer een organisatie dia via GGZE werken en ook contacten heeft met het Centrum voor Autisme en zo hoop ik eigenlijk de juiste begeleiding te krijgen en weer wat positiever in het leven kom te staan, zonder drugs want die had ik voor mijn 18e ook niet nodig.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."