#1
Wow. Lot of hostility. Vanwaar dit?Intoxication zei:nadje lelijke kankeraap flikker toch op met je mongolische verzonnen posts op dit forum
Wow. Lot of hostility. Vanwaar dit?Intoxication zei:nadje lelijke kankeraap flikker toch op met je mongolische verzonnen posts op dit forum
Ja ja, ik ben bekend met de berichten. Maar zijn we niet allemaal ooit jong, naïef en onwetend geweest?Intoxication zei:1. klik op nadje
2. ga naar 'zoek berichten gebruiker' en lees wat door
3. dankje
KoxBox zei:Ze klinkt als iemand die drugspreventie gezeik loopt te verkondigen op scholen.
Euh.. Nee.nadje zei:thanks exceptional insight
en ja lolnoob das ook weer zo.
en de rest; fuck jullie man hebben jullie geen normen en waarden ofzo
Intoxication zei:nadje lelijke kankeraap flikker toch op met je mongolische verzonnen posts op dit forum
zo'n randdebiel zelden gezien om toch wat aandacht te hebben op een forum

Chris Pontius zei:KoxBox zei:Ze klinkt als iemand die drugspreventie gezeik loopt te verkondigen op scholen.
Omdat ze een punt heeft?
nadje zei:Mijn leven gaat over school, vrienden (echte) en mijn hobby's.
nadje zei:en de rest; fuck jullie man hebben jullie geen normen en waarden ofzo
nadje zei:en de rest; fuck jullie man hebben jullie geen normen en waarden ofzo

JJJ zei:Wat je kunt doen is diegene confronteren met zijn gedrag, bv. (als dat zo is) hem duidelijk laten zien dat hij zijn school nooit gaat halen, dan de terugweg alleen maar moeilijker wordt als hij hem uitstelt, enz. En wijs diegene op z'n zelfbewustheid, maak duidelijk dat hij vooral moet gebruiken wat hij wil maar dat hij daarbij moet onthouden wat de mogelijke gevolgen zijn en zich daarvoor niet moet afsluiten; dat z'n gebruik een bewuste keuze moet zijn. Confronteer hem bv. met het feit dat elk weekend mdma gebruiken, hoe dan ook je hersenen sterk beschadigt en onafwendbaar na een tijdje je denken/geheugen en gedrag gaat beïnvloeden, en je depressief gaat maken.
JJJ zei:Ik snap niet zo goed dat mensen hier geen indicaties zijn voor verslaving. Elke dag gebruiken=verslaafd, wat mij betreft. De ernst van de verslaving daar kun je over twisten vervolgens, en dat hangt ook af van of je de persoon kent of niet. Ik denk dat elke dag blowen hoe dan ook slecht is voor je dagelijks functioneren. Elk weekend mdma en/of speed al helemaal. Tegelijk geldt natuurlijk dat zo iemand nog niet meteen voorbestemd is om een junk te worden.
Wat je kunt doen is diegene confronteren met zijn gedrag, bv. (als dat zo is) hem duidelijk laten zien dat hij zijn school nooit gaat halen, dan de terugweg alleen maar moeilijker wordt als hij hem uitstelt, enz. En wijs diegene op z'n zelfbewustheid, maak duidelijk dat hij vooral moet gebruiken wat hij wil maar dat hij daarbij moet onthouden wat de mogelijke gevolgen zijn en zich daarvoor niet moet afsluiten; dat z'n gebruik een bewuste keuze moet zijn. Confronteer hem bv. met het feit dat elk weekend mdma gebruiken, hoe dan ook je hersenen sterk beschadigt en onafwendbaar na een tijdje je denken/geheugen en gedrag gaat beïnvloeden, en je depressief gaat maken.
Sommige mensen kan zo'n aanpak misschien helpen; voor de meesten moet er gewoon tijd overheen gaan. En hoeveel tijd en ellende er voor nodig is voordat iemand inziet dat het een doodlopende weg is, dat verschilt geweldig per persoon. Vrienden hebben daar vaak geen invloed op.

nadje zei:ja dank je... meestal vergeet ik hem maar soms denk ik nog aan hem en dan denk ik aan die tijden![]()
![]()
![]()
![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."