Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvriend aan de drugs

vriend aan de drugs

39 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
Intoxication zei:
nadje lelijke kankeraap flikker toch op met je mongolische verzonnen posts op dit forum
Klik om te vergroten...
Wow. Lot of hostility. Vanwaar dit?
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#2
1. klik op nadje
2. ga naar 'zoek berichten gebruiker' en lees wat door
3. dankje
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Intoxication zei:
1. klik op nadje
2. ga naar 'zoek berichten gebruiker' en lees wat door
3. dankje
Klik om te vergroten...
Ja ja, ik ben bekend met de berichten. Maar zijn we niet allemaal ooit jong, naïef en onwetend geweest?
n
nadjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
thanks exceptional insight:wink:

en ja lolnoob das ook weer zo.

en de rest; fuck jullie man hebben jullie geen normen en waarden ofzo
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
KoxBox zei:
Ze klinkt als iemand die drugspreventie gezeik loopt te verkondigen op scholen.
Klik om te vergroten...

Omdat ze een punt heeft?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#6
nadje zei:
thanks exceptional insight:wink:

en ja lolnoob das ook weer zo.

en de rest; fuck jullie man hebben jullie geen normen en waarden ofzo
Klik om te vergroten...
Euh.. Nee.
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik snap niet zo goed dat mensen hier geen indicaties zijn voor verslaving. Elke dag gebruiken=verslaafd, wat mij betreft. De ernst van de verslaving daar kun je over twisten vervolgens, en dat hangt ook af van of je de persoon kent of niet. Ik denk dat elke dag blowen hoe dan ook slecht is voor je dagelijks functioneren. Elk weekend mdma en/of speed al helemaal. Tegelijk geldt natuurlijk dat zo iemand nog niet meteen voorbestemd is om een junk te worden.

Wat je kunt doen is diegene confronteren met zijn gedrag, bv. (als dat zo is) hem duidelijk laten zien dat hij zijn school nooit gaat halen, dan de terugweg alleen maar moeilijker wordt als hij hem uitstelt, enz. En wijs diegene op z'n zelfbewustheid, maak duidelijk dat hij vooral moet gebruiken wat hij wil maar dat hij daarbij moet onthouden wat de mogelijke gevolgen zijn en zich daarvoor niet moet afsluiten; dat z'n gebruik een bewuste keuze moet zijn. Confronteer hem bv. met het feit dat elk weekend mdma gebruiken, hoe dan ook je hersenen sterk beschadigt en onafwendbaar na een tijdje je denken/geheugen en gedrag gaat beïnvloeden, en je depressief gaat maken.

Sommige mensen kan zo'n aanpak misschien helpen; voor de meesten moet er gewoon tijd overheen gaan. En hoeveel tijd en ellende er voor nodig is voordat iemand inziet dat het een doodlopende weg is, dat verschilt geweldig per persoon. Vrienden hebben daar vaak geen invloed op.
n
nadjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben Nadje, geen nadja of nadia
H
HTIDLid
01-01-2024, 00:00
#9
Intoxication zei:
nadje lelijke kankeraap flikker toch op met je mongolische verzonnen posts op dit forum
zo'n randdebiel zelden gezien om toch wat aandacht te hebben op een forum
Klik om te vergroten...

Dit dus. Alleen maar verhalen over bad gaan, out gaan, erin blijven en anti drugs propaganda.

Verder beschrijvingen die mijn kleine zusje zou gebruiken als ze een werkstuk over drugs moet maken :wave:
S
ScralemonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Chris Pontius zei:
KoxBox zei:
Ze klinkt als iemand die drugspreventie gezeik loopt te verkondigen op scholen.
Klik om te vergroten...

Omdat ze een punt heeft?
Klik om te vergroten...

nadje zei:
Mijn leven gaat over school, vrienden (echte) en mijn hobby's.
Klik om te vergroten...

hahahahahaha :mrgreen:

1: Verplaats dit topic naar onzin ofzo ?
2: Eerst gebruikt hij enkel x & speed tijdens het weekend, nu omdat mensen je verhaal niet erg vinden gebruikt ie ineens elke dag, hardcore motherfucker :rock:
3: Om een iets of wat nog serieuze tip te geven. Als jouw leventje om school en 'echte' vrienden draait stel je hem toch gewoon de keuze. Jij of de drugs. Best neem je al afscheid hoor lieverd :hearteyes:
4: Wil je hem niet kwijt leer je er mee copen. Je kan NIEMAND doen stoppen als ie het zelf nie wil.
5: Zoek n leven ofzo


nadje zei:
en de rest; fuck jullie man hebben jullie geen normen en waarden ofzo
Klik om te vergroten...

Wat denk jij dat dit is ? Het forum van Flair ofzo?
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#11
nadje zei:
en de rest; fuck jullie man hebben jullie geen normen en waarden ofzo
Klik om te vergroten...

Nee, helemaal weggeblowd. Is allemaal een kwestie van tijd, je zal er nog wel mee geconfronteerd worden :smoke:
N
NasicaLid
01-01-2024, 00:00
#12
JJJ zei:
Wat je kunt doen is diegene confronteren met zijn gedrag, bv. (als dat zo is) hem duidelijk laten zien dat hij zijn school nooit gaat halen, dan de terugweg alleen maar moeilijker wordt als hij hem uitstelt, enz. En wijs diegene op z'n zelfbewustheid, maak duidelijk dat hij vooral moet gebruiken wat hij wil maar dat hij daarbij moet onthouden wat de mogelijke gevolgen zijn en zich daarvoor niet moet afsluiten; dat z'n gebruik een bewuste keuze moet zijn. Confronteer hem bv. met het feit dat elk weekend mdma gebruiken, hoe dan ook je hersenen sterk beschadigt en onafwendbaar na een tijdje je denken/geheugen en gedrag gaat beïnvloeden, en je depressief gaat maken.
Klik om te vergroten...

Ik weet het nog zo net niet. Klinkt wel heel erg alsof, in dit geval Nadje, z'n babysitter is. Lijkt mij meer dan voldoende om aan te geven dat je het niet ziet zitten. Al die feiten en (voor de gebruiker waarschijnlijk) nare gedachten zullen misschien alleen maar verkeerd om werken en resulteren in nog meer dope gebruik. Iemand die verslaafd is lijkt de realiteit te ontvluchten, waarom niet verder vluchten.

Als het een wijs persoon was geweest had ie zich zelf wel ingelezen over een aantal zaken, wat heeft het voor zin om iemand nu een hele scholing te geven als ie zich daar toch al niet voor interesseerde.
n
nadjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
JJJ zei:
Ik snap niet zo goed dat mensen hier geen indicaties zijn voor verslaving. Elke dag gebruiken=verslaafd, wat mij betreft. De ernst van de verslaving daar kun je over twisten vervolgens, en dat hangt ook af van of je de persoon kent of niet. Ik denk dat elke dag blowen hoe dan ook slecht is voor je dagelijks functioneren. Elk weekend mdma en/of speed al helemaal. Tegelijk geldt natuurlijk dat zo iemand nog niet meteen voorbestemd is om een junk te worden.

Wat je kunt doen is diegene confronteren met zijn gedrag, bv. (als dat zo is) hem duidelijk laten zien dat hij zijn school nooit gaat halen, dan de terugweg alleen maar moeilijker wordt als hij hem uitstelt, enz. En wijs diegene op z'n zelfbewustheid, maak duidelijk dat hij vooral moet gebruiken wat hij wil maar dat hij daarbij moet onthouden wat de mogelijke gevolgen zijn en zich daarvoor niet moet afsluiten; dat z'n gebruik een bewuste keuze moet zijn. Confronteer hem bv. met het feit dat elk weekend mdma gebruiken, hoe dan ook je hersenen sterk beschadigt en onafwendbaar na een tijdje je denken/geheugen en gedrag gaat beïnvloeden, en je depressief gaat maken.

Sommige mensen kan zo'n aanpak misschien helpen; voor de meesten moet er gewoon tijd overheen gaan. En hoeveel tijd en ellende er voor nodig is voordat iemand inziet dat het een doodlopende weg is, dat verschilt geweldig per persoon. Vrienden hebben daar vaak geen invloed op.
Klik om te vergroten...


Ja je hebt gelijk.
Gewoon hem laten inzien wat er kan worden van hem als hij door de drugs zijn school laat zitten en dus niet haalt.
Misschien dat hij zich dan een beetje gaat nadenken erover. En het duurt inderdaad even voordat iemand daarover gaat nadenken.Toen iemand tegen mij zei; stop je nou nooit met roken?
Toen dacht ik een paar weken erna er af en toe aan en dacht: ja ze heeft wel gelijk.
Maar anderzijds; als hij verslaafd is kan hij zelf niet stoppen. Maar goed, hij kan wel vragen aan mij of ik hem erbij wil helpen.
Dat is als een verslaafde nog moeilijk aan te geven. Zelfs bij stoppen met roken vraag ik soms aan mensen; willen jullie me helpen en de andere dag denk ik; kut wat heb ik nou gevraagd.
Ik hoop dat het beter zal gaan met hem.
E
EmoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nadja troll'd hem voor het leven!
S
SandwichJLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jezus wat een kinderachtige reacties hiero. Ik snap dat jullie de aanval op Nadje openen, ook misschien wel omdat ze het allemaal behoorlijk kinderlijk brengt. Toch zie ik ook veel dingen (tussen de regels doorlezen) die wel kloppen. Heb zelf een periode enorm veel geblowd, en tuurlijk zorgt dat ervoor dat je sociaal minder goed functioneert. Ook weet je als gebruiker altijd wel compromissen met jezelf te sluiten, en je eigen gebruik te relativeren. Nu zie ik vrienden van mij, die ooit leuke sociale jongens waren zich helemaal kapot blowen (onder andere). Ook dat heeft zijn weerslag op de omgeving.

OT: Of je kunt 'klaar staan' voor deze 'vriend', of je zult met hem moeten breken. Drugsgebruiker, en met name full time blowers, staan erom bekend om de omgeving altijd maar overal de schuld van te geven. 'Slimme blowers' -waar ik mezelf gelukkig onder mag scharen- zullen na verloop van tijd inzien dat hun gebruik verkeerd is, en domme blowers zien we over 25 jaar nog steeds blowen, in een wereld waarin ze elk zicht op de realiteit, en alle neiging tot maatschappelijke participatie hebben verloren.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#16
Een slimme blower is er een die doet wat goed voor hem is. Dat kan óf wel blowen zijn óf niet blowen of iets daartussen zijn.
T
TelpevaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Iemand dwingen af te kicken is zelden tot nooit effectief... Een verslaving behandelt veel lastiger dan een depressie doordat mensen van een depressie écht af willen, bij verslaving is er ook die hunkering naar gebruik.

De betere manier is om (met voldoende achtergrond info in t hoofd) een niet-veroordelend gesprek aan te gaan, en eens rustig te bekijken hoe hij ooit is begonnen, hoe vaak hij het nu doet, hoeveel die precies per dag / per week gebruikt, of hij daarvan invloed ziet op zijn dagelijks leven of nog niet... en bij alles ervoor zorgen dat Hij een eigen waarde oordeel over zichzelf kan gaan uitspreken.
Vrijwel alle 'vervente' gebruikers willen het niet graag toegeven, maar kunnen toch best inzien als ze veel, of te-veel, gebruiken...

suc6!
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#18
Goed dat je er een punt hebt achter gezet, heet je eigen grenzen 'bewaken, en gewoon eerlijk zijn wat je wel en niet wilt, degene die jouw grenzen overschrijden kan je zeggen take a hike, of in nederlands ga fietsen, of hoepel op geen zin in
n
nadjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
ja dank je... meestal vergeet ik hem maar soms denk ik nog aan hem en dan denk ik aan die tijden :stoned: :smoke: :sunglasses: :rolleyes:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#20
nadje zei:
ja dank je... meestal vergeet ik hem maar soms denk ik nog aan hem en dan denk ik aan die tijden :stoned: :smoke: :sunglasses: :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Goed te horen dat het beter gaat door het zo terug te herinneren, als je aan hem denkt.
Peace! :sunglasses:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."