Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvriend aan de drugs

vriend aan de drugs

39 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#1
KoxBox zei:
Ze klinkt als iemand die drugspreventie gezeik loopt te verkondigen op scholen.
Klik om te vergroten...

Omdat ze een punt heeft?
p
pannesLid
01-01-2024, 00:00
#2
blowen is toch niet zo erg? dat doen miljoenen mensen op de wereld.
n
nadjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Een vriend van mij zit aan de drugs.
Hij rookt sowieso al een pakje per dag, elke dag blowen en soms drank. Dan in het weekend snuiven of pillen.
Hij is nog maar 18 jaar, net als ik.
Ik zie het sneu voor hem in later. Een afkickkliniek denk ik. En ik wil hem helpen maar hij wil zelf niet stoppen met blowen.
Ik kwam hem vandaag tegen en zag aan hem hoe erg hij eraan toe was. Hij wist niet eens meer waar hij naartoe ging!
Hij zag er niet depressief uit maar een beetje wazig. Alsof hij niet wist wat hij deed en waar hij was. Ik vroeg aan hem of hij gebruikt had (xtc) maar hij zei nee.
Ik wil hem helpen, ookal weet ik dat dat me niet gaat lukken. Hij moet het zelf willen en dat wil hij de komende 10 jaar nog niet.
Met blowen wil hij ook nog wel even doorgaan, zei hij. Hij stopt over een paar jaar wel.
Maar wat hij niet beseft, over een paar jaar kan hij niet meer stoppen want dan is hij nog verslaafder dan nu.
Ik wil hem waarschuwen, niet dat ik mezelf dalijk schuldig ga voelen dat ik hem niet geholpen heb als er wat met hem gebeurd.
Ik kan ook niks tegen m'n ouders vertellen want die zijn streng tegen drugs en alcohol en roken, alles. Die halen meteen zijn ouders erbij.
En denken ook meteen dat ik eraan zit. Nou heb ik vaak geblowd en gedronken maar die tijd ben ik nu voorbij.
Dat kan mijn vriend wel verlinken aan mijn ouders als mijn ouders zijn ouders erbij gaan halen.
Ik zie het erg, later zal hij te vinden zijn bij een afkickkliniek.
En ik weet het nu al. En ik kan niks doen. Ik heb gewaarschuwd tenminste en gezegd wat er allemaal kan gebeuren met blowen en andere shit.
Maar luisteren nee, verslaafd is verslaafd. Niemand is de baas over hem, zelfs hijzelf niet.

Wat moet ik doen?

Gr Nadje.
n
nadjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja dus als duizende mensen het doen is het dan goed?
Roken doen ook veel mensen op de wereld, zat thuis komen elk weekend doen ook veel jongeren in de wereld... maar is het dan gezond? Is het dan normaal? Is het dan niet verslavend?
Als je slim bent, verantwoordelijk bent en 18 bent, laat je die troep liggen. Later zal het je terugpakken. Lichamelijk en geestelijk. Blowen maakt je kapot, ookal lijkt het een onschuldige softdrug. drank maakt trouwens ook veel kapot.
Dan elk weekend een pilletje of speed, snuiven erbij. Weet je hoe slecht dat is? Hij is er nu al slecht aan toe, na een paar jaartjes stevig blowen. zal dat beter worden, nee!

Dus weet iemand wat ik moet doen. Praten met hem heb ik al gedaan maar hij wilt niet stoppen. Moet ik het dan maar zo laten want eigenlijk zijn verslaafde drugsmensen niet meer diegene wie ze eerst waren. Door de drugs zijn ze andere mensen geworden. Ze doen alles voor die drugs, worden snel boos enzo.
dus of ik moet het zo laten of met hem een heel goed serieus gesprek houden maar dan echt at ik hem gewoon bijna bang maak wat de gevolgen zijn. dat hij wel wil stoppen.
als hij het maar wilt, dan kan hij het. maar hij wilt het niet.
ik denk niet dat ouders inlichten veel beter zal worden, ouders verpesten het meestal.
N
NasicaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lastige situatie zit je in. Echter vraag ik me af of je wel wat kunt doen dan behalve er voor je vriend zijn als hij je echt nodig heeft.

Soms zie ik ook mensen in mijn eigen sociale omgeving naar de tering gaan. Ik geef ze mijn mening erover en meer doe ik niet. Ben tenslotte niet hun baby sitter. Het is z'n eigen leven dat ie in wil vullen.

Denk dat ik wel met zekerheid kan stellen dat mensen die verslaafd zijn alleen kunnen stoppen als ze dat zelf willen... dus geforceerd laten stoppen door met ouders te gaan praten oid lijkt me ook geen ultieme optie.
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het is niet omdat je elke dag blowt en in het weekend wat slikt of snuift dat je eindigt als dit:



Anyway, wat ik probeer te zeggen is dat je het niet moet opblazen. Akkoord, het is misschien niet zo goed allemaal, maar omdat je alle dagen blowt hoef je nog niet in een afkickkliniek te eindigen.
Waarom maak je je zoveel zorgen? Welke signalen krijg je dat hij verslaafd aan het worden is?
'Omdat hij niet wil stoppen' is daar helaas geen goed antwoord op...
Heb je enig idee hoeveel hij blowt?

Iemand kan perfect drugs gebruiken zonder er zwaar op achteruit te gaan...
V
VolginLid
01-01-2024, 00:00
#7
nadje zei:
Hij rookt sowieso al een pakje per dag, elke dag blowen en soms drank. Dan in het weekend snuiven of pillen.
Klik om te vergroten...

Roken, ok.. Je hebt nou eenmaal rokers. Blowen, doen ook zat mensen elke dag, zijn er genoeg in mijn omgeving die nog makkelijk een HBOtje afmaken.. Drinken, ja als je elke dag blowt moet je zo nu en dan wat extra's hebben.. Kan ik ook nog begrijpen.. Snuif of een pilletje op z'n tijd (of beide) moet ook kunnen, ben je jong voor toch? Maar als het écht élk weekend is kan ik me voorstellen dat je je zorgen maakt.

Nasica zei:
Echter vraag ik me af of je wel wat kunt doen dan behalve er voor je vriend zijn als hij je echt nodig heeft.
Klik om te vergroten...

Denk ik ook, je bemoeien met dat soort zaken zoals zijn ouders of andere betrokkenen alles vertellen zal hij niet op prijs stellen (daarnaast werkt het vaak averechts), en het lijkt erop dat jij hem ook niet kan overhalen. Ik vraag me af hoe lang hij dit al doet? Bedoel in mijn omgeving zijn er ook zat die er in het begin een beetje mee "uitgeschoten" zijn (+1) maar na een tijdje (zeg 'n paar maanden van zo'n levensstijl) hebben ze toch meestal wel zoiets van "dit ga ik niet lang trekken, ik kan beter minderen"..
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik denk dat dit een situatie is waar je niks aan kan doen, behalve er voor hem zijn. Een goeie vriend die ziet dat in, ook al zegt hij dat niet (en zal dat waarderen)
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#9
nadje zei:
...belachelijk verhaal...
Klik om te vergroten...
Gast, doe eens normaal. :wave:
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je komt waarschijnlijk nogal uit streng milieu en ja roken daar zou ik me maar niet al te druk over maken rest is wat effect heeft op zijn doen en laten, bedoel maar,
ik weet het niet denk verschijnselen misschien maar ook niet paniekerig doen
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#11
KoxBox zei:
nadje zei:
...belachelijk verhaal...
Klik om te vergroten...
Gast, doe eens normaal. :wave:
Klik om te vergroten...

Ehm ja. Dit bedoelde ik eigenlijk ook, maar dan iets genuanceerder :grin:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#12
KoxBox zei:
nadje zei:
...belachelijk verhaal...
Klik om te vergroten...
Gast, doe eens normaal. :wave:
Klik om te vergroten...

Die jij eens normaal. :wave:

Niets mis mee dat iemand zich zorgen maakt over zijn/haar vrienden. Beter dat, dan een of andere onverschillige stoner houding.

Ik sluit me vooral hier bij aan:

Nasica zei:
Lastige situatie zit je in. Echter vraag ik me af of je wel wat kunt doen dan behalve er voor je vriend zijn als hij je echt nodig heeft.

Soms zie ik ook mensen in mijn eigen sociale omgeving naar de tering gaan. Ik geef ze mijn mening erover en meer doe ik niet. Ben tenslotte niet hun baby sitter. Het is z'n eigen leven dat ie in wil vullen.

Denk dat ik wel met zekerheid kan stellen dat mensen die verslaafd zijn alleen kunnen stoppen als ze dat zelf willen... dus geforceerd laten stoppen door met ouders te gaan praten oid lijkt me ook geen ultieme optie.
Klik om te vergroten...
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#13
Chris Pontius zei:
KoxBox zei:
nadje zei:
...belachelijk verhaal...
Klik om te vergroten...
Gast, doe eens normaal. :wave:
Klik om te vergroten...

Die jij eens normaal. :wave:

Niets mis mee dat iemand zich zorgen maakt over zijn/haar vrienden. Beter dat, dan een of andere onverschillige stoner houding.

Ik sluit me vooral hier bij aan:

Nasica zei:
Lastige situatie zit je in. Echter vraag ik me af of je wel wat kunt doen dan behalve er voor je vriend zijn als hij je echt nodig heeft.

Soms zie ik ook mensen in mijn eigen sociale omgeving naar de tering gaan. Ik geef ze mijn mening erover en meer doe ik niet. Ben tenslotte niet hun baby sitter. Het is z'n eigen leven dat ie in wil vullen.

Denk dat ik wel met zekerheid kan stellen dat mensen die verslaafd zijn alleen kunnen stoppen als ze dat zelf willen... dus geforceerd laten stoppen door met ouders te gaan praten oid lijkt me ook geen ultieme optie.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Maar ik zie hier niet veel indicaties van een verslaving...? Hebben we misschien ook wat te weinig informatie voor...
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#14
[youtube]VCDnR6Px-co[/youtube]
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#15
nadje zei:
Ja dus als duizende mensen het doen is het dan goed?
Roken doen ook veel mensen op de wereld, zat thuis komen elk weekend doen ook veel jongeren in de wereld... maar is het dan gezond? Is het dan normaal? Is het dan niet verslavend?
Klik om te vergroten...
nadje zei:
Als je slim bent, verantwoordelijk bent en 18 bent, laat je die troep liggen.
Klik om te vergroten...

Ze klinkt als iemand die drugspreventie gezeik loopt te verkondigen op scholen.

En alle vorige posts van haar maken het er ook niet echt geloofwaardiger op.
n
nadjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Volgin zei:
nadje zei:
Hij rookt sowieso al een pakje per dag, elke dag blowen en soms drank. Dan in het weekend snuiven of pillen.
Klik om te vergroten...

Roken, ok.. Je hebt nou eenmaal rokers. Blowen, doen ook zat mensen elke dag, zijn er genoeg in mijn omgeving die nog makkelijk een HBOtje afmaken.. Drinken, ja als je elke dag blowt moet je zo nu en dan wat extra's hebben.. Kan ik ook nog begrijpen.. Snuif of een pilletje op z'n tijd (of beide) moet ook kunnen, ben je jong voor toch? Maar als het écht élk weekend is kan ik me voorstellen dat je je zorgen maakt.

Nasica zei:
Echter vraag ik me af of je wel wat kunt doen dan behalve er voor je vriend zijn als hij je echt nodig heeft.
Klik om te vergroten...

Denk ik ook, je bemoeien met dat soort zaken zoals zijn ouders of andere betrokkenen alles vertellen zal hij niet op prijs stellen (daarnaast werkt het vaak averechts), en het lijkt erop dat jij hem ook niet kan overhalen. Ik vraag me af hoe lang hij dit al doet? Bedoel in mijn omgeving zijn er ook zat die er in het begin een beetje mee "uitgeschoten" zijn (+1) maar na een tijdje (zeg 'n paar maanden van zo'n levensstijl) hebben ze toch meestal wel zoiets van "dit ga ik niet lang trekken, ik kan beter minderen"..
Klik om te vergroten...


Okee thanks.
Ik denk dat dit het beste is inderdaad. Er gewoon zijn voor hem. Maar ik denk dat ik hem gewoon laat. Hij heeft de laatste tijd niet veel tijd voor mij, hij wilt elke dag blowen, chillen in coffeeshops inplaats naar school gaan. Ik merk veel verschillen tussen ons want zijn leven gaat alleen maar over meisjes, drugs en feesten. Mijn leven gaat over school, vrienden (echte) en mijn hobby's.
Eerst maakte ik me niet zoveel zorgen, ik gebruikte soms ook weleens. Maar nu ik dat gewoon nooit meer doe denk ik van: waarom?
En speed en xtc gebruiken in zijn kamer terwijl ik er ben is wel erg omdat hij dan al zo verslaafd is dat hij het thuis ook doet.
Daarbij doet hij tijdens school ook pillen slikken terwijl hij zelf tegen mij zegt dat hij de les niet meer kan volgen doordat hij heeft gebruikt. Zou dit een signaal zijn om hem te helpen?
Ik denk het wel. Dat heeft me ook aan het denken gezet.
Hij doet het echt al 5 jaar blowen en pillen ook. Dus dat is best lang.
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dit klinkt al wat ernstiger dan je eerste verhaaltje. Heb je hem al wel echt gezegd hoe je erover denkt? Maar verder heeft iedereen hier wel gelijk, als hij niet wil veranderen dan kun je niet veel meer doen dan klaarstaan als hij je hulp vraagt.
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hoe zijn zijn grades? beetje whatever kan probleem zijn maar je hebt amper contact met de persoon, en ja dat ouders er niet van weten lijkt me ook sterk; kan er niet veel van maken 2 hand or 3 hand gedoe
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#19
nadje lelijke kankeraap flikker toch op met je mongolische verzonnen posts op dit forum
zo'n randdebiel zelden gezien om toch wat aandacht te hebben op een forum
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#20
Intoxication zei:
nadje lelijke kankeraap flikker toch op met je mongolische verzonnen posts op dit forum
Klik om te vergroten...
Eindelijk. :smoke:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."