Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsaan dood ontsnapt

aan dood ontsnapt

59 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
g
gia79Lid
01-01-2024, 00:00
#1
@megatrippie, ik moet inderdaad een cokevrije omgeving hebben en geen risico nemen. 1 snuif en het is weer mis, want dan kan ik niet meer stoppen. Nog steeds clean yeah, ga derde week in. :grin:
a
aXXisLid
01-01-2024, 00:00
#2
En jij denkt dat je er nu van af bent? NOT. Ik gok dat je binnen 1 maand weer aan de sos zit. Je geeft de alcohol en drugs niet de schuld van je val, of iig beloof je jezelf iets minder te gaan gebruiken waardoor dit niet meer voorkomt. Ik kan het mis hebben, maar ik zet me geld op 3 weken zonder sos.
a
aXXisLid
01-01-2024, 00:00
#3
Flameon zei:
Nee .... ik geef hem het voordeel van de twijfel :wink:
Klik om te vergroten...

Ik wil de weddenschap best aangaan. Zeg het maar.
g
gia79Lid
01-01-2024, 00:00
#4
btw ben een meisjwe.
ben eerder gestopt geweest, 4jaar, natuurlijk realiseer ik me het risico van een terugval.
m
megatrippieLid
01-01-2024, 00:00
#5
aXXis zei:
Flameon zei:
Nee .... ik geef hem het voordeel van de twijfel :wink:
Klik om te vergroten...

Ik wil de weddenschap best aangaan. Zeg het maar.
Klik om te vergroten...

Als iemand beseft en beslist te stoppen met iets wat slecht voor hem/haar is dan dient dat gesteund te worden naar mijn mening.

onzin en niet motiverend om bij voorbaat iemand af te branden.
Voor jou en mij zal er niets veranderen of gia79 slaagt er mee te stoppen of niet.

gia, ik wens je veel sterkte bij je herstel en het stoppen.
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik denk dat hij zich aan gaat sluiten bij een kerk.



Exceptional Insight zei:
Tripper zei:
Toch moet je uitkijken hoe de rest dit op pikt. Niet iedereen is zo opmerkelijk als jij. :flushed:
Klik om te vergroten...
Ik weet dat je opmerkzaam bedoelde, maar toch vind ik dit schattig.
Klik om te vergroten...

Ik hou ook van jou! :wink:
i
it'smeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vind het ook een beetje dom en smakeloos om meteen zo weinig vertrouwen in iemand te hebben als die aangeeft te stoppen! Ookal is een terugval natuurlijk veel voorkomend, iedereen die aangeeft te stoppen moet gewoon gesteund worden!

Zet hem op!
i
it'smeLid
01-01-2024, 00:00
#8
nogmaals petje af :wink:
g
gia79Lid
01-01-2024, 00:00
#9
thanks it´s me... Ben realistisch genoeg, verwacht geen wonder...
laatste keer ben ik gestopt omdat mijn beste vriendin zich destijds had opgehangen.
Toen 4 jaar gestopt... t vereist veel zelfkennis en ben al gebroken met aantal contacten.
Behalve mijn vriendje die gebruikt.... onmogelijk? dat zit me erg hoog. Hou van m... tot nu toe lukt t... vrijdag 2 weken....
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#10
Na 3 maanden een ander leven, weet je niet beter. Je kan het! Succes! :hearteyes:
g
gia79Lid
01-01-2024, 00:00
#11
hoi tripper, vanuit ervaring weet ik dat t steeds makkelijker wordt...
Vanavond was ik met mn vriendje bij zijn maten. Allemaal aan de zuip/blow/snuif.
Ik zat op totaal ander level. Meest bizarre ervaring sinds tijden. Zo nuchter en iig sterk genoeg het te weerstaan... :rock:
B
BeeebLid
01-01-2024, 00:00
#12
gia79 zei:
Vanavond was ik met mn vriendje bij zijn maten. Allemaal aan de zuip/blow/snuif.
Ik zat op totaal ander level. Meest bizarre ervaring sinds tijden. Zo nuchter en iig sterk genoeg het te weerstaan... :rock:
Klik om te vergroten...

Knap van je! Mij lukt het meestal niet. :( Maar je val was natuurlijk wel een eye-opener.
Succes en sterkte meis,ik hoop dat je het volhoudt!

Beeeb

Btw Je zegt dat je al eerder 4 jaar er van afgebleven bent. Waarom ben je weer begonnen? En denk je dat je het nu wel vol blijft houden? Ik wil je niet gelijk demotiveren hoor! Maar ik ben wel benieuwd naar waarom je eerder zolang gestopt bent en waarom dan je dan toch weer begonnen bent?

Nogmaal succes en sterkte!! Ik hoop echt dat je het voldhoudt! :)
m
megatrippieLid
01-01-2024, 00:00
#13
gia79 zei:
hoi tripper, vanuit ervaring weet ik dat t steeds makkelijker wordt...
Vanavond was ik met mn vriendje bij zijn maten. Allemaal aan de zuip/blow/snuif.
Ik zat op totaal ander level. Meest bizarre ervaring sinds tijden. Zo nuchter en iig sterk genoeg het te weerstaan... :rock:
Klik om te vergroten...

Ik zou toch zeker voorlopig die situaties uit de weg gaan.
dus niet naar omgevingen waar gebruikt word.
Tevens zou ik als partner niet gebruiken ( in ieder geval niet in het bijzijn van mijn partner) als deze net gestopt zou zijn.
natuurlijk ligt de beslissing bij jou om wel of niet te gebruiken maar verleidingen moet je niet gaan opzoeken en zeker in het begin uit de weg gaan.

Je krijgt momenten dat je denkt van nu zou het wel heel erg lekker zijn
en als het dan ook nog aanwezig is word het moeilijk.
g
gia79Lid
01-01-2024, 00:00
#14
ha megatrippie,
Groot conflict tussen verstand en gevoel... wat jij zegt, is voor 100% waar.
Hebben er samen wel over gesproken, hij zei ook wel sorry dat ik voor je neus pak, maar hij was al zo onder invloed. Hij wil wel gaan stoppen, ik wil hem graag steunen... ik hoop dat hij snel die beslissing neemt, want moet naar mn verstand luisteren, mezelf voorop zetten... zucht... :rolleyes:
m
megatrippieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zolang je maar voor jezelf kiest komt het goed.
en onthoud,
je kunt pas echt iets voor een ander betekenen als je goed bent voor je zelf.
als hij het niet kan laten te gebruiken in jou bijzijn dan zal jij afstand moeten bewaren van hem.
als dat geen motivatie is voor hem daar mee stoppen en op zijn minst niet in jou buurt te gebruiken dan zegt dat genoeg over hem.
dan zou ik zorgen dat ik niet bij hem in de buurt was op momenten dat je gevaar loopt dat hij gebruikt.
dat kan betekenen dat je een vervelende stap zou moeten nemen.
maar misschien dat dat nodig is voor hem en gaan zijn ogen dan uiteindelijk open.
g
gia79Lid
01-01-2024, 00:00
#16
dankje megatrippie dat je meedenkt, mijn omgeving zit zo vol vooroordelen en zien achter de verslaving niet wat een geweldig persoon kan verschuilen. Hier is er meer ruimdenkendheid...
gia
i
it'smeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Gia, goed van je! Ga zo door! Vind het erg knap van je dat je eraf kunt blijven als anderen om je heen gebruiken. Dat is iets wat ik absoluut niet kan (maar heb ook nooit een groot probleem met drugs gehad en kom ook niet vaak met drugs"gebruikers" in contact.) Zolang ik zelf geen drugs haal of in huis heb gaat het goed, maar als er eenmaal ligt of aangeboden krijg......zeg ik geen nee. (maar dat is eens in de 2-3 maanden, dan mag t wel vind ik:))

Ga zo door! Af en toe eens wat gebruiken kan geen kwaad, maar zeker niet dagelijks/wekelijks. Maar als je natuurlijk snel "verslaafd" raakt of in jouw geval een terugval natuurlijk mogelijk is kun je beter helemaal eraf blijven. Of wil je uiteindelijk wel af en toe eens wat nemen bij gelegenheden

En wat je vriend betreft, hoop zeker dat ie ermee kan stoppen! Laat je vooral niet meeslepen door hem, ookal hou je erg van hem, hou vooral ook veel van jezelf en als je merkt dat het jou weer terugtrekt, kies voor je eigen! Maar zeker, als hij wil stoppen, steun hem natuurlijk!
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ben door een glazen voordeur gevallen.
Klik om te vergroten...

gia79 zei:
natuurlijk realiseer ik me het risico van een terugval.
Klik om te vergroten...
M
MagicMushLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoop dat het je lukt!

Schrijf je verhaal op papier, je emoties en waar je het voor doet en bewaar het goed.

Als je straks dan het gevoel hebt dat je terug gaat vallen kun je het terug lezen en er weer motivatie uit halen om het vol te houden!
g
gia79Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Btw Je zegt dat je al eerder 4 jaar er van afgebleven bent. Waarom ben je weer begonnen? En denk je dat je het nu wel vol blijft houden? Ik wil je niet gelijk demotiveren hoor! Maar ik ben wel benieuwd naar waarom je eerder zolang gestopt bent en waarom dan je dan toch weer begonnen bent?

Nogmaal succes en sterkte!! Ik hoop echt dat je het voldhoudt! :)[/quote]

Ik ben begonnen omdat het stomweg op mijn pad kwam. Was vriendin bij me en ze had bij zich. Op sat moment kon ik het niet weerstaan. Het kwamzo onverwacht. Op dat moment zat ik ook niet lekker in mijn vel, van wekelijks werd mijn gebruik dagelijks....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."