Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsadvies gezocht (Cocaïne)

advies gezocht (Cocaïne)

40 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik gebruik nog steeds af en toe speed, coke vrijwel nooit. Ik heb in ieder geval voor mezelf de regel dat ik niet speed ga regelen als ik gedronken heb. Als ik trek heb in speed neem ik het vooraf al mee, dan weet ik in ieder geval zeker dat het gepland gebeurd. Als ik er later trek ik krijg, pech. Er is altijd een reden waarom ik het niet vooraf meegenomen heb :P
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#2
JoeSpeedboot zei:
zo'n "hardcore junkie" als jij kan ik helaas nooit van m'n leven worden
Klik om te vergroten...
Dat moet je ook niet willen worden, want het verkloot het je gezondheid als je net zoveel coke zou gebruiken zoals ik dat dus dagelijks doe.

JoeSpeedboot zei:
wel respect voor je, dat je die life leeft en toch via un internet site iedereen die close komt er voor probeert te behoeden!
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je compliment.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je niet oppast zit je straks met 2 in elkaar verstrengelde verslavingen, wat het nog moeilijker maakt te stoppen. Dat kun je beter nu doen, en niet eens wachten tot morgen of na het weekend.
L
LecramRLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je maten je niet van de alcohol af kunnen houden, dan kan je beter iets anders gaan doen gedurende een paar weekenden, dus niet met je maten omgaan, maar ook niet gaan drinken en gebruiken. Als je maten echte vrienden zijn, dan zullen ze je helpen of begrijpen dat je een paar weekenden er niet bij bent. Als ze daardoor geen vrienden meer willen zijn, moet je je afvragen of je wel met zulke mensen om wil gaan.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja dit dacht ik dus ook. wellicht is het beter om even niet in het weekend met je maten te gaan drinken maar een paar rustigere weekenden te gaan doen. Lijd jezelf af ga wat andere leuke dingen doen. Probeer dit een paar weken en wellicht zakt de drang dan.

Ik deel de mening van SirErick wel dat je verslaafd bent gezien je ieder weekend moet gebruiken. Zeg ook gewoon tegen jezelf "Ik ben verslaafd" En realiseer je even goed wat dat betekend en schrik daar maar even goed van. Dan is een aantal weekenden even niet zuipen niet zo erg waarschijnlijk.


LecramR zei:
Als je maten je niet van de alcohol af kunnen houden, dan kan je beter iets anders gaan doen gedurende een paar weekenden, dus niet met je maten omgaan, maar ook niet gaan drinken en gebruiken. Als je maten echte vrienden zijn, dan zullen ze je helpen of begrijpen dat je een paar weekenden er niet bij bent. Als ze daardoor geen vrienden meer willen zijn, moet je je afvragen of je wel met zulke mensen om wil gaan.
Klik om te vergroten...
J
JoeSpeedbootLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bedankt voor de reacties,

Ik ga komende weekenden inderdaad niet met m'n maten chillen, had ik mezelf al voorgenomen, puur om me te beschermen tegen mezelf. Even geen alcohol, zal ook niks anders dan goed zijn voor m'n lever. Heb geluk dat dinsdag Halo 5 uitkomt, hier zal ik wel even zoet mee zijn denk ik zo.

Heb dit weekend trouwens wel nog coke gehad, maar zelf niets gehaald enkel twee puntjes gekregen van een maat.
Beter inderdaad maar even weg uit het voor mij bekende gebruikersmileu, doet me weinig goeds.

Gr Joe
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heel goed man ik hoop dat het lukt het blijft moeilijk bepaalde verleidingen te laten staan. Ik zou het erg leuk vinden als je even over een paar weken laat weten hoe het met je gaat. Zowel goed als slecht. We veroordelen hier niemand.

Zet hem op gast.

JoeSpeedboot zei:
Bedankt voor de reacties,

Ik ga komende weekenden inderdaad niet met m'n maten chillen, had ik mezelf al voorgenomen, puur om me te beschermen tegen mezelf. Even geen alcohol, zal ook niks anders dan goed zijn voor m'n lever. Heb geluk dat dinsdag Halo 5 uitkomt, hier zal ik wel even zoet mee zijn denk ik zo.

Heb dit weekend trouwens wel nog coke gehad, maar zelf niets gehaald enkel twee puntjes gekregen van een maat.
Beter inderdaad maar even weg uit het voor mij bekende gebruikersmileu, doet me weinig goeds.

Gr Joe
Klik om te vergroten...
L
LecramRLid
01-01-2024, 00:00
#8
JoeSpeedboot zei:
Bedankt voor de reacties,

Ik ga komende weekenden inderdaad niet met m'n maten chillen, had ik mezelf al voorgenomen, puur om me te beschermen tegen mezelf. Even geen alcohol, zal ook niks anders dan goed zijn voor m'n lever. Heb geluk dat dinsdag Halo 5 uitkomt, hier zal ik wel even zoet mee zijn denk ik zo.

Heb dit weekend trouwens wel nog coke gehad, maar zelf niets gehaald enkel twee puntjes gekregen van een maat.
Beter inderdaad maar even weg uit het voor mij bekende gebruikersmileu, doet me weinig goeds.

Gr Joe
Klik om te vergroten...

Succes man! Goed bezig!
Misschien is het zelfs goed als je, indien je de coke nog hebt, die gewoon door de plee spoelt om niet in de verleiding te komen
J
JoeSpeedbootLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hey Lecramr,

Bedankt voor je reactie!
Gek he dat wanneer iemand die anoniem via internet me sterkte toewenst het me toch heel erg goed doet !
Coke heb ik nooit standaard op zak, dus valt weinig door de plee te spoelen haha ;p haal het altijd pas als ik gezopen heb.
Vandaar maar even nuchter blijven voor de komende 2maanden ofzo. Misschien weer heel af en toe een jointje roken maximaal. Ben wel blij dat ik deze stappen zelf wil ondernemen en niet het schip tot aan de bodem heb laten zinken, dan had ik een ietsje groter probleem gehad.

Gr Joe
J
JoeSpeedbootLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hey Bobsacamano,

Zal ik zeker doen! Jij ook erg bedankt voor de digitale steun! Ik ga zeker m'n best doen!

Grtz Joe
L
LecramRLid
01-01-2024, 00:00
#11
JoeSpeedboot zei:
Hey Lecramr,

Bedankt voor je reactie!
Gek he dat wanneer iemand die anoniem via internet me sterkte toewenst het me toch heel erg goed doet !
Coke heb ik nooit standaard op zak, dus valt weinig door de plee te spoelen haha ;p haal het altijd pas als ik gezopen heb.
Vandaar maar even nuchter blijven voor de komende 2maanden ofzo. Misschien weer heel af en toe een jointje roken maximaal. Ben wel blij dat ik deze stappen zelf wil ondernemen en niet het schip tot aan de bodem heb laten zinken, dan had ik een ietsje groter probleem gehad.

Gr Joe
Klik om te vergroten...
Graag gedaan! Erg goed dat je anoniem je vraag hier hebt gesteld. Maar ook heel goed dat je open staat voor advies en dat je zelf erkent dat er iets gedaan moet worden.
Ik zou zeggen: als je ergens mee zit, deel het hier weer, dat is makkelijker dan met bekenden erover praten. En je merkt dat anderen je goed advies willen geven.
Keep up the good work!
J
JoeSpeedbootLid
01-01-2024, 00:00
#12
Week 1 zonder drugs of alcohol !!!
S
Spirit WolfLid
01-01-2024, 00:00
#13
Gefeliciteerd man, keep it up!

Sorry dat ik het vraag maar vind je het niet klote om als 19-jarige student te zeggen: "Week 1 zonder drugs of alcohol !!!". Dit zal voor mij al de motivatie geven om gewoon te kappen met dat spul.

probeer je motivatie in te praten
J
JoeSpeedbootLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hey Spirit Wolf,

Zo als je in dit topic kunt lezen is stoppen met dat spul ook wat ik aan het doen ben.
Wat je precies met 'dat spul' bedoeld weet ik niet. Er van uitgaande dat je er coke mee bedoeld, dan ja ik ben me er van bewust dat ik niet goed bezig was, vandaar ook het stoppen ermee. De post 1 week zonder drugs of alcohol, was om mede te delen dat ik dit weekend geen coke heb gebruikt of geprobeerd te regelen. Stoppen met drinken doe ik omdat drinken het me een stuk lastiger maakt te stoppen met coke, vandaar.

Gr
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#15
Goed bezig man! :)
L
LecramRLid
01-01-2024, 00:00
#16
JoeSpeedboot zei:
Week 1 zonder drugs of alcohol !!!
Klik om te vergroten...

Super!

Iedere week een overwinning maakt je weer sterker.

Erg belangrijk: word niet overmoedig en denk niet te snel dat je het hebt overwonnen. Overmoed zorgt er voor dat je weer makkelijk terugvalt. Bewust zijn van de gevaren is erg belangrijk.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#17
een enkele keer terugvallen hoeft niet te betekenen dat je gelijk je oude grdrag weer op hoeft te pakken he? noem het een uitglijder of zo, mocht het je overkomen, en ga daarna lekker weer op de goede weg als het kan.

succes verder!
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#18
MeejheM zei:
een enkele keer terugvallen hoeft niet te betekenen dat je gelijk je oude grdrag weer op hoeft te pakken he? noem het een uitglijder of zo, mocht het je overkomen, en ga daarna lekker weer op de goede weg als het kan.

succes verder!
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens, goed advies!

Na een week voel je je beter, na twee weken is de trek erg verminderd. Maar na een (3 weken / maand ga je toch soms denken, zou ik niet weer eens, het is al zo lang geleden en ik ben dan toch niet echt verslaafd. Na 3 maanden is het pas echt uit je kop en kun je zeggen dat je afgekickt bent. Tenminste zo voel ik het, het is natuurlijk geen exacte wetenschap, maar mijn gevoel over stoppen met coke, waar ik ervaring mee heb.

Ik heb alleen niet zon last met de combi alcohol coke. Ik vind alcohol los leuk, coke los leuk en de combi ook leuk, ik heb geen duidelijke voorkeur, hoe je daarmee omgaat kan ik je niet zo goed in adviseren. Maar ik denk dat geen alcohol drinken, zoals je nu doet wel een goede manier is. Misschien moet je dat ook 3 maanden volhouden? Of misschien langer als je dat wil.
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Heey! Wat netjes van je dat je al een goed begin heb gemaakt om het patroon te doorbreken. Werd je wel in de verleiding gebracht of ben je überhaupt niet op stap geweest of zo? En hoe reageerden je vrienden erop? Ik heb zelf een soortgelijke periode gehad met pep. Uiteindelijk heb ik het patroon doorbroken door een tijdje grotendeels te stoppen met drinken, en vaker met één of meerdere vrienden thuis te chillen en maximaal 2 biertjes te drinken of een joint te roken. Ook zocht ik weer contact met vrienden thuis-thuis (ik woon op mezelf in een andere stad als mijn ouders) die minder drugs doen, en meer dingen zoals lsd. Ik vond sowieso deze afwisseling wel leuk. Ik weet niet of je zelf vrienden heb waar je eventueel andere dingen mee kan doen dan wat je met je huidige vrienden doet? Niet dat je niet meer met je huidige vrienden zou moeten omgaan, maar het is meer om het patroon te doorbreken, en je lichaam zal er waarschijnlijk ook blij mee zijn als je een drank- en drugspauze houdt. Succes in ieder geval!
J
JoeSpeedbootLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bedankt voor alle reacties!

Jullie reacties lezen op m'n verhaal geeft me echt een goed gevoel. Ik heb me wat meer op m'n stage gericht (ik loop stage met dementerende ouderen) en ik vind deze sector erg goed bij me passen, dus ik ben erg leergierig naar de leerstof die ik krijg.
in m'n vrije tijd houd ik me bezig met sporten en gamen. Een paar jaar geleden gamede ik erg veel, dit is een tijdje een beetje naar de achtergrond verdwenen (raakte meer geïnteresseerd in andere dingen (drugs). Nu merk ik dat gamen de perfecte afleiding is voor me. Ik ga niet echt uit, ben altijd met m'n vrienden groep ergens chillen, nu rook ik me fijn een jointje i.p.v. die pilsjes die mijn drang na coke alleen maar versterken.
Tevens heb ik ook nog een onwijs leuke meid leren kennen die mij ook op totaal andere gedachten brengt.
Tot zover kan ik dus zeggen, het gaat goed met me!
ik kom er wel.

Gr Joe

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."