#1
Dank je wel, voor je advies! ik ga het goedje maar is aanschaffen dan en misschien dat de eerste dagen zonder wiet een feit wordt! ![:wink:]()
walnootje zei:Van blowen afkomen is voor de meeste een weg van heel veel vallen en opstaan. Ik zelf blow nu 5 jaar elke dag, Mijn hoogtepunt was 5 blowtjes per dag. Tot dat ik mij een jaartje geleden realiseerde dat het niet meer zo leuk was als vroeger en ik eigenlijk tamelijk ongelukkig ben door het blowen en natuurlijk ook financieel.
Ook ik kom uit een gezin met veel problemen, mijn moeder is verslaafd aan alcohol, mijn vader spreek ik ook niet meer, echt familie heb ik ook niet, wel een lief zusje waar ik mijn verhalen kwijt kan. Of ik door deze problemen ben begonnen met blowen? Ik denk het niet, het was voornamelijk nieuwsgierigheid. Maar of mijn problemen hebben bijgedragen hebben aan de ontwikkeling van mijn verslaving is een hele andere vraag en daar ben ik ook vrij zeker van, aangezien ik toch veel joints begon te roken naarmate de problemen ook meer werden.
Ik ben zelf ook aan het stoppen met blowen, ik stop zelf ook niet cold turkey, ben nu al een paar maanden bezig met afbouwen. Ik zit nu op 2 blowtjes per dag en af en toe lukt het me nog wel is om maar één jointje te roken op een dag. Ik vermoed dat de laatste stap ook gelijk de moeilijkste is (van 1 naar 0). Maar wat al gezegd heb het is vaak een weg van vallen en opstaan. Alleen zie "vallen" niet als het falen van je stopactie! Zie het als een leermoment en zet door, juiste die momenten maken je sterk!
Groetjes, Walnootje!
walnootje zei:@Carlo Ja, inderdaad ik probeer de eerste meestal uit te stellen tot een uurtje of 10 en de laatste inderdaad voor het slapen gaan. Heb inderdaad op het begin een keer gehad dat ik voor het slapengaan al door mijn wiet heen was en toen kon ik inderdaad ook niet slapen, zal mij dus voorlopig niet meer gebeuren.
Dat langdurig blowen je slaap opfucked is bij vrijwel iedereen bekend, als ik straks van 1 naar geen ga zal het ook wel even duren voordat dat zich hersteld. Mijn overbuurman adviseerde me dan om oxazepam te slikken voor het slapen gaan, maar ik zie dit niet zo zitten aangezien ik vrij verslavingsgevoelig ben en ik het een niet met het ander wil vervangen. Nou las ik laatst iets over melatonine, wat tevens een lichaamseigen stof is.
Iemand hier ervaring mee???
walnootje zei:Dank je wel, voor je advies! ik ga het goedje maar is aanschaffen dan en misschien dat de eerste dagen zonder wiet een feit wordt!![]()
Blauw Konijn zei:Hoi Walnootje
Ik ben zelf gisteren na vele jaren gestopt met blowen & gamen.
Een van mijn grootste motivaties is dat ik verwacht dat de buitenwereld weer een fijne plek wordt om in te leven (met ups en downs natuurlijk) zodra ik van mijn verslavingen af ben en mijn leven heb ingericht op een manier die écht bij me past (ipv mezelf opsluiten binnen, en buitenhuis in een soort van overlevingsfunctie te staan tot aan het volgende blow/game/vlucht moment.
Heel veel succes zodra je ermee begint/als je er al mee begonnen bent!!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."