Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk stop vandaag met blowen! Maar kan dat niet alleen...

Ik stop vandaag met blowen! Maar kan dat niet alleen...

18 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
w
walnootjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dank je wel, voor je advies! ik ga het goedje maar is aanschaffen dan en misschien dat de eerste dagen zonder wiet een feit wordt! :wink:
S
ShadowfaxLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eerste autorit gehad zonder de shop te bezoeken. En alles wat mij herinnerde aan het roken van wiet uit het zicht gehaald of maar gewoon in de kliko gedumpt. 24 uur nadat ik mijn laatste joint heb kortgemaakt voel ik me erg energiek, maar ook erg geprikkeld. Zo kon ik me mateloos irriteren aan de televizier poppenkast. Blijkbaar was ik ook nog niet fit genoeg vandaag om langere tijd aan mijn studie te werken, maar wel de tijd om me te ergeren aan iets onbenulligs. Dat is zeker iets voor morgen dan.

Vanmiddag dus hetzelfde gevoel als nu. Een zee van tijd ligt voor me open, waar dus ook meteen een gevaar in schuil gaat. Ik heb vaak informatie opgezocht over stoppen met blowen en in een van die artikelen werd de tip gegeven om constant ervoor te zorgen dat je met iets 'onder de pannen' bent. Maar om nu op zaterdagavond te gaan studeren... Zoals je ziet heb ik mn dagelijkse portie inspanning nog niet gehad. Daar ga ik eerst mee beginnen. Morgenvroeg een verslag(je).

Hopelijk red ik het redelijk door de nacht heen.
h
henkdevriesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoe gaat het nu?
Ik ben ook gestopt sinds maandag.

De drang kan ik wel hebben alleen slapen is wat moeilijk, savonds naar bed gaan vooral bedoel ik dan.
De eerste avond heb ik wat biertje gedronken zodat ik goed sliep.
gister nuchter gaan slaapen ging eigenlijk ook goed.
Wordt je ook wat vaker wakker snachts?
Het enige wat ik merk is dat ik frisser wakker wordt ook al slaap ik minder.
Verder zweet ik wel redelijk wat :flushed:
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Henkdevries, maat, ik voel met je mee...

Ik was op het punt gekomen dat ik serieus nadacht over zelfmoord. Ik wou me volledig laten gaan voor de wiet. Niet gedaan uiteindelijk, en nu nog steeds gestopt. Ik had nooit 1 écht moment van trek. Roken ook gelijk meegepakt. Ik ben 19 nu, en begonnen op m'n 15e. Zo zie je hoe snel dit goedje schade aan kan richten. (KAN, blowers, ik zei KAN).

Geloof mij: 'Het is mogelijk'. Vraag me alles wat je wilt weten, ik zal er voor je zijn als je hulp nodig hebt.

Let me know :wink:
K
KaatLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mijn naam is Kaat, en ik ben nieuw hier. Laat me toe om me even heel kort voor te stellen, ik ben zelf niet verslaafd maar ben mama van een zoon van 20 jaar die canabisverslaafd is maar het aan zichzelf nog niet wil toegeven. Hij gebruikt ondertussen al zo'n 4 a 5 jaar. Sinds enkele dagen heb ik ontdekt dat ook zijn zus van 18 jaar gebruikt.

Laat mij beginnen met te zeggen dat het echt ongeloofelijk super super is dat je probeert te stoppen en dat je zo trots mag zijn op jezelf !!!!!!!!!!! En ik weet heel zeker dat je papa nu (of hij het je toonnt of niet) ook trots is op je en met n bang hartje heel hard hoopt en duimt voor je dat het mag lukken.

Ik heb je verhaal gelezen en herken bij mijn zoon zovele zaken. Maar mag ik heel voorzichtig nog enkele dingen erbij voegen, vanuit een ander oogpunt. Canabisgebruik is verslavend en maakt zoals je zelf zegt echt uiteindelijk je leven kapot. Als je geld gaat ernaartoe, je toekomst gaat bijna letterlijk in rook op. En wat een gebruiker misschien niet genoeg beseft is dat hij ook de mensen die van hem houden een groot stuk meesleurt. Diegene die gebruikt verliest het vertrouwen van ieder die van hem houdt en vertrouwen is zo belangrijk in elke relatie, of het nu man - vrouw of ouder -kind of wat dan ook is.
Als ouder zie je je kind zichzelf kapot maken, en wat je ook probeert, je stoot zo dikwijls op een muur. Het is ook als ouder een verhaal van vallen en opstaan. Bij ons thuis is het een warm nest, dat hebben mijn man altijd geprobeerd, we proberen om er altijd te zijn, en misschien zien we ze te graag, soms weet ik het echt niet meer...

Maar als ik er niet kan zijn voor mijn zoon, dan wil ik er vanaovnd toch zijn voor jou.
Blijf aub volhouden en zelfs als het even moeilijk wordt, geef aub niet op, want al ken ik je niet, ook jou bent het meer dan waard om gelukkig te zijn, om iets te maken van je leven, daar mag je nooit nooit aan twijfelen !!!!!
Heel veel sterkte, je bent een heel dappere man, onthou dat !!!

Kaat
p
pinnesLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik stop al meer dan 20 jaar met blowen, maar blowen stopt niet met mij.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Is een week niets horen een goed of een slecht teken? :(
w
walnootjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Van blowen afkomen is voor de meeste een weg van heel veel vallen en opstaan. Ik zelf blow nu 5 jaar elke dag, Mijn hoogtepunt was 5 blowtjes per dag. Tot dat ik mij een jaartje geleden realiseerde dat het niet meer zo leuk was als vroeger en ik eigenlijk tamelijk ongelukkig ben door het blowen en natuurlijk ook financieel.

Ook ik kom uit een gezin met veel problemen, mijn moeder is verslaafd aan alcohol, mijn vader spreek ik ook niet meer, echt familie heb ik ook niet, wel een lief zusje waar ik mijn verhalen kwijt kan. Of ik door deze problemen ben begonnen met blowen? Ik denk het niet, het was voornamelijk nieuwsgierigheid. Maar of mijn problemen hebben bijgedragen hebben aan de ontwikkeling van mijn verslaving is een hele andere vraag en daar ben ik ook vrij zeker van, aangezien ik toch veel joints begon te roken naarmate de problemen ook meer werden.

Ik ben zelf ook aan het stoppen met blowen, ik stop zelf ook niet cold turkey, ben nu al een paar maanden bezig met afbouwen. Ik zit nu op 2 blowtjes per dag en af en toe lukt het me nog wel is om maar één jointje te roken op een dag. Ik vermoed dat de laatste stap ook gelijk de moeilijkste is (van 1 naar 0). Maar wat al gezegd heb het is vaak een weg van vallen en opstaan. Alleen zie "vallen" niet als het falen van je stopactie! Zie het als een leermoment en zet door, juiste die momenten maken je sterk!

Groetjes, Walnootje!
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wil zelf af en toe ook mijn blowen aanpakken maar daar begin ik pas aan als ik van mezelf weet dat ik er klaar voor ben. Heb door de jaren heel geleerd dat ik eerst met een middel klaar moet zijn voordat ik er echt mee kan stoppen. Het probleem met cannabis is dat de nadelen in mijn geval niet opwegen tegen de voordelen. Heb voor mezelf al bedacht hoe ik het minderen stoppen ga realiseren. Door middel van afbouw net als de benzo's waarom omdat ik niet in 1 keer kan stoppen met blowen. Zodra ik stop heb ik alleen nog maar een grote leegte die ik zelf nog niet kan opvullen. Dus bouw het af bijvoorbeeld vanaf vandaag ga ik me aan max 5 joints per dag houden. Anders wil ik er nog weleens 7 of zelfs 8 roken op een dag en dat vind ik zelf teveel. Vervolgens een weekkje op 5 joints en dan volgende week afbouwen naar 4. Dan schrap ik mijn eerste joint zodat ik de hele ochtend nuchter ben.

Jointje voor jointje afbouwen en voor alle anderen sterkte met het stoppen en minderen!!!
C
Carlo86Lid
01-01-2024, 00:00
#10
walnootje zei:
Van blowen afkomen is voor de meeste een weg van heel veel vallen en opstaan. Ik zelf blow nu 5 jaar elke dag, Mijn hoogtepunt was 5 blowtjes per dag. Tot dat ik mij een jaartje geleden realiseerde dat het niet meer zo leuk was als vroeger en ik eigenlijk tamelijk ongelukkig ben door het blowen en natuurlijk ook financieel.

Ook ik kom uit een gezin met veel problemen, mijn moeder is verslaafd aan alcohol, mijn vader spreek ik ook niet meer, echt familie heb ik ook niet, wel een lief zusje waar ik mijn verhalen kwijt kan. Of ik door deze problemen ben begonnen met blowen? Ik denk het niet, het was voornamelijk nieuwsgierigheid. Maar of mijn problemen hebben bijgedragen hebben aan de ontwikkeling van mijn verslaving is een hele andere vraag en daar ben ik ook vrij zeker van, aangezien ik toch veel joints begon te roken naarmate de problemen ook meer werden.

Ik ben zelf ook aan het stoppen met blowen, ik stop zelf ook niet cold turkey, ben nu al een paar maanden bezig met afbouwen. Ik zit nu op 2 blowtjes per dag en af en toe lukt het me nog wel is om maar één jointje te roken op een dag. Ik vermoed dat de laatste stap ook gelijk de moeilijkste is (van 1 naar 0). Maar wat al gezegd heb het is vaak een weg van vallen en opstaan. Alleen zie "vallen" niet als het falen van je stopactie! Zie het als een leermoment en zet door, juiste die momenten maken je sterk!

Groetjes, Walnootje!
Klik om te vergroten...

Laat me raden, als je één jointje rookt is dat waarschijnlijk deze voor het slapen?
w
walnootjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
@Carlo Ja, inderdaad ik probeer de eerste meestal uit te stellen tot een uurtje of 10 en de laatste inderdaad voor het slapen gaan. Heb inderdaad op het begin een keer gehad dat ik voor het slapengaan al door mijn wiet heen was en toen kon ik inderdaad ook niet slapen, zal mij dus voorlopig niet meer gebeuren :wink:.

Dat langdurig blowen je slaap opfucked is bij vrijwel iedereen bekend, als ik straks van 1 naar geen ga zal het ook wel even duren voordat dat zich hersteld. Mijn overbuurman adviseerde me dan om oxazepam te slikken voor het slapen gaan, maar ik zie dit niet zo zitten aangezien ik vrij verslavingsgevoelig ben en ik het een niet met het ander wil vervangen. Nou las ik laatst iets over melatonine, wat tevens een lichaamseigen stof is.

Iemand hier ervaring mee???
C
Carlo86Lid
01-01-2024, 00:00
#12
walnootje zei:
@Carlo Ja, inderdaad ik probeer de eerste meestal uit te stellen tot een uurtje of 10 en de laatste inderdaad voor het slapen gaan. Heb inderdaad op het begin een keer gehad dat ik voor het slapengaan al door mijn wiet heen was en toen kon ik inderdaad ook niet slapen, zal mij dus voorlopig niet meer gebeuren :wink:.

Dat langdurig blowen je slaap opfucked is bij vrijwel iedereen bekend, als ik straks van 1 naar geen ga zal het ook wel even duren voordat dat zich hersteld. Mijn overbuurman adviseerde me dan om oxazepam te slikken voor het slapen gaan, maar ik zie dit niet zo zitten aangezien ik vrij verslavingsgevoelig ben en ik het een niet met het ander wil vervangen. Nou las ik laatst iets over melatonine, wat tevens een lichaamseigen stof is.

Iemand hier ervaring mee???
Klik om te vergroten...

Melatonine zou kunnen helpen maar heb er echter geen ervaringen mee.
En zoals je zelf al aan aangeeft oxazepam zou ik niet doen, dan kun je nog beter blijven blowen
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zou zelf ook niet zo snel overstappen op een benzodiazepine..
Melatonine of valeriaan (of gecombineerd) werken redelijk bij het in- en doorslapen.
Maar voornamelijk als je alleen niet kunt slapen, maar niet echt weet waarom. Als je echt stress hebt (en daardoor gaat blowen) en stopt met blowen zullen deze middelen niet zo goed helpen bij het slapen.

Zelf voornamelijk ervaring met melatonine. Ik adviseer wel hogere dosissen te pakken dan voorgeschreven bij de drogist verkrijgbare melatonine (max. 0,1mg per tablet). Bij de dokter krijg je tabletjes van 5 of 10 mg ( 50 tot 100 keer zoveel!)

Nou neem ikzelf geen 50-100 pilletjes per nacht, maar toch al wel snel 5-10 wanneer ik het nodig heb (bijv. nachtdienst, heel vroeg opstaan ed.)

Er is totaal geen sprake van afhankelijkheid of tolerantie. (misschien een heel flauw placebo effect waarbij je voor het slapen gewoon IETS moet slikken)
C
Carlo86Lid
01-01-2024, 00:00
#14
walnootje zei:
Dank je wel, voor je advies! ik ga het goedje maar is aanschaffen dan en misschien dat de eerste dagen zonder wiet een feit wordt! :wink:
Klik om te vergroten...

Succes dan maar he :wink:
B
Blauw KonijnLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hoi Walnootje

Ik ben zelf gisteren na vele jaren gestopt met blowen & gamen.

Een van mijn grootste motivaties is dat ik verwacht dat de buitenwereld weer een fijne plek wordt om in te leven (met ups en downs natuurlijk) zodra ik van mijn verslavingen af ben en mijn leven heb ingericht op een manier die écht bij me past (ipv mezelf opsluiten binnen, en buitenhuis in een soort van overlevingsfunctie te staan tot aan het volgende blow/game/vlucht moment.

Heel veel succes zodra je ermee begint/als je er al mee begonnen bent!!
w
walnootjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
:grin: :grin:
Blauw Konijn zei:
Hoi Walnootje

Ik ben zelf gisteren na vele jaren gestopt met blowen & gamen.

Een van mijn grootste motivaties is dat ik verwacht dat de buitenwereld weer een fijne plek wordt om in te leven (met ups en downs natuurlijk) zodra ik van mijn verslavingen af ben en mijn leven heb ingericht op een manier die écht bij me past (ipv mezelf opsluiten binnen, en buitenhuis in een soort van overlevingsfunctie te staan tot aan het volgende blow/game/vlucht moment.

Heel veel succes zodra je ermee begint/als je er al mee begonnen bent!!
Klik om te vergroten...

Dank je wel voor je advies en steun :wink: , Ik ben inderdaad al weer bezig met oude hobby's zoals tekenen en vissen. Met name vissen als het straks voorjaar is, even alle spanning er af op een gezonde manier :grin: !
2
2Dope4YouLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat betreft je toekomst, stoppen met blowen zolang je voor jezelf stopt en niet omdat andere hum mening geven, ga je de goeie kant op.
Wat werk betreft is je plan van aanpak op je cv durf te schrijven waar je goed in bent. Noem het beestje bij de naam beetje menselijk inzicht en je lult je een baan aan zonder diploma. Ik heb geen diploma niks. En toch werk ik in de offshore olie en gas (petrochemie) het is puur je verhaaltje doen en de persoon voor je onder de tafel lullen. Probeer het eens een zet je riem wat strakker en scheit wat zij er aan hebben wat de ander dan ook wil denken. Het levendje blowen is een fase om uit die fase te komen moet je het programma, blowen ff uit je systeem zetten maar er mot dan ook weer iets terug komen om dat gat van gemis op te vullen deel je dag veedeling anders in if ga eens de duur uit zonder een planning en pak die fiets en fiets is ergens heen in je uppie waar je nog nooit ben geweest zonder tijds besefen ff wat anders dan de dagelijkse sleur. Ik zelf blow alleen als ik thuis ben van mijn 4 weken op zee dit doe ik dan 2 weeken soms best intensief 20 euro haze op een dag geen probleem na de 2 weken slik ik actieve kool voor 3 dagen 3 tabletten per dag van de appotheek de kool bind zich met de thc die je dan poep je het uit inplaats dat het in je urine of vetweefsel terecht komt. Wiet blijft oorspronkelijk 6 weken in je systeem hangen in je vetcellen die komen weer vrij door intensiviteid.tip:tongueout:robeer de actieve kool is te halen in de drogist of de tuinen voor 3 eurie per potje, dit zal de drang wat afnemen om een blowtje op te steken. Ik zelf gebruik van alles en dat doe ik 2 weken lang en dan 6 weken niks. Zo leer je je zelf aan zelf te kunnen bepalen om in eens met iets te stoppen wand het zit tussen je oren een verslaving het is een gewoonte
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
@2Dope4You, dit is een topic uit 2012 en de topicstarter is sindsdien ook niet meer actief. De kans dat je reactie gelezen wordt is klein als je regeageert op zulke oude topics, dus je kunt beter meepraten in meer recente topics.
S
ShadowfaxLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoi beste forumgebruikers,

Vandaag is toch echt de dag aangebroken dat ik stop met blowen. Ik heb er genoeg van om elke dag de shop te bezoeken, zuur verdiende centen uit te geven (duizenden euro's per jaar) en de rest van mijn leven te verzieken. Mijn studie ondervindt grote schade van het dagelijkse blowen en heb ook wat minder succesvolle dienstverbanden achter de rug. Alleen weet ik niet of blowen de enige oorzaak is van de slechte werksfeer, dit zou ook aan de crisis toegeschreven kunnen worden. Ik voel dat ik op een kantelpunt zit. Stop ik niet met blowen dan kom ik in een serieuze gevarenzone: sociaal, financieel en lichamelijk. En bij een verslaving werkt minderen niet, het is stoppen of doormodderen. Ik hoop hier de ondersteuning te vinden om eindelijk gedag te zeggen tegen deze verslaving! Ik zal eerst kort toelichten hoe mijn blowleven er uit ziet.

Ik ben nu 28 jaar, en heb geblowd vanaf de laatste jaren van de middelbare school, zo vanaf 16 jaar ongeveer. De eerste jaren was dit sporadisch, op zaterdag na een avond stappen. Toen ik mijn eerste auto kreeg (universitaire opleiding in combinatie met 32 uur werken in de zakelijke dienstverlening) werd dit steeds meer maar nog zeker niet dagelijks. Je zou kunnen zeggen dat mijn ambitieniveau in die tijd niet strookte met het cannabisgebruik, wat langzaam veranderde in cannabismisbruik. Er zijn zeker nog perioden zonder wiet geweest tussen 2001-2008 maar deze zijn in de minderheid. Echt dagelijks gebruik openbaarde zich begin 2009. Vanaf die periode rookte ik zo ongeveer 4 a 6 voorgedraaide joints per dag. Ik herkende bij mezelf zelfs de drang om de 'gewone' wietsoorten te vervangen voor haze zodat de effecten nog groter zouden worden.

Nu zul je zeggen: er spelen zeker ook andere sociale aspecten op de achtergrond. Dat klopt gedeeltelijk. In 2006 is mijn moeder plotseling en veel te vroeg overleden. In 2008 is een einde gekomen aan een lange relatie met nu nog steeds mijn laatste ex-vriendin. Ik was/ben te zwaar en blowde liever dan dat ik op stap zou gaan en me intensief in een sociaal leven te storten. Mijn stellige overtuiging is echter dat ik geen softdrugs nodig heb om deze problemen uit de weg te gaan, dat kan zonder wiet ook! Voorbeeld daarvan is dat ik sinds 6 maanden elke dag matig intensief fiets (25 km, ca 25 km per uur) en flink ben afgevallen. Het verlies van een dierbare slijt ook en heb hier ook een zeer intensieve relatie met mijn vader aan overgehouden, ook al was ik een moederskindje. Vandaag de dag is het wietgebruik niet nodig om problemen uit het leven te verdringen maar nodig om toekomstige problemen, zoals het tot het onmogelijke uitstellen van belangrijke zaken zoals studie en schoonmaken van het huis te faciliteren. En dat ben ik helemaal zat!

Anno nu, oktober 2012, is blowen voor mij de belangrijkste dagelijkse activiteit geworden. Zo erg zelfs dat de invoering van de wietpas me noopte om op te zoeken welke coffeeshop buiten de drie zuidelijke provincies erg vroeg open is om daar dan maar wiet te halen. Ik zou 's ochtends toch geen joint kunnen roken zeg! De kosten voor het blowen bedragen voor mij ongeveer € 15 per dag. Dan tel ik de benzinekosten e.d. daar niet bij. Ik denk dat de periode 2008-2012 mij ongeveer € 25.000 heeft gekost aan blowen en alle zaken die daarbij horen. Nu wordt het tijd om die centjes in eigen zak te houden! Maarrrrrr..... na een dusdanig langdurig gebruik is cold turkey stoppen natuurlijk geen sinecure. Daar hoop ik jullie hulp bij te krijgen! Ik ga vanaf vandaag dit draadje gebruiken om mijn ervaringen op papier te zetten. Hopelijk kan ik hierdoor de eerste zware weken makkelijker doorkomen. Eerdere pogingen om in mijn eentje te stoppen zijn mislukt. Aan de andere kant heb ik nu nog de kans mijn verslaving te lijf te gaan zonder tussenkomst van artsen e.d.

Vandaag staat mijn studie op mijn to do list, en lichamelijke activiteit. De drang naar een joint zal zich zeker vanavond al gaan manifesteren. Dan wordt het tijd om mijn ervaringen met jullie te delen. Vragen, opmerkingen en tips worden erg gewaardeerd. Mochten er anderen zijn die vinden dat de tijd rijp is voor het terugnemen van de regie over het leven, sluit je aan!

Tot snel!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."