Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi beste forumgebruikers, Vandaag is toch echt de dag aangebroken dat ik stop met blowen. Ik heb er genoeg van om elke dag de shop te bezoeken, zuur verdiende centen uit te geven (duizenden euro's per jaar) en de rest van mijn leven te verzieken. Mijn studie ondervindt grote schade van het dagelijkse blowen en heb ook wat minder succesvolle dienstverbanden achter de rug. Alleen weet ik niet of blowen de enige oorzaak is van de slechte werksfeer, dit zou ook aan de crisis toegeschreven kunnen worden. Ik voel dat ik op een kantelpunt zit. Stop ik niet met blowen dan kom ik in een serieuze gevarenzone: sociaal, financieel en lichamelijk. En bij een verslaving werkt minderen niet, het is stoppen of doormodderen. Ik hoop hier de ondersteuning te vinden om eindelijk gedag te zeggen tegen deze verslaving! Ik zal eerst kort toelichten hoe mijn blowleven er uit ziet. Ik ben nu 28 jaar, en heb geblowd vanaf de laatste jaren van de middelbare school, zo vanaf 16 jaar ongeveer. De eerste jaren was dit sporadisch, op zaterdag na een avond stappen. Toen ik mijn eerste auto kreeg (universitaire opleiding in combinatie met 32 uur werken in de zakelijke dienstverlening) werd dit steeds meer maar nog zeker niet dagelijks. Je zou kunnen zeggen dat mijn ambitieniveau in die tijd niet strookte met het cannabisgebruik, wat langzaam veranderde in cannabismisbruik. Er zijn zeker nog perioden zonder wiet geweest tussen 2001-2008 maar deze zijn in de minderheid. Echt dagelijks gebruik openbaarde zich begin 2009. Vanaf die periode rookte ik zo ongeveer 4 a 6 voorgedraaide joints per dag. Ik herkende bij mezelf zelfs de drang om de 'gewone' wietsoorten te vervangen voor haze zodat de effecten nog groter zouden worden. Nu zul je zeggen: er spelen zeker ook andere sociale aspecten op de achtergrond. Dat klopt gedeeltelijk. In 2006 is mijn moeder plotseling en veel te vroeg overleden. In 2008 is een einde gekomen aan een lange relatie met nu nog steeds mijn laatste ex-vriendin. Ik was/ben te zwaar en blowde liever dan dat ik op stap zou gaan en me intensief in een sociaal leven te storten. Mijn stellige overtuiging is echter dat ik geen softdrugs nodig heb om deze problemen uit de weg te gaan, dat kan zonder wiet ook! Voorbeeld daarvan is dat ik sinds 6 maanden elke dag matig intensief fiets (25 km, ca 25 km per uur) en flink ben afgevallen. Het verlies van een dierbare slijt ook en heb hier ook een zeer intensieve relatie met mijn vader aan overgehouden, ook al was ik een moederskindje. Vandaag de dag is het wietgebruik niet nodig om problemen uit het leven te verdringen maar nodig om toekomstige problemen, zoals het tot het onmogelijke uitstellen van belangrijke zaken zoals studie en schoonmaken van het huis te faciliteren. En dat ben ik helemaal zat! Anno nu, oktober 2012, is blowen voor mij de belangrijkste dagelijkse activiteit geworden. Zo erg zelfs dat de invoering van de wietpas me noopte om op te zoeken welke coffeeshop buiten de drie zuidelijke provincies erg vroeg open is om daar dan maar wiet te halen. Ik zou 's ochtends toch geen joint kunnen roken zeg! De kosten voor het blowen bedragen voor mij ongeveer € 15 per dag. Dan tel ik de benzinekosten e.d. daar niet bij. Ik denk dat de periode 2008-2012 mij ongeveer € 25.000 heeft gekost aan blowen en alle zaken die daarbij horen. Nu wordt het tijd om die centjes in eigen zak te houden! Maarrrrrr..... na een dusdanig langdurig gebruik is cold turkey stoppen natuurlijk geen sinecure. Daar hoop ik jullie hulp bij te krijgen! Ik ga vanaf vandaag dit draadje gebruiken om mijn ervaringen op papier te zetten. Hopelijk kan ik hierdoor de eerste zware weken makkelijker doorkomen. Eerdere pogingen om in mijn eentje te stoppen zijn mislukt. Aan de andere kant heb ik nu nog de kans mijn verslaving te lijf te gaan zonder tussenkomst van artsen e.d. Vandaag staat mijn studie op mijn to do list, en lichamelijke activiteit. De drang naar een joint zal zich zeker vanavond al gaan manifesteren. Dan wordt het tijd om mijn ervaringen met jullie te delen. Vragen, opmerkingen en tips worden erg gewaardeerd. Mochten er anderen zijn die vinden dat de tijd rijp is voor het terugnemen van de regie over het leven, sluit je aan! Tot snel!"
"Eerste autorit gehad zonder de shop te bezoeken. En alles wat mij herinnerde aan het roken van wiet uit het zicht gehaald of maar gewoon in de kliko gedumpt. 24 uur nadat ik mijn laatste joint heb kortgemaakt voel ik me erg energiek, maar ook erg geprikkeld. Zo kon ik me mateloos irriteren aan de televizier poppenkast. Blijkbaar was ik ook nog niet fit genoeg vandaag om langere tijd aan mijn studie te werken, maar wel de tijd om me te ergeren aan iets onbenulligs. Dat is zeker iets voor morgen dan. Vanmiddag dus hetzelfde gevoel als nu. Een zee van tijd ligt voor me open, waar dus ook meteen een gevaar in schuil gaat. Ik heb vaak informatie opgezocht over stoppen met blowen en in een van die artikelen werd de tip gegeven om constant ervoor te zorgen dat je met iets 'onder de pannen' bent. Maar om nu op zaterdagavond te gaan studeren... Zoals je ziet heb ik mn dagelijkse portie inspanning nog niet gehad. Daar ga ik eerst mee beginnen. Morgenvroeg een verslag(je). Hopelijk red ik het redelijk door de nacht heen."