Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
ยฉ 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDepressief door cannabis of door leven?

Depressief door cannabis of door leven?

520 antwoorden
69 weergaven
18-5-2026
S
Space ๐Ÿ•‰Lid
01-01-2024, 00:00
#1
@Bad Karma Het leven zit vol tegenslagen, ik weet dat heel goed. Als je gevoel eenmaal geknakt is dan zoek je een uitweg. Maar nu blowen zal jij je alleen maar nog vervelender door voelen! Je zag het doel, je zag de finish en nu komt er weerstand. Geef niet op man! Je bent sterker dan dit
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Bad Karma zei:
@*.exe2.0

Misschien heb je wel gelijk ook.
Klik om te vergroten...

tijd doet veel he
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#3
*.exe2.0 zei:
tijd doet veel he
Klik om te vergroten...

Ben bang dat het deze keer niet genoeg doet. Ik heb weer eens een keer een perfecte vriendschap verneukt.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#4
ah welnee
laat ff gaan
jullie hebben allebei serieuze stress
maakt het allemaal niet makkelijker
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik kan er niet echt op ingaan, dus dit doe ik ook niet, maar:

Mocht dit het geval zijn, !!

dan is het vaak zo, dat twee mensen, die op enig gebied persoonlijk in de shit zitten, echt gรฉรฉn gezonde verdere relatie samen kunnen beginnen dan 1 enkel mailcontact. Bij meer, dan gaat 98 x van de 100 x gewoon niet goed.
Ik lees, dat er een Facebook een contact was, dat er hier op DF een contact was, misschien nog wel wat meer, ik heb geen idee, maar zoals ik dus al aangeef,
Het is naar mijn idee echt het beste om het in ieder geval een lange, lange tijd bij louter 1. mailcontact , niks verder, te houden.

Wat jammer eigenlijk. Goede vriendschap is zeer, zeer zeldzaam.

Zo denk ik erover.

Verder blijf ik overal buiten.

Ik oordeel niet, opdat ik niet geoordeeld worde.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Bad Karma niets is perfect en dat is ook vriendschap niet. Vergeven hoort bij een echte vriendschap en als je echt een goede band heb/had komt het wel weer goed tussen jullie. Laat haar enkele dagen met rust en koel beiden wat af. Stress niet en maak je er niet kwaad in de komende dagen maar relativeer wat positief is in jullie vriendschapsrelatie.

Bad Karma zei:
Mijn hoofd ligt nu helemaal overhoop omdat ik een goede vriendin kwijt ben die me ook nog eens eens van het blowen af hielp. Voor het grootste gedeelte is zij daar verantwoordelijk voor. Daar ben ik haar eeuwig dankbaar voor. Ze heeft het hart op de goede plaats en, het is ook nog eens een razend knappe vrouw ook.
Klik om te vergroten...

Vertel haar dit binnen enkele dagen met een dikke sorry erbij. Laat het gewoon wat rusten. Syl heeft ook wat bagage en jij ook. Laat de stress waaien en neem de draad terug op. Jullie zijn best volwassen en verstandige mensen, komt goed ๐Ÿ˜‰.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#7
*.exe2.0 zei:
jullie hebben allebei serieuze stress
Klik om te vergroten...

Klopt. Die stress zit nu tegen het plafond. Het kan me ook allemaal geen fuck meer schelen nu. Ik heb het geprobeerd en heb gefaald. Ik kan haar antwoord wel raden. Onze gedachten liggen ongeveer op hetzelfde niveau. Ik ga op weg naar de coffeeshop om mezelf helemaal naar de tyfus te blowen. @Legio Patria Nostra vertelde me wel dat ik niet meer van een joint genieten kan. Dat is nu ook helemaal niet meer nodig. ik hoef er niet van te genieten, ik wil vergeten. Ik wil slapen. Ik wil verzachting.


Legio Patria Nostra zei:
dan is het vaak zo, dat twee mensen, die op enig gebied persoonlijk in de shit zitten, echt gรฉรฉn gezonde verdere relatie samen kunnen beginnen
Klik om te vergroten...

Ik denk dat je volkomen gelijk hebt, nu beginnen we geen relatie maar probeerden een vriendschap op te bouwen en zelfs dat lukt al niet. Het lijkt er op dat we elkaar alleen maar pijn kunnen doen. Ben er wel stuk van. Ga er behoorlijk aan onderdoor, ik dacht namelijk dat ik aan de beterende hand was. Het ging namelijk heel erg goed tussen ons. Nu zit ik hier weer alleen, niemand om me heen. Kapot ga ik er aan. Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen. Maandag bel ik meteen mijn huisarts en vraag om een verwijzing naar GGZ. Ik zou dat vandaag al doen maar dit komt er nu tussendoor.

De kans ik groot dat ik binnenkort dit forum verlaten ga. Ik wil Syl niet voor de voeten lopen en zij was hier tenslotte veel eerder. Ik heb veel aan jullie hulp gehad maar de hulp van GGZ is professioneel en ik denk nu toch dat ik dat nodig heb. Door alles wat ik de afgelopen jaren heb meegemaakt en ik nog ga meemaken (woning) ben ik nu echt aan het eind van mijn latijn. Dit was echt de bekende druppel. Het nu weer helemaal alleen zijn doet de muren op me af komen.

Het is maanden geleden dat ik me zo verrot en alleen heb gevoeld, ik moet ook eerlijk zeggen dat ik nu erg tegen het leven opzie. Ben het nu allemaal zo ontzettend zat. Ik heb er echt geen zin meer in. Ik heb het idee dat het een verloren zaak is. Wat moet ik nog? Een stukje gaan hardlopen? Laat me niet lachen. Een blowtje is wat ik nu ga halen om deze shit maar te vergeten. Het kan me niet schelen hoe ik me erbij voel. Ik ben het zo zat allemaal.

S
Space ๐Ÿ•‰Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb net een hele moeilijke fase achter de rug. Alles hoort bij het proces om je ziel te laten groeien. Het leven is 1 grote les. Wie open, eerlijk en oprecht is zal in ieder geval trouw zijn aan zichzelf. Misschien schoot iets bij de ander in het verkeerde keelgat. Maar als jij wel trouw bent geweest aan je eigen gedachtengang en gevoelens dan ligt het probleem niet bij jezelf. Jij heb haar niet opzettelijk willen boosmaken.

Nu uitvlucht zoeken in wiet betekend dat jij nu kiest voor de slachtofferrol waarbij alles jou nu niks meer kan schelen. Is dat echt waar je nu voor wil kiezen? Sta je morgen nog steeds achter dit besluit?

Ik wil niet oordelen. Misschien had je veel beter een moment kunnen uitzoeken voor jezelf om je overwinning te vieren met een joint als het goed met je gaat. Maar niet nu... Ik denk namelijk dat jij er zelf spijt van zal krijgen.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Laatste keer was dat blowtje ook niet echt een succes ...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat Space Criminal zegt, ik denk ook dat je enorme spijt gaat krijgen als je nu op dit moment gaat blowen. Dit is je hoofd die je nu voor de gek houdt door jou te overtuigen dat even tijdelijk alle shit vergeten jou zal helpen. Maar voordat je het weet is die high over en dan krijg je nog een hardere dreun terug en in de situatie waar je nu zit is dat het laatste wat je kunt gebruiken. Het lijkt nu even een "oplossing" maar dat is het echt niet man en dat weet je zelf ook. Je bent hartstikke goed bezig geweest met van de wiet afblijven. Dat ene terugvalletje was niets... Maar als je nu echt losgaat, dan kun je mogelijk al je progressie teniet doen. Ik weet het, daar maal je nu misschien niet om, maar morgen wel! Je kunt doen wat nu "goed" voelt en morgen enorm spijt hebben of je kunt nu de juiste beslissing maken en morgen blij en trots op jezelf zijn dat je dat op dit moeilijke moment gedaan hebt.

Geef jezelf nu gewoon even wat extra tijd, bijt even door dit weekend heen en bel dan maandag inderdaad de GGZ. Misschien heb je gelijk, dat er nu echt professionele hulp nodig is. Maar doe dat dan nuchter, dat is veel beter...
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Space Criminal zei:
Nu uitvlucht zoeken in wiet betekend dat jij nu kiest voor de slachtofferrol waarbij alles jou nu niks meer kan schelen. Is dat echt waar je nu voor wil kiezen?
Klik om te vergroten...

Ja, Wat heb ik nog? Ik zit weer alleen en daar kan ik niet meer tegen. Ik denk niet aan de dag van morgen. Dat doe ik al een hele tijd niet meer. Mijn toekomst is verneukt. Geen vriendschappen meer op een paar Facebook vrienden na. Ik ben nog niet naar de coffeeshop geweest maar het idee dat ik morgen weer wakker wordt en de dag weer alleen moet doorbrengen is ondraaglijk. ik ga eerlijk gezegd ook liever niet blowen maar hier kan ik niet meer tegen. Ik kan al helemaal niet tegen ruzie maken. Het bezorgt me nog veel meer stress en ik zat er al vol mee. Zit de hele dag al te beven als een rietje en weet gewoon echt niet hoe ik het heb. Hoe kan ik zo een vriendschap verneuken? Ik kan mezelf wel wat aandoen.

En de toekomst weer alleen te moeten doorbrengen is ondraaglijk geworden. Eenzaam zijn sloopt een mens en wat ik doen? Weer 's ochtends je ogen open doen en maar weer proberen de dag door te komen. Verschrikkelijk. Het enige wat ik nu nog heb is Facebook en dit forum. Da's alles in mijn leven. Met familie heb ik ook al geen contact. Het enige goede contact wat ik had heb ik nu zelf kapot gemaakt. Zit nu mezelf maar vol te gooien met koffie omdat ik geen hap meer door mijn keel krijg. Slapen komt er vannacht weer niet van. Hoe kom ik in godsnaam de tijd door?
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja man zoals ik al eerder heb gezegd, je moet eigenlijk in therapie. Die kunnen je helpen om weer gezonder om te gaan met je emoties en weer wat meer structuur op te bouwen. Zeg dit uit eigen ervaring.

Fiets
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ikbeneenfiets zei:
Ja man zoals ik al eerder heb gezegd, je moet eigenlijk in therapie.
Klik om te vergroten...

Ik weet het, maandag het eerste wat ik ga doen.
S
Space ๐Ÿ•‰Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Bad Karma zei:
Hoe kan ik zo een vriendschap verneuken? Ik kan mezelf wel wat aandoen.
Klik om te vergroten...
Vind je zelf dat het jouw schuld is? Of heb je gewoon gezegd wat er in je opkwam, iets waarvan jij vond dat je dat nodig had, of juist niet meer nodig had...?
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#15
@Space Criminal

Ik weet het niet. Ik kan soms erg kwaad worden als ik een situatie niet begrijp. Ik kon er niet bij waarom @Syl het contact verbrak vanmorgen. Had haar afgelopen nacht het een en ander geprobeerd uit te leggen en ik kom mijn bed uit en contact is verbroken. Ikzelf had met mijn stomme bek al eerder gezegd eventjes geen contact meer te willen maar daar was ze op tegen. Ik begreep er dus geen klote van waarom zij dus nu zomaar het contact verbrak en ik schoot uit mijn slof. Vijf minuten later had ik al weer spijt van wat ik gezegd had maar het leed was geleden. Alle contact is nu verbroken op Facebook en hier. Nog steeds weet ik niet goed waarom maar het komt niet zomaar weer goed heb ik het idee. Daar baal ik verschrikkelijk van, ben er stuk van. Ik heb namelijk nog nooit iemand ontmoet die zo goed voor me was.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als je denkt, bk, dat blowen je verder gaat helpen, dan zeg ik je, dat dit zeeeeer waarschijnlijk niet gaat werken.
Want dan faal je ook op dit punt. Een hรฉรฉl groot punt.
Ik raad je aan je te vermannen.
We maken allemaal fouten.

Blijf weg uit die coffeeshop. Vergeten? Met dat soort zooi? Vergeet dat maar.
Probeer overeind te blijven
Let wel. Ggz. Duurt.....maanden.
S
Space ๐Ÿ•‰Lid
01-01-2024, 00:00
#17
@Bad Karma wat zijn nu je intenties? Zou het helpen om eerst voor jezelf eens op te schrijven wat je gedaan hebt en waarom. Spreek vanuit je gevoel, je zal een reden hebben om te doen wat je gedaan hebt. En zij ook. Maar het feit dat jullie waardevol voor elkaar waren kan niemand meer van jullie afnemen. Misschien blijft het contact uit, vanuit haar of vanuit jouw besluit. Maar vertel haar waarom je zo gehandeld hebt, vanuit welk gevoel en vanuit welke rationele gedachte. En vertel wat je nu het liefst zou willen. Zoals het nu geรซindigd lijkt te zijn is in iedergeval van beide nooit de bedoeling geweest.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Space Criminal zei:
wat zijn nu je intenties?
Klik om te vergroten...

Ik weet het niet. Je hebt gelijk dat ik eerst maar eens moet gaan opschrijven wat ik heb gedaan en waarom. Al is het maar om in de toekomst dit soort situaties te voorkomen. Voor de rest kan ik je geen antwoord geven, ben op dit moment te emotioneel en niet erg rationeel. Over enkele dagen hoop ik dat ik dit beter onder woorden kan brengen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als je door haar met dit soort reacties te plaatsen, wat gebeurt er dan op En in de hersenpan v aan een vrouw??
Ik voel me KUT. Ok heb het verpest en o jee. Wat moet ik nou
Dan bereik je in ieder geval een zeer zekere reactie..wil je deze weten, dan zet ik hem hier neer..
Wat men zaait, dat kan je oogsten...Je zaait ongenoegen,nee zult oogsten: minachting

En als je dan toch weer terug wilt de blowerscene in, wel, dan verlies je jouw RESPECT. Arm juist dat is ook ooooooo zo belangrijk voor een man .
Als je in je eigen ellende blijft rondwandelen, dan verlies je al l e. Respect. Ja. Wil je dat?
Man. Je gaat af als een reiger!!! Dit wil je toch niet....vooruit kerel!
Verman je en laat zien, wat je waard bent!
Vecht ervoor! Dan kweek je juist respect!!!
Val niet terug tussen die Losers. Nee!
Wees een KEREL. dat kan je nu laten zien!!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Heeeeeel
Goed advies!!! DOEN, DUS
Straks zit je weer te hoesten en te proesten,en daarna, als het uitgewerkt is. Nou. Hoe ontzettend ellendig voel jij je d a n?? Zeg dat zelf maar....vermannen, en doorbijten! Des te trotser mag je dan zijn! Want dan laatjezien, dat je een volwassen kerel met ballen bent!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910...27
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."