Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
漏 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met blowen na 36 jaar!!

Stoppen met blowen na 36 jaar!!

16 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zou dit verhaal bij de huisarts neerleggen, die kent jou en je medische gegevens e.d. wellicht dat hij of zij wat kan helpen. Indien je bang bent voor lekken van info ze hebben beroepsgeheim.

Succes en goed zo hoop dat je snel weer beter zal voelen.
R
Rob68Lid
01-01-2024, 00:00
#2
@ 25tolive,

Ook bedankt voor je reactie, Mn dokter is op de hoogte aangezien ik om slaap medicatie heb gevraagd (dit is Mn derde poging dit jaar!).
De dokter wil me geen slaap middelen voor schrijven aangezien hij bang is dat ik daar dan weer aan verslaafd raak, verder moet ik het zelf doen.
Vandaar dat ik aan de melatonine zit, dat werkt soms wel maar vaak ook niet!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rob68 zei:
@ 25tolive,

Ook bedankt voor je reactie, Mn dokter is op de hoogte aangezien ik om slaap medicatie heb gevraagd (dit is Mn derde poging dit jaar!).
De dokter wil me geen slaap middelen voor schrijven aangezien hij bang is dat ik daar dan weer aan verslaafd raak, verder moet ik het zelf doen.
Vandaar dat ik aan de melatonine zit, dat werkt soms wel maar vaak ook niet!
Klik om te vergroten...
Pas op met melatonine. Het is niet zo onschuldig als het lijkt. Als je het te vaak of te lang achter elkaar gebruikt verneuk je je slaapruimte nog erger.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#4
36 jaar, wow. Dat lijkt me echt moeilijk om dan cold turkey te stoppen.
Heb verder niet echt tips voor je. Ja de standaard dingen, zoek afleiding, iets om je gedachten te verzetten enz..

Ieder zijn eigen weg natuurlijk maar misschien heeft @Mezelf wel tips voor je.
Misschien heb je hier wat leesvoer om je gedachten af te leiden. https://drugsforum.nl/threads/stoppen-met-blowen-na-19-jaar.64344/
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Beste Rob68,

Ik zit in dezelfde situatie. Ik ben nu 54 en mijn leven volop geblowd, zeker 25 jaar waarvan de laatste jaren heel erg veel.
Wat mij helpt is CBD olie. Ook ik krijg last van zweetaanvallen met name 's avonds en 's nachts. De 'cravings' bij mij bestaan uit een ernstige trek in wiet tot woedeaanvallen. Als ik daar last van krijg neem ik een enkele (meestal drie) druppeltjes CBD olie. Dat haalt de scherpe kantjes er af. Weinig last van zweetaanvallen, soms wel. (kachel omlaag) Slapen doe ik slecht, ben elk uur wakker. Sinds kort blow ik helemaal niet meer. Ik heb ook geprobeerd in 1 keer te stoppen. Niet te doen. Afbouwen werkt voor mij veel beter. Ben terug gegaan van 4 a 5 gram Amnesia per dag tot 1 gram per dag tot 1 gram per twee dagen en dan gestopt. Valt niet mee, of anders, het is moeilijk om te stoppen. en ik denk dan: "ach, het zijn maar cravings, geen aandacht aan besteden." Dat lukt niet altijd. CBD olie helpt maar een klein beetje, maar alles is meegenomen.

Je wilt absoluut niet in de situatie komen waarin ik ben beland. ik zou je willen aanraden mijn topic even door te lezen, helemaal inclusief reacties.
Je kunt het vinden onder: "Depressief door cannabis of door leven". Wat mij uiteindelijk heeft doen besluiten te stoppen waren de lange wachtlijsten bij verslavingszorg. "Dan doe ik het zelf wel, er is toch niemand die het voor je doen kan" was mijn gedachte. Belangrijker dan je misschien denkt, zoek afleiding!

groet,

Bad Karma.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rob68 zei:
en het is tijd voor een droog shirt en een bak koffie met een shaggie en daar moet ik het mee doen.
Klik om te vergroten...

Dat klinkt heel erg bekend, zeg ik met een sjekkie in mijn hand en een kop Kersenthee. Haha, geloof het of niet, ook ik heb een droog shirtje aangetrokken.
Van dat roken kom ik ook nog wel af! Vannacht ook behoorlijk liggen zweten, ondanks de CBD olie.

Geeft wiet je nu nog een meerwaarde in je leven? Omdat je hier nu bent en reageert denk ik dat die meerwaarde wel verdwenen is. Je bent lekker bezig met het ontgiften van je lichaam en dat neemt tijd, hou vol!!!

Wat jij hebt meegemaakt gaat je ook niet in de koude kleren zitten, Jezus man. Het huis uit op je 17e, emotionele mishandeling en teelbal kanker. Mijn God.

Rob68 zei:
het blowen is Mn enige verzetje en helpt me mezelf bij de situatie neer te leggen!
Klik om te vergroten...

Dat denk je maar! Je probeert weg te komen uit je situatie, vluchtgedrag. Zo hoef je je problemen niet te onderkennen. Ik ken het en ik denk dat je het zelf ook wel beseft. Probeer je te beseffen hoe rijk je bent met een moeder, vrouw, dochter, hond en woning, en naar ik aanneem, een gevulde koelkast. Dat is rijkdom. Dat besef je eigenlijk pas als je het niet meer hebt. Zorg ervoor dat je dat niet kwijtraakt. Dan pas wordt het echt moeilijk.

Wat betreft die hoge bloeddruk neem ik aan dat je hebt geprobeerd om dat aan te pakken. Stop met roken! Vandaag nog! Zelfs meeroken kan zorgen voor een hogere bloeddruk! Bij elk haaltje wat je van een sjekkie neemt stijgt je bloeddruk. Stop. Je sloopt je hart. Heb je enig idee wat je de mensen om je heen aandoet mocht je 'omvallen'? Je kan dat niet maken tegenover de mensen die je lief hebt!! Ook die maken zich zorgen. Laat dat zoutvaatje staan, en stop met roken. Doe wat je kan om je hart te redden. Eet vers. Geen verpakt voedsel meer, veel te veel zout. Doe wat je kan, je bent dat min of meer verplicht tegenover je geliefden. Drink minder koffie en drink minder alcohol mocht je dat doen.

Voor mij is het zo duidelijk nu, omdat ik alleen in een sloopflatje zit heb ik alle tijd om na te denken. Je belangrijkste 'bezit' zijn de mensen om je heen niet een zakje wiet. Je hebt tegenover hen een verplichting! En wiet is je vriendje niet, dat lijkt alleen maar zo. Vroeger was het een vriend maar je komt niet voor niets naar dit forum. Je vriendje is je vijand geworden. Zweten, niet kunnen slapen en cravings, het continu denken aan je 'vriendje'. Dat zijn niet de acties van een 'vriend.' Voor jouw vriendschap betaal je hoge tol en je krijgt er bijna niets voor terug. Een beetje (schijn)rust, wat je niet eens echte rust brengt maar je eigenlijk uitput. Weet je hoe hard je lichaam aan het werk is als je blowt?

Het enige wat je doen kan is je leven aanpassen om jezelf te verbeteren. Waarom? Omdat jij precies weet waar je uitkomt als je niet stopt en wij weten heus wel dat het bewandelen van die weg uiteindelijk leid tot NIETS. Daarom heb je maar 1 plicht. Verbeter je leven, hoe moeilijk ook. Doe het niet alleen voor jezelf maar ook voor je geliefden, opoffering is de grootste uiting van liefde. DAT is waar het om gaat! Kom op man! Verstand op nul en gaan. Gewoon blijven ademen, stapje voor stapje doen en je komt er wel.

Vergeet niet dat elke gedachte die je hebt gewoon een gedachte is. Het bepaalt niet wie je bent. Je bent als mens oneindig veel sterker dan een gedachte. Jouw acties bepalen wie je bent, niet je gedachten.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat een verhaal @Rob68

Super goed van je dat je nu ook wiet gedag zegt. Weliswaar een "soft drug", maar serieus, kunnen we sommige wiet echt nog "soft" noemen? Volgens mij zorgt die term ervoor dat mensen dagelijks wiet gebruik als 'wel okee' beschouwen, want het is toch maar "soft drugs". Maar het is niet okee en het houdt mensen vast in een sleur van verdoving, wazigheid, luiheid.

Je klinkt als een sterk persoon die al veel heeft meegemaakt en overwonnen, dus ik denk dat die wiet geen schijn van kans heeft tegen jou. Zo doorgaan!
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heel veel sterkte maat! Zelf voel ik die koude rillingen op dit moment. Ook zeer heftge dromen en even wennen aan het slapen.

Slapen gaat mij gelukkig nooit heel lastig af als ik stop.. eigenlijk na de 3e dag juist beter dan normaal. Overdag veel meer energie en minder slaap nodig. Hopelijk keert dat zo snel mogelijk bij je terug..

Je zult er even doorheen moeten helaas..

Een tip van mij: ben er zo min mogelijk mee bezig. Verzin leuke dingen om te doen als afleiding, en als je er veel over aan het denken bent: ga ergens anders mee bezig.

Je zult de tijd die je normaal aan blowen besteede anders moeten indelen.. succes!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik zou me ook niet teveel richten op dat je avonden niet meer die glans hebben die ze wel hadden met wiet. Het is onrealistisch om te verwachten dat je avonden zonder wiet zo vermakelijk zijn als die met wiet. Het doel hoeft niet te zijn om dat niveau van plezier te evenaren. Richt je liever op dat je er weer een dag wiet-vrij/nuchter bij hebt. Voel die trots gerust en haal daar een diepere meer subtiele voldoening uit.
S
SmokerfemLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoi Allen,
Na te zijn begonnen op 23 jaar en af en toe gestopt te zijn voor korte periodes nu 3 dagen gestopt.

Nog te in de war om er iets zinnigs over te zeggen.
dag 3 avond
Hier gelezen dat er meer zijn die na zoveel jaren stoppen. Bij mij is het echt verdringen van trauma鈥檚 geweest en een heel erg slecht huwelijk die ervoor zorgde dat het uit de hand liep. Nu ben ik met kinderen 4a 5 maanden weg.
Afkijken gaat nu makkelijker, in het huwelijk zo vaak geprobeerd. Lukte echt niet. Partner blowde ook. Zal op later tijdstip misschien wat vertellen over hoe en wat.
Begon onschuldig ooit馃槼
Ben enorm verslavings gevoelig. Rook nu dus veel cigaretten, wel light nu. Ligt in planning om daar volgende week Of later wanneer ik me geestelijk wat beter voel daarmee te stoppen. Ben nu 51 dus blow al 28 jaar waarvan de laatste 10 jaar veel en de laatste 5 jaar extreem veel. Vind ik tenminste.
Nu eindelijk van mijn emotionele mishandelende man af. Ook fysiek heeft hij me in 2009 het een en ander aangedaan waardoor ik ben geknakt.
Ik hou jullie de hoogte van mijn voortgang馃憤
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb 贸贸k erg, erg lang geblowd, en v茅茅l.
E茅n slordige 900 euro per maand naar de dealer. Ja.
En dan de gedachte, dat zonder die zooi, er geen leuk leven mogelijk is.
Of: een goede nachtrust.
Of: een "vriendenkring" hebben.
Wel, dit lijkt maar zo! Cannabis is een leugenaar! Want, van die "wijsheden".. er klopt helemaal geen flikker van! Echt waar...
Alleen, deze levenswijze vaarwel zeggen en er een andere voor in de plaats zien te krijgen, dat is echt g茅茅n niemendalletje. Nee.
Soft drugs? Welnee. Dat is het tegenwoordig allang niet meer. Toen ik ermee begon, op Pinkpop toen, dat waren softdrugs. Alleen de smaak, en een beetje stoned raken, dat was het. Meer eigenlijk niet.
Tegenwoordig, met de veel hogere gehaltes aan THC, dat is echt g茅茅n softdrug meer.
Wie herinnert zich ivo Opstelten nog, met zijn kulverhaal. Dat in de koffieshops 14% het maximale gehalte aan THC mocht zijn.
Ik lach deze flapdrol nu nog vierkant in zijn facie uit....hoe ver naast de realiteit stond deze lul.
Maar goed.
Je moet jezelf een kans geven.
Te stoppen met die leugenaar, die zegt, dat er zonder die joint er geen donder meer aan is. Jazeker, want zo is het!
Kap met dit spul, liever gisteren dan vandaag . Want, na verloop van tijd zul je jezelf weer beter gaan voelen. Echt waar. Je houdt geld over, en je kunt jezelf weer serieus nemen!
En Nee. Het is zeer zeker niet makkelijk.
Het is erg, erg moeilijk! Maar: geef jezelf een kans.
Pas op, dat je niet van de ene verslaving naar de volgende overspringt! Want...Dat gebeurt, en snel, en makkelijk 贸贸k!
Neem er de tijd voor, en je bent er niet na een maandje vanaf...
Houd vol! Geef niet toe!
De inzet is hoog, maar de beloning straks 贸贸k!
W
WillskrachtLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hou vol!!
Nu ruim maand gestopt na 22 jaar..
Verstand zegt wat ben je er nu mee opgeschoten..
Kan net zo goed blowtje roken. .
Positieve effecten heb ik weinig last van..
Slapen wisselt nog erg..
Ga niet beweren dat ik me dolgelukkig voel..
Mijn "vriendje " wil dolgraag zijn arm om mijn schouder leggen..
Maar ik hou vol..
Weet dat Ik mezelf maar wat graag voor de gek wil houden..
Het plantje wordt je niet wijzer van..
Veel beter als nu voelde ik me toch niet..
Dus door naar maand 2..
Dag..
Na dag..
Veel sterkte allemaal.
Jullie kunnen het!
De persoon in jullie die al die tijd verstikt is geweest door de wiet moet het nu weer oppakken.
Die begint weer als baby..
Maar hij wordt groot en volwassen als je hem/haar de kans geeft.
Kick ass en zorg goed voor jezelf..
R
Rob68Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Goeden nacht alle,

Na 20 jaar geleden in 1 keer cold turkey van stevig weekend hard drugs ( XTC en coke ) gebruik af te kicken zonder problemen ( Mn dochter werd geboren) en nu 13 jaar geleden wederom cold turkey van een stevige alcohol verslaving af gekomen te zijn is het nu tijd om van Mn heftigste verslaving los te komen, het blowen!

Een makkie zullen jullie misschien denken aangezien ik de hard drugs en alcohol verslaving vrij gemakkelijk achter me kon laten, maar helaas wat blijkt het stoppen met blowen toch moeilijk en ik heb ook veel heftigere afkick verschijnselen dan bij het afkicken van de hard drugs en alcohol, achterlijk eigenlijk wel!

Van de 36 jaar heb ik 30 jaar ongeveer iedere dag geblowd, gemiddeld zo鈥檔 10 gram per week.

De reden dat het tijd is geworden om te stoppen is vooral het financi毛le aspect, het kost me heden ten dagen zo鈥檔 450,- euro per maand aan de beste coffeeshop weed, het moet de beste zijn anders word ik niet stoned, de beste is tevens de duurste!

Maar ook op lichamelijk vlak begint het zn mindere kanten te vertonen de laatste 10 jaar, als ik een dag niks heb of het is toevallig slechte weed breekt s鈥檃vonds al het zweet uit en kan ik niet slapen en krijg het stervens koud, dit begint me best wel te irriteren en het voelt ook junkerig en dat nog wel van softdrugs.

Ook heb ik de afgelopen 10 jaar een paar keer in het ziekenhuis gelegen wegens extreme hoge bloeddruk en dan moet ik tussen het bloeddruk gedoe ook nog de afkick van de weed erbij verdragen en aan de doctoren uitleggen als ik snachts lig te rillen en zwaar te zweten dat het de afkick van de weed is en niet de hoge bloeddruk, dit heb ik liever ook niet meer, het wordt ook niet altijd begrepen aangezien het maar om soft drugs gaat!

Waarom blow je dan nog zullen jullie misschien denken, aangezien het voor mij ook een soort van zelfmedicatie is/was, ik ben van nature erg hyper en heb asperger, ik haal dus veel rust en vriendelijkheid uit het blowen en maak me minder druk en tot op heden was me dat veel waard.

Ook ben ik al jaren redelijk bed legerig waar ik veel pijntjes door heb opgelopen en het blowen verzacht die pijntjes vrij aardig, uiteraard zullen daar ook wel pijnstillers voor zijn maar ik moet al heel veel pillen per dag slikken voor de bloeddruk en ook nog een antidepressiva dat nog meer pillen voor Mn maag niet te doen zijn, zit nu op ruim 2200 pillen per jaar, dat zijn er 7 per dag, dus roken in plaats van pillen slikken komt/kwam me best goed uit!!

Zoals te lezen best een complexe situatie,

Ik ben inmiddels wel al begonnen met gestopt zijn, zaterdag nacht was Mn weed op en is er geen nieuwe meer gehaald, dus vanaf zondag is de teller gaan lopen en heb ik nu dus 3 dagen niet meer geblowd en lig wakker vol op in de afkick verschijnselen en dus ben ik het maar met jullie gaan delen door het van me af te schrijven.

Ik voel me waardeloos en leeg, heb het koud terwijl het zweet van Mn kop druipt en kan zo goed als niet meer slapen, iets wat me zo ie zo nooit makkelijk afgaat, heb Mn melatonine al een paar uur binnen maar dat helpt ook al niet meer met slapen.

Het verlangen naar een blow is groot en geld heb ik er ook wel voor liggen, de rust die ik eruit haal is erg verleidelijk maar gelukkig is het kwart voor vijf snachts en kan ik nu toch niks halen maar straks om 10 uur smorgens gaat de shop open en als ik dan nog niet slaap wordt het moeilijk, help!!

Oja ik heb ook nog direct griep gekregen dus dat helpt ook niet echt maar ik probeer wel door te zetten en zal jullie ook op de hoogte houden hoe dit gaat en of gaat aflopen.

Grt, Rob.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zelfs na 6 weken elke avond blowen(om te kunnen slapen) en ineens stoppen heb ik een weekend wakker gelegen. Snap dar her erg lastig aanvoelt maar je moet er even doorheen. Ik lig nu helaas wakker van de knoflook 馃榿
R
Rob68Lid
01-01-2024, 00:00
#15
@ Rivalrie,

Bedankt voor het lezen en je reactie en je hebt ook gelijk ik moet er (even) doorheen, maar slaap gebrek en die onrust doen me best wankelen!馃槱

Met knoflook en sambal ben ik door wakker liggen wegens maag problemen al gestopt, moet zeggen dat dat wel makkelijker was.鈽猴笍
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Heftige verhalen mensen!

Hoe is het nu met je @Rob68?
R
Rob68Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Wederom goeden nacht alle,

@ Ganggang, Zeelanddude en Bad Karma, bedankt voor jullie reactie鈥檚 en steun!!

@ Bad Karma, ik heb alles gelezen en als ik wat stabieler ben reageer ik in jouw topic, je bent erg sterk en goed bezig!

Hoe is het mij vandaag vergaan,

Ik ben vanmorgen om ongeveer 08.00u in slaap gevalen en heb geslapen tot ongeveer 14.30u, dit heeft me goed gedaan en weer wat kracht opgeleverd waardoor ik ook vandaag dag 4 niet geblowd heb en dus ook niet bij de coffeeshop ben geweest!

Vanavond heb ik lekker andijvie met spekjes gegeten, daarna voetbal gekeken en het politieke debat met Rutte en Bijleveld, voor de nodige afleiding.

Een prima avond, maar wel leeg en zonder glans zonder Mn jointje, het blijft ook maar in Mn hoofd zitten en dat is ook het grootste probleem voor mij.

Ik blow vanaf mijn 15de en ben inmiddels 51 jaar, ik weet dus niet meer hoe het is om niet te blowen en dan plezier of interesse te hebben in dingen.

We blowen trouwens volgensmij allemaal om verschillende redenen en bij mij is dat zelfmedicatie voor rust in mijn persoon en dus niet om dingen te vergeten of vanwege Mn sociale omgeving of wat dan ook, het paste mij gewoon en ik werd er een minder scherp en wat vriendelijker persoon van.

De angst om deze eigenschappen te verliezen is groot maar ik ga het wel aan.

Ook zal ik het zelf moeten doen aangezien ik geen persoon ben voor de hulp verlening, ik geloof daar niet in, je moet het allemaal zelf willen en doen en anders niet.

Ik ben dus ook in het verleden van de hard drugs en later van de alcohol afgekomen zonder hulp en cold turkey, wel had ik des tijds nog altijd Mn joint ter ondersteuning, nu heb ik niks meer ter ondersteuning en dat maakt het vast ook moeilijker.

Mn steun op menselijk vlak heb ik wel van Mn vrouw hier in huis en Mn moeder en dochter op afstand, verder heb ik een hond die ik lekker therapeutisch kan aaien, dus dat zit wel goed.

Ook heb ik een fijn huis, net genoeg inkomen om de maand door te komen en studeert Mn dochter aan de universiteit te Leiden, dus eigenlijk niets te klagen zou je denken.

Helaas is dat niet zo, ik heb een hele zware jeugd gehad, vol van spanningen en emotionele mishandeling, iets waar ik nooit helemaal boven op ben gekomen, op Mn 17de stond ik op straat en mocht ik het zelf uitzoeken.

Ik was daartoe niet instaat en ben langzamerhand alles gaan opzoeken wat God verboden heeft en dat heeft Mn psyche geen goed gedaan, denk aan; gokken, zuipen, XTC, coke, lsd, paddo's en een paar keer hero茂ne en onder alles veel blowen.

Op Mn 27ste werd dat alles me te veel en kwam ik thuis te zitten met een paniek stoornis en schreef de dokter mij Seroxat voor waarna het na een tijdje wel iets beter werd, toch zeg ik nu dat het gaan slikken van die Seroxat het domste qua drugs is wat ik ooit ben gaan gebruiken!!!

De dokter had me namelijk niet verteld dat als je een paar jaar Seroxat zou gebruiken dat je daar dan ook echt nooit meer van afkomt, de afkick van de Seroxat is namelijk heftiger dan van welke drugs dan ook, ik probeer het niet eens meer, dan word je gillend gek! (Inmiddels al 24 jaar aan de Seroxat)

Ik zal niet teveel uitweiden over de Seroxat maar als ik straks voor langere tijd voor elkaar heb niet meer te blowen heb ik alle drugs en alcohol verslagen, behalve de legale medicatie drugs van de zorg en overheid.

We zijn er nog niet, op Mn 38ste kreeg ik teelbal kanker, geopereerd en bestraald en gelukkig na 5 jaar genezen verklaard, maar nog voor de genezen verklaring in dat laatste jaar op Mn 42ste lag ik op de intensif care aan het infuus met een bloeddruk van 192 om 236, ik was er bijna geweest.

Door die extreme hoge bloeddruk wat chronisch is en dus niet verbeterd of over gaat moet ik veel en heftige medicijnen slikken waardoor ik bijna niet meer kan lopen en dus aan huis gekluisterd ben en daar komt ie; het blowen is Mn enige verzetje en helpt me mezelf bij de situatie neer te leggen!

Dus helaas moet ik zeg maar een maatje weg laten (het blowen) alleen om financi毛le redenen en niet echt omdat ik het zo nodig vind, behalve dan dat ik liever niet wil afkicken als ik weer in het ziekenhuis kom te liggen.

En begrijp me goed ik ben niet opzoek naar goedkope weed of zo, ik zou het prima zelf kunnen kweken want dat heb ik in de jaren 90 ook gedaan, waarna ik uiteindelijk gepakt ben en er des tijds zonder kleerscheuren van af ben gekomen, dat is tegenwoordig wel anders en ik woon in een fijn huur huis dus dat doe ik niet meer.

De tijd heeft me ingehaald en heeft het blowen voor mij onmogelijk gemaakt en dat moet ik gaan aanvaarden, hoe moeilijk ook.

Het is weer een heel verhaal geworden, het zweet staat weer op Mn kop en het is tijd voor een droog shirt en een bak koffie met een shaggie en daar moet ik het mee doen.

Morgen nacht zal ik weer wat schrijven en hoop ik dat ik dag 5 kan weg strepen, we gaan het zien.

Rob.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."