#1
Veel tijd onder invloed zijn was wel van toepassing.Cocaïne is een heel verslavende drug. Maar verslaving wordt niet alleen bepaald door hoe vaak je gebruikt.
De kenmerken van verslaving zijn:
-Meer gebruiken dan je van plan was
-Veel tijd onder invloed zijn
-Geldproblemen vanwege gebruik
-Moeite met het onderhouden van relaties met vrienden, familie of geliefden
-Niet meer goed kunnen functioneren op het werk
-Gezondheidsproblemen ervaren vanwege gebruik
Er zijn ook verschillende gradaties van verslaving. Het is niet: je bent óf wel verslaafd óf niet verslaafd. Je kunt een klein beetje verslaafd zijn, of je kunt een matige stoornis hebben met middelengebruik, of je kunt een ernstige stoornis met middelengebruik.
Je kunt testen in hoeverre je een probleem hebt met gebruik van cocaïne op de website van Jellinek:
Heb ik een verslaving? | Jellinek
www.jellinek.nl
Geldproblemen ook een klein beetje.
Maar heb sinds 7 januari niks gebruikt, en moet zeggen dat ik het toch wel moeilijk vindt en dat zegt eigenlijk al genoeg.