Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBen ik verslaafd?

Ben ik verslaafd?

50 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
De exacte symptomen voor verslaving weet ik niet, maar met de frequentie van jouw gebruik zou ik me wel zorgen gaan maken...

Feit dat je het meldt geeft echter wel aan dat je jezelf op zorgen maakt. Stop er eens een tijdje mee. Kijk hoe dat is..
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja, dat neigt zeker naar verslaving. Het aspect om jezelf met drugs te belonen na een lange werkdag om even te ontspannen of weg te zijn (etc) is ook iets om mee op te letten. Ik denk dat je misschien nog niet afhankelijk bent maar goed op weg bent... En dit gebruik is hoe dan ook al wel erg belastend voor je lichaam. Ik zou na werkdagen een andere manier vinden om te ontspannen en eigenlijk in de weekenden ook minderen, bijv. in eerste instantie eens terugschroeven naar om de week of minder.
B
BelgischeKarelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heyy,
Ik heb een vraag en dat is ben ik verslaafd?
Ik gebruik vrijwel ieder weekend coke en nu doe ik dat ook soms doordeweeks om mezelf te belonen na een lange werkdag.
Ik gebruik max 3gr per week maar soms ook maar 1gr in t weekend
Ik voel me niet echt afhankelijk maar toch vraag ik me af ben ik verslaafd?

Groetjeesss
B
Boy WonderLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kijk maar eens of je er 3 weken vanaf kan blijven. En vooral hoe je je voelt qua gespannenheid, als je erg onrustig wordt zou ik dat wel als verslaafd bestempelen.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nee joh, vraag maar aan je dealer. Sommige mensen gebruiken wel 10 gram in een week. Die zijn pas verslaafd.
B
BelgischeKarelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Boy Wonder zei:
Kijk maar eens of je er 3 weken vanaf kan blijven. En vooral hoe je je voelt qua gespannenheid, als je erg onrustig wordt zou ik dat wel als verslaafd bestempelen.
Klik om te vergroten...
Ja dat is dus de vraag maar onrustig nee dat heb ik niet echt.
Harmless zei:
De exacte symptomen voor verslaving weet ik niet, maar met de frequentie van jouw gebruik zou ik me wel zorgen gaan maken...

Feit dat je het meldt geeft echter wel aan dat je jezelf op zorgen maakt. Stop er eens een tijdje mee. Kijk hoe dat is..
Klik om te vergroten...
Toch vindt ik dit toch ergens wel moeilijk..
B
BelgischeKarelLid
01-01-2024, 00:00
#7
KropSla zei:
Ja, dat neigt zeker naar verslaving. Het aspect om jezelf met drugs te belonen na een lange werkdag om even te ontspannen of weg te zijn (etc) is ook iets om mee op te letten. Ik denk dat je misschien nog niet afhankelijk bent maar goed op weg bent... En dit gebruik is hoe dan ook al wel erg belastend voor je lichaam. Ik zou na werkdagen een andere manier vinden om te ontspannen en eigenlijk in de weekenden ook minderen, bijv. in eerste instantie eens terugschroeven naar om de week of minder.
Klik om te vergroten...
Dankjewel voor je reactie, niemand weet dit ook van me dus vindt het best moeilijk om het erover te hebben
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kan je stoppen?
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wow DF is alive 😅
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#10
BelgischeKarel zei:
Ja dat is dus de vraag
Klik om te vergroten...
BelgischeKarel zei:
Toch vindt ik dit toch ergens wel moeilijk..
Klik om te vergroten...
Die 2 gedachtes is het in mijn ogen al een verslaving.
B
BelgischeKarelLid
01-01-2024, 00:00
#11
KropSla zei:
Wel goed dat je het dan hier durft te delen! Gebruik je in het weekend dan ook alleen?
Klik om te vergroten...
Ja eigenlijk ieder weekend wel, en nu ook soms doordeweeks.
B
BelgischeKarelLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zeelanddude zei:
Wow DF is alive 😅
Klik om te vergroten...
I like it :tongueout:
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#13
BelgischeKarel zei:
I like it :tongueout:
Klik om te vergroten...
Ja hè👌 Maar je kan nu 3 dingen doen. Zo doorgaan, minderen of helemaal stoppen. Wat wil je?
B
BelgischeKarelLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zeelanddude zei:
Ja hè👌 Maar je kan nu 3 dingen doen. Zo doorgaan, minderen of helemaal stoppen. Wat wil je?
Klik om te vergroten...
Nu zou ik zeggen minderen ma op t moment ben ik onder invloed.. :sweatsmile:
En ga op dit moment door een moeilijke tijd kwa prive leven dus ja.
dan is t nog verleidelijker......
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#15
BelgischeKarel zei:
Nu zou ik zeggen minderen ma op t moment ben ik onder invloed.. :sweatsmile:
En ga op dit moment door een moeilijke tijd kwa prive leven dus ja.
dan is t nog verleidelijker......
Klik om te vergroten...
mijn advies: kap er gewoon mee. Uiteindelijk schiet je er niks mee op. Lees de topics over verslaving maar eens op dit forum. Je bent echt niet de enigste dit dit doormaakt.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je bent goed op weg ja. Je beloont jezelf met coke. Van die beloning gaat snel een dagelijkse gewoonte worden. Je vind wel telkens wat nieuw om te belonen. Ik raad je aan om aantal weken niet te gebruiken en jouw lichaam zal je snel vertellen hoe de vork op de steel zit.
E
Ellen90Lid
01-01-2024, 00:00
#17
BelgischeKarel zei:
Heyy,
Ik heb een vraag en dat is ben ik verslaafd?
Ik gebruik vrijwel ieder weekend coke en nu doe ik dat ook soms doordeweeks om mezelf te belonen na een lange werkdag.
Ik gebruik max 3gr per week maar soms ook maar 1gr in t weekend
Ik voel me niet echt afhankelijk maar toch vraag ik me af ben ik verslaafd?

Groetjeesss
Klik om te vergroten...

Hoi Karel,

Zelf denk ik niet dat je verslaafd bent. Maar de valkuil is wel als je denkt: ooh waarschijnlijk ben ik niet verslaafd dus dan kan ik wel wat meer gaan gebruiken.
Probeer het af en toe wat te minderen. Zelf gebruik ik ook coke maar zolang er geen alcohol in het spel is heb ik er geen moeite mee om vanaf te blijven.
Hou het in de gaten. x
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#18
@BelgischeKarel
Hoe gaat het ondertussen met je?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik moet zeggen dat ik het onderwerp " verslaafd zijn, ja. Of nee. Net zo zeer wit of zwart zie, als dat het hier staat.
Ik geloof niet in " een beetje verslaafd".
Met alcohol, dat dus wél een lichamelijke, plus een geestelijke afhankelijkheid met zich meebrengt, heb ik nooit anders meegemaakt.
Niet bij mij, en niet bij allerlei en veel andere mensen om mij heen.
Ik doe geen wit. Goddank.
Ik heb gezien wat deze zooi met zich meebrengt aan ellende bij mede cliënten in de kliniek om mij heen.
Hele gezinnen naar de klote!
En scheidingen, de kinderen die de dupe zijn, noem het maar op...en hetzelfde geldt natuurlijk ook voor H....
Wat is dat wit nou voor een goedje dat je daar volledig fucked up van wordt?
Dan zegt men, dat het alleen een geestelijke afhankelijkheid oplevert....nou ja, geen kleintje is dit dus!
Wat de TS betreft, ik vind deze persoon dus wel degelijk verslaafd. Ja zeker!
Als je al zo dwangmatig met die zooi bezig bent, dan is dit de bittere waarheid. Niks meer en niks minder.
Houd vol, geef niet toe.
Van een terugval krijg je nou niet bepaald een hoog zelfrespect...integendeel!
L
Larocca1971Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik vrees van wel. Maar geen paniek. Morgen brengt raad en na de regen komt zonneschijn.

" Life isn’t about waiting for the storm to pass it’s about learning to dance in the rain..."

Of zoiets toch :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."