Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBen ik verslaafd?

Ben ik verslaafd?

50 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
BelgischeKarel zei:
Nu zou ik zeggen minderen ma op t moment ben ik onder invloed.. :sweatsmile:
En ga op dit moment door een moeilijke tijd kwa prive leven dus ja.
dan is t nog verleidelijker......
Klik om te vergroten...
Juist die moeilijke tijd in je privé leven moet je nuchter proberen door te komen. Anders is het hek vrees ik helemaal van de dam. Dump het nummer van je dealer en stop er mee.. Mogelijk is het nu nog niet zo moeilijk nu het gebruik nog niet dagelijks is..

Succes!
B
BelgischeKarelLid
01-01-2024, 00:00
#2
AphexTwin zei:
Verslaving is geen zwart-wit verhaal.
Ik ben zelf o.a. cocaïne fan, maar eerlijk gezegd zou ik jouw hoeveelheid en frequentie van gebruik niet volledig in de hand kunnen houden.

Een tip (dus althans bij mij goed werkt): observeer dat geniepig coke stemmetje in je hoofd eens (bv. je hebt nu wel wat ontspanning verdiend na een zware werkdag) en zeg er eens vaker ‘nee’ tegen. Je kan het stemmetje ook een belachelijk stemgeluid geven en dan wordt het al helemaal grappig.
Klik om te vergroten...
Dit is wel een goeie! Bedankt voor je reactie
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kort antwoord , ja.

Ik "trakteer" mezelf met een joint na het werk , ben ik verslaafd, ja.
Ik slaap niet als ik men joint niet gehad heb.
Heb ik dit nodig ? Nee , maar mijn brein denkt daar duidelijk anders over.

Stop nu je nog kan , coke kan je een hoop geld en problemen bezorgen.
Ook nu al in de mate jij ze benuttigd.
3g in euro voor jouw x4 kom je al snel op een mooi maand bedrag imo.
:wave:
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#4
BelgischeKarel zei:
Dit is wel een goeie! Bedankt voor je reactie
Klik om te vergroten...
Als je wil minderen mag je hier altijd laten weten hoe het loopt.

Mbt jezelf belonen / omgaan met moeilijke periodes: ga een avondje gamen, sporten / bel een goeie vriend om lekker bij te praten / kook je lievelingsgerecht of laat iets lekkers bezorgen / ga een eindje wandelen met je favoriete muziek op / etc. Je kan zeker nog een heleboel manieren verzinnen die bij je passen.
Ik vind cocaïne erg fijn op z’n tijd, maar trap niet in z’n valkuil want dan kan je diep vallen.
Maar zo ver lijkt het me bij jou gelukkig nog niet.

Ik ben benieuwd hoe je het gaat aanpakken. Alle succes!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Of je verslaafd bent??
Wat denk je zelf?
Naar mijn mening is het al of niet verslaafd zijn niet zo zeer te linken aan een hoeveelheid die je neemt.
Verslaafd zijn oftewel afhankelijk zijn is veel meer gelinkt op het al of niet meer kunnen functioneren, als je de de stof niet meer (kunt) innemen.
Ik was verslaafd aan alcohol. 8 trappisten per dag.
Qua drank is dit niet eens zo heel erg veel.
Maar zonder die alcohol, kon ik niet functioneren. Dus zeg ik: ik was verslaafd.
Absoluut!
Qua Sos:
Sos is niet lichamelijk verslavend zegt men, maar des te meer geestelijk.
En dit is klote, want een geestelijke afhankelijkheid overwinnen duurt veel langer, en is volgens mij mede hierdoor dus erg, erg moeilijk.
De hoeveelheid die je neemt, dat is beslist geen kleinigheid! Dat vind je zelf ook...
Ik heb de stellige overtuiging dat wanneer jij niet asap er iets aan gaat of, beter nog, tegen gaat doen, je binnen korte tijd domweg naar de klote zult gaan.
Zo niet lijfelijk, dan wel financieel.
Kap ermee! Hoe moeilijk ook!
Zoek hulp!
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoe'st nou met je BelgischeKarel?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Cocaïne is een heel verslavende drug. Maar verslaving wordt niet alleen bepaald door hoe vaak je gebruikt.

De kenmerken van verslaving zijn:
-Meer gebruiken dan je van plan was
-Veel tijd onder invloed zijn
-Geldproblemen vanwege gebruik
-Moeite met het onderhouden van relaties met vrienden, familie of geliefden
-Niet meer goed kunnen functioneren op het werk
-Gezondheidsproblemen ervaren vanwege gebruik

Er zijn ook verschillende gradaties van verslaving. Het is niet: je bent óf wel verslaafd óf niet verslaafd. Je kunt een klein beetje verslaafd zijn, of je kunt een matige stoornis hebben met middelengebruik, of je kunt een ernstige stoornis met middelengebruik.

Je kunt testen in hoeverre je een probleem hebt met gebruik van cocaïne op de website van Jellinek:

Heb ik een verslaving? | Jellinek

www.jellinek.nl www.jellinek.nl
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik doe geen coke 😳
B
BelgischeKarelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Cocaïne is een heel verslavende drug. Maar verslaving wordt niet alleen bepaald door hoe vaak je gebruikt.

De kenmerken van verslaving zijn:
-Meer gebruiken dan je van plan was
-Veel tijd onder invloed zijn
-Geldproblemen vanwege gebruik
-Moeite met het onderhouden van relaties met vrienden, familie of geliefden
-Niet meer goed kunnen functioneren op het werk
-Gezondheidsproblemen ervaren vanwege gebruik

Er zijn ook verschillende gradaties van verslaving. Het is niet: je bent óf wel verslaafd óf niet verslaafd. Je kunt een klein beetje verslaafd zijn, of je kunt een matige stoornis hebben met middelengebruik, of je kunt een ernstige stoornis met middelengebruik.

Je kunt testen in hoeverre je een probleem hebt met gebruik van cocaïne op de website van Jellinek:

Heb ik een verslaving? | Jellinek

www.jellinek.nl www.jellinek.nl
Klik om te vergroten...
Veel tijd onder invloed zijn was wel van toepassing.
Geldproblemen ook een klein beetje.
Maar heb sinds 7 januari niks gebruikt, en moet zeggen dat ik het toch wel moeilijk vindt en dat zegt eigenlijk al genoeg.
B
BelgischeKarelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Harmless zei:
Hoe'st nou met je BelgischeKarel?
Klik om te vergroten...
Voel me best down eerlijk gezegd..
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#11
BelgischeKarel zei:
Voel me best down eerlijk gezegd..
Klik om te vergroten...
Kom op man ! Volhouden , ben sinds zaterdag gestopt met amvitamintjes , voel me nu al stukke beter ! Neem trg elke dag 5mg dia op voorschift terug..
Coke kost geld man , wat je al aangaf al een beetje een probleem is , haal het niet in huis.
Doe iets wat je leuk vint of zoek een vriend op (Die geen coke doet..)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."