#1
Dit noemen ze cravings. Zodra je gaat luisteren naar het stemmetje ben je verslaafd. Laat het stemmetje dus niet bepalen wanneer je wat doet. Stel voor jezelf regels op wanneer je zou mogen gebruiken. Lukt dit niet dat raad ik je aan om contact op te nemen met de huisarts om naar een afkick kliniek te gaan.Hey iedereen
Ben paar maanden geleden beginnen experimenteren met drugs.
Jaren daarvoor nooit iets gedaan (zelfs geen drank). Ben al losjes over de 20 trouwens.
Al een paar dingen geprobeerd zoals XTC, MDMA, ketamine, weed, alcohol, benzos,... en ook cocaine.
Over dat laatste gaat deze vraag.
Bij geen enkele drug heb ik enig probleem ervaren, alleen vond ik coke héél leuk, misschien iets te leuk.
Ik doe het om de week of paar weken eens een avond wat lijntjes (niet echt een vast schema ofzo, ligt er gewoon aan wat de week brengt voor avonden, maar nooit meer dan 2x per week). Voor de rest niet, maar het probleem dat ik ervaar is dat als
ik pas gebruikt heb, ik de dagen erna nog wel met 'coke' in mijn hoofd zit. Vooral als ik even niets aan het doen ben.
Moeilijk om uit te leggen, maar het is precies een stemmetje of gedachte (stemmetje wat overdreven) dat zegt 'Yes, binnen weekje nog eens zo'n leuke avond.', of 'ik heb zin in coke.'.
Het is niet zo fel dat ik er ook echt actie van maak en direct moet gaan gebruiken. Tijdens examens bijvoorbeeld 2 maanden niks gebruikt, en vond ik geen probleem (maar soms kwam dat stemmetje wel). Ook nu vakantie ga ik sowieso 2 weken niks gebruiken (geen probleem mee). Ook als ik een gram in m'n kamer heb liggen hoef ik het niet te gebruiken (ookal komt dat stemmetje dan) want die bewaar ik voor een goeie avond.
Persoonlijk heb ik niet het gevoel dat het een verslaving is, want ik kan er lange periodes
vanaf blijven, en hoef het niet te gebruiken ook al binnen handbereik. Maar toch zou ik
jullie ervaringen hierover willen hebben, is het misschien een beginnende verslaving? Of iets wat elke occasionele coke-gebruiker heeft?
Zelf denk ik dat ik gewoon dat gevoel heb omdat het een nieuwe ervaring en gevoel is, en ik gewoon
meer van dat gevoel wil hebben om echt te weten wat het is. Maar dat ik na een paar keer gebruiken wel
iets ga hebben van 'Ok, dat was dat, leuk om te weten... volgend experiment.'. Zoals een smartphone-game die
je beu gespeeld bent na paar keer.
Laat maar weten wat jou ervaringen zijn.
PS. Als je antwoord inhoud 'ik zou geen coke niet meer doen', leg dan uit waarom, en wat jou ervaringen ermee zijn. Ik denk dat een
lijntje af en toe op een goeie avond geen kwaad kan, maar wil gewoon weten of andere dat 'stemmetje' nog hebben.
Het klinkt alsof je een beginnende verslaving hebt.