Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaafd

Verslaafd

49 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
b
bert567Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi, ik heb even een vraag. Het gaat allemaal nog steeds erg goed. Zit even met de Oud en Nieuw invulling. Ik werd uitgenodigd om mee te gaan naar Toffler NYE. Nu wil ik uiteraard nuchter blijven. Ik ben niet zozeer bang dat ik terugval die avond aangezien ik al een heel eind ben gekomen en op 5 januari ook start met Cognitieve gedragstherapie sessies in groepen. Maar mijn vraag is even of iemand ervaring heeft met technofeesten compleet nuchter? Ik ben zelf wel fan van de muziek, dus dat is positief. Maar hoe kom je dan een beetjr in de stemming? Iemand tips? Ik weet sowieso nog niet zeker of ik ga. Ene kant is dit feest leuker dan niets doen of tussen dronken mensen in de stad staan. Andere kant is het ook zonde daar beetje ongemakkelijk te staan en om 2 uur naar huis te willen.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#2
bert567 zei:
Hoi, ik heb even een vraag. Het gaat allemaal nog steeds erg goed. Zit even met de Oud en Nieuw invulling. Ik werd uitgenodigd om mee te gaan naar Toffler NYE. Nu wil ik uiteraard nuchter blijven. Ik ben niet zozeer bang dat ik terugval die avond aangezien ik al een heel eind ben gekomen en op 5 januari ook start met Cognitieve gedragstherapie sessies in groepen. Maar mijn vraag is even of iemand ervaring heeft met technofeesten compleet nuchter? Ik ben zelf wel fan van de muziek, dus dat is positief. Maar hoe kom je dan een beetjr in de stemming? Iemand tips? Ik weet sowieso nog niet zeker of ik ga. Ene kant is dit feest leuker dan niets doen of tussen dronken mensen in de stad staan. Andere kant is het ook zonde daar beetje ongemakkelijk te staan en om 2 uur naar huis te willen.
Klik om te vergroten...

Mijn ervaring van niet drinken tussen zuipende mensen: leuk.

Jij kan nog normaal doen en ziet gasten aftakelen. Heel grappig.

En jij kan nog wel met meiden praten. Die hebben wel wat op en vinden jou interessant. En ze praten makkelijker en doen niet zo moeilijk. Ze vinden jou beter sowieso dan die dronken gasten die alleen naar geil en lomp doen.

En niet brak de dag erna.

Win win win
Doen dus
πŸ‘πŸ»

EDIT: fijn dat het goed gaat met je.
b
bert567Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Beste leden,

Het gaat een lang verhaal worden, maar ik kan wel wat tips gebruiken.
Sinds ik op kamers ben gegaan in 2011, ben ik veel gaan drinken. Vaak doordeweeks viel het nog wel mee (max 5 bier op een avond), maar in het weekend ging het helemaal los (15 a 20 bier op een avond). Zo ging het door tot eind 2012, toen ben ik begonnen te experimenteren met xtc. Dit gaat al gauw vrij fout (als in veel te vaak). Daarna kwam daar speed, coke en ketamine bij. Begin 2015 kreeg ik een relatie en ben ik geheel gestopt met drugs. Ik heb echter nooit hulp gezocht toentertijd voor mijn problemen. Eerste 1.5 jaar van mijn relatie ben ik vrij veel blijven drinken, met name in het weekend vrij excessief. Na 1.5 jaar dacht ik dat ik wel weer eens kon experimenteren met wat smartshopproducten. Toen een tijdje wat vaker kanna gebruikt, maar viel nog wel mee. Begin 2017 was ik een tijd werkloos en toen is het eigenlijk weer misgegaan, langzaam maar zeker. Weer een keer speed en in de zomer weer coke. Het begon weer in mijn routine te komen en al gauw werd het weer bijna elke week coke. Coke en alcohol zijn dan ook veruit het grootste probleem. Ketamine en mdma doe ik zelden tot nooit, blowen ook nooit meer. Speed ook zelden.
In 2018 is het verder uit de hand gelopen, al gauw werd het weer elke week 1 a 2x cocaine. Ditmaal ook samen met mijn toenmalige vriendin. Eind 2018 leek het wat uit de hand te lopen, maar begin 2019 is het pas echt bergafwaarts gegaan. Zo heb ik op een avond in januari 2019 een keer in mijn eentje dronken 3 gram weggesnoven (broddelkwaliteit, maar toch). Het probleem is dat als ik ermee begin, ik tot het bittere eind alles wil opmaken. Aan het begin van de avond ligt de frequentie van lijnen nemen ook veel lager (eens per half uur), naarmate de avond vordert wordt het elke 5 a 10 minuten. Het heeft ook voor veel (extra) relatieproblemen geleid, wat er uiteindelijk in heeft geresulteerd dat mijn resultaat afgelopen augustus is geeindigd op initiatief van mijn ex.
Vervolgens is het nog verder bergafwaarts gegaan, als in 2 a 3x per week snuiven (vaak alleen, soms met vrienden) en gigantisch veel alcohol (ik gok 50 glazen per week). Ik realiseerde me na de breakup dat ik hulp nodig heb en heb me dan ook via de huisarts aangemeld bij een verslavingsinstelling voor ambulante zorg.
Daar afgelopen maandag een goed gesprek gehad met een psycholoog over alle problemen die er spelen (alcohol, drugs), maar ook mijn voormalige prostitutiebezoek van 2012-2014 (dat recent ook weer even de kop opstap). Vervolg zal er onder meer een medische intake zijn en allerlei gesprekken.
Sinds maandagmiddag niets meer gedronken, enkel wat sigaretten gerookt en geen drugs meer gebruikt. Voel me vandaag ook beter dan normaal op zaterdag, enige waar ik bang voor ben is een terugval. Ik wil dit leven niet meer, want ik kom geen stap verder in mijn leven. Er gaat veel te veel geld uit naar onzin en ik maak keer op keer dezelfde verkeerde beslissingen.

We kunnen verder in het topic er nader op ingaan. Alvast dank voor alle tips!

Bert567
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Veel succes!

Alcohol is vaak een trigger voor coke dus met beide stopoen lijkt me wel een must in zon geval als dit.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Blijf vooral naar de psycholoog gaan en focus je daarop. Het onderliggende probleem zorgt voor meer ellende dan je beseft. In principe het allemaal terug te redeneren naar vluchtgedrag.

Een psycholoog met ervaring op verslavingsgebied heeft mij enorm geholpen!

Succes!
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sterk begonnen in innergeval! Ik kan helaas niet uitgebreid reageren op het moment maar kan al wel een link doorsturen. Wanneer je rechtsboven op de pagina klikt zie je nog pagina's die je verder kunnen helpen , ik zou zeggen print het desnoods allemaal af en zie het als extra ondersteuning.

https://mcwell.nd.edu/your-well-bei...a-break-from-alcohol-suggestions-for-30-days/
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#7
OkΓ© @bert567 ik ga hard tegen je doen. En tegen mezelf, want als ik je verhalen zo lees hebben jij en ik veel overeenkomsten gek. kijk hier:https://drugsforum.nl/threads/dit-moet-veranderen.49713/
Juli-2013 wist je al dat er iets β€œmis” gaat.
Oktober-2013 kom je nog eens lang met dit https://drugsforum.nl/threads/trillen.50999/ en heb je ook het goede voornemen om geen xtc te gebruiken.
dude ik geloof je man en je hebt een supergrote stap in de goeie richting gemaakt met die psycholoog maar ben je echt helemaal klaar met β€œdat” leven? En ben benieuwd wat die medische intake precies inhoud?

wat voor tips wil je? Hoe te voorkomen dat je keer op keer dezelfde verkeerde beslissingen maakt?
Bij mij hielp dat gezegde van: als je altijd hetzelfde doet, krijg je altijd hetzelfde resultaat. Je moet iets veranderen om een ander resultaat te krijgen is de tip.

Begin voor de verandering eens wat vaker je gedachten hier neer te zetten :) dit forum kan je helpen, maar niet zonder jou man. Wat denk je daar van?
b
bert567Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Iedereen allereerst bedankt voor de reacties!
Het gaat goed met afkicken. Ik heb al sinds 21 oktober (ruim 2.5 week) geen druppel meer gedronken en ook geen drugs meer gedaan. Ik rook nog wel (wisselend qua hoeveelheid, maar niet meer dan een half pakje per dag). Ik sport nu 4x en in de week en ik merk dat dit me enorm vooruit helpt.
Tot nu toe merk ik de volgende voordelen:
-Productiever
-Financieel rustiger
-Gestructureerder in hoofd/scherper
-Geen katers meer (geweldig!!!)
-Spiergroei neemt enorm toe

Ik merk wel wat nadelen tot nu toe ook:
-IK slaap enorm onrustig. Ik word vaak na 4 uur slaap wakker, en slaap dan telkens in korte cycli van een uur. Hierdoor ben ik toch nog vermoeid overdag.
-Verveling/leegheid slaat soms toe. Met name als ik even niets doe en rust. Of als het weekend is, bv. vanmiddag kwamen die gedachten sterk naar boven.
Iemand nog tips voor de laatste 2 dingen?

Heel veel dank!
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ralou zei:
Sterk begonnen in innergeval! Ik kan helaas niet uitgebreid reageren op het moment maar kan al wel een link doorsturen. Wanneer je rechtsboven op de pagina klikt zie je nog pagina's die je verder kunnen helpen , ik zou zeggen print het desnoods allemaal af en zie het als extra ondersteuning.

https://mcwell.nd.edu/your-well-bei...a-break-from-alcohol-suggestions-for-30-days/
Klik om te vergroten...

Dan is deze wellicht ook interessant:

https://drugsforum.nl/threads/alcoh...de-to-alcohol-alcoholism-and-addiction.66039/
b
bert567Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Zeelanddude zei:
OkΓ© @bert567 ik ga hard tegen je doen. En tegen mezelf, want als ik je verhalen zo lees hebben jij en ik veel overeenkomsten gek. kijk hier:https://drugsforum.nl/threads/dit-moet-veranderen.49713/
Juli-2013 wist je al dat er iets β€œmis” gaat.
Oktober-2013 kom je nog eens lang met dit https://drugsforum.nl/threads/trillen.50999/ en heb je ook het goede voornemen om geen xtc te gebruiken.
dude ik geloof je man en je hebt een supergrote stap in de goeie richting gemaakt met die psycholoog maar ben je echt helemaal klaar met β€œdat” leven? En ben benieuwd wat die medische intake precies inhoud?

wat voor tips wil je? Hoe te voorkomen dat je keer op keer dezelfde verkeerde beslissingen maakt?
Bij mij hielp dat gezegde van: als je altijd hetzelfde doet, krijg je altijd hetzelfde resultaat. Je moet iets veranderen om een ander resultaat te krijgen is de tip.

Begin voor de verandering eens wat vaker je gedachten hier neer te zetten :) dit forum kan je helpen, maar niet zonder jou man. Wat denk je daar van?
Klik om te vergroten...

Helemaal gelijk heb je! Het heeft heel lang gekabbeld. Spijt dat ik niet eerder heb gehandeld, maar goed, beter laat dan nooit.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
bert567 zei:
Iedereen allereerst bedankt voor de reacties!
Het gaat goed met afkicken. Ik heb al sinds 21 oktober (ruim 2.5 week) geen druppel meer gedronken en ook geen drugs meer gedaan. Ik rook nog wel (wisselend qua hoeveelheid, maar niet meer dan een half pakje per dag). Ik sport nu 4x en in de week en ik merk dat dit me enorm vooruit helpt.
Tot nu toe merk ik de volgende voordelen:
-Productiever
-Financieel rustiger
-Gestructureerder in hoofd/scherper
-Geen katers meer (geweldig!!!)
-Spiergroei neemt enorm toe

Ik merk wel wat nadelen tot nu toe ook:
-IK slaap enorm onrustig. Ik word vaak na 4 uur slaap wakker, en slaap dan telkens in korte cycli van een uur. Hierdoor ben ik toch nog vermoeid overdag.
-Verveling/leegheid slaat soms toe. Met name als ik even niets doe en rust. Of als het weekend is, bv. vanmiddag kwamen die gedachten sterk naar boven.
Iemand nog tips voor de laatste 2 dingen?

Heel veel dank!
Klik om te vergroten...

Dat beter slapen komt met de tijd weer goed. Als je vroeger ook goed sliep komt dat wel weer. Kan wel lang duren, wees niet ongeduldig. 2,5 week is al heel mooi maar nog wel heel kort. Herstel zowel fysiek als mentaal heeft veel tijd nodig. Je hebt jaren lang dat "verslaafde" leven geleid en dat fix je niet in een paar weken.

Verveleing: zoek afleiding. Ga iets leuks doen, wandelen, iets knutselen of haal een legpuzzel of iets. Spreek af met vrienden, sporten, cursus of workshops etc. Misschien lastig je er eerst toe te zetten iets te gaan doen maar zal je zeker helpen. Succes!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Je bent wel al heel goed bezig hoor @bert567 !
Alcohol is een sociaal geaccepteerde hardrug en daardoor vaak onderschat.
In ons gezin vroeger toen ik opgroeide was alcohol een groot probleem. Ik heb gezien en ervaren wat een ellende dat kan geven.
Houd vol!
b
bert567Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Nu op 1.5 maand! Gaat goed!
b
bert567Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoi forumleden,

Even een wat langere update dan normaal. Positief nieuws:ik ben nog steeds clean van de alcohol en drugs. Zit nu ongeveer op 2.5 maand. Het is zeker geen makkelijke periode geweest. Zeker de maand december heb ik als lastiger ervaren dan de maand november. Dit had ermee te maken dat december veel feestdagen had (Sinterklaas, Kerst, Oud en Nieuw), waarin ik nogal geconfronteerd werd met mijn single en mijn nuchter bestaan. Ik voel me wel al stukken beter dan ik mij eerst voel, hoewel het wel soms zwaar is. Ik realiseer me nu volledig hoe belangrijke rol alcohol en drugs in mijn leven speelde. Vanaf morgen ga ik de Groepstherapie in van Brijder en aan de slag met Cognitieve Gedragstherapie. Ik ben benieuwd!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#15
bert567 zei:
Hoi forumleden,

Even een wat langere update dan normaal. Positief nieuws:ik ben nog steeds clean van de alcohol en drugs. Zit nu ongeveer op 2.5 maand. Het is zeker geen makkelijke periode geweest. Zeker de maand december heb ik als lastiger ervaren dan de maand november. Dit had ermee te maken dat december veel feestdagen had (Sinterklaas, Kerst, Oud en Nieuw), waarin ik nogal geconfronteerd werd met mijn single en mijn nuchter bestaan. Ik voel me wel al stukken beter dan ik mij eerst voel, hoewel het wel soms zwaar is. Ik realiseer me nu volledig hoe belangrijke rol alcohol en drugs in mijn leven speelde. Vanaf morgen ga ik de Groepstherapie in van Brijder en aan de slag met Cognitieve Gedragstherapie. Ik ben benieuwd!
Klik om te vergroten...

Wat een super goed nieuws!!!.
Al 2,5 maand clean!!!.
Ben trots op je je bent super goed bezig!! πŸ‘ŒπŸ‘
b
bert567Lid
01-01-2024, 00:00
#16
100 dagen gister gepasseerd! Ik ben trots op mezelf.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#17
bert567 zei:
100 dagen gister gepasseerd! Ik ben trots op mezelf.
Klik om te vergroten...

Wauw super knap van je!!!.
Ik ben super trots op je!! πŸ‘ŒπŸ’ͺ
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#18
bert567 zei:
100 dagen gister gepasseerd! Ik ben trots op mezelf.
Klik om te vergroten...

Bambambam!
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#19
bert567 zei:
100 dagen gister gepasseerd! Ik ben trots op mezelf.
Klik om te vergroten...
En zeer terecht dat je trots op jezelf bent! Keep up your great work. :grin:
b
bert567Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Even een update. Bijna 8 maanden clean!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."