Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaafd

Verslaafd

49 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#1
bert567 zei:
Beste forumleden,

Even een update van mijn kant. Het gaat goed! Nu 4 weken gekapt met coke en bijna 4 weken met drank (sinds 21 oktober middag).
Klik om te vergroten...

Goed gedaan man. En hoe bevalt dat nuchtere leven je?
Slaap je al wat beter als een week geleden?
En als laatste ben ik wel benieuwd hoe je met de cravings omgaat?
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#2
bert567 zei:
Beste forumleden,

Even een update van mijn kant. Het gaat goed! Nu 4 weken gekapt met coke en bijna 4 weken met drank (sinds 21 oktober middag).
Klik om te vergroten...


Wauw daar kun je super trots op zijn!!.:handfist1:
Goed bezig jij..!!
b
bert567Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Zeelanddude zei:
Goed gedaan man. En hoe bevalt dat nuchtere leven je?
Slaap je al wat beter als een week geleden?
En als laatste ben ik wel benieuwd hoe je met de cravings omgaat?
Klik om te vergroten...

Het is wennen, absoluut. Ik ben wel een stuk meer gefocust. Het slapen is nog steeds zeer onrustig, maar goed is even niet anders. Afgelopen donderdag even een gesprek met een psycholoog weer gehad via Brijder. Was wel fijn even het hart te luchten. Tranen kwamen wel weer bijna door.
Mijn sportprestaties gaan een stuk beter, ik ben nu gemotiveerder dan ooit om te gaan trainen en ook de trainingen de spiergroei gaan stukken beter.
Qua cravings, vooral doorzetten. IK merk dat er wat lastigere momenten zijn in de week en op de dagen zelf, met name vrijdag- en zaterdag zijn het lastigst. Ook tussen 5 en 7 of vlak na het eten zijn lastig. Ik probeer vooral bezig te blijven met andere dingen, dit helpt wel goed.
Volhouden in elk geval! Ik merk ook wel dat ik een stuk scherper ben en wellicht wat empathischer.
Bedankt weer voor de reacties!
b
bert567Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Syl zei:
Wauw daar kun je super trots op zijn!!.:handfist1:
Goed bezig jij..!!
Klik om te vergroten...
Dank je!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben blij, dat er weer iemand is die met succes de strijd is aangegaan met koning Alcohol!
Uit mijn ervaring kan ik zeggen, dat het wel even duren gaat, voordat je de rust in je slaap terug hebt .
Ik had tot een jaar lang af en toe een nachtmerrie , waarin iedere keer opnieuw terugkwam de droom, dat ik weer gedronken had....badend in het zweet wakker worden en enkele minuten het gevoel hebben dat ik weer bier gedronken had ..
Dit gaat over! Bij mij ook, dus óók bij jou!
Houd vol, en gij zult spinazie eten !!
G
GezelligheidLid
01-01-2024, 00:00
#6
Drank en coke! Het bekende verhaal! Het blijft een gecombineerde verslaving!
Succes ermee je bent goed bezig!
Maar een terugval is snel gebeurd dus pas op!

Groetjes
b
bert567Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Nu iets langer dan een maand gestopt! Er zijn lastige momenten, maar het wordt wel wat makkelijker!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Houd vol! Het zou erg jammer zijn om nu te falen, ga dóór
En over enige tijd wíl je die zooi die je kapot maakt, niet eens meer.....dus: volhouden!
Het wordt straks minder zwaar!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dat is al een topprestatie een maand!!!.
Tip voor als de verleiding te groot word...
Ga het forum op en vertel dit hier.
Dit heeft mij div malen geholpen om niet de fout in te gaan.
Je bent echt super goed bezig!!
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#10
bert567 zei:
Nu iets langer dan een maand gestopt! Er zijn lastige momenten, maar het wordt wel wat makkelijker!
Klik om te vergroten...
Maar, wat ik me dan afvraag: heb je ondertussen ook enig idee waarom je zo gauw naar drugs, alcohol en andere middelen grijpt? Dit heeft meestal wel een reden, bijvoorbeeld iets ernstigs wat in het verleden gebeurd is o.i.d. Het kan van alles zijn. Zo te lezen ben je dus al eventjes clean en gaat alles goed, maar je dagbesteding is eigenlijk nog hetzelfde als eerst. Dus stel dat er nou iets drastisch verandert in je leven, val je terug in je oude patroon. Ik bedoel het allemaal goed, maar iemand die veel drinkt, doet dit niet voor de lol, maar om iets te vergeten. Ik weet precies hoe alcoholisten in mekaar zitten, want ik krijg hier dagelijks mee te maken.

Dus mijn advies is: kom erachter waarom je drinkt en je naar de middelen grijpt. Je psycholoog moet je hierbij kunnen helpen, maar je moet er zelf achter komen. Anders ben ik bang dat je zo weer terugvalt. Hopelijk van niet, succes!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."