#1
Nou Jen mijn bijdrage op dit forum heeft mijn inziens duidelijk gemaakt dat ik weet wat een verslaving is en snap jou reactie niet helemaal naar mij toe. Ik gaf ten eerste al toe dat ik wat overdreef maar ten tweede:Een verslaving is een toestand waarin een persoon fysiek en/of mentaal van een gewoonte of stof afhankelijk is. Wanneer de persoon deze gewoonte of stof niet heeft, zal het gedrag van de persoon voornamelijk gericht zijn op het verkrijgen en innemen van het middel of het handelen naar de gewoonte, ten koste van de meeste andere activiteiten. Als het lichaam deze stof of gewoonte moet loslaten kunnen er ernstige ontwenningsverschijnselen optreden bij deze persoon.
Dus snap je...
In welke wereld leef jij? Zo’n gedachtegang is ver van gezond, misschien moet je hulp zoeken.
Zou niet juist de meerderheid wél drugs nemen?Ik zeg nog maar één keertje...
Dat is een stellingname, die je niet generaliserend kunt innemen.
De meerderheid der mensheid neemt géén drugs.
Hun leven is boeiend genoeg.
Daar ben ik het niet mee eens.
Dat kan weliswaar voor jouzelf gelden, maar het is een feit dat er mensen zijn, die door sport de zgn. Endorfinen vrijmaken, en deze lichsams eigen stof maakt, dat je jezelf beter, lekkerder voelt.
En voorts zijn er heel veel mensen, die drugs helemaal niet nodig hebben, en ook niet eens willen nemen, omdat zij zich lekker of goed genoeg voelen.
Als we koffie, thee en nicotine even buiten beschouwing laten , dan is volgens mij de meerderheid géén drugsgebruiker.
Maar waarom zouden we die buiten beschouwing laten? Het zijn psychoactieve middelen die mensen nemen omdat ze het nuchtere leven niet draaglijk of boeiend genoeg vinden. Of omdat ze eraan verslaafd zijn. Dat deze helemaal ingeburgerd en genormaliseerd zijn veranderd daar niks aan.Vwb drugsgebruik door de meerderheid der mensheid:
Als we koffie, thee en nicotine even buiten beschouwing laten , dan is volgens mij de meerderheid géén drugsgebruiker.
Misschien zit ik ernaast, dat kan natuurlijk.
Wat @Mindless zegt. Er zit (helaas) in zoveel dingen suiker. En voor je lijf maakt het niks uit of je geraffineerde suikers of “natuurlijke” suikers eet. Een lichaam verwerkt dat op dezelfde manier. Het enige is dat je met natuurlijke suikers soms ook nog gezonde stoffen binnen krijgt zoals vitamines en vezels uit fruit en groente.Idd.
Maar van suiker heb ik nog nooit een roes mogen ervaren.
Op zich consumeer ik geen suiker. Al helemaal geen geraffineerde.
Het wordt wel aan heel veel dingen toegevoegd.Op zich consumeer ik geen suiker. Al helemaal geen geraffineerde.
Nou ja, vezels zorgen er dus wel voor dat de suiker vertraagd wordt opgenomen, dus in die zin wordt het anders verwerkt.En voor je lijf maakt het niks uit of je geraffineerde suikers of “natuurlijke” suikers eet. Een lichaam verwerkt dat op dezelfde manier. Het enige is dat je met natuurlijke suikers soms ook nog gezonde stoffen binnen krijgt zoals vitamines en vezels uit fruit en groente.
Klopt deels. Suiker uit vezels zoals bv in fruit worden idd langzamer opgenomen waardoor je bloedsuikerspiegel stabieler blijft. Ook moet je lichaam ietsje harder werken ze te verteren. Maar qua calorieën, eventuele gewichtstoename of voor diabetes/insuline niveau maakt het helaas niets uit.Nou ja, vezels zorgen er dus wel voor dat de suiker vertraagd wordt opgenomen, dus in die zin wordt het anders verwerkt.
Dat geloof ik wel.@Mindless , sinds mijn broer helaas diabetes type 2 heeft ontwikkeld ben ik me er in gaan verdiepen. Ik leer steeds bij en ondanks dat ik al jaren bij een diëtiste kom vind ik ook nieuwe dingen.
Oh type 1 is wel ernstig! Daar kom je meestal niet meer van af...Dat geloof ik wel.
Ik heb er ook veel over bijgeleerd sinds mijn zusje diabetes type 1 kreeg.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."