Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSTELLING: Verslaafd blijf je voor altijd!

STELLING: Verslaafd blijf je voor altijd!

401 antwoorden
79 weergaven
18-5-2026
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mezelf zei:
Al overdreef ik ook een beetje.
Klik om te vergroten...

^_^:thumbsup1:
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jen zei:
Een verslaving is een toestand waarin een persoon fysiek en/of mentaal van een gewoonte of stof afhankelijk is. Wanneer de persoon deze gewoonte of stof niet heeft, zal het gedrag van de persoon voornamelijk gericht zijn op het verkrijgen en innemen van het middel of het handelen naar de gewoonte, ten koste van de meeste andere activiteiten. Als het lichaam deze stof of gewoonte moet loslaten kunnen er ernstige ontwenningsverschijnselen optreden bij deze persoon.

Dus snap je...
Klik om te vergroten...
Nou Jen mijn bijdrage op dit forum heeft mijn inziens duidelijk gemaakt dat ik weet wat een verslaving is en snap jou reactie niet helemaal naar mij toe. Ik gaf ten eerste al toe dat ik wat overdreef maar ten tweede:
Ik snakte voordat ik ook maar ooit drugs had gehad naar een toestand dat niet nuchter was. Nuchter was voor mij echt niet leuk. Ik kon niet wachten dat er ook maar 1 of ander middel binnen hand bereik was wat mij niet nuchter liet voelen.

Dus ik zat toen al in een toestand dat ik mentaal toe was aan iets wat mij niet meer nuchter liet voelen. Mijn gedrag was toen ik al jonger dan 10 was gericht op het verkrijgen naar alles waarvan ik dacht dat het mij hielp me anders te voelen. Had er toen ook therapie voor en mijn ouders hadden hun handen er aan vol. Verder heb ik daarover wel genoeg gezegd want ligt best gevoelig en eigenlijk is dit al te veel. Ik was +- 10jaar toen ik bier jatte om te proberen me anders te voelen. Ik slikte toen al stiekem pillen (weliswaar parcetamol want wist ik veel of het bewustzijnveranderd was of niet) ook om te proberen mij anders te voelen. Enz... Dit heeft best veel raakvlakken van een verslaafde toch of niet Jen?

Dus ja, natuurlijk was ik niet echt een verslaafde en gaf daarom ook toe dat ik wat overdreef maar om nou te zeggen dat het "helemaal nergens op slaat" vind ik ook wat overdreven. Vooral na de wat gevoelige post van mij. Dus het steekt me wel een beetje en daarbij had ik zo'n empathie loze reactie niet echt van jou verwacht.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#3
Techneut zei:
In welke wereld leef jij? Zo’n gedachtegang is ver van gezond, misschien moet je hulp zoeken.
Klik om te vergroten...

Zijn vorige naam was peter pan.. Net als Michael Jackson.. Waarschijnlijk een Michael Jackson syndroom :yum:
s
silkroadLid
01-01-2024, 00:00
#4
lach me niet uit ben ook maar zoals jullie! yup peter pan was vorig account
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Legio Patria Nostra zei:
Ik zeg nog maar één keertje...
Dat is een stellingname, die je niet generaliserend kunt innemen.
De meerderheid der mensheid neemt géén drugs.
Hun leven is boeiend genoeg.
Klik om te vergroten...
Zou niet juist de meerderheid wél drugs nemen?

Het verschilt alleen per cultuur wat als drugs gezien worden. Maar reken maar eens dingen als onder andere alcohol, cafeïne, tabak en suiker mee.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#6
Legio Patria Nostra zei:
Daar ben ik het niet mee eens.
Dat kan weliswaar voor jouzelf gelden, maar het is een feit dat er mensen zijn, die door sport de zgn. Endorfinen vrijmaken, en deze lichsams eigen stof maakt, dat je jezelf beter, lekkerder voelt.
En voorts zijn er heel veel mensen, die drugs helemaal niet nodig hebben, en ook niet eens willen nemen, omdat zij zich lekker of goed genoeg voelen.
Klik om te vergroten...

Nah je kan het mooi verwoorden.
Maar er was een meisje verliefd op mij en zij deed helemaal geen drugs of iets.
Zelfs geen drankje met alcohol.
Ik merkte toen ik met haar vaker was dat ze dus in een eeuwen lange sleur leeft.
Altijd haar vaste stellingen heel maatschappelijk waar je geen spelt tussen kon krijgen.

Weinig dieptegang mij als junk bestempelen als ik had gebruikt.
Merk het bij meerdere oudere mensen met dingen zoals hun waarheid is wat het is.

Ik denk dat elk mens af en toe een realiteits besef nodig heeft door een middel te gebruiken en even daardoor alle remmen los te gooien.
Al is het maar af en toe een keertje met drank.

Anders worden ze zo een stijve hark.
Met altijd maar die zelfde mening en gedachtegang.
Ik voel die sleur van hun.
Werken, slapen en eten..

Dan liever Rave, eat and repeat :yum:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Of.....nog erger.
In het mortuarium terecht komt.
250 ml. Dat is toch wel een giga hoeveelheid . Ik weet maar weinig van GHB maar dit?
Dit overleef je toch niet, zoveel...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
In deze: ieder het zijne.
Vwb drugsgebruik door de meerderheid der mensheid:
Als we koffie, thee en nicotine even buiten beschouwing laten , dan is volgens mij de meerderheid géén drugsgebruiker.
Misschien zit ik ernaast, dat kan natuurlijk.
Verder, ik lach nooit en te nimmer iemand uit.
Maar, sommige uitspraken zijn soms dermate ongenuanceerd, zeg maar gerust boud, dat ik daar wél krachtig op kan reageren.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#9
Legio Patria Nostra zei:
Als we koffie, thee en nicotine even buiten beschouwing laten , dan is volgens mij de meerderheid géén drugsgebruiker.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat meerderheid van de bevolking alcohol drinkt dan niet. Dat is ook gewoon een drugs...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Legio Patria Nostra zei:
Vwb drugsgebruik door de meerderheid der mensheid:
Als we koffie, thee en nicotine even buiten beschouwing laten , dan is volgens mij de meerderheid géén drugsgebruiker.
Misschien zit ik ernaast, dat kan natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Maar waarom zouden we die buiten beschouwing laten? Het zijn psychoactieve middelen die mensen nemen omdat ze het nuchtere leven niet draaglijk of boeiend genoeg vinden. Of omdat ze eraan verslaafd zijn. Dat deze helemaal ingeburgerd en genormaliseerd zijn veranderd daar niks aan.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik beschouw deze middelen niet als echte drugs, omdat zij bij lange na niet de ellende veroorzaken qua afhankelijkheid als de "echte" drugs.
En high word je er óók al niet van...
Maar, zeer zeker is tabak best wel een redelijke kwaaie. In zoverre, probeer er maar eens mee te stoppen! Is mij in 45 jaar nog steeds niet gelukt....
En alcohol, dat is er natuurlijk dus wel degelijk eentje, zelfs een regelrechte harddrug!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Qua koffie en thee valt het wel wat mee ja, zeker bij gematigd gebruik.

Tabak is natuurlijk wel een killer ja, hoewel vaak een langzame killer. Maar wat dacht je van suiker? Vrij onschuldig vergeleken met bijvoorbeeld alcohol? Kijk dit dan maar eens:


Verwoestend voor het lichaam op een manier vergelijkbaar met alcohol. En dit consumeren de meeste van ons dus dagelijks, vaak in grote hoeveelheden. Met name kinderen... Het lichaam van een kind is nog heel veerkrachtig en kan heel wat hebben, maar dat verandert als je ouder wordt. En dan gaat het dus niet alleen over snoep, maar over brood, frisdranken, pasta, de saus over je pasta, etcetera. De hele dag door suiker. En als suiker nou tegelijk ingenomen wordt met voldoende vezels zoals bij fruit, dan kan het lichaam het goed verwerken, maar die vezels ontbreken in veel voeding.

De high van suiker is vrij mild, maar het is wel een high en daardoor is het ook zo verslavend. Het werkt als een drug, want het is een drug. Toch, weinig mensen zullen suiker in een rijtje met bijvoorbeeld cocaïne en alcohol zetten.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Idd.
Maar van suiker heb ik nog nooit een roes mogen ervaren.
Op zich consumeer ik geen suiker. Al helemaal geen geraffineerde.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Legio Patria Nostra zei:
Idd.
Maar van suiker heb ik nog nooit een roes mogen ervaren.
Op zich consumeer ik geen suiker. Al helemaal geen geraffineerde.
Klik om te vergroten...
Wat @Mindless zegt. Er zit (helaas) in zoveel dingen suiker. En voor je lijf maakt het niks uit of je geraffineerde suikers of “natuurlijke” suikers eet. Een lichaam verwerkt dat op dezelfde manier. Het enige is dat je met natuurlijke suikers soms ook nog gezonde stoffen binnen krijgt zoals vitamines en vezels uit fruit en groente.

https://www.diabetesfonds.nl/minder-suiker/veelgestelde-vragen/wat-is-geraffineerde-suiker

Ik let er sinds een tijd ook meer op en het is eigenlijk heel erg waar ze allemaal suiker in proppen. Ook stiekeme suikers die ze een ander naampje geven.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Legio Patria Nostra zei:
Op zich consumeer ik geen suiker. Al helemaal geen geraffineerde.
Klik om te vergroten...
Het wordt wel aan heel veel dingen toegevoegd.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
En voor je lijf maakt het niks uit of je geraffineerde suikers of “natuurlijke” suikers eet. Een lichaam verwerkt dat op dezelfde manier. Het enige is dat je met natuurlijke suikers soms ook nog gezonde stoffen binnen krijgt zoals vitamines en vezels uit fruit en groente.
Klik om te vergroten...
Nou ja, vezels zorgen er dus wel voor dat de suiker vertraagd wordt opgenomen, dus in die zin wordt het anders verwerkt.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Nou ja, vezels zorgen er dus wel voor dat de suiker vertraagd wordt opgenomen, dus in die zin wordt het anders verwerkt.
Klik om te vergroten...
Klopt deels. Suiker uit vezels zoals bv in fruit worden idd langzamer opgenomen waardoor je bloedsuikerspiegel stabieler blijft. Ook moet je lichaam ietsje harder werken ze te verteren. Maar qua calorieën, eventuele gewichtstoename of voor diabetes/insuline niveau maakt het helaas niets uit.

https://www.diabetesfonds.nl/over-diabetes/eten-met-diabetes/daarom-zijn-vezels-gezond
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
@Mindless , sinds mijn broer helaas diabetes type 2 heeft ontwikkeld ben ik me er in gaan verdiepen. Ik leer steeds bij en ondanks dat ik al jaren bij een diëtiste kom vind ik ook nieuwe dingen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Dunne zei:
@Mindless , sinds mijn broer helaas diabetes type 2 heeft ontwikkeld ben ik me er in gaan verdiepen. Ik leer steeds bij en ondanks dat ik al jaren bij een diëtiste kom vind ik ook nieuwe dingen.
Klik om te vergroten...
Dat geloof ik wel.

Ik heb er ook veel over bijgeleerd sinds mijn zusje diabetes type 1 kreeg. Maar weet er ook nog lang niet alles van. Veel in dat filmpje dat ik hierboven postte gaat me ook wel wat boven de pet.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Dat geloof ik wel.

Ik heb er ook veel over bijgeleerd sinds mijn zusje diabetes type 1 kreeg.
Klik om te vergroten...
Oh type 1 is wel ernstig! Daar kom je meestal niet meer van af...
Type 2 kun je meestal zelf heel veel aan doen door je levensstijl aan te passen. Helaas doen de meesten dat niet en slikken liever pillen zoals mijn broer omdat dat makkelijk is.
Sterkte hoor voor je zusje! Moet ze spuiten?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1718192021
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."