Ik omarm mijn pijn beslist niet. Nee.
Als ik dit doe, dan kan ik al beter meteen een treinkaartje kopen naar opnieuw Marseille.
Hierin kan ik voorgaande poster niet volgen.
Een emotie is een sensatie met een verhaal daaraan vast. Wat ik voorstel is simpeler dan simpel. Scheid de sensatie van het verhaal en voel enkel de sensatie.
Is enkel die sensatie voelen ondraaglijk? Als je je ribben kneust, door je rug gaat of je been breekt, is dat niet vele malen intensere pijn? Maar dat kunnen we wél doorstaan. Wat is het verschil? Het verhaal maakt van slechts een sensatie een gevoel die 'jou' overkomt. Hiermee wordt het persoonlijk. We creëren het ego op die manier. Daarom dus dat ik zei, zet die stap naar achteren en dissocieer jezelf van het verhaal. Dat is niet makkelijk, maar het is alleen niet makkelijk omdat we zo gewend zijn om naar het verhaal te luisteren. In werkelijkheid maken we het onszelf onmogelijk veel moeilijker door naar het verhaal te luisteren.
Maar hier is een bepaalde wil voor nodig. De wil om het geloof in je verhaal op te geven. Is die wil er niet, dan ben je gebonden om te lijden onder je zelf gefabriceerde verhaal. En dat is helaas de werkelijkheid voor bijna iedereen op deze aarde. Het is allemaal absoluut onnodig leed, maar alsnog kiest 99% van de mensheid voor die weg. Maar als mensen nou tenminste wÃsten dat je elk moment dat verhaal los kunt laten... Maar je moet het elk moment opnieuw doen.
Mijn pijn is fysiek erg zwaar. Zo zwaar dat ik daardoor afgekeurd ben. Door mijn psycomatsche therapie ben ik er achtergekomen dat de pijn komt door emoties. En het is ook mentaal erg zwaar. Daardoor ook angstaanvallen. Ik heb een muur om mij heen gebouwd ( psychische) dan k aan ik niet weer gekwetst worden als ik mijn emoties toon.
Blijf liever pijn hebben dan ik bij eigen bloot geef aan mijn emoties. Dan maak ik mij kwetsbaar. Coke p e p geeft mij een ego boost zelfvertrouwen eigenlijk a lies wat ik in hedendaagse mis krijg ik van dat.
Helaas mom een deel geen connecties wel mee bezig....
Als ik gebruik zo min mogelijk. Moet voor mijn hond en zelf kunnen zorgen.
Ik ben van mezelf ook een muurbouwer, dus ik begrijp je goed. In het verleden is er al genoeg pijn verkregen door interactie met mensen en daarom is de logische actie om ervoor te zorgen dat daar niet meer pijn bij komt en dus trekken we een muur/schild op uit bescherming tegen de buitenwereld.
Probleem is echter dat als je niet van buiten aangevallen wordt, dan word je wel van binnen aangevallen. Als je begrijpt dat wij energetische wezens zijn en dat onze energie moet stromen om geestelijk en lichamelijk gezond te zijn, dan is die muur als een soort opstopping in een rivier. Het water stroomt niet meer, rotzooi hoopt op voor de blokkade, het water wordt niet meer ververst. Dit is de oorzaak en wortel van psychosomatische symptomen/ziekten. Ja, je hebt een schild opgeheven voor aanvallen van buitenaf, maar je wordt zelf rigide, afgesloten van nieuw leven, een wandelende dode.
Dingen als stimulanten geven je heel even de energie om je ego een boost te geven en een oppervlakkig zelfvertrouwen (vaak eerder een superioriteitsgevoel) te ervaren, maar het is maar een illusie. Het enige wat ons beter kan maken is onze energie laten stromen. Het schild neer te laten en ons kwetsbaar op te stellen tegenover de wereld en zo onze energie/liefde te geven, ongeacht of de ontvanger het verdiend of niet.
Dit is denk ik simpelweg hoe de wereld werkt. Trek een schild op en sluit je af van vitale levensenergie, of haal dat schild neer en maak jezelf daarmee kwetsbaar, maar ook ontvankelijk voor die energie. Het voelt soms als een onmogelijke keuze, maar je moet hem alsnog elk moment van de dag maken.