#1
Goed gedaan, proficiat!
Afbouwen ga ik doen, dankjewel daarvoor.Afbouwen. Elke week een blikje per dag minder. Laatste week een half blikje desnoods.
Ermee doorzetten? Gewoon niet in je nek gieten die zooi. En lees je in wat voor soort bagger het echt is. Waarom denk je dat je lichaam en geest reageren?
Krap in je geld, dan koop je toch die nepversie?
Haha ik juist andersom 😂 Nu van de speed af maar aan de redbull, thanks voor je reactie! Hier heb ik wat aan.Heb ik wel ervaring mee jah, heb zo 1,5 jaar lang 4 blikjes per werkdag gedronken en in het weekend wel meer. Ik reed standaard met 2 tree’s energieblikken rond in mn auto. Toen ik daarmee ophield stapte ik over op speed 😂 niet echt een aanrader.
Maar je raakt er gewend aan aan die energie drank, een shitload aan suiker en cafeïne zit erin. Volgens mij kun je er gewoon cold turkey mee stoppen. Na een week of 2 a 3 voel je je al een stuk beter hoor.
Is het in eerste instantie niet de cafeïne dan, waar je verslaafd aan bent? Ja en de suiker misschien.Gewoon stoppen. Je kan beter koffie drinken.
Ja dat denk ik ook. Door de zuren van de redbull gaat je gebit snel kapot waardoor je naar mijn idee beter koffie kan drinken.Is het in eerste instantie niet de cafeïne dan, waar je verslaafd aan bent? Ja en de suiker misschien.
Koffie zal vast nog wel een stuk gezonder zijn ja.
Haha ik juist andersom 😂 Nu van de speed af maar aan de redbull, thanks voor je reactie! Hier heb ik wat aan.
2 a 3 weken pfoe.. dat lijkt een eind. Ff doorbijten dus 😅
Ik ben niet perse redbull gaan drinken omdat ik gestopt ben met speed, ik drink nu zo’n 4 maanden redbull en ben nu zo’n 5 weken van de speed af. Heb de afgelopen maanden niet heel veel speed gebruikt dus misschien toch ergens wel naar een vervanger gaan zoeken. Maar vind het vooral echt lekker, had nooit echt het idee dat ik er veel energie van kreeg. Alleen als ik er echt meerdere achter elkaar dronkToen ik gestopt ben met speed ging ik ook over op de redbull.
Omdat er veel suiker in zit stopte ik ermee.
Daarna begon ik met een fatburner, daar kreeg ik veel energie van, door de caffeine die erin zat.
Maar omdat er veel slechte dingen in die fatburner zaten ben ik overgestapt op pure cafeïne tabletten.
Ook ik weet dat cafeïne niet goed voor je is.
Als je de energie gewend bent van speed en je stopt ermee zoek je vervangers.
Althans zo gaat dat bij mij.
Als je het puur drinkt omdat je het lekker vind is dat wat anders natuurlijk dan wanneer je het puur drinkt voor de energie.
Maar cafeïne is inderdaad verslavend.
Je krijgt er ook niet echt energie van. Het houdt het lichaam voor de gek zeg maar, doordat cafeïne op de adenosine receptoren gaat zitten. Waar normaal adenosine zorgt voor het gevoel van moe worden, wordt dat dus onderdrukt door cafeïne. Je krijgt niet echt energie, maar je moeheid wordt onderdrukt. Snelle suikers zijn daarnaast natuurlijk ook niet ideaal voor langdurige energie. Er zijn geen shortcuts voor echte energie.had nooit echt het idee dat ik er veel energie van kreeg. Alleen als ik er echt meerdere achter elkaar dronk
Dat klinkt logisch!! Dankjewel!Je krijgt er ook niet echt energie van. Het houdt het lichaam voor de gek zeg maar, doordat cafeïne op de adenosine receptoren gaat zitten. Waar normaal adenosine zorgt voor het gevoel van moe worden, wordt dat dus onderdrukt door cafeïne. Je krijgt niet echt energie, maar je moeheid wordt onderdrukt. Snelle suikers zijn daarnaast natuurlijk ook niet ideaal voor langdurige energie. Er zijn geen shortcuts voor echte energie.
Maar dat wist je misschien ook wel.![]()
En verder vind ik eigenlijk niet dat je passief agressief hoeft te reageren, we zitten op een drugsforum. Alles wat hier gebruikt word is niet perse gezond. Ik vraag hier om hulp. Ik weet wat voor zooi het is, ik probeer er mee te stoppen.
Dankjewel voor je reactie! Hier heb ik echt wat aan! Ik ga eens kijken hoe ik ga afbouwen. Vandaag dan zonder probeert maar dat is echt wel pittig, dus uiteindelijk toch maar 1 genomen.Ik heb geen ervaring met het afkicken v. energy drink concreet, maar had jongstleden wel last v. cafeïne(poeder)ontwenning.
Jouw griepachtige symptomen waren herkenbaar bij mij. Daarnaast voelde ik me ook duizelig, neerslachtig en lichtelijk angstig. Net zoals bij jou, verdwenen mijn klachten als bij toverslag bij het, opnieuw, gebruiken v. cafeïne.
Alles bij elkaar genomen heeft m'n ontwenning zo'n 2 weken geduurd. Elke dag heb ik m'n dosis met kleine hoeveelheden verlaagd. Duizeligheid was daarbij m'n graadmeter: van zodra ik me licht in m'n hoofd begon te voelen, wist ik dat m'n afbouw iets te snel liep en nam ik weer een beetje bij. Dat heeft mij goed geholpen. Mss dat zo'n 'referentiepunt' ook jou kan helpen.
Ondertussen ben ik volledig klachtenvrij en kan ik weer zorgeloos van m'n koffietje genieten.
Edit: bij mij was vooral het cafeïne poeder, dat ik naast m'n dagelijkse hoeveelheid koffie nam, de boosdoener. Niet zozeer de hoeveelheid cafeïne verwerkt in koffie. Was teveel vh. goede dus.
Yes I know, meteen stoppen kan pittig wezen! Dus als je teveel last hebt zou ik idd afbouwen.Dankjewel voor je reactie! Hier heb ik echt wat aan! Ik ga eens kijken hoe ik ga afbouwen. Vandaag dan zonder probeert maar dat is echt wel pittig, dus uiteindelijk toch maar 1 genomen.
Ik ga eerst kijken of ik aan 1 per dag voldoende heb, daarna afbouwen naar een halve
Dat wist ik inderdaad ook niet.. Dankjewel ☺️Nooit geweten dat je dit moet afbouwen... Sterkte!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."