Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOngemerkt verslaafd energy drink

Ongemerkt verslaafd energy drink

32 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Ik heb ongemerkt een verslaving aan redbull opgelopen. Ik dronk het vooral omdat ik het erg lekker vind (ja het kan echt haha), maar soms ook om inderdaad de energie te krijgen. Ik dronk zo’n 2 blikjes met dag, met een uitschieter naar 3 blikjes voor 4 maanden ongeveer. Nu wist ik natuurlijk wel dat zoiets verslavend is, maar heb in die tijd echt niet gemerkt dat ik het nodig was en ik dacht dat een verslaving in grotere hoeveelheden kwam. Dom i know
Omdat ik nu krapper zit met geld heb ik de redbull geschrapt, maar ik heb er echt heel veel last van.
Zweet handen, trillerig, kramp in m’n benen en voeten, hoofdpijn, super rusteloos en ik slaap heel slecht. Gister toch weer redbull in huis gehaald en voel me direct weer beter, maar ik wil hier toch wel vanaf.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft? En hoe je het beste hier mee kan doorzetten? Ik vind het erg moeilijk om er niet aan te zitten want had echt niet verwacht er zo afhankelijk van te worden :/
Dus als jullie tips hebben, let me know en alvast bedankt
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gewoon stoppen. Je kan beter koffie drinken.
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#3
*.exe2.0 zei:
Afbouwen. Elke week een blikje per dag minder. Laatste week een half blikje desnoods.

Ermee doorzetten? Gewoon niet in je nek gieten die zooi. En lees je in wat voor soort bagger het echt is. Waarom denk je dat je lichaam en geest reageren?

Krap in je geld, dan koop je toch die nepversie?
Klik om te vergroten...
Afbouwen ga ik doen, dankjewel daarvoor.

En verder vind ik eigenlijk niet dat je passief agressief hoeft te reageren, we zitten op een drugsforum. Alles wat hier gebruikt word is niet perse gezond. Ik vraag hier om hulp. Ik weet wat voor zooi het is, ik probeer er mee te stoppen.

Zoals ik ook al zei, vind ik redbull lekker, als ik de goedkopere versie lekker vond had ik die gekocht
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb ik wel ervaring mee jah, heb zo 1,5 jaar lang 4 blikjes per werkdag gedronken en in het weekend wel meer. Ik reed standaard met 2 tree’s energieblikken rond in mn auto. Toen ik daarmee ophield stapte ik over op speed 😂 niet echt een aanrader.
Maar je raakt er gewend aan aan die energie drank, een shitload aan suiker en cafeïne zit erin. Volgens mij kun je er gewoon cold turkey mee stoppen. Na een week of 2 a 3 voel je je al een stuk beter hoor.
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zeelanddude zei:
Heb ik wel ervaring mee jah, heb zo 1,5 jaar lang 4 blikjes per werkdag gedronken en in het weekend wel meer. Ik reed standaard met 2 tree’s energieblikken rond in mn auto. Toen ik daarmee ophield stapte ik over op speed 😂 niet echt een aanrader.
Maar je raakt er gewend aan aan die energie drank, een shitload aan suiker en cafeïne zit erin. Volgens mij kun je er gewoon cold turkey mee stoppen. Na een week of 2 a 3 voel je je al een stuk beter hoor.
Klik om te vergroten...
Haha ik juist andersom 😂 Nu van de speed af maar aan de redbull, thanks voor je reactie! Hier heb ik wat aan.
2 a 3 weken pfoe.. dat lijkt een eind. Ff doorbijten dus 😅
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rivalrie zei:
Gewoon stoppen. Je kan beter koffie drinken.
Klik om te vergroten...
Is het in eerste instantie niet de cafeïne dan, waar je verslaafd aan bent? Ja en de suiker misschien.

Koffie zal vast nog wel een stuk gezonder zijn ja.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Is het in eerste instantie niet de cafeïne dan, waar je verslaafd aan bent? Ja en de suiker misschien.

Koffie zal vast nog wel een stuk gezonder zijn ja.
Klik om te vergroten...
Ja dat denk ik ook. Door de zuren van de redbull gaat je gebit snel kapot waardoor je naar mijn idee beter koffie kan drinken.
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#8
Koffie vind ik echt niet lekker helaas, heb het meerdere keren geprobeerd maar nee. Kan er niet aan wennen. Wel bedankt voor de tip! :)
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#9
HappyUser zei:
Haha ik juist andersom 😂 Nu van de speed af maar aan de redbull, thanks voor je reactie! Hier heb ik wat aan.
2 a 3 weken pfoe.. dat lijkt een eind. Ff doorbijten dus 😅
Klik om te vergroten...

Toen ik gestopt ben met speed ging ik ook over op de redbull.
Omdat er veel suiker in zit stopte ik ermee.
Daarna begon ik met een fatburner, daar kreeg ik veel energie van, door de caffeine die erin zat.
Maar omdat er veel slechte dingen in die fatburner zaten ben ik overgestapt op pure cafeïne tabletten.
Ook ik weet dat cafeïne niet goed voor je is.
Als je de energie gewend bent van speed en je stopt ermee zoek je vervangers.
Althans zo gaat dat bij mij.
Als je het puur drinkt omdat je het lekker vind is dat wat anders natuurlijk dan wanneer je het puur drinkt voor de energie.
Maar cafeïne is inderdaad verslavend.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Koop een potje magnesium citraat kan kelen met de symptomen
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Goed gedaan, proficiat!
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Afbouwen. Elke week een blikje per dag minder. Laatste week een half blikje desnoods.

Ermee doorzetten? Gewoon niet in je nek gieten die zooi. En lees je in wat voor soort bagger het echt is. Waarom denk je dat je lichaam en geest reageren?

Krap in je geld, dan koop je toch die nepversie?
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#13
Syl zei:
Toen ik gestopt ben met speed ging ik ook over op de redbull.
Omdat er veel suiker in zit stopte ik ermee.
Daarna begon ik met een fatburner, daar kreeg ik veel energie van, door de caffeine die erin zat.
Maar omdat er veel slechte dingen in die fatburner zaten ben ik overgestapt op pure cafeïne tabletten.
Ook ik weet dat cafeïne niet goed voor je is.
Als je de energie gewend bent van speed en je stopt ermee zoek je vervangers.
Althans zo gaat dat bij mij.
Als je het puur drinkt omdat je het lekker vind is dat wat anders natuurlijk dan wanneer je het puur drinkt voor de energie.
Maar cafeïne is inderdaad verslavend.
Klik om te vergroten...
Ik ben niet perse redbull gaan drinken omdat ik gestopt ben met speed, ik drink nu zo’n 4 maanden redbull en ben nu zo’n 5 weken van de speed af. Heb de afgelopen maanden niet heel veel speed gebruikt dus misschien toch ergens wel naar een vervanger gaan zoeken. Maar vind het vooral echt lekker, had nooit echt het idee dat ik er veel energie van kreeg. Alleen als ik er echt meerdere achter elkaar dronk
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
HappyUser zei:
had nooit echt het idee dat ik er veel energie van kreeg. Alleen als ik er echt meerdere achter elkaar dronk
Klik om te vergroten...
Je krijgt er ook niet echt energie van. Het houdt het lichaam voor de gek zeg maar, doordat cafeïne op de adenosine receptoren gaat zitten. Waar normaal adenosine zorgt voor het gevoel van moe worden, wordt dat dus onderdrukt door cafeïne. Je krijgt niet echt energie, maar je moeheid wordt onderdrukt. Snelle suikers zijn daarnaast natuurlijk ook niet ideaal voor langdurige energie. Er zijn geen shortcuts voor echte energie.

Maar dat wist je misschien ook wel. :wink:
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Je krijgt er ook niet echt energie van. Het houdt het lichaam voor de gek zeg maar, doordat cafeïne op de adenosine receptoren gaat zitten. Waar normaal adenosine zorgt voor het gevoel van moe worden, wordt dat dus onderdrukt door cafeïne. Je krijgt niet echt energie, maar je moeheid wordt onderdrukt. Snelle suikers zijn daarnaast natuurlijk ook niet ideaal voor langdurige energie. Er zijn geen shortcuts voor echte energie.

Maar dat wist je misschien ook wel. :wink:
Klik om te vergroten...
Dat klinkt logisch!! Dankjewel!
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#16
HappyUser zei:
En verder vind ik eigenlijk niet dat je passief agressief hoeft te reageren, we zitten op een drugsforum. Alles wat hier gebruikt word is niet perse gezond. Ik vraag hier om hulp. Ik weet wat voor zooi het is, ik probeer er mee te stoppen.
Klik om te vergroten...

Tja, ach, je vraag vond ik een beetje voor de hand liggend. Ik denk, ik geef je een duidelijk antwoord. Zou zomaar kunnen bijdragen aan je mindset.
Jocko Willink zei ooit, als je de finish wil halen is er maar 1 ding wat je moet doen: just don't quit. Heeft mij al meermaals geholpen tijdens het sporten.
Dus zo kwaad bedoelde ik het niet.

In 1x stoppen kan ook, alleen heb je dan een paar gare dagen voor de boeg. Maar dan ben je er wel af!

Goed dat je inziet dat het zooi is. Succes ermee!

Ps. Die nepversie is net zo goor joh :wink:
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Opletten dat je niet te snel gaat in de afbouw met Energy drinks !! :wink:
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb geen ervaring met het afkicken v. energy drink concreet, maar had jongstleden wel last v. cafeïne(poeder)ontwenning.
Jouw griepachtige symptomen waren herkenbaar bij mij. Daarnaast voelde ik me ook duizelig, neerslachtig en lichtelijk angstig. Net zoals bij jou, verdwenen mijn klachten als bij toverslag bij het, opnieuw, gebruiken v. cafeïne.
Alles bij elkaar genomen heeft m'n ontwenning zo'n 2 weken geduurd. Elke dag heb ik m'n dosis met kleine hoeveelheden verlaagd. Duizeligheid was daarbij m'n graadmeter: van zodra ik me licht in m'n hoofd begon te voelen, wist ik dat m'n afbouw iets te snel liep en nam ik weer een beetje bij. Dat heeft mij goed geholpen. Mss dat zo'n 'referentiepunt' ook jou kan helpen.

Ondertussen ben ik volledig klachtenvrij en kan ik weer zorgeloos van m'n koffietje genieten. :)

Edit: bij mij was vooral het cafeïne poeder, dat ik naast m'n dagelijkse hoeveelheid koffie nam, de boosdoener. Niet zozeer de hoeveelheid cafeïne verwerkt in koffie. Was teveel vh. goede dus.
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#19
AcidWarrior zei:
Ik heb geen ervaring met het afkicken v. energy drink concreet, maar had jongstleden wel last v. cafeïne(poeder)ontwenning.
Jouw griepachtige symptomen waren herkenbaar bij mij. Daarnaast voelde ik me ook duizelig, neerslachtig en lichtelijk angstig. Net zoals bij jou, verdwenen mijn klachten als bij toverslag bij het, opnieuw, gebruiken v. cafeïne.
Alles bij elkaar genomen heeft m'n ontwenning zo'n 2 weken geduurd. Elke dag heb ik m'n dosis met kleine hoeveelheden verlaagd. Duizeligheid was daarbij m'n graadmeter: van zodra ik me licht in m'n hoofd begon te voelen, wist ik dat m'n afbouw iets te snel liep en nam ik weer een beetje bij. Dat heeft mij goed geholpen. Mss dat zo'n 'referentiepunt' ook jou kan helpen.

Ondertussen ben ik volledig klachtenvrij en kan ik weer zorgeloos van m'n koffietje genieten. :)

Edit: bij mij was vooral het cafeïne poeder, dat ik naast m'n dagelijkse hoeveelheid koffie nam, de boosdoener. Niet zozeer de hoeveelheid cafeïne verwerkt in koffie. Was teveel vh. goede dus.
Klik om te vergroten...
Dankjewel voor je reactie! Hier heb ik echt wat aan! Ik ga eens kijken hoe ik ga afbouwen. Vandaag dan zonder probeert maar dat is echt wel pittig, dus uiteindelijk toch maar 1 genomen.
Ik ga eerst kijken of ik aan 1 per dag voldoende heb, daarna afbouwen naar een halve
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nooit geweten dat je dit moet afbouwen... Sterkte!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."