Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshelp moeder met zware speed drang

help moeder met zware speed drang

50 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#1
Syl zei:
Ik lig nog steeds plat met corona...
Lees wel af en toe het df maar heb nog niet de energie om voluit te gaan reageren.
Klik om te vergroten...
Sterkte met je herstel 👍👍👍
S
SheairaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zeehond zei:
Sterkte met je herstel 👍👍👍
Klik om te vergroten...
Hier sluit ik mij bij aan. :kissingheart:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Syl zei:
Ik lig nog steeds plat met corona...
Lees wel af en toe het df maar heb nog niet de energie om voluit te gaan reageren.
Klik om te vergroten...
Dikke beterschap syl!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Van harte beterschap, Syl!
Nu aan de TS:
Advies van mij:
Breek met kennissen die in de scène zitten, want die proberen alleen maar om je terug te zuigen de draaikolk weer in.
Alle telefoonnummers van deze mensen en dealers, wegdoen.
Bij cravings zou ik proberen om de aandacht af te leiden door een niet te zware activiteit die je leuk vindt te gaan doen.
Vermijd plaatsen die gelinkt zijn aan gebruiken.
Pas vooral op dat je verslaving overspringt naar een andere. Blijf dus van die alcohol af.
Of van een andere drug of middel.
Met een klein ritueel alle attributen die je gebruikte mbt speed gebruik verbranden of iig vernietigen.
Neem er echt afscheid van. Spiegel weg, en alles wat erbij nodig was.

Houd vol, en denk hierbij vooral en alleen aan je kindje!! Numero uno!
Alle sterkte toegewenst!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Syl, nou word ik verlegen...!
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#6
misskitty zei:
help! in mijn verleden heb ik wel wat drugs gehad maar nooit verslaafd geweest. tot 3 keer Tot nu toe heb ik sweekends pep gehad dat is me helaas te goed bevallen. heb een hele sterke drang kan me totaal niet meer vermaken. en denk er constant aan. heb nu 6 dagen niks gehad. maar dit kan niet!! ik heb een kind van bijna 3.. heeft iemand tips zodat die extreme drang af komt...! we hebben al instanties op ons dak en kan totaal geen drugs gebruiken. pleas tips!!!
Klik om te vergroten...
Nummer van dealer(s) wissen en het uitzitten! Als dat niet gaat, dan is het zeer verstandig om verslavingszorg en/of een psycholoog in te schakelen.

Ik kan je alleen maar veel sterkte wensen. ❤️
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#7
@misskitty
Heb je nou de nmrs van je dealers geblokt en gewist?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat is op zich wel een goed advies, alleen is het inschakelen van verslavingszorg in dit geval nogal moeilijk.
De reden hiervoor zijn met name haar kind.
Want al zou er een behandeltraject opgestart worden, hoe moet dit mbt haar kind geregeld worden?
Zij kan niet zomaar weg om behandeling te kunnen krijgen, laat staan een opname aan de broek opgespeld krijgen, nietwaar.
Wij weten natuurlijk lang niet alle feiten en omstandigheden.
Bijvoorbeeld zijn er mensen in haar omgeving die geregeld kunnen oppassen op haar kind, , of kidsitter zijn, hoe haar kindje nu functioneert, of zij nog op hulp anderszins kan terugvallen...
Dus, goed advies, lastige kwestie.
W
WAZALid
01-01-2024, 00:00
#9
pas maar op! speed kan je nog eenigzins redelijk snel vanaf komen maar de volgende stap kan zomaar cocaine zijn. blijf daar iig zo ver mogelijk van weg
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
@misskitty nog een vraagje: hoe vaak heb je nou speed gebruikt de afgelopen tijd? Begrijp ik het goed dat het maar 3 x is geweest?
Dan is het imo niet heel lastig toch? Na 3x is er af blijven niet te lastig lijkt mij. Of ik schat het totaal verkeerd in hoor of heb je topic niet goed begrepen.
Dan sorry!
m
misskittyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Breda87 zei:
Hoi,
Ik begrijp dat je er behoefte aan hebt maar ik kan je garanderen dat als je nu vaker speed gaat gebruiken je er uiteindelijk erg veel spijt van gaat krijgen. 2-3 dagen wakker zijn is aan het begin wel leuk maar je lichaam gaat er echt kapot aan. Op een gegeven moment neem je wat speed en je begint het bijv benauwd te krijgen, misselijk, overgeven, verschrikkelijke buikpijn en dat ja dan 20 min extreem zwetend op de toilet zit en denkt dat je door aan het gaan bent enz. Het is lastig maar gebruik een tijdje niet en de drang verdwijnt. Als je op dit moment al veel problemen hebt dan kun je bijv beter hulp zoeken, sterk blijven ipv drugs te gaan gebruiken want dat lost uiteindelijk niets op, de gevolgen kunnen heel groot zijn. Hoop dat je er wat aan hebt.
Klik om te vergroten...
Dankje voor de tips
m
misskittyLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Dunne zei:
@misskitty nog een vraagje: hoe vaak heb je nou speed gebruikt de afgelopen tijd? Begrijp ik het goed dat het maar 3 x is geweest?
Dan is het imo niet heel lastig toch? Na 3x is er af blijven niet te lastig lijkt mij. Of ik schat het totaal verkeerd in hoor of heb je topic niet goed begrepen.
Dan sorry!
Klik om te vergroten...
nee heb je goed gelezen. vroeger gebruikte ik ook redelijk wat speed en werd er later katsverrot van daardoor had ik dus geen verslaving en kon er van afblijven. dat is inmiddels 10 jaar geleden en tot idd op het laatst had ik dus ook een dipje en eens een keer zin om met energie me huishouden te doen. en dat beviel me dus heel goed en met een slaap pilletje was ik dus de volgende dag fit en vrolijk en dat smaakte naar meer helaas. dus 3 keer in 3 weken.
m
misskittyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mrloverdj zei:
@misskitty
Heb je nou de nmrs van je dealers geblokt en gewist?jaa
Klik om te vergroten...

Mrloverdj zei:
@misskitty
Heb je nou de nmrs van je dealers geblokt en gewist?
Klik om te vergroten...
ja
m
misskittyLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
Dat is op zich wel een goed advies, alleen is het inschakelen van verslavingszorg in dit geval nogal moeilijk.
De reden hiervoor zijn met name haar kind.
Want al zou er een behandeltraject opgestart worden, hoe moet dit mbt haar kind geregeld worden?
Zij kan niet zomaar weg om behandeling te kunnen krijgen, laat staan een opname aan de broek opgespeld krijgen, nietwaar.
Wij weten natuurlijk lang niet alle feiten en omstandigheden.
Bijvoorbeeld zijn er mensen in haar omgeving die geregeld kunnen oppassen op haar kind, , of kidsitter zijn, hoe haar kindje nu functioneert, of zij nog op hulp anderszins kan terugvallen...
Dus, goed advies, lastige kwestie.
Klik om te vergroten...
ik heb niks weer gebruikt en heb de kans er ook niet meer voor
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#15
wat vind je er zo lekker aan dan? De energie? De stilte in je hoofd? Of geen emotie voelen?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Er zijn altijd wel redenen om te gebruiken.
Er zijn nog veel meer redenen om ermee te minderen, of zelfs te stoppen.
Het lijkt mij zo'n beetje onze bijdrage, om met deze laatste redenen te proberen om advies te kunnen geven dan wel iig een luisterend oor te kunnen bieden...
m
misskittyLid
01-01-2024, 00:00
#17
WAZA zei:
pas maar op! speed kan je nog eenigzins redelijk snel vanaf komen maar de volgende stap kan zomaar cocaine zijn. blijf daar iig zo ver mogelijk van weg
Klik om te vergroten...
sowieso thanx
m
misskittyLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
Er zijn altijd wel redenen om te gebruiken.
Er zijn nog veel meer redenen om ermee te minderen, of zelfs te stoppen.
Het lijkt mij zo'n beetje onze bijdrage, om met deze laatste redenen te proberen om advies te kunnen geven dan wel iig een luisterend oor te kunnen bieden...
Klik om te vergroten...
Dankje
m
misskittyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rivalrie zei:
wat vind je er zo lekker aan dan? De energie? De stilte in je hoofd? Of geen emotie voelen?
Klik om te vergroten...
de energie en vooral de levenslust overal zin aan hebben. bijvoorbeeld knutselen of schilderen met mijn zoon maak ik van die bakjes met allemaal lekkers in. geweldig vond ik dat. en nu nergens zin aan hebben
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
misskitty zei:
ik heb een kind van bijna 3.. heeft iemand tips zodat die extreme drang af komt...!
Klik om te vergroten...
Eerlijk gezegd is dit de allerbeste motivatie die je kan hebben. Als je trek hebt in speed, denk gewoon aan je kind. Dat doe je al en het werkt :wink:

Dat je in de dagen/weken na speed nergens zin in hebt, futloos voelt, angstig bent of dat je misschien zelfs depressieve gevoelens hebt, dat is eigenlijk heel 'normaal'. Dat is wat speed met je doet als het is uitgewerkt. Het is dus belangrijk om die effecten erbij te bedenken als je zin hebt in speed. Het is namelijk makkelijk om te verlangen naar de zorgeloze piek. Maar het diepe dal hoort er ook bij. Dus probeer het geheel van de speed te zien en bedenk erbij welke keuze je voor je kind wil maken. Dan denk ik dat die zin zo gevlogen is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."