Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"help! in mijn verleden heb ik wel wat drugs gehad maar nooit verslaafd geweest. tot 3 keer Tot nu toe heb ik sweekends pep gehad dat is me helaas te goed bevallen. heb een hele sterke drang kan me totaal niet meer vermaken. en denk er constant aan. heb nu 6 dagen niks gehad. maar dit kan niet!! ik heb een kind van bijna 3.. heeft iemand tips zodat die extreme drang af komt...! we hebben al instanties op ons dak en kan totaal geen drugs gebruiken. pleas tips!!!"
"toch bedankt"
"Dirkjan zei: Je zou de oorzaak van de drang kunnen achterhalen door uit te vinden waarom je zo graag speed gebruikt, en waarom je de effecten zo hard nodig denkt te hebben. Ben je misschien oververmoeid? Of onzeker? Speed geeft je een tijdelijke boost, energie wordt verhoogd, honger wordt niet meer gevoeld en men wordt zelfverzekerd en euforisch. Als je je afhankelijk voelt van speed heb je waarschijnlijk teveel vertrouwen in de drug gelegd waardoor je deze dingen niet meer zonder speed ervaart. Probeer eens zonder speed dingen te ondernemen waar je gelukkig van wordt. Hobbies, taken, zorgen voor je 3 jarige kind, sociale contacten die niet met drugs gerelateerd zijn. Grote kans ook dat je slaap ritme verstoord is. Probeer dit terug te krijgen door nuchter te slapen, maar bedenk wel dat het wat tijd nodig heeft. Gun jezelf die tijd ook. Elke verandering in je leven kost tijd, ook een positieve verandering. Een huisarts kan je helpen instanties in te schakelen om je verder te helpen. Een huisarts heeft geheimhoudingsplicht en zal niet oordelen of beschuldigen. Als je een 3 jarig kind hebt kan dit nogal wat stress met zich meebrengen. Maar onthoud wel dat hij/zij zonder ouders vrijwel hulpeloos is en ik denk dat je zelf ook voor dit kind wilt zorgen. Bedenk wat je opgeeft als je je problemen niet aanpakt, maar bedenk ook wat je ervoor terug krijgt. Het hoeft niet allemaal in één keer, stapje voor stapje. Met gebruiken los je niks op. Het zorgt er alleen voor dat je de kern van het probleem nooit zult achterhalen. Klik om te vergroten... heel erg bedankt!! waardeer je tips enorm dit geeft me kracht"
"Sheaira zei: Enige wat ik mij kan bedenken is zorgen dat je geen nummers van dealers enz meer hebt. Lastig verder, heb verder ook geen goeie tips ben ik bang, Klik om te vergroten... bedankt"
"Sheaira zei: Graag gedaan, al heb je er waarschijnlijk weinig aan. 🙈 Maar ik merk zelf wel nu ik een dealer heb gevonden dat ik het wel iets sneller weer neem. Ik weet wel als ik er zat van ben dat ik zijn nummer gewoon verwijder en dan kan ik het ook niet meer halen. Klik om te vergroten... kan ik me voorstellen. was ik er maar zat van haha heb het maar 3 keer gebruikt in het weekend dan he. pff dat was echt DE oplossing voor al me problemen. was het maar anders pfff."
"De Dunne zei: Beste @misskitty , het belangrijkste wat je moet onthouden is je kind. Je kindje staat ALTIJD op 1. Dát moet je drijfveer zijn om van drugs af te blijven. Jouw kindje, die van jou afhankelijk is, waar jij zielsveel van houd. Je weet namelijk wat de consequenties zijn op dat gebied als je door gaat met drugs. Dat is een flinke stok achter de deur denk ik.. Veel sterkte! 🥰 Klik om te vergroten... Dankje"
"Mrloverdj zei: Er zijn veel goede tips gegeven. Normaal zou ik hulp adviseren maar je hebt te maken met instanties. Heb je al alle nummers van je dealers geblokt en daarna verwijderd? Die volgorde Dat is stap 1.en de belangrijkste stap. Als instanties hierachter komen kunnen ze hulp verplichten. Maar als je alleenstaand bent of je hebt ze al teveel op je dak, zal je verbaasd zijn hoe snel je je kind kwijt bent. En dan kan ik je op een briefje meegeven dat als dat gebeurt..je juist speed gaat gebruiken en dan heb je er een verslaving bij. Kijk elke keer naar je kind als je een craving hebt. En besef dat ook al heb je maar een paar keer gebruikt..verslaving is niet alleen fysiek. Dat begint in je hoofd. Je moet dus afkicken van je cravings...is er iemand die je in vertrouwen kan nemen? Er zijn meetings voor narcotica anonymous. Echt een aanrader! Zoek veel afleiding. Vraag desnoods voor.maximaal 2.weken kalmeringsmiddelen bij de huisarts..dit in combinatie met alle tips van hierboven. Als je denkt dat wat ik noem overdreven lijkt..nee, dit is een deel van mijn werkgebied. Dit moet je in de kiem smoren. Vaak krijgen mensen een peloton hulp(als ze geluk hebben) bij een peloton aan problemen. Maar het probleem zit hem niet in de zoveelste snuif..dat is het gevolg.. Het probleem zit hem in de oorzaak, dat stemmetje in je hoofd, die craving. Als je de oorzaak bestrijd heb je je oplossing. Denk nooit dat je strijd tegen het verlangen naar 1 x gebruik. Als je die strijd verliest ..gebruik je niet alleen, je opent de deur voor verslaving en je kind in een pleeggezin. Daar strijd je voor!! Hoop dat je iets laat horen nog. Klik om te vergroten... Dankje super"
"Breda87 zei: Hoi, Ik begrijp dat je er behoefte aan hebt maar ik kan je garanderen dat als je nu vaker speed gaat gebruiken je er uiteindelijk erg veel spijt van gaat krijgen. 2-3 dagen wakker zijn is aan het begin wel leuk maar je lichaam gaat er echt kapot aan. Op een gegeven moment neem je wat speed en je begint het bijv benauwd te krijgen, misselijk, overgeven, verschrikkelijke buikpijn en dat ja dan 20 min extreem zwetend op de toilet zit en denkt dat je door aan het gaan bent enz. Het is lastig maar gebruik een tijdje niet en de drang verdwijnt. Als je op dit moment al veel problemen hebt dan kun je bijv beter hulp zoeken, sterk blijven ipv drugs te gaan gebruiken want dat lost uiteindelijk niets op, de gevolgen kunnen heel groot zijn. Hoop dat je er wat aan hebt. Klik om te vergroten... Dankje voor de tips"
"De Dunne zei: @misskitty nog een vraagje: hoe vaak heb je nou speed gebruikt de afgelopen tijd? Begrijp ik het goed dat het maar 3 x is geweest? Dan is het imo niet heel lastig toch? Na 3x is er af blijven niet te lastig lijkt mij. Of ik schat het totaal verkeerd in hoor of heb je topic niet goed begrepen. Dan sorry! Klik om te vergroten... nee heb je goed gelezen. vroeger gebruikte ik ook redelijk wat speed en werd er later katsverrot van daardoor had ik dus geen verslaving en kon er van afblijven. dat is inmiddels 10 jaar geleden en tot idd op het laatst had ik dus ook een dipje en eens een keer zin om met energie me huishouden te doen. en dat beviel me dus heel goed en met een slaap pilletje was ik dus de volgende dag fit en vrolijk en dat smaakte naar meer helaas. dus 3 keer in 3 weken."
"Mrloverdj zei: @misskitty Heb je nou de nmrs van je dealers geblokt en gewist?jaa Klik om te vergroten... Mrloverdj zei: @misskitty Heb je nou de nmrs van je dealers geblokt en gewist? Klik om te vergroten... ja"