Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshelp moeder met zware speed drang

help moeder met zware speed drang

50 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Dunne zei:
Dikke beterschap syl!
Klik om te vergroten...
Thanks meis 😘
m
misskittyLid
01-01-2024, 00:00
#2
help! in mijn verleden heb ik wel wat drugs gehad maar nooit verslaafd geweest. tot 3 keer Tot nu toe heb ik sweekends pep gehad dat is me helaas te goed bevallen. heb een hele sterke drang kan me totaal niet meer vermaken. en denk er constant aan. heb nu 6 dagen niks gehad. maar dit kan niet!! ik heb een kind van bijna 3.. heeft iemand tips zodat die extreme drang af komt...! we hebben al instanties op ons dak en kan totaal geen drugs gebruiken. pleas tips!!!
S
SheairaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Enige wat ik mij kan bedenken is zorgen dat je geen nummers van dealers enz meer hebt. Lastig verder, heb verder ook geen goeie tips ben ik bang,
m
misskittyLid
01-01-2024, 00:00
#4
toch bedankt
m
misskittyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Breda87 zei:
Hoi,
Ik begrijp dat je er behoefte aan hebt maar ik kan je garanderen dat als je nu vaker speed gaat gebruiken je er uiteindelijk erg veel spijt van gaat krijgen. 2-3 dagen wakker zijn is aan het begin wel leuk maar je lichaam gaat er echt kapot aan. Op een gegeven moment neem je wat speed en je begint het bijv benauwd te krijgen, misselijk, overgeven, verschrikkelijke buikpijn en dat ja dan 20 min extreem zwetend op de toilet zit en denkt dat je door aan het gaan bent enz. Het is lastig maar gebruik een tijdje niet en de drang verdwijnt. Als je op dit moment al veel problemen hebt dan kun je bijv beter hulp zoeken, sterk blijven ipv drugs te gaan gebruiken want dat lost uiteindelijk niets op, de gevolgen kunnen heel groot zijn. Hoop dat je er wat aan hebt.
Klik om te vergroten...
Dankje voor de tips
m
misskittyLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Dunne zei:
@misskitty nog een vraagje: hoe vaak heb je nou speed gebruikt de afgelopen tijd? Begrijp ik het goed dat het maar 3 x is geweest?
Dan is het imo niet heel lastig toch? Na 3x is er af blijven niet te lastig lijkt mij. Of ik schat het totaal verkeerd in hoor of heb je topic niet goed begrepen.
Dan sorry!
Klik om te vergroten...
nee heb je goed gelezen. vroeger gebruikte ik ook redelijk wat speed en werd er later katsverrot van daardoor had ik dus geen verslaving en kon er van afblijven. dat is inmiddels 10 jaar geleden en tot idd op het laatst had ik dus ook een dipje en eens een keer zin om met energie me huishouden te doen. en dat beviel me dus heel goed en met een slaap pilletje was ik dus de volgende dag fit en vrolijk en dat smaakte naar meer helaas. dus 3 keer in 3 weken.
m
misskittyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mrloverdj zei:
@misskitty
Heb je nou de nmrs van je dealers geblokt en gewist?jaa
Klik om te vergroten...

Mrloverdj zei:
@misskitty
Heb je nou de nmrs van je dealers geblokt en gewist?
Klik om te vergroten...
ja
m
misskittyLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Dat is op zich wel een goed advies, alleen is het inschakelen van verslavingszorg in dit geval nogal moeilijk.
De reden hiervoor zijn met name haar kind.
Want al zou er een behandeltraject opgestart worden, hoe moet dit mbt haar kind geregeld worden?
Zij kan niet zomaar weg om behandeling te kunnen krijgen, laat staan een opname aan de broek opgespeld krijgen, nietwaar.
Wij weten natuurlijk lang niet alle feiten en omstandigheden.
Bijvoorbeeld zijn er mensen in haar omgeving die geregeld kunnen oppassen op haar kind, , of kidsitter zijn, hoe haar kindje nu functioneert, of zij nog op hulp anderszins kan terugvallen...
Dus, goed advies, lastige kwestie.
Klik om te vergroten...
ik heb niks weer gebruikt en heb de kans er ook niet meer voor
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#9
wat vind je er zo lekker aan dan? De energie? De stilte in je hoofd? Of geen emotie voelen?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Er zijn altijd wel redenen om te gebruiken.
Er zijn nog veel meer redenen om ermee te minderen, of zelfs te stoppen.
Het lijkt mij zo'n beetje onze bijdrage, om met deze laatste redenen te proberen om advies te kunnen geven dan wel iig een luisterend oor te kunnen bieden...
m
misskittyLid
01-01-2024, 00:00
#11
WAZA zei:
pas maar op! speed kan je nog eenigzins redelijk snel vanaf komen maar de volgende stap kan zomaar cocaine zijn. blijf daar iig zo ver mogelijk van weg
Klik om te vergroten...
sowieso thanx
m
misskittyLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Er zijn altijd wel redenen om te gebruiken.
Er zijn nog veel meer redenen om ermee te minderen, of zelfs te stoppen.
Het lijkt mij zo'n beetje onze bijdrage, om met deze laatste redenen te proberen om advies te kunnen geven dan wel iig een luisterend oor te kunnen bieden...
Klik om te vergroten...
Dankje
m
misskittyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rivalrie zei:
wat vind je er zo lekker aan dan? De energie? De stilte in je hoofd? Of geen emotie voelen?
Klik om te vergroten...
de energie en vooral de levenslust overal zin aan hebben. bijvoorbeeld knutselen of schilderen met mijn zoon maak ik van die bakjes met allemaal lekkers in. geweldig vond ik dat. en nu nergens zin aan hebben
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
misskitty zei:
ik heb een kind van bijna 3.. heeft iemand tips zodat die extreme drang af komt...!
Klik om te vergroten...
Eerlijk gezegd is dit de allerbeste motivatie die je kan hebben. Als je trek hebt in speed, denk gewoon aan je kind. Dat doe je al en het werkt :wink:

Dat je in de dagen/weken na speed nergens zin in hebt, futloos voelt, angstig bent of dat je misschien zelfs depressieve gevoelens hebt, dat is eigenlijk heel 'normaal'. Dat is wat speed met je doet als het is uitgewerkt. Het is dus belangrijk om die effecten erbij te bedenken als je zin hebt in speed. Het is namelijk makkelijk om te verlangen naar de zorgeloze piek. Maar het diepe dal hoort er ook bij. Dus probeer het geheel van de speed te zien en bedenk erbij welke keuze je voor je kind wil maken. Dan denk ik dat die zin zo gevlogen is.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Je schrijft dat je nu nergens zin in hebt. Had je dat ook voor speed gebruik? If so..er kunnen ook depressieve klachten zijn geweest. Bezoekje aan je huisarts kan nooit kwaad
Dat je lusteloos bent, moe, nergens zin in.
Stel je krijgt anti depressiva, je huisarts heeft geheimhoudingsplicht en aangezien dit je kind niet in gevaar brengt gaat hij het echt niet melden. Eerder word het positief gezien.


Ik herken het wel hoor. Mijn exvriendin heeft ADHD en slikte daarvoor dexamfetamine..Dan waren de mogelijkheden eindeloos

Huishouden doen,.meer geduld met dochter of als ze een driftbui had
Ze ging fluitend en genietend naar de speeltuin en kinderboerderij.

Ze was uiteindelijk gestopt met dex. En is een lange periode heel vlak geweest, somber. Ze moest echt leren weer nuchter te leven en op een andere manier energie te werven.
m
misskittyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mrloverdj zei:
Je schrijft dat je nu nergens zin in hebt. Had je dat ook voor speed gebruik? If so..er kunnen ook depressieve klachten zijn geweest. Bezoekje aan je huisarts kan nooit kwaad
Dat je lusteloos bent, moe, nergens zin in.
Stel je krijgt anti depressiva, je huisarts heeft geheimhoudingsplicht en aangezien dit je kind niet in gevaar brengt gaat hij het echt niet melden. Eerder word het positief gezien.


Ik herken het wel hoor. Mijn exvriendin heeft ADHD en slikte daarvoor dexamfetamine..Dan waren de mogelijkheden eindeloos

Huishouden doen,.meer geduld met dochter of als ze een driftbui had
Ze ging fluitend en genietend naar de speeltuin en kinderboerderij.

Ze was uiteindelijk gestopt met dex. En is een lange periode heel vlak geweest, somber. Ze moest echt leren weer nuchter te leven en op een andere manier energie te werven.
Klik om te vergroten...
dat lijkt me idd heel moeilijk het is bij mij maar 3 keer geweest. en constant in me hoofd als ik nou maar pep had dan was dit mooi en dat mooi bah spookt de hele tijd in me hoofd
m
misskittyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Eerlijk gezegd is dit de allerbeste motivatie die je kan hebben. Als je trek hebt in speed, denk gewoon aan je kind. Dat doe je al en het werkt :wink:

Dat je in de dagen/weken na speed nergens zin in hebt, futloos voelt, angstig bent of dat je misschien zelfs depressieve gevoelens hebt, dat is eigenlijk heel 'normaal'. Dat is wat speed met je doet als het is uitgewerkt. Het is dus belangrijk om die effecten erbij te bedenken als je zin hebt in speed. Het is namelijk makkelijk om te verlangen naar de zorgeloze piek. Maar het diepe dal hoort er ook bij. Dus probeer het geheel van de speed te zien en bedenk erbij welke keuze je voor je kind wil maken. Dan denk ik dat die zin zo gevlogen is.
Klik om te vergroten...
Dankje voor de tips/info.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neo-Shulginist zei:
Eerlijk gezegd is dit de allerbeste motivatie die je kan hebben. Als je trek hebt in speed, denk gewoon aan je kind. Dat doe je al en het werkt :wink:
Klik om te vergroten...
Eens en had ik ook al gepost.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nou ik ga een poging wagen..

Je verteld dat jullie al instanties op jullie dak hebben.
Er is dus al het een en ander wat er speelt..
Zijn jouw partner en jij samen en zoja gebruikt hij ook drugs?.

Wat anderen ook al aangaven, dat je het onderliggende probleem moet aanpakken.
Dus voel je je depressief ga naar de huisarts.
Heb je zo veel aan je hoofd en voel je je lusteloos en uitgeput, ga naar je huisarts.

Ben zelf moeder van 2 kinderen (19 & 21) en ben ruim 8 jaar zwaar verslaafd geweest aan speed.
Mijn relatie was slopend (geestelijk en lichamelijk geweld).
Ik was uitgeput en had mezelf wijsgemaakt dat ik alleen met speed op het zou doorstaan.
We hadden ook veel financiële problemen wat ook nog eens extra veel stress erbij gaf.
Heb destijds wel meerdere pogingen gedaan te stoppen.
Als je een partner hebt die ook gebruikt en niet wil stoppen gaat dit een zware opgave worden.

Speed geeft je wat energie en het vlakt je gevoelens en emoties af.
Je gaat op een gegeven moment in een soort bubbel leven.

Blijf geloven in je eigen kracht!!.

Heb je schulden, zoek hulp
Voel je je depressief of lichamelijk op, ga naar je huisarts.

Zoek hulp voor de onderliggende klachten.
Speed is niet de oplossing!!.

Uiteindelijk worden je emoties afgestompt en krijg je op den duur een depressie die ongekend is.

Ik had het geluk dat mijn dochter op een leeftijd was dat ze aardig zelfstandig was toen ik ging afkicken.
Zodra ze na school was kon ik slapen want veel meer dan dat kon ik niet.
Jouw kind is niet zelfstandig en red zich zekers nog niet alleen.

Blijf er vanaf nu het nog kan !!!.
Nogmaals speed is geen oplossing want alle achterliggende problemen blijven gewoon.
Je zult steeds meer nodig gaan hebben en er steeds minder uit halen.
Probeer de problemen hoe moeilijk ook nu nuchter aan te pakken.
Schaam je niet om hulp te vragen bij instanties, daar zijn ze voor.
Geloof mij, uit ervaring kan ik zeggen..
Als je zwaar verslaafd bent komen al die problemen dubbel zo zwaar en hard aan.

Focus je op de problemen die er nu zijn en pak die aan.
Vertrouw op je eigen innerlijke kracht.
Je kind is het allerbelangrijkste en heeft niks aan een verslaafde ouder.

Onthoud dat jij sterker bent dan de speed!!.
Kijk elke x dat je zon zin hebt in speed naar je kind.
En besef dan dat je je kind er ook bij schaad!!.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Gaan denken aan "hoe lekker speed wel was", en aan de leuke details uit die tijd, is het voorportaal van een terugval triggeren.
Voor mij zeer zeker, omdat je de donkere periodes vergeet en je alleen maar aan de "positieve" details denkt.
Dat is zeker in het begin van een nuchter leven echt een ( in mijn beleving) minder goede zaak.
Gaan ronddraaien in die materie moet je zien te doorbreken.
Je maakt het jezelf ontzettend moeilijk zo.
Mocht je tegen zo'n moment aanlopen, dan probeer om met een klusje doen je aandacht te verzetten naar dat klusje.
Dit werkte bij mij zeer goed.
Iig niet op de bank gaan zitten prakkedenken!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."