Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe help ik mijn moeder?

Hoe help ik mijn moeder?

78 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Wapster zei:
Het is heel lief dat je je moeder wilt helpen, maar kijk alsjeblieft uit dat je er uiteindelijk niet zelf aan onderdoor gaat.

Mijn moeder zit in het beginstadium van korsakov. Hiervoor hoef je niet altijd veel te drinken. Ook 30 jaar 2 glazen per dag en maar een halfjaar overdag erbij drinken kan al funest zijn.

Zelf zit ze in de ontkenning, na 3x kantje boord in het ziekenhuis gaat het nu redelijk. Maar stiekem drinkt ze nog wel. Eigenlijk is ze niet meer in staat zelfstandig te wonen. Heb na een lange strijd icm met problemen in m'n eigen gezin op aanraden van de huisarts alles overgedragen aan verslavingszorg toen ik een burnout kreeg. Alles gaat kapot om je heen.
Klik om te vergroten...
Ik wou dat er een emoticon was om mijn steun voor je uit te spreken. Om je te laten weten dat ik het je zo graag anders had gegund.

Wat enorm heftig voor Je!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Casaan zei:
@De Zandman Ik waardeer jouw houding naar je moeder, absoluut waardevol en ik ben jaloers op hoe dat dat voor jou blijkbaar voelt.
Klik om te vergroten...
Noot : mijn moeder, vrede zij met haar, is al 14 jaar overleden..
Zij was 90 jaar, en maaide het gras zelf, al was zij 90, er zijn maar weinig mensen, die ik ken, die zo goed waren ( voor anderen) dan zij.
Zij cijferde zichzelf altijd weg, en dit heeft haar het leven gekost.
zij werd ziek, maar ging niet naar de ha.
Daardoor werd haar ziekte terminaal, en dat liep verkeerd af.
Ik mis haar nog steeds.
ditzelfde geldt voor mijn vader, deze stierf 5 maanden eerder, in mijn armen.
Dat vergeet ik dus nooit meer. Nee.
Verder,
Iedereen uit mijn familie is overleden by the way.
Ik ben de laatste der Mohicanen.
Als ik er niet meer ben, sterft er een hele tak van de stamboom af.
Al boeit mij dit totaal niet..

Edit.
Ik heb de tekst die hier stond toch maar weggenomen.
Te kenmerkend.
Te direct.
Deze tekst was 100% de waarheid, soms moet je zwijgen...

Iig: Unbeschreiblich weiblich, zou Nina Hagen zeggen!

Ga daar maar eens aanstaan!

Als die knaap laten we zeggen straks 15, 17 jaar oud is, ik ben benieuwd hoe dat de goede richting uit kan blijven gaan...
Casaan zei:
Kan je je bijvoorbeeld situaties voorstellen waarin een moeder schade toebrengt aan haar kinderen? Onbewust of bewust?
Klik om te vergroten...
noot: ja. Ik Helaas wel.
denk hier eens over na:
Een moeder, die verslaafd is aan de horse, vindt die horse belangrijker, dan de voogdij over haar Kids te behouden.
Zo sterk is die verslaving!
En: sexueel misbruik.
dat zijn niet altijd die oudere, vieze mannen. Nee.
helaas niet.
Het loopt weleens anders.
totaal anders, dan dat je gewenst had..

Casaan zei:
En deze loyaliteit die gevoeld wordt voor moeders, geldt die ook voor vaders? Zit daar verschil in?
Klik om te vergroten...
Noot: volgens mij wel.
Hierover zijn de meningen verdeeld, en ik heb mijn visie daarop al in dit topic neergezet.
(Waar ik overigens bij blijf).
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Nasch zei:
Het is juist lief dat je het vanuit het perspectief van beide vrienden bekijkt. Dat gebaar op zich verdient een likeje :blush:
Klik om te vergroten...
Super. Wanneer kan ik beginnen als DF mediator:sweatsmile:
Geintje natuurlijk. Voor jou een kleine posting voor mij doet het heel veel. Geld natuurlijk ook. Voor Zandman.

Ot of niet..ik blijf me verbazen hoe bijzonder dit forum kan zijn.
Geslacht,geaardheid,keuzes, alles.(oke een hoop blank..maar dat is geen opzet) is hier aanwezig.
Soms.liefdevol, soms knallen.soms troef.

Ben geen jaren lid maat het tot nu toe altijd meegemaakt dat 'de' kern eerlijk.soms hecht en respectvol genoeg is.om.hobbeltjes te overwinnen.

En nu hou ik op voor jullie langskomen voor een UC'tje MDMA
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#4
@De Zandman en @Zeehond

Ik mag jullie beiden zeer graag daarom.een uitzondering.om er iets over te zeggen.
Ik lees hier simpelweg een miscommunicatie
@De Zandman heeft het over vader die hun kids schade aanbrengen dmv geweld noem.maar op.. een vader net een bipolair stoornis kan ook zijn kind schaden. Terwijl dst helemaal de bedoeling niet is. Ik denk dat de zandman dat bedoelde met onbewust.
Ik heb het idee zeehond, dat jij je als goede vader aangesproken voelt. Maar zoals ik het begrijp scheerde zandman beslist niet alles vaders over 1 kam!

Dan de moeder..lang leve mijn milde autisme ik kan lezen zonder emotie en invulling..zandman beweert niet dat vaders vaker slecht zijn omdat ze hun kind niet hebben gedragen. Absoluut niets.maat..statistisch gezien komt kindermishandeling in welke vorm dan ook velen malen vaker voor bij mannen.

Ik denk door de vele foute vaders en de moeders die hun kind dragen in 1 alinea te proppen het snel ten prooi kan vallen aan een verkeerde interpretatie. Zeker als er emoties bij komen kijken als vader zijn.


Iedereen communiceert anders. Ik hoop dat ik niet de verkeerde keuze heb gemaakt het even te ontrafelen en mijn visie uit te leggen..de intentie is zeer zeker goed.
N
NaschLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mrloverdj zei:
@De Zandman en @Zeehond

Ik mag jullie beiden zeer graag daarom.een uitzondering.om er iets over te zeggen.
Ik lees hier simpelweg een miscommunicatie
@De Zandman heeft het over vader die hun kids schade aanbrengen dmv geweld noem.maar op.. een vader net een bipolair stoornis kan ook zijn kind schaden. Terwijl dst helemaal de bedoeling niet is. Ik denk dat de zandman dat bedoelde met onbewust.
Ik heb het idee zandman, dat jij je als goede vader aangesproken voelt. Maar zoals ik het begrijp scheerde zandman beslist niet alles vaders over 1 kam!

Dan de moeder..lang leve mijn milde autisme ik kan lezen zonder emotie en invulling..zandman beweert niet dat vaders vaker slecht zijn omdat ze hun kind niet hebben gedragen. Absoluut niets.maat..statistisch gezien komt kindermishandeling in welke vorm dan ook velen malen vaker voor bij mannen.

Ik denk door de vele foute vaders en de moeders die hun kind dragen in 1 alinea te proppen het snel ten prooi kan vallen aan een verkeerde interpretatie. Zeker als er emoties bij komen kijken als vader zijn.


Iedereen communiceert anders. Ik hoop dat ik niet de verkeerde keuze heb gemaakt het even te ontrafelen en mijn visie uit te leggen..de intentie is zeer zeker goed.
Klik om te vergroten...
Het is juist lief dat je het vanuit het perspectief van beide vrienden bekijkt. Dat gebaar op zich verdient een likeje :blush:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mrloverd ziet het goed.
Zo bedoelde ik het.
En: het is lief, dat ze het voor mij opneemt!
Jazeker.
Kleinigheidje: ik heb zelf geen kinderen.
Maar mijn ogen heb ik niet ( nooit) in mijn zak zitten!
W
WapsterLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mrloverdj zei:
Ik wou dat er een emoticon was om mijn steun voor je uit te spreken. Om je te laten weten dat ik het je zo graag anders had gegund.

Wat enorm heftig voor Je!
Klik om te vergroten...
Thanks, maar ben er sterker uitgekomen. Alles gebeurt met een reden.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mrloverdj zei:
Iedereen communiceert anders. Ik hoop dat ik niet de verkeerde keuze heb gemaakt het even te ontrafelen en mijn visie uit te leggen..de intentie is zeer zeker goed.
Klik om te vergroten...
Deze post van jou kunnen zowel @De Zandman als ik natuurlijk alleen maar waarderen.
Voor de goede orde: ik heb zeer veel respect voor @De Zandman en ik reageerde toen ook uit emotie, omdat ik me inderdaad als goede vader aangesproken voelde.
Dat was niet de bedoeling van de Zandman, dat begrijp ik.
Wat kan dit forum op veel momenten toch bijzonder, mooi en verbindend zijn ❤️
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mrloverdj zei:
Super. Wanneer kan ik beginnen als DF mediator:sweatsmile:
Geintje natuurlijk. Voor jou een kleine posting voor mij doet het heel veel. Geld natuurlijk ook. Voor Zandman.

Ot of niet..ik blijf me verbazen hoe bijzonder dit forum kan zijn.
Geslacht,geaardheid,keuzes, alles.(oke een hoop blank..maar dat is geen opzet) is hier aanwezig.
Soms.liefdevol, soms knallen.soms troef.

Ben geen jaren lid maat het tot nu toe altijd meegemaakt dat 'de' kern eerlijk.soms hecht en respectvol genoeg is.om.hobbeltjes te overwinnen.

En nu hou ik op voor jullie langskomen voor een UC'tje MDMA
Klik om te vergroten...
Het grootste gevaar op het forum is het verkeerd interpreteren van teksten en het invullen van de gedachten van de poster , door eigen emotie van de lezer. Hierdoor kan iets veel negatiever lijken dan dat het eigenlijk bedoeld is.

Jij lijkt de gave te hebben dat je tekst correct kunt interpreteren! :)
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wapster zei:
Het is heel lief dat je je moeder wilt helpen, maar kijk alsjeblieft uit dat je er uiteindelijk niet zelf aan onderdoor gaat.

Mijn moeder zit in het beginstadium van korsakov. Hiervoor hoef je niet altijd veel te drinken. Ook 30 jaar 2 glazen per dag en maar een halfjaar overdag erbij drinken kan al funest zijn.

Zelf zit ze in de ontkenning, na 3x kantje boord in het ziekenhuis gaat het nu redelijk. Maar stiekem drinkt ze nog wel. Eigenlijk is ze niet meer in staat zelfstandig te wonen. Heb na een lange strijd icm met problemen in m'n eigen gezin op aanraden van de huisarts alles overgedragen aan verslavingszorg toen ik een burnout kreeg. Alles gaat kapot om je heen.
Klik om te vergroten...
Ja, ik ken het probleem. In mijn familie zit ook een x aantal alcoholisten die na zolang, zoveel drinken, nóg geen hulp willen en ook zie je hun afglijden in vergelijkbare klachten. Dat doet pijn. Zeker omdat de familie zo hecht is.

Echter, een jonger exemplaar, mijn zwager (broer van mijn vriendin). Is inmiddels iets meer dan een maand van de drank af. Hij heeft een aantal dagen intern gezeten ivm delirium tremens, daarna hebben we samen als een team gewerkt om hem weer op het rechte pad te krijgen zonder verslaving. Dat is goed gelukt, de geestelijke verslaving is er nog wel (depressieve klachten). Hij moet iig blijven communiceren met ons, maar daar hebben wij het volste vertrouwen in. Hij woont inmiddels weer in zijn eigen woning.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Rivalrie zei:
Het grootste gevaar op het forum is het verkeerd interpreteren van teksten en het invullen van de gedachten van de poster , door eigen emotie van de lezer. Hierdoor kan iets veel negatiever lijken dan dat het eigenlijk bedoeld is.

Jij lijkt de gave te hebben dat je tekst correct kunt interpreteren! :)
Klik om te vergroten...
Dankjewel Rivalrie.
Fijn dat de.de sfeer beter is en meer waardering word geuit
Ik werd er trouwens op gewezen dat het een iets ouder topic had
. Dat had ik niet door

En nu weer fijn verder forummen:blushing:
W
WapsterLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mrloverdj zei:
Dankjewel Rivalrie.
Fijn dat de.de sfeer beter is en meer waardering word geuit
Ik werd er trouwens op gewezen dat het een iets ouder topic had
. Dat had ik niet door

En nu weer fijn verder forummen:blushing:
Klik om te vergroten...
Dat het een oud bericht is die bovenkwam, is my bad... Ik wilde dat gigantisch hinderlijke lange uitleg en wat wel en niet mag verhaal voor newbies wat boven elke pagina stond weg hebben. Zou verdwijnen na een paar berichten, dus heb paar onderwerpen aangeklikt waar ik wat mee heb of mezelf in herken. En hij is weg nu yeahhh... 🥳🥳🥳
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zeehond zei:
Deze post van jou kunnen zowel @De Zandman als ik natuurlijk alleen maar waarderen.
Voor de goede orde: ik heb zeer veel respect voor @De Zandman en ik reageerde toen ook uit emotie, omdat ik me inderdaad als goede vader aangesproken voelde.
Dat was niet de bedoeling van de Zandman, dat begrijp ik.
Wat kan dit forum op veel momenten toch bijzonder, mooi en verbindend zijn ❤️
Klik om te vergroten...
Absoluut .
@Zeehond:
Ik trek mijn eerdere post tav jouw eerste reactie in.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
Absoluut .
@Zeehond:
Ik trek mijn eerdere post tav jouw eerste reactie in.
Klik om te vergroten...
Beste @De Zandman, dat vind ik een mooi gebaar, maar vanzelfsprekend trek ik mijn post aan jou dan ook terug met mijn emotionele reactie aan jou!

Overigens denk ik dat jij en ik best tegen een stootje kunnen. Via tekst komen dingen vaak anders over dan bedoeld.

@De Zandman, ik lees vaker jouw reacties en weet dat jij een goed mens bent.
Je bent oprecht en authentiek.
Dat wilde ik nog even delen ‘en public’.
❤️
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mooi, dan is deze miscommunicatie rechtgezet, zoals dat hoort!
Respect!
Of ik een goed mens ben?
Ehh...6 jaar en nog wat, niet bepaald...
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Zandman zei:
Noot : mijn moeder, vrede zij met haar, is al 14 jaar overleden..
Zij was 90 jaar, en maaide het gras zelf, al was zij 90, er zijn maar weinig mensen, die ik ken, die zo goed waren ( voor anderen) dan zij.
Zij cijferde zichzelf altijd weg, en dit heeft haar het leven gekost.
zij werd ziek, maar ging niet naar de ha.
Daardoor werd haar ziekte terminaal, en dat liep verkeerd af.
Ik mis haar nog steeds.
ditzelfde geldt voor mijn vader, deze stierf 5 maanden eerder, in mijn armen.
Dat vergeet ik dus nooit meer. Nee.
Verder,
Iedereen uit mijn familie is overleden by the way.
Ik ben de laatste der Mohicanen.
Als ik er niet meer ben, sterft er een hele tak van de stamboom af.
Al boeit mij dit totaal niet..

Edit.
Ik heb de tekst die hier stond toch maar weggenomen.
Te kenmerkend.
Te direct.
Deze tekst was 100% de waarheid, soms moet je zwijgen...

Iig: Unbeschreiblich weiblich, zou Nina Hagen zeggen!

Ga daar maar eens aanstaan!

Als die knaap laten we zeggen straks 15, 17 jaar oud is, ik ben benieuwd hoe dat de goede richting uit kan blijven gaan...

noot: ja. Ik Helaas wel.
denk hier eens over na:
Een moeder, die verslaafd is aan de horse, vindt die horse belangrijker, dan de voogdij over haar Kids te behouden.
Zo sterk is die verslaving!
En: sexueel misbruik.
dat zijn niet altijd die oudere, vieze mannen. Nee.
helaas niet.
Het loopt weleens anders.
totaal anders, dan dat je gewenst had..


Noot: volgens mij wel.
Hierover zijn de meningen verdeeld, en ik heb mijn visie daarop al in dit topic neergezet.
(Waar ik overigens bij blijf).
Klik om te vergroten...
Ik kom hier op terug. Dit lezen en daarna de reacties die volgen op de rest vind ik moeilijk.
Zoals je schrijft, het loopt wel eens anders als gewenst, totaal anders zelfs.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#17
@Jesse Pinkvrouw je laatste bericht hier is van eind januari, hoe gaat het nu met jou en je moeder?
F
FreggleLid
01-01-2024, 00:00
#18
@Jesse Pinkvrouw hoe gaat het nu? Is het bij dat ene drankje gebleven?
w
wonderaliceLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat ben jij een steun voor je moeder, vergeet niet ook jezelf in deze moeilijke situatie... Misschien heb je hier iets aan... Vond zijn vlogs nogal verhelderend vanuit ervaringsperspectief.. Veek Sterkte met de situatie!

Heb hier een screenshot toegevoegd, zijn vlogs zijn te bekijken op facebook.. Verteld vanuit eigen ervaring, ik vond ze erg verhelderend iig...
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben zelf nu 4 jaar met alcohol gestopt, ik deed dat destijds door een fles wijn geopend op tafel te zetten
en die een maand niet aan te raken, en daarna vergieten aan een plant. Dat was 3 maanden nadat ik ook
cold turkey de benzo's kickte in mijn uppie in een caravan midden in de bossen. Die kick vond ik een
stuk lastiger. Dus het kan altijd lastiger :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."