Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe problematisch is mijn gebruik / opname of niet

Hoe problematisch is mijn gebruik / opname of niet

48 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
P
PowerPlantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Dan heb je gewoon een probleem met nuchterheid lijkt mij zo.
Klik om te vergroten...
Dat heb ik ook. Ik ga ook niet zeggen dat het goed met me gaat. Het bier is het eerste waar ik van af wil. Heb namelijk een gastroscopie gehad waaruit blijkt dat ik een ontsteking in mijn slokdarm heb.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lekkie zei:
Het was 12gr nat, heb het nog gewogen. Het zal inderdaad geen beste speed zijn geweest zijn. De dip viel mee helaas erger meegemaakt.
Klik om te vergroten...
Ik heb altijd mijn dip pas enkele dagen na laatste gebruik. Maar nog zoveel te beter voor u !
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Lekkie zei:
Hallo allemaal, Allereerst top dat dit DF bestaat ik heb met plezier vele van jullie berichten gelezen. Misschien zouden jullie mij ook mets iets kunnen helpen. Ik ben nu 31 jaar en mijn eerste ervaring met drugs is op mijn 13e, (blowen) weet het nog goed. Hele middelbare school periode geblowd ongeveer 2/3 joints per dag, mocht ook eigen plantjes hebben van mijn ouders. In mijn studententijd veel geëxperimenteer met harddrugs. Van crack tot ketamine, RC's, etc maar dit leidde nooit tot dagelijks gebruik, wel dronk ik zo'n beetje elke dag.

Nu10 jaar later is mijn gebruik meestal als volgt:
6 halve liters bier per dag en in het weekend meer.
1.3gr amnesia haze 5/6 joints per dag
vapen 10ml 6mg nicotine per dag
1 x per week 1gr coke
4 x per week temazepam 20mg

Verder heb ik de afgelopen dagen speed gebruikt, nauwelijks alcohol of wiet er bij gehad. Maar wel zo'n 7/8 gram weggeharkt in 4 dagen tijd, waarbij ik een uurtje of 3 in totaal geslapen heb. Dit speedgebruik is dus nieuw maar de rest doe ik nu een jaar of 9. Paar maanden geleden een stoppoging gedaan, ik heb toen 2 weken niks gebruikt en toen langzamerhand alles weer gaan gebruiken. Ik zie een opname niet echt zitten en zou het liever zelf doen of op een ambulante manier. Het liefste zou ik willen dat het mij zou lukken om het meeste te laten staan en af en toe nog eens jointje roken, echt helemaal met alles stoppen wil ik niet. Mijn motivatie om te stoppen schommelt momenteel ook weer even heen en weer.

Mijn vraag aan jullie is eigenlijk, hoe zwaar/licht schatten jullie de lichamelijke ontwenningsverschijnselen in? Ik denk dat het wel meevalt heb laatst ook een paar dagen niet gedronken of hou ik mezelf voor de gek.
Klik om te vergroten...
Wat wil je bereiken?
Wil je stoppen met alles.
Sowieso is dat verstandig.maar heeft het ook andere reden..bv teveel effect op je leven/relatie

Als je niet met alles wilt stoppen, wat vind jij recreatief gebruik.en met.welke middelen?

Je staat niet open voor een opname, waarom niet?

Je staat wel open voor ambulante hulp, ik weet zeker dat je daar heel veel aan gaat hebben! De kans dat je je doel bereikt zal hierdoor flink stijgen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lekkie zei:
Dat heb ik ook. Ik ga ook niet zeggen dat het goed met me gaat. Het bier is het eerste waar ik van af wil. Heb namelijk een gastroscopie gehad waaruit blijkt dat ik een ontsteking in mijn slokdarm heb.
Klik om te vergroten...
Ik heb jaren geleden een gastroscopie gehad waaruit bleek dat ik ontstekingen bij de maag (twaalfvingerige darm) heb gehad. Dan moet je eigenlijk echt geen alcohol nuttigen nee.

Goed dat je het in ieder geval inziet dat je een probleem hebt.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Was het niet zo dat rode wijn iets anders bevatte dat goed zou zijn voor je? Antioxidanten dacht ik.
Klik om te vergroten...
Bijna alles wat in de natuur groeit bevat antioxydanten, dus druiven ook. Wat ze er wel niet bij vertellen is
dat heel veel wijnen residu bevatten van gebruikt landbouwgif, en behoorlijk wat ook, zeker de goedkopere
wijnen van grote wijngaardes. Vette afrader voor de gezondheid, bier is nog gezonder, ondanks de suikers.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lekkie zei:
Dat heb ik ook. Ik ga ook niet zeggen dat het goed met me gaat. Het bier is het eerste waar ik van af wil. Heb namelijk een gastroscopie gehad waaruit blijkt dat ik een ontsteking in mijn slokdarm heb.
Klik om te vergroten...
Niet om je angstig te maken maar mijn moeder is overleden aan kanker in dat gebied van het lichaam door de drank. Velen weten niet dat alcohol heel kankerverwekkend is. Darm en lever kanker komt ook veel onder alcoholisten voor. Heel goed dat je er mee wil stoppen. Veel succes!
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Dunne zei:
Niet om je angstig te maken maar mijn moeder is overleden aan kanker in dat gebied van het lichaam door de drank. Velen weten niet dat alcohol heel kankerverwekkend is. Darm en lever kanker komt ook veel onder alcoholisten voor. Heel goed dat je er mee wil stoppen. Veel succes!
Klik om te vergroten...
En behalve die alcohol dus ook die landbouwgiffen.
joop.bnnvara.nl

Franse wijnen staan stijf van landbouwgif - Joop - BNNVARA

Franse consumentenorganisatie doet schokkende ontdekking.
joop.bnnvara.nl joop.bnnvara.nl

Eerlijk gezegd is een leven lang heroine spuiten een stuk gezonder dan dat glaasje wijn.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kwatzakottel zei:
En behalve die alcohol dus ook die landbouwgiffen.
joop.bnnvara.nl

Franse wijnen staan stijf van landbouwgif - Joop - BNNVARA

Franse consumentenorganisatie doet schokkende ontdekking.
joop.bnnvara.nl joop.bnnvara.nl

Eerlijk gezegd is een leven lang heroine spuiten een stuk gezonder dan dat glaasje wijn.
Klik om te vergroten...
Nou dat niet natuurlijk maar gezond is alcohol niet.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Het bier niet schokkend? De ex van mijn zusje nam dagelijks 5-6 halve liters, dat noemden wij een alcoholist. En dat was 'ie ook.
Klik om te vergroten...
Misschien ben ik inderdaad niet het juiste referentiekader..

Maar ik bedoelde ermee te zeggen dat je van de gestelde hoeveelheid waarschijnlijk geen lichamelijke afkickverschijnselen krijgt.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Kwatzakottel zei:
En behalve die alcohol dus ook die landbouwgiffen.
joop.bnnvara.nl

Franse wijnen staan stijf van landbouwgif - Joop - BNNVARA

Franse consumentenorganisatie doet schokkende ontdekking.
joop.bnnvara.nl joop.bnnvara.nl

Eerlijk gezegd is een leven lang heroine spuiten een stuk gezonder dan dat glaasje wijn.
Klik om te vergroten...
Een leven lang heroïne spuiten vergelijken met 1 glas wijn per dag.. is.beslist niet gezonder!

Heroïne verslaafd of aan alcohol.
Kan heroïne minder schade aanbrengen..maar elk persoon is anders..sommige effecten hebben alcoholisten dan weer niet op lange termijn.

Hoe dan ook is het beiden troep, komt niets goeds van.
P
PowerPlantLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kwatzakottel zei:
Goed. Hoe kun je stoppen met 8 substanties door elkaar heen?
Dat kan natuurlijk niet. Als je stopt weet je bij god niet wat de craving veroorzaakt.
Wat ik in het verhaal mis is het waarom. Waarom begon je te blowen op je 13e?
Klik om te vergroten...
Klopt, heb ik expres eruit gelaten. Het psychische gedeelte kom ik nog een keer op terug, daardoor ging deze post maken makkelijker. Bedankt voor de interesse.
P
PowerPlantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mrloverdj zei:
Wat wil je bereiken?
Klik om te vergroten...
Gezond lichaam & geest. Dat ik leer om op een natuurlijke manier met mijn problemen om te gaan. Bijvoorbeeld Sporten, wandelen, mediteren. Als het nu niet goed gaat ben ik snel geneigd om middelen te gebruiken.
Mrloverdj zei:
Wil je stoppen met alles.
Klik om te vergroten...
Ik wil stoppen met all het dagelijks gebruik.
Mrloverdj zei:
Sowieso is dat verstandig. maar heeft het ook andere reden..bv teveel effect op je leven/relatie
Klik om te vergroten...
Het zorgt er voor dat ik minder productief ben en mij vaak terug trek.
Mrloverdj zei:
ls je niet met alles wilt stoppen, wat vind jij recreatief gebruik.en met.welke middelen?
Klik om te vergroten...
4 biertjes en 2 jointjes per week. Maximaal 1 x per 3 maanden LSD.
Mrloverdj zei:
Je staat niet open voor een opname, waarom niet?
Klik om te vergroten...
Ik heb me inmiddels aangemeld bij een kliniek voor een intake gesprek. De wachttijd is erg lang en ik heb mijn twijfels over het programma. Maar heb besloten om het een kans te geven. Ik ben ook op zoek naar alternatieven.
P
PowerPlantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Verder vroeg ik mij af of er mensen zijn die buiten het reguliere circuit zijn afgekickt. Is het bijvoorbeeld gelukt in je eentje? Of kennen jullie misschien particuliere initiatieven? Alternatieven zeg maar.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Dunne zei:
Niet om je angstig te maken maar mijn moeder is overleden aan kanker in dat gebied van het lichaam door de drank. Velen weten niet dat alcohol heel kankerverwekkend is. Darm en lever kanker komt ook veel onder alcoholisten voor.
Klik om te vergroten...
Noot: Dit is idd het geval.
Er bestaan 67 verschillende soorten ziektes, die allemaal direct gelieerd zijn aan het gebruiken van (veel) alcohol.
En er vallen veel ( verkeers) doden door..
Want alcohol is een echte harddrug, het kardinale punt is dat deze maatschappelijk geaccepteerd is, en de overheid vangt er een fikse accijns op, inkomsten dus, voor de staatskas.
Dit is belangrijker voor die lieden van de overheid, dan de gezondheid van de bevolking. Dus, lekker incasseren en toevoegen aan die bodemloze put!
De accijns op sterke drank is ongeveer 6 euro per liter sterke drank van 35% alcohol.
Hoe te sterker, des te hoger de accijns wordt...

Aan TS: Probeer om als eerste te stoppen met die alcohol!
Want je zit op een hellend vlak!
Vervolgens per soort middel desgewenst, langzaam stoppen.
Alle sterkte toegewenst!
P
PowerPlantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Inmiddels een paar weekjes verder en er is een hoop in gang gezet. Ben momenteel bij iemand particulier opgenomen en dit de derde dag. Helemaal gestopt met alcohol, stims, anti-psychotica, anti-depressieva en benzo's. Gedeelte zelf vooraf afgebouwd en de rest hier. Alleen wiet staat nog op het menu en als laatste horde te nemen. Dit zal binnen een paar dagen zijn. Slapen gaat moeizaam en als ik slaap heb ik heftige felle dromen en zit ik vervolgens rechtovereind in bed.

Het is overigens geen normale situatie waar ik zit. Er zijn sjamanen, ceremonies en er is bufo, 5-meo-dmt. Mijn begrip van tijd staat volledig op z'n kop. De ervaring gaat veel langzamer maar het leren gaat veel sneller. Maar niks is een vast gegeven en de vraag doet er minder toe.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
In zo'n kort tijdsbestek stoppen met alles??
Meen je dat?
Je hebt zelf al af gebouwd, maar hoeveel?
Is daar ook een reguliere arts aanwezig?
Sjamanen of niet, maar met nogal wat medicatie mag en kan je niet zomaar ineens stoppen.
Als die arts er niet over waakt, dan vind ik deze aanpak buitengewoon gevaarlijk.
5 Meo DMT??
Nu ja....
We weten allemaal, dat ook de partydrugs, drugs zijn.
Sommige staan reeds op lijst I van de Opiumwet.
Van andere raak je ook al stevig afhankelijk, ofwel flink fucked up.
En dan in die setting ontwennen?
Wie betaalt straks het gelag...en om hoeveel dukaten gaat dat?
Ikzelf zou niet voor deze optie kiezen, als ik idd in ceremonies moet zitten, met sjamanisme op de koop toe....
Sterkte!
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#17
PowerPlant zei:
Verder vroeg ik mij af of er mensen zijn die buiten het reguliere circuit zijn afgekickt. Is het bijvoorbeeld gelukt in je eentje? Of kennen jullie misschien particuliere initiatieven? Alternatieven zeg maar.
Klik om te vergroten...
Ik dronk liters wijn per dag jarenlang en gebruikte daarbij 8mg lorazepam die een arts had voorgeschreven als 'hulpmiddel' om van de alcohol af te raken met als enige resultaat dat ik anderhalf jaar 2 vette verslavingen had. Ik heb beide zonder enige hulp gekickt, moederziel alleen in een caravan in de bossen. Dat is nu een jaar of 4 geleden en niks meer aangeraakt uit die hoek sindsdien, dus ja het kan, en nee, makkelijk was dat niet. Het is zelfs gevaarlijk, dus ga vooral taperen etc.
J
JapieVerslaagdLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik denk dat het meeste wel gezegd is. 6 halve liters bier per dag is echt veel. Je lever heeft onvoldoende tijd om te herstellen. Vitamine b niveau zal ook flink tegenvallen, zelfs als je goed eet. Bij mij was tijdens het drinken de grens weg. En ging ik coke gebruiken als ik te dronken werd. Want dan kon ik nog meer drinken.

Zoals al gezegd is, jij moet een keuze maken.
DM mij als jij wilt. Ik heb meerdere klinieken gezien. Het fijne is dat je daar niet kan kiezen om abstinent te blijven of niet. Je komt er zelf achter wat jouw drug of choice is.

Je moet het zelf beslissen. Heel veel klinieken die 12 stappen toepassen lijken religieus. Vervang het woord God in iets waar jij in geloofd. Wat mij betreft je kleine teen.

Ik kreeg de keus van de politie, nu gedwongen en gesloten of zelf aanmelden bij een kliniek. De keus werd voor gemaakt.

Ambulant kan werken maar er is erg makkelijk om de boel te bedonderen.

Maak je eigen keuze, wat wil je? Ik denk dat je het al weet.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Bij onze AA meetings werd altijd gezegd:
Voor hen, die niet gelovig zijn, kunnen de religieuze woorden worden veranderd in: een zekere sterke macht.
Dat dekte de lading.
f
fffffffffffffffLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
5 Meo DMT??
Nu ja....
We weten allemaal, dat ook de partydrugs, drugs zijn.
Klik om te vergroten...
denk niet dat veel mensen did op een party gaan doen :tearsofjoy:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."