Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe problematisch is mijn gebruik / opname of niet

Hoe problematisch is mijn gebruik / opname of niet

48 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
De boel te bedonderen?
Wie heeftdaar enig voordeel van?
Ik denk: de staat der Nederlanden.
Jijzelf beslist niet.
Dit beduvelen is meer iets in aard van:
Je denkt, dat je naait, maar je naait jezelf !
f
fffffffffffffffLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zandman zei:
5 Meo DMT??
Nu ja....
We weten allemaal, dat ook de partydrugs, drugs zijn.
Klik om te vergroten...
denk niet dat veel mensen did op een party gaan doen :tearsofjoy:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nee. Idd.
Met dat goedje, nee, zeer onverstandig.
f
fffffffffffffffLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
5 Meo DMT??
Nu ja....
We weten allemaal, dat ook de partydrugs, drugs zijn.
Sommige staan reeds op lijst I van de Opiumwet.
Van andere raak je ook al stevig afhankelijk, ofwel flink fucked up.
Klik om te vergroten...
quick goole search, klinkt alsof je niet echt weet waar je over praat. verder zecht Power plant; Er zijn sjamanen, ceremonies en er is bufo.
klink alof hij is goede handen is en in een perfecte plek om dit soort drugs te gebruiken, en hopelijk iets te leren en jezelf te verbeteren.

5-MeO-DMT is thought to have been used as an entheogen by South American shamans for thousands of years.[citation needed] In modern times, both the extracts of the toad venom as well as synthetic powder form are used, primarily via vaporization. Its synthesis and psychoactive effects were documented in Alexander Shulgin's 1997 book TiHKAL ("Tryptamines I Have Known and Loved"). Recent studies have demonstrated its capacity to induce mystical experiences[1] and there is interest in its potential therapeutic effects.

Subjective effects include unity and interconnectedness, time distortion, conceptual thinking, euphoria, and ego loss. 5-MeO-DMT's psychedelic effects are best compared to DMT in intensity (extreme) and duration (very short). However, it differs in that it generally lacks a visual component, is significantly more tactile and euphoric, and produces even stronger transpersonal effects like unity and interconnectedness and ego loss. Additionally, both mental and physical side effects are more often reported with 5-MeO-DMT, which is sometimes described as overwhelming and capable of producing panic attacks, dysphoria, as well as significant nausea and bodily discomfort.

Like other serotonergic psychedelics, 5-MeO-DMT is considered to be non-addictive with a low abuse potential. There are no literature reports of successful attempts to train animals to self-administer 5-MeO-DMT — an animal model predictive of abuse liability — indicating that it does not have the necessary pharmacology to either initiate or maintain dependence.

psychonautwiki.org

5-MeO-DMT

5-Methoxy-N,N-dimethyltryptamine (also known as 5-MeO-DMT) is a naturally-occurring psychedelic substance of the tryptamine class. It is structurally related to DMT and 5-HO-DMT (bufotenin) and is reputed to produce the most powerful and intense psychedelic states within the entire class...
psychonautwiki.org psychonautwiki.org
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bovengenoemde stof, 5 Meo DMT heeft ook een andere naam, Ayahuasca.
Verboden in Nederland iig.
Nu moet ik even nakijken waar deze stof op welke lijst staat..
Ik heb met dit goedje nooit iets gedaan.
Behalve eea bekijken in een documentaire .
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dan dit nog even.
Hoe kom je erbij, "dat het klinkt, alsof hij in goede handen is"?
Bij sjamanen??!
Er zijn ceremonies.
Wat is dit dan voor ceremonie.. ?door een rondspringende verklede halve zot?!
Waar is een werkelijk deskundige op al deze gebieden??
Niets lees ik daarover.
En dan in 1 x met alle stoffen, waaraan je lichaam inmiddels volledig op ingesteld is??
Ik lees niets over de aanwezigheid van een ARTS nondeju. Nul, komma nul!
Verder, als iemand schrijft met een woordgebruik als "zecht" ipv "zegt",
Dat geeft mij een zekere indruk....
Even Googlen zeg je..
Gelul van de bovenste plank!
Ik blijf erbij, dat i k vind, en ik heb verschillende klinieken voor ontwenning gezien, en binnen geweest, dat hier op de omschreven manier zeer gevaarlijk gehandeld wordt.
Hier gaat het om meerdere Jomanda's.
En we weten wat dat " ingestraalde" water plus de behandeling van borstkanker bij wijlen Silvia Millecam, opgeleverd heeft....
Dit is mijn mening, hier sta ik blijvend achter.
Ik kan me zeer kwaad maken over deze vorm van "genezing". Jazeker!

Dit zegt niet, dat ik meteen gelijk heb, maar het is zoals ik dit zie.
C'est ca.
Camerone!
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Bovengenoemde stof, 5 Meo DMT heeft ook een andere naam, Ayahuasca.
Verboden in Nederland iig.
Klik om te vergroten...
5-MeO-DMT is geen ayahuasca. Ayahuasca is de benaming van de thee die gemaakt wordt met een soort boomschors en een klimplant, allebei te vinden in de Amazone. In de boomschors zijn verschillende psychoactieve alkaloïden te vinden in verschillende verhoudingen, maar het betreft hier voornamelijk n,n-DMT. n,n-DMT heeft oraal een hele lage biobeschikbaarheid omdat dit door speciale enzymen (monoamine oxidase, MAO) wordt afgebroken. Daarom de klimplant, die bevat een andere stof die de werking van dat enzym remt, een monoamine oxidase-remmer ookwel MAOi (i van inhibitor).
Twee heel verschillende dingen dus.

EDIT: voor de duidelijkheid nog, 5-MeO-DMT is geen verboden stof in Nederland.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Tegenwoordig is iedereen wel sjamaan, een heilige, wijze, ceremoniemeester, therapet en professionele tripsitters zonder cursussen, enorme ervaring of opleiding. Maar wel goed geld verdienen aan een groepkwetsbaren.

.
Dat soor titeld zonder benodigd papier ids ronduit fraude. Maar dan komen ze ermee weg door de therapeut te omschrijven als 'iemand met therapeutische kwaliteiten die jou. gehele trip kundig zal begeleiden en waarnodig je helpen en bijsturen..


Ik geloof dat er echt goede bestaan. Maar vooral bij imheemsere stammen hebben veel rituelen erbij. Placebo of niet, het heeft er zeker invloed op.

Idealiter moet het uit het kwakzalverhokjje
Ze durfen het nu toch ook aan ketsmine per infuus voor depressie in te zetten.

In Amerika zijn er proeven geweest met exveteranem. 1 had zulke extreme PTSS 2 jaar nikd gezegd geen woord.
In een kliniek met arts oa en monitor MDMA toegediend.

En tien kwam hij los emoties en verhalen. Door ontredderd schuldgevoel was zijn stem geblokkeerd, tot de MDMA 0
Petje af hoe professioneel het verliep. Moet ok wel met zulke trauma's moet te weten hoe bij te sturen indien nodig
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mrloverdj zei:
Tegenwoordig is iedereen wel sjamaan, een heilige, wijze, ceremoniemeester, therapet en professionele tripsitters zonder cursussen, enorme ervaring of opleiding. Maar wel goed geld verdienen aan een groepkwetsbaren.
Klik om te vergroten...
Ja het lijkt me sterk dat hij is opgenomen door mensen die niet weten wat ze doen… Vind het onnodig om er zo snel maar vanuit te gaan dat het onprofessionele lui zijn.
De Zandman zei:
Wat is dit dan voor ceremonie.. ?door een rondspringende verklede halve zot?!
Klik om te vergroten...
Zo bekrompen dit..! Een bufo ceremonie & goeie begeleiding vooraf en erna kan mensen enorm helpen met tal van innerlijke problemen. Het kan ook dienen als hulp bij zelfontwikkeling en spirituele verrijking.
Dat jij daar niet in gelooft mag je helemaal zelf weten natuurlijk, maar ik merk aan de manier waarop je erover praat dat je je er totaal niet in verdiept heb.
P
PowerPlantLid
01-01-2024, 00:00
#10
De discussie die hier nu ontstaat is in principe prima mits beleefd gevoerd natuurlijk! Ik zal ook wat meer duidelijkheid geven over de situatie hier. Wil alleen niet al teveel info geven ivm mijn privacy. Op de achtergrond werken allerlei goed opgeleide psychiaters en psychologen mee uit het reguliere circuit. Ik ben een nuchter type (lol) en ben op een goeie manier sceptisch. Ja er komen visies voorbij waarmee ik minder heb maar ik leer ook veel nieuwe dingen waar ik wel wat aan heb die je in een reguliere kliniek niet zo snel zou leren denk ik. De mensen die mij hier opvangen doen het niet voor het geld. Ik betaal er ook helemaal niks hiervoor. Bufo en Aya zijn intense middelen en inderdaad zeer verschillend. Deze middelen gebruik je niet op recreatieve manier en zijn in mijn visie terecht plant medicijnen en geen drugs. Mijn eerste Ayahuasca ceremonie staat dit weekend gepland! Bufo is iets voor later.

Verder gaat het goed met me. Ik slaap beter en de cravings worden minder. Ik wandel graag met de hond van hier, lees veel boeken en werk in de tuin. Voer gesprekken en kan altijd ventileren wat me bezig houdt. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik hier kan zijn en haal het beste uit twee verschillende werelden.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Rode wijn bevat resveratrol wat onder andere ook goed is voor de darmflora. Echter kan je dan beter gewoon rode druiven eten, die bevatten ook resveratrol zonder het vergif van alcohol erbij.
P
PowerPlantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Dan heb je gewoon een probleem met nuchterheid lijkt mij zo.
Klik om te vergroten...
Dat heb ik ook. Ik ga ook niet zeggen dat het goed met me gaat. Het bier is het eerste waar ik van af wil. Heb namelijk een gastroscopie gehad waaruit blijkt dat ik een ontsteking in mijn slokdarm heb.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Lekkie zei:
Het was 12gr nat, heb het nog gewogen. Het zal inderdaad geen beste speed zijn geweest zijn. De dip viel mee helaas erger meegemaakt.
Klik om te vergroten...
Ik heb altijd mijn dip pas enkele dagen na laatste gebruik. Maar nog zoveel te beter voor u !
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Lekkie zei:
Hallo allemaal, Allereerst top dat dit DF bestaat ik heb met plezier vele van jullie berichten gelezen. Misschien zouden jullie mij ook mets iets kunnen helpen. Ik ben nu 31 jaar en mijn eerste ervaring met drugs is op mijn 13e, (blowen) weet het nog goed. Hele middelbare school periode geblowd ongeveer 2/3 joints per dag, mocht ook eigen plantjes hebben van mijn ouders. In mijn studententijd veel geëxperimenteer met harddrugs. Van crack tot ketamine, RC's, etc maar dit leidde nooit tot dagelijks gebruik, wel dronk ik zo'n beetje elke dag.

Nu10 jaar later is mijn gebruik meestal als volgt:
6 halve liters bier per dag en in het weekend meer.
1.3gr amnesia haze 5/6 joints per dag
vapen 10ml 6mg nicotine per dag
1 x per week 1gr coke
4 x per week temazepam 20mg

Verder heb ik de afgelopen dagen speed gebruikt, nauwelijks alcohol of wiet er bij gehad. Maar wel zo'n 7/8 gram weggeharkt in 4 dagen tijd, waarbij ik een uurtje of 3 in totaal geslapen heb. Dit speedgebruik is dus nieuw maar de rest doe ik nu een jaar of 9. Paar maanden geleden een stoppoging gedaan, ik heb toen 2 weken niks gebruikt en toen langzamerhand alles weer gaan gebruiken. Ik zie een opname niet echt zitten en zou het liever zelf doen of op een ambulante manier. Het liefste zou ik willen dat het mij zou lukken om het meeste te laten staan en af en toe nog eens jointje roken, echt helemaal met alles stoppen wil ik niet. Mijn motivatie om te stoppen schommelt momenteel ook weer even heen en weer.

Mijn vraag aan jullie is eigenlijk, hoe zwaar/licht schatten jullie de lichamelijke ontwenningsverschijnselen in? Ik denk dat het wel meevalt heb laatst ook een paar dagen niet gedronken of hou ik mezelf voor de gek.
Klik om te vergroten...
Wat wil je bereiken?
Wil je stoppen met alles.
Sowieso is dat verstandig.maar heeft het ook andere reden..bv teveel effect op je leven/relatie

Als je niet met alles wilt stoppen, wat vind jij recreatief gebruik.en met.welke middelen?

Je staat niet open voor een opname, waarom niet?

Je staat wel open voor ambulante hulp, ik weet zeker dat je daar heel veel aan gaat hebben! De kans dat je je doel bereikt zal hierdoor flink stijgen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Lekkie zei:
Dat heb ik ook. Ik ga ook niet zeggen dat het goed met me gaat. Het bier is het eerste waar ik van af wil. Heb namelijk een gastroscopie gehad waaruit blijkt dat ik een ontsteking in mijn slokdarm heb.
Klik om te vergroten...
Ik heb jaren geleden een gastroscopie gehad waaruit bleek dat ik ontstekingen bij de maag (twaalfvingerige darm) heb gehad. Dan moet je eigenlijk echt geen alcohol nuttigen nee.

Goed dat je het in ieder geval inziet dat je een probleem hebt.
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Was het niet zo dat rode wijn iets anders bevatte dat goed zou zijn voor je? Antioxidanten dacht ik.
Klik om te vergroten...
Bijna alles wat in de natuur groeit bevat antioxydanten, dus druiven ook. Wat ze er wel niet bij vertellen is
dat heel veel wijnen residu bevatten van gebruikt landbouwgif, en behoorlijk wat ook, zeker de goedkopere
wijnen van grote wijngaardes. Vette afrader voor de gezondheid, bier is nog gezonder, ondanks de suikers.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Lekkie zei:
Dat heb ik ook. Ik ga ook niet zeggen dat het goed met me gaat. Het bier is het eerste waar ik van af wil. Heb namelijk een gastroscopie gehad waaruit blijkt dat ik een ontsteking in mijn slokdarm heb.
Klik om te vergroten...
Niet om je angstig te maken maar mijn moeder is overleden aan kanker in dat gebied van het lichaam door de drank. Velen weten niet dat alcohol heel kankerverwekkend is. Darm en lever kanker komt ook veel onder alcoholisten voor. Heel goed dat je er mee wil stoppen. Veel succes!
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Dunne zei:
Niet om je angstig te maken maar mijn moeder is overleden aan kanker in dat gebied van het lichaam door de drank. Velen weten niet dat alcohol heel kankerverwekkend is. Darm en lever kanker komt ook veel onder alcoholisten voor. Heel goed dat je er mee wil stoppen. Veel succes!
Klik om te vergroten...
En behalve die alcohol dus ook die landbouwgiffen.
joop.bnnvara.nl

Franse wijnen staan stijf van landbouwgif - Joop - BNNVARA

Franse consumentenorganisatie doet schokkende ontdekking.
joop.bnnvara.nl joop.bnnvara.nl

Eerlijk gezegd is een leven lang heroine spuiten een stuk gezonder dan dat glaasje wijn.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kwatzakottel zei:
En behalve die alcohol dus ook die landbouwgiffen.
joop.bnnvara.nl

Franse wijnen staan stijf van landbouwgif - Joop - BNNVARA

Franse consumentenorganisatie doet schokkende ontdekking.
joop.bnnvara.nl joop.bnnvara.nl

Eerlijk gezegd is een leven lang heroine spuiten een stuk gezonder dan dat glaasje wijn.
Klik om te vergroten...
Nou dat niet natuurlijk maar gezond is alcohol niet.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Het bier niet schokkend? De ex van mijn zusje nam dagelijks 5-6 halve liters, dat noemden wij een alcoholist. En dat was 'ie ook.
Klik om te vergroten...
Misschien ben ik inderdaad niet het juiste referentiekader..

Maar ik bedoelde ermee te zeggen dat je van de gestelde hoeveelheid waarschijnlijk geen lichamelijke afkickverschijnselen krijgt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."