Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe problematisch is mijn gebruik / opname of niet

Hoe problematisch is mijn gebruik / opname of niet

48 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Dunne zei:
Niet om je angstig te maken maar mijn moeder is overleden aan kanker in dat gebied van het lichaam door de drank. Velen weten niet dat alcohol heel kankerverwekkend is. Darm en lever kanker komt ook veel onder alcoholisten voor. Heel goed dat je er mee wil stoppen. Veel succes!
Klik om te vergroten...
En behalve die alcohol dus ook die landbouwgiffen.
joop.bnnvara.nl

Franse wijnen staan stijf van landbouwgif - Joop - BNNVARA

Franse consumentenorganisatie doet schokkende ontdekking.
joop.bnnvara.nl joop.bnnvara.nl

Eerlijk gezegd is een leven lang heroine spuiten een stuk gezonder dan dat glaasje wijn.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kwatzakottel zei:
En behalve die alcohol dus ook die landbouwgiffen.
joop.bnnvara.nl

Franse wijnen staan stijf van landbouwgif - Joop - BNNVARA

Franse consumentenorganisatie doet schokkende ontdekking.
joop.bnnvara.nl joop.bnnvara.nl

Eerlijk gezegd is een leven lang heroine spuiten een stuk gezonder dan dat glaasje wijn.
Klik om te vergroten...
Nou dat niet natuurlijk maar gezond is alcohol niet.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Het bier niet schokkend? De ex van mijn zusje nam dagelijks 5-6 halve liters, dat noemden wij een alcoholist. En dat was 'ie ook.
Klik om te vergroten...
Misschien ben ik inderdaad niet het juiste referentiekader..

Maar ik bedoelde ermee te zeggen dat je van de gestelde hoeveelheid waarschijnlijk geen lichamelijke afkickverschijnselen krijgt.
P
PowerPlantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hallo allemaal, Allereerst top dat dit DF bestaat ik heb met plezier vele van jullie berichten gelezen. Misschien zouden jullie mij ook mets iets kunnen helpen. Ik ben nu 31 jaar en mijn eerste ervaring met drugs is op mijn 13e, (blowen) weet het nog goed. Hele middelbare school periode geblowd ongeveer 2/3 joints per dag, mocht ook eigen plantjes hebben van mijn ouders. In mijn studententijd veel geëxperimenteer met harddrugs. Van crack tot ketamine, RC's, etc maar dit leidde nooit tot dagelijks gebruik, wel dronk ik zo'n beetje elke dag.

Nu10 jaar later is mijn gebruik meestal als volgt:
6 halve liters bier per dag en in het weekend meer.
1.3gr amnesia haze 5/6 joints per dag
vapen 10ml 6mg nicotine per dag
1 x per week 1gr coke
4 x per week temazepam 20mg

Verder heb ik de afgelopen dagen speed gebruikt, nauwelijks alcohol of wiet er bij gehad. Maar wel zo'n 7/8 gram weggeharkt in 4 dagen tijd, waarbij ik een uurtje of 3 in totaal geslapen heb. Dit speedgebruik is dus nieuw maar de rest doe ik nu een jaar of 9. Paar maanden geleden een stoppoging gedaan, ik heb toen 2 weken niks gebruikt en toen langzamerhand alles weer gaan gebruiken. Ik zie een opname niet echt zitten en zou het liever zelf doen of op een ambulante manier. Het liefste zou ik willen dat het mij zou lukken om het meeste te laten staan en af en toe nog eens jointje roken, echt helemaal met alles stoppen wil ik niet. Mijn motivatie om te stoppen schommelt momenteel ook weer even heen en weer.

Mijn vraag aan jullie is eigenlijk, hoe zwaar/licht schatten jullie de lichamelijke ontwenningsverschijnselen in? Ik denk dat het wel meevalt heb laatst ook een paar dagen niet gedronken of hou ik mezelf voor de gek.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lekkie zei:
Hallo allemaal, Allereerst top dat dit DF bestaat ik heb met plezier vele van jullie berichten gelezen. Misschien zouden jullie mij ook mets iets kunnen helpen. Ik ben nu 31 jaar en mijn eerste ervaring met drugs is op mijn 13e, (blowen) weet het nog goed. Hele middelbare school periode geblowd ongeveer 2/3 joints per dag, mocht ook eigen plantjes hebben van mijn ouders. In mijn studententijd veel geëxperimenteer met harddrugs. Van crack tot ketamine, RC's, etc maar dit leidde nooit tot dagelijks gebruik, wel dronk ik zo'n beetje elke dag.

Nu10 jaar later is mijn gebruik meestal als volgt:
6 halve liters bier per dag en in het weekend meer.
1.3gr amnesia haze 5/6 joints per dag
vapen 10ml 6mg nicotine per dag
1 x per week 1gr coke
4 x per week temazepam 20mg

Verder heb ik de afgelopen dagen speed gebruikt, nauwelijks alcohol of wiet er bij gehad. Maar wel zo'n 7/8 gram weggeharkt in 4 dagen tijd, waarbij ik een uurtje of 3 in totaal geslapen heb. Dit speedgebruik is dus nieuw maar de rest doe ik nu een jaar of 9. Paar maanden geleden een stoppoging gedaan, ik heb toen 2 weken niks gebruikt en toen langzamerhand alles weer gaan gebruiken. Ik zie een opname niet echt zitten en zou het liever zelf doen of op een ambulante manier. Het liefste zou ik willen dat het mij zou lukken om het meeste te laten staan en af en toe nog eens jointje roken, echt helemaal met alles stoppen wil ik niet. Mijn motivatie om te stoppen schommelt momenteel ook weer even heen en weer.

Mijn vraag aan jullie is eigenlijk, hoe zwaar/licht schatten jullie de lichamelijke ontwenningsverschijnselen in? Ik denk dat het wel meevalt heb laatst ook een paar dagen niet gedronken of hou ik mezelf voor de gek.
Klik om te vergroten...
Lichamelijk denk ik dat het wel meevalt. Alleen het bier, de nicotine en de temazepam zijn lichamelijk afhankelijk makend. Het bier en de nicotine vind ik niet schokkend. De temazepam kan wellicht voor wat lichte afkickverschijnselen zorgen.

Ik zou mij meer zorgen maken over de geestelijke afhankelijkheid.. Maar ik zit ongeveer in hetzelfde patroon als jij, functioneer goed en heb ook niet de intentie om hierin veel te veranderen.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Op alle vlakken kan je stoppen zonder fysieke ontwenning. Het zal je op dat vlak juist heel snel goed doen!

De ontwenning zal psychisch zijn.
Wat ik verwacht meest last van:
Alcohol- cravings, gewenning
Blowen-gewenning, om leren gaan met nuchter
Coke- missen van de energieke boost, de valkuil van het jezelf gunnen..(1 x per week kan wel) als je het gebruikt met socializen zal je moeten vertrouwen op jezelf dat je ook leuk en goed genoeg bent zonder coke.
Zowiezo dat je zonder kunstmatig energie kan

Temazepam- slaapprobleem zal veel toewijding vragen. Gelukkig gebruik je niet.elke dag.


Als in 1 x stoppen teveel is. Raad ik je sowieso aan je alcohol en blowen te verminderen. En de komende maanden compleet stoppen met coke.

Hou je temazepam op 3 x per week. Kan je daarna naar 2 x of stoppen. Maar stabiliseren als je met de andere drugs afbouwt is niet vreemd en word vaak gedaan.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
En wees voorbereid op een redelijke dip na 7/8gr speed
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
CuriousExplorer zei:
En wees voorbereid op een redelijke dip na 7/8gr speed
Klik om te vergroten...
Ik “schrik” idd meer van de mega hoeveelheid speed en alcohol dan de rest van de drugs.
7/8 gram speed? Ik gok dat sowieso de kwaliteit bagger was want anders is het imo bijna niet mogelijk hier ongeschonden uit te komen zonder tolerantie.
De alcohol hoeveelheid is ook schrikbarend. Dagelijks 12 eenheden drank.... Ik hoop niet dat ts autorijd. 12 bier is niet weg na een nacht slapen.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Dunne zei:
Ik “schrik” idd meer van de mega hoeveelheid speed en alcohol dan de rest van de drugs.
7/8 gram speed? Ik gok dat sowieso de kwaliteit bagger was want anders is het imo bijna niet mogelijk hier ongeschonden uit te komen zonder tolerantie.
Klik om te vergroten...
Het alcoholgedeelte is ook een mega hoeveelheid hoor...Elke dag minstens 3L bier..
Maar ik vermoed dat die 7/8 nat zal geweest zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."