Ja het is die zuipcultuur hier.
Als je elke dag zuipt (en dat noem ik 3 liter wegwerken, dat is niet even lekker een biertje drinken op zijn tijd) dan word je er ook vrij ongevoelig voor. Met 6 halve liters op een dag heb je eigenlijk constant een biertje voor je staan, dat had die ex ook. Dan heb je gewoon een probleem met nuchterheid lijkt mij zo.
Dat 1 biertje per dag goed voor je is, is volgens mij ook een fabeltje. Doe het zelf weleens een week lang, maar voel me echt beter wanneer ik dat niet doe.
Net zoals dat word beweerd dat 1 glas rode wijn goed voor je is
Je hoort vaak dat rode wijn goed is voor de bescherming van hart en bloedvaten. Maar ook dat het kankerverwekkend zou kunnen zijn. Wat is nou waar?
freshhh.nl
Ja er zitten anti oxidanten in en dat is natuurlijk geweldig voor de marketing.
Maar er zitten in heel veel voedingsmiddelen anti oxidanten en daar word het verboden om te beweren dat het kan helpen tegen kanker.
.
Het gaat niet om wat er voor goede stoffen inzit.. maar hoeveel..
Zo zou eieren goed zijn voor je eiwit. Maar dat levert je 7 gram op..en als je uitgaat van 75 per dag..
De hoeveelheid oxidanten is zo verwaarloosbaar in rode wijn. In een echt onderzoek zou je tientallen glazen moeten drinken. Zoveel dat het dodelijk kan zijn..en in die glazen krijg je de gifstoffen ook mee..
Cherry picking.
De overheid verdient goed geld aan alcohol en een politieke partij maakt zichzelf niet populair als het alcohol als harddrugs wil aanduiden.
Maar dat betekent niet dat het geen harddrugs is..het gezegde als je vriend in de sloot springt..spring jij dan ook.
Nee natuurlijk niet je gebruikt je verstand.
Zo zou het ook moeten zijn als je je gebruik vergelijkt met de maatschappelijke norm.