Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe problematisch is mijn gebruik / opname of niet

Hoe problematisch is mijn gebruik / opname of niet

48 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
Flualhamdulillam zei:
Dat jij daar niet in gelooft mag je helemaal zelf weten natuurlijk, maar ik merk aan de manier waarop je erover praat dat je je er totaal niet in verdiept hebt.
Klik om te vergroten...
Welaan.
Dat is nogal een conclusie, die je hier trekt.
En, nog eens volkomen de plank misslaat.

Behandeling met Ayahuasca, is om te beginnen al verboden.
Deze stof mag niet worden ingevoerd al ben je de oppersjamaan zelf.
Er is een "counselor" en sjamaan geweest, die
Ayahuasca heeft willen invoeren, met het doel om ceremonies te kunnen organiseren voor groepen mensen, waarvan hij dacht, dat ze op deze manier van hun klachten af zouden komen...

Helaas pindakaas.
geen toestemming.
Opm : Waarom zou die "verboden clausule" er zijn.? Voor de lol?
Of voor mensen met last van zweetvoeten?!

Verder heb je totaal geen idee, of, en op welke wijze ik ervaren heb, adhv waar ik mijn visie op dit punt gebaseerd hebt.

Sjamanisme, en counselors, waar blijft in deze betreffende kwestie de reguliere, medische verantwoordelijkheid?
Ik vind niets van deze behandeling in casu waarin een bevoegde reguliere medicus, een arts dus, aanwezig is, en die de hele zaak controleert. Zie jij die arts? Ik dus niet.

Ik heb toen ik in (verschillende) klinieken zat, met meerdere mede cliënten gesproken, over deze aanpak, sjamanen, ceremonies e.d.

Iedereen moet zelf weten, wat hij doet.
Als je daarin gelooft, prima! Maar houd dan wel in de gaten, per dagdeel, hoe je je voelt, en welke ontwenning verschijnselen je hebt.
Als je die niet hebt, uitstekend!
8Ik vrees alleen, dat dit maar bij weinigen gebeurt..

Maar nu dit,
mbt deze ontwenningsmethode. Iedereen weet, dat je nooooit ineens moet stoppen met het innemen van anti depressiva, en de andere medicatie waaraan het lichaam gewend is geraakt.

Enig idee, hoe gevaarlijk dat dit is??!

Kennelijk heb je niets daarover gelezen, alvorens jij met commentaar komt...dus kaats ik de bal terug.
Dit in die zin, dat je over deze zaak eerst zelf zou moeten lezen, wat er kan gebeuren als je bovenstaande punten die ik genoemd heb, niet goed in acht neemt.
Er rijst nu bij mij de vraag, wie er nou het meest "bekrompen" is...

Nogmaals, ik heb in veel verslavings zaken en zaakjes, uit eigen ervaring daarin, mijn mening/visie uit gekristalliseerd.
Bon! C'est ca!

Alle sterkte toegewenst aan de TO!
Daar draait het om...!
D
De DunneLid
CuriousExplorer zei:
Het alcoholgedeelte is ook een mega hoeveelheid hoor...Elke dag minstens 3L bier..
Maar ik vermoed dat die 7/8 nat zal geweest zijn.
Klik om te vergroten...
Had mijn post ondertussen ge-edit.
K
KwatzakottelLid
Lekkie zei:
Hallo allemaal, Allereerst top dat dit DF bestaat ik heb met plezier vele van jullie berichten gelezen. Misschien zouden jullie mij ook mets iets kunnen helpen. Ik ben nu 31 jaar en mijn eerste ervaring met drugs is op mijn 13e, (blowen) weet het nog goed. Hele middelbare school periode geblowd ongeveer 2/3 joints per dag, mocht ook eigen plantjes hebben van mijn ouders. In mijn studententijd veel geëxperimenteer met harddrugs. Van crack tot ketamine, RC's, etc maar dit leidde nooit tot dagelijks gebruik, wel dronk ik zo'n beetje elke dag.

Nu10 jaar later is mijn gebruik meestal als volgt:
6 halve liters bier per dag en in het weekend meer.
1.3gr amnesia haze 5/6 joints per dag
vapen 10ml 6mg nicotine per dag
1 x per week 1gr coke
4 x per week temazepam 20mg

Verder heb ik de afgelopen dagen speed gebruikt, nauwelijks alcohol of wiet er bij gehad. Maar wel zo'n 7/8 gram weggeharkt in 4 dagen tijd, waarbij ik een uurtje of 3 in totaal geslapen heb. Dit speedgebruik is dus nieuw maar de rest doe ik nu een jaar of 9. Paar maanden geleden een stoppoging gedaan, ik heb toen 2 weken niks gebruikt en toen langzamerhand alles weer gaan gebruiken. Ik zie een opname niet echt zitten en zou het liever zelf doen of op een ambulante manier. Het liefste zou ik willen dat het mij zou lukken om het meeste te laten staan en af en toe nog eens jointje roken, echt helemaal met alles stoppen wil ik niet. Mijn motivatie om te stoppen schommelt momenteel ook weer even heen en weer.

Mijn vraag aan jullie is eigenlijk, hoe zwaar/licht schatten jullie de lichamelijke ontwenningsverschijnselen in? Ik denk dat het wel meevalt heb laatst ook een paar dagen niet gedronken of hou ik mezelf voor de gek.
Klik om te vergroten...
Goed. Hoe kun je stoppen met 8 substanties door elkaar heen?
Dat kan natuurlijk niet. Als je stopt weet je bij god niet wat de craving veroorzaakt.
Wat ik in het verhaal mis is het waarom. Waarom begon je te blowen op je 13e?
M
MindlessLid
Hardcore_frk zei:
Lichamelijk denk ik dat het wel meevalt. Alleen het bier, de nicotine en de temazepam zijn lichamelijk afhankelijk makend. Het bier en de nicotine vind ik niet schokkend. De temazepam kan wellicht voor wat lichte afkickverschijnselen zorgen.

Ik zou mij meer zorgen maken over de geestelijke afhankelijkheid.. Maar ik zit ongeveer in hetzelfde patroon als jij, functioneer goed en heb ook niet de intentie om hierin veel te veranderen.
Klik om te vergroten...
Het bier niet schokkend? De ex van mijn zusje nam dagelijks 5-6 halve liters, dat noemden wij een alcoholist. En dat was 'ie ook.
D
De DunneLid
Mindless zei:
Het bier niet schokkend? De ex van mijn zusje nam dagelijks 5-6 halve liters, dat noemden wij een alcoholist. En dat was 'ie ook.
Klik om te vergroten...
Alcohol gebruik word sowieso onderschat bij velen. Het is echt een drug die heel slecht voor je is op den duur. Niet bij EEN biertje hoor maar de hoeveelheden worden vaak gebagatelliseerd vind ik. “Heb maar 10 biertjes op” bv.
M
MindlessLid
De Dunne zei:
Alcohol gebruik word sowieso onderschat bij velen. Het is echt een drug die heel slecht voor je is op den duur. Niet bij EEN biertje hoor maar de hoeveelheden worden vaak gebagatelliseerd vind ik. “Heb maar 10 biertjes op” bv.
Klik om te vergroten...
Ja het is die zuipcultuur hier.

Als je elke dag zuipt (en dat noem ik 3 liter wegwerken, dat is niet even lekker een biertje drinken op zijn tijd) dan word je er ook vrij ongevoelig voor. Met 6 halve liters op een dag heb je eigenlijk constant een biertje voor je staan, dat had die ex ook. Dan heb je gewoon een probleem met nuchterheid lijkt mij zo.

Dat 1 biertje per dag goed voor je is, is volgens mij ook een fabeltje. Doe het zelf weleens een week lang, maar voel me echt beter wanneer ik dat niet doe.
D
De DunneLid
Mindless zei:

Als je elke dag zuipt (en dat noem ik 3 liter wegwerken, dat is niet even lekker een biertje drinken op zijn tijd) dan word je er ook vrij ongevoelig voor. Met 6 halve liters op een dag heb je eigenlijk constant een biertje voor je staan, dat had die ex ook. Dan heb je gewoon een probleem met nuchterheid lijkt mij zo.

Dat 1 biertje per dag goed voor je is, is volgens mij ook een fabeltje. Doe het zelf weleens een week lang, maar voel me echt beter wanneer ik dat niet doe.
Klik om te vergroten...
Klopt hoor!
Ze zeiden vroeger dat 1 glas rode wijn per dag gezond was voor je hart en zo. Gelukkig is dat een dikke fabel gebleken. Het zal niet meteen mega slecht zijn dat ene wijntje of biertje maar het worden er vaak meer. Als je in staat bent “normaal” te functioneren met dagelijks 3 liter bier dan heb je flinke gewenning. Dan be je dus bijna 24 uur per dag onder invloed. Misschien moet ts oppassen met cold turkey stoppen. Ineens stoppen met zoveel drank is misschien link.
L
Lid 152247Lid
Mindless zei:

Klik om te vergroten...
Net zoals dat word beweerd dat 1 glas rode wijn goed voor je is

freshhh.nl

Een glas rode wijn per dag: gezond of ongezond? | Freshhh

Je hoort vaak dat rode wijn goed is voor de bescherming van hart en bloedvaten. Maar ook dat het kankerverwekkend zou kunnen zijn. Wat is nou waar?
freshhh.nl freshhh.nl

Ja er zitten anti oxidanten in en dat is natuurlijk geweldig voor de marketing.

Maar er zitten in heel veel voedingsmiddelen anti oxidanten en daar word het verboden om te beweren dat het kan helpen tegen kanker.
.
Het gaat niet om wat er voor goede stoffen inzit.. maar hoeveel..

Zo zou eieren goed zijn voor je eiwit. Maar dat levert je 7 gram op..en als je uitgaat van 75 per dag..

De hoeveelheid oxidanten is zo verwaarloosbaar in rode wijn. In een echt onderzoek zou je tientallen glazen moeten drinken. Zoveel dat het dodelijk kan zijn..en in die glazen krijg je de gifstoffen ook mee..

Cherry picking.

De overheid verdient goed geld aan alcohol en een politieke partij maakt zichzelf niet populair als het alcohol als harddrugs wil aanduiden.

Maar dat betekent niet dat het geen harddrugs is..het gezegde als je vriend in de sloot springt..spring jij dan ook.

Nee natuurlijk niet je gebruikt je verstand.
Zo zou het ook moeten zijn als je je gebruik vergelijkt met de maatschappelijke norm.
M
MindlessLid
De Dunne zei:
Klopt hoor!
Ze zeiden vroeger dat 1 glas rode wijn per dag gezond was voor je hart en zo. Gelukkig is dat een dikke fabel gebleken. Het zal niet meteen mega slecht zijn dat ene wijntje of biertje maar het worden er vaak meer. Als je in staat bent “normaal” te functioneren met dagelijks 3 liter bier dan heb je flinke gewenning. Dan be je dus bijna 24 uur per dag onder invloed. Misschien moet ts oppassen met cold turkey stoppen. Ineens stoppen met zoveel drank is misschien link.
Klik om te vergroten...
Was het niet zo dat rode wijn iets anders bevatte dat goed zou zijn voor je? Antioxidanten dacht ik. Maar dat 1 wijntje per dag goed voor je is, is dus een fabel gebleken?

Dat 1 biertje per dag goed voor je is, lijkt mij in ieder geval een fabel (ben geen wijndrinker). Ik wou het "vroeger" wel graag geloven, zodat ik elke dag na het werk mijn koude biertje (of 2) had. Ik geloof er niets van dat dat gezond is.

@Mrloverdj post er net over :laughing: Even lezen!
D
De DunneLid
Mindless zei:
Maar dat 1 wijntje per dag goed voor je is, is dus een fabel gebleken?
Klik om te vergroten...
Ja dus te lezen na @Mrloverdj post. Het klopt in theorie dus wel van die antioxidanten maar dat ene glas dus niet.

Alcohol is zeker een harddrug. Er is zelfs een onderzoek dat @Roze Olifant tijdje terug postte na een reactie van mij dat als alcohol nu uitgevonden zou worden als nieuwe drug het gelijk bijna bovenaan lijst 1 zou komen te staan en dus verboden. Qua gezondheidsrisico’s, verslavingskans en sociale problematiek.
L
Lid 152247Lid
Mrloverdj zei:
Net zoals dat word beweerd dat 1 glas rode wijn goed voor je is

freshhh.nl

Een glas rode wijn per dag: gezond of ongezond? | Freshhh

Je hoort vaak dat rode wijn goed is voor de bescherming van hart en bloedvaten. Maar ook dat het kankerverwekkend zou kunnen zijn. Wat is nou waar?
freshhh.nl freshhh.nl

Ja er zitten anti oxidanten in en dat is natuurlijk geweldig voor de marketing.

Maar er zitten in heel veel voedingsmiddelen anti oxidanten en daar word het verboden om te beweren dat het kan helpen tegen kanker.
.
Het gaat niet om wat er voor goede stoffen inzit.. maar hoeveel..

Zo zou eieren goed zijn voor je eiwit. Maar dat levert je 7 gram op..en als je uitgaat van 75 per dag..

De hoeveelheid oxidanten is zo verwaarloosbaar in rode wijn. In een echt onderzoek kwam naar voren dat je tientallen glazen moeten drinken. Zoveel dat het dodelijk kan zijn..en in die glazen krijg je de gifstoffen ook mee..

Cherry picking.

De overheid verdient goed geld aan alcohol en een politieke partij maakt zichzelf niet populair als het alcohol als harddrugs wil aanduiden.

Maar dat betekent niet dat het geen harddrugs is..het gezegde als je vriend in de sloot springt..spring jij dan ook.

Nee natuurlijk niet je gebruikt je verstand.
Zo zou het ook moeten zijn als je je gebruik vergelijkt met de maatschappelijke norm.
Klik om te vergroten...
Ik had wat fouten gemaakt. Nu aangepast.
En al die voedingsmiddelen die ook antioxidanten bevatten zijn gewoon niet populair(groentes..) maar bevatten van zichzelf geen gifstoffen..

Er was toch ook een documentaire dat in Amerika het kankerfonds 1 glas rode wijn per dag werd geadviseerd.

Terwijl er heel veel bronnen waren..uitgebreide onderzoeken dat dit niet waar is.

Het kankerfonds weigerde te reageren. En de grootste sponsor bleek de voedingsindustrie te zijn waaronder drank.
M
MindlessLid
Mrloverdj zei:
Ik had wat fouten gemaakt. Nu aangepast.
En al die voedingsmiddelen die ook antioxidanten bevatten zijn gewoon niet populair(groentes..) maar bevatten van zichzelf geen gifstoffen..

Er was toch ook een documentaire dat in Amerika het kankerfonds 1 glas rode wijn per dag werd geadviseerd.

Terwijl er heel veel bronnen waren..uitgebreide onderzoeken dat dit niet waar is.

Het kankerfonds weigerde te reageren. En de grootste sponsor bleek de voedingsindustrie te zijn waaronder drank.
Klik om te vergroten...
Ja, vuile spelletjes worden er gespeeld op die manier. En de bevolking die zich er liever niet teveel in verdiept is daar de dupe van.
P
PowerPlantLid
CuriousExplorer zei:
Het alcoholgedeelte is ook een mega hoeveelheid hoor...Elke dag minstens 3L bier..
Maar ik vermoed dat die 7/8 nat zal geweest zijn.
Klik om te vergroten...
Het was 12gr nat, heb het nog gewogen. Het zal inderdaad geen beste speed zijn geweest zijn. De dip viel mee helaas erger meegemaakt.
P
ProximaLid
Rode wijn bevat resveratrol wat onder andere ook goed is voor de darmflora. Echter kan je dan beter gewoon rode druiven eten, die bevatten ook resveratrol zonder het vergif van alcohol erbij.
P
PowerPlantLid
Mindless zei:
Dan heb je gewoon een probleem met nuchterheid lijkt mij zo.
Klik om te vergroten...
Dat heb ik ook. Ik ga ook niet zeggen dat het goed met me gaat. Het bier is het eerste waar ik van af wil. Heb namelijk een gastroscopie gehad waaruit blijkt dat ik een ontsteking in mijn slokdarm heb.
C
CuriousExplorerLid
Lekkie zei:
Het was 12gr nat, heb het nog gewogen. Het zal inderdaad geen beste speed zijn geweest zijn. De dip viel mee helaas erger meegemaakt.
Klik om te vergroten...
Ik heb altijd mijn dip pas enkele dagen na laatste gebruik. Maar nog zoveel te beter voor u !
L
Lid 152247Lid
Lekkie zei:
Hallo allemaal, Allereerst top dat dit DF bestaat ik heb met plezier vele van jullie berichten gelezen. Misschien zouden jullie mij ook mets iets kunnen helpen. Ik ben nu 31 jaar en mijn eerste ervaring met drugs is op mijn 13e, (blowen) weet het nog goed. Hele middelbare school periode geblowd ongeveer 2/3 joints per dag, mocht ook eigen plantjes hebben van mijn ouders. In mijn studententijd veel geëxperimenteer met harddrugs. Van crack tot ketamine, RC's, etc maar dit leidde nooit tot dagelijks gebruik, wel dronk ik zo'n beetje elke dag.

Nu10 jaar later is mijn gebruik meestal als volgt:
6 halve liters bier per dag en in het weekend meer.
1.3gr amnesia haze 5/6 joints per dag
vapen 10ml 6mg nicotine per dag
1 x per week 1gr coke
4 x per week temazepam 20mg

Verder heb ik de afgelopen dagen speed gebruikt, nauwelijks alcohol of wiet er bij gehad. Maar wel zo'n 7/8 gram weggeharkt in 4 dagen tijd, waarbij ik een uurtje of 3 in totaal geslapen heb. Dit speedgebruik is dus nieuw maar de rest doe ik nu een jaar of 9. Paar maanden geleden een stoppoging gedaan, ik heb toen 2 weken niks gebruikt en toen langzamerhand alles weer gaan gebruiken. Ik zie een opname niet echt zitten en zou het liever zelf doen of op een ambulante manier. Het liefste zou ik willen dat het mij zou lukken om het meeste te laten staan en af en toe nog eens jointje roken, echt helemaal met alles stoppen wil ik niet. Mijn motivatie om te stoppen schommelt momenteel ook weer even heen en weer.

Mijn vraag aan jullie is eigenlijk, hoe zwaar/licht schatten jullie de lichamelijke ontwenningsverschijnselen in? Ik denk dat het wel meevalt heb laatst ook een paar dagen niet gedronken of hou ik mezelf voor de gek.
Klik om te vergroten...
Wat wil je bereiken?
Wil je stoppen met alles.
Sowieso is dat verstandig.maar heeft het ook andere reden..bv teveel effect op je leven/relatie

Als je niet met alles wilt stoppen, wat vind jij recreatief gebruik.en met.welke middelen?

Je staat niet open voor een opname, waarom niet?

Je staat wel open voor ambulante hulp, ik weet zeker dat je daar heel veel aan gaat hebben! De kans dat je je doel bereikt zal hierdoor flink stijgen.
M
MindlessLid
Lekkie zei:
Dat heb ik ook. Ik ga ook niet zeggen dat het goed met me gaat. Het bier is het eerste waar ik van af wil. Heb namelijk een gastroscopie gehad waaruit blijkt dat ik een ontsteking in mijn slokdarm heb.
Klik om te vergroten...
Ik heb jaren geleden een gastroscopie gehad waaruit bleek dat ik ontstekingen bij de maag (twaalfvingerige darm) heb gehad. Dan moet je eigenlijk echt geen alcohol nuttigen nee.

Goed dat je het in ieder geval inziet dat je een probleem hebt.
K
KwatzakottelLid
Mindless zei:
Was het niet zo dat rode wijn iets anders bevatte dat goed zou zijn voor je? Antioxidanten dacht ik.
Klik om te vergroten...
Bijna alles wat in de natuur groeit bevat antioxydanten, dus druiven ook. Wat ze er wel niet bij vertellen is
dat heel veel wijnen residu bevatten van gebruikt landbouwgif, en behoorlijk wat ook, zeker de goedkopere
wijnen van grote wijngaardes. Vette afrader voor de gezondheid, bier is nog gezonder, ondanks de suikers.
D
De DunneLid
Lekkie zei:
Klik om te vergroten...
Niet om je angstig te maken maar mijn moeder is overleden aan kanker in dat gebied van het lichaam door de drank. Velen weten niet dat alcohol heel kankerverwekkend is. Darm en lever kanker komt ook veel onder alcoholisten voor. Heel goed dat je er mee wil stoppen. Veel succes!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."