#1
Welaan.Dat jij daar niet in gelooft mag je helemaal zelf weten natuurlijk, maar ik merk aan de manier waarop je erover praat dat je je er totaal niet in verdiept hebt.
Dat is nogal een conclusie, die je hier trekt.
En, nog eens volkomen de plank misslaat.
Behandeling met Ayahuasca, is om te beginnen al verboden.
Deze stof mag niet worden ingevoerd al ben je de oppersjamaan zelf.
Er is een "counselor" en sjamaan geweest, die
Ayahuasca heeft willen invoeren, met het doel om ceremonies te kunnen organiseren voor groepen mensen, waarvan hij dacht, dat ze op deze manier van hun klachten af zouden komen...
Helaas pindakaas.
geen toestemming.
Opm : Waarom zou die "verboden clausule" er zijn.? Voor de lol?
Of voor mensen met last van zweetvoeten?!
Verder heb je totaal geen idee, of, en op welke wijze ik ervaren heb, adhv waar ik mijn visie op dit punt gebaseerd hebt.
Sjamanisme, en counselors, waar blijft in deze betreffende kwestie de reguliere, medische verantwoordelijkheid?
Ik vind niets van deze behandeling in casu waarin een bevoegde reguliere medicus, een arts dus, aanwezig is, en die de hele zaak controleert. Zie jij die arts? Ik dus niet.
Ik heb toen ik in (verschillende) klinieken zat, met meerdere mede cliënten gesproken, over deze aanpak, sjamanen, ceremonies e.d.
Iedereen moet zelf weten, wat hij doet.
Als je daarin gelooft, prima! Maar houd dan wel in de gaten, per dagdeel, hoe je je voelt, en welke ontwenning verschijnselen je hebt.
Als je die niet hebt, uitstekend!
8Ik vrees alleen, dat dit maar bij weinigen gebeurt..
Maar nu dit,
mbt deze ontwenningsmethode. Iedereen weet, dat je nooooit ineens moet stoppen met het innemen van anti depressiva, en de andere medicatie waaraan het lichaam gewend is geraakt.
Enig idee, hoe gevaarlijk dat dit is??!
Kennelijk heb je niets daarover gelezen, alvorens jij met commentaar komt...dus kaats ik de bal terug.
Dit in die zin, dat je over deze zaak eerst zelf zou moeten lezen, wat er kan gebeuren als je bovenstaande punten die ik genoemd heb, niet goed in acht neemt.
Er rijst nu bij mij de vraag, wie er nou het meest "bekrompen" is...
Nogmaals, ik heb in veel verslavings zaken en zaakjes, uit eigen ervaring daarin, mijn mening/visie uit gekristalliseerd.
Bon! C'est ca!
Alle sterkte toegewenst aan de TO!
Daar draait het om...!