Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe problematisch is mijn gebruik / opname of niet

Hoe problematisch is mijn gebruik / opname of niet

48 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Flualhamdulillam zei:
Dat jij daar niet in gelooft mag je helemaal zelf weten natuurlijk, maar ik merk aan de manier waarop je erover praat dat je je er totaal niet in verdiept hebt.
Klik om te vergroten...
Welaan.
Dat is nogal een conclusie, die je hier trekt.
En, nog eens volkomen de plank misslaat.

Behandeling met Ayahuasca, is om te beginnen al verboden.
Deze stof mag niet worden ingevoerd al ben je de oppersjamaan zelf.
Er is een "counselor" en sjamaan geweest, die
Ayahuasca heeft willen invoeren, met het doel om ceremonies te kunnen organiseren voor groepen mensen, waarvan hij dacht, dat ze op deze manier van hun klachten af zouden komen...

Helaas pindakaas.
geen toestemming.
Opm : Waarom zou die "verboden clausule" er zijn.? Voor de lol?
Of voor mensen met last van zweetvoeten?!

Verder heb je totaal geen idee, of, en op welke wijze ik ervaren heb, adhv waar ik mijn visie op dit punt gebaseerd hebt.

Sjamanisme, en counselors, waar blijft in deze betreffende kwestie de reguliere, medische verantwoordelijkheid?
Ik vind niets van deze behandeling in casu waarin een bevoegde reguliere medicus, een arts dus, aanwezig is, en die de hele zaak controleert. Zie jij die arts? Ik dus niet.

Ik heb toen ik in (verschillende) klinieken zat, met meerdere mede cliënten gesproken, over deze aanpak, sjamanen, ceremonies e.d.

Iedereen moet zelf weten, wat hij doet.
Als je daarin gelooft, prima! Maar houd dan wel in de gaten, per dagdeel, hoe je je voelt, en welke ontwenning verschijnselen je hebt.
Als je die niet hebt, uitstekend!
8Ik vrees alleen, dat dit maar bij weinigen gebeurt..

Maar nu dit,
mbt deze ontwenningsmethode. Iedereen weet, dat je nooooit ineens moet stoppen met het innemen van anti depressiva, en de andere medicatie waaraan het lichaam gewend is geraakt.

Enig idee, hoe gevaarlijk dat dit is??!

Kennelijk heb je niets daarover gelezen, alvorens jij met commentaar komt...dus kaats ik de bal terug.
Dit in die zin, dat je over deze zaak eerst zelf zou moeten lezen, wat er kan gebeuren als je bovenstaande punten die ik genoemd heb, niet goed in acht neemt.
Er rijst nu bij mij de vraag, wie er nou het meest "bekrompen" is...

Nogmaals, ik heb in veel verslavings zaken en zaakjes, uit eigen ervaring daarin, mijn mening/visie uit gekristalliseerd.
Bon! C'est ca!

Alle sterkte toegewenst aan de TO!
Daar draait het om...!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
De boel te bedonderen?
Wie heeftdaar enig voordeel van?
Ik denk: de staat der Nederlanden.
Jijzelf beslist niet.
Dit beduvelen is meer iets in aard van:
Je denkt, dat je naait, maar je naait jezelf !
P
PowerPlantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Inmiddels een paar weekjes verder en er is een hoop in gang gezet. Ben momenteel bij iemand particulier opgenomen en dit de derde dag. Helemaal gestopt met alcohol, stims, anti-psychotica, anti-depressieva en benzo's. Gedeelte zelf vooraf afgebouwd en de rest hier. Alleen wiet staat nog op het menu en als laatste horde te nemen. Dit zal binnen een paar dagen zijn. Slapen gaat moeizaam en als ik slaap heb ik heftige felle dromen en zit ik vervolgens rechtovereind in bed.

Het is overigens geen normale situatie waar ik zit. Er zijn sjamanen, ceremonies en er is bufo, 5-meo-dmt. Mijn begrip van tijd staat volledig op z'n kop. De ervaring gaat veel langzamer maar het leren gaat veel sneller. Maar niks is een vast gegeven en de vraag doet er minder toe.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
In zo'n kort tijdsbestek stoppen met alles??
Meen je dat?
Je hebt zelf al af gebouwd, maar hoeveel?
Is daar ook een reguliere arts aanwezig?
Sjamanen of niet, maar met nogal wat medicatie mag en kan je niet zomaar ineens stoppen.
Als die arts er niet over waakt, dan vind ik deze aanpak buitengewoon gevaarlijk.
5 Meo DMT??
Nu ja....
We weten allemaal, dat ook de partydrugs, drugs zijn.
Sommige staan reeds op lijst I van de Opiumwet.
Van andere raak je ook al stevig afhankelijk, ofwel flink fucked up.
En dan in die setting ontwennen?
Wie betaalt straks het gelag...en om hoeveel dukaten gaat dat?
Ikzelf zou niet voor deze optie kiezen, als ik idd in ceremonies moet zitten, met sjamanisme op de koop toe....
Sterkte!
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#5
PowerPlant zei:
Verder vroeg ik mij af of er mensen zijn die buiten het reguliere circuit zijn afgekickt. Is het bijvoorbeeld gelukt in je eentje? Of kennen jullie misschien particuliere initiatieven? Alternatieven zeg maar.
Klik om te vergroten...
Ik dronk liters wijn per dag jarenlang en gebruikte daarbij 8mg lorazepam die een arts had voorgeschreven als 'hulpmiddel' om van de alcohol af te raken met als enige resultaat dat ik anderhalf jaar 2 vette verslavingen had. Ik heb beide zonder enige hulp gekickt, moederziel alleen in een caravan in de bossen. Dat is nu een jaar of 4 geleden en niks meer aangeraakt uit die hoek sindsdien, dus ja het kan, en nee, makkelijk was dat niet. Het is zelfs gevaarlijk, dus ga vooral taperen etc.
J
JapieVerslaagdLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik denk dat het meeste wel gezegd is. 6 halve liters bier per dag is echt veel. Je lever heeft onvoldoende tijd om te herstellen. Vitamine b niveau zal ook flink tegenvallen, zelfs als je goed eet. Bij mij was tijdens het drinken de grens weg. En ging ik coke gebruiken als ik te dronken werd. Want dan kon ik nog meer drinken.

Zoals al gezegd is, jij moet een keuze maken.
DM mij als jij wilt. Ik heb meerdere klinieken gezien. Het fijne is dat je daar niet kan kiezen om abstinent te blijven of niet. Je komt er zelf achter wat jouw drug of choice is.

Je moet het zelf beslissen. Heel veel klinieken die 12 stappen toepassen lijken religieus. Vervang het woord God in iets waar jij in geloofd. Wat mij betreft je kleine teen.

Ik kreeg de keus van de politie, nu gedwongen en gesloten of zelf aanmelden bij een kliniek. De keus werd voor gemaakt.

Ambulant kan werken maar er is erg makkelijk om de boel te bedonderen.

Maak je eigen keuze, wat wil je? Ik denk dat je het al weet.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bij onze AA meetings werd altijd gezegd:
Voor hen, die niet gelovig zijn, kunnen de religieuze woorden worden veranderd in: een zekere sterke macht.
Dat dekte de lading.
f
fffffffffffffffLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
5 Meo DMT??
Nu ja....
We weten allemaal, dat ook de partydrugs, drugs zijn.
Klik om te vergroten...
denk niet dat veel mensen did op een party gaan doen :tearsofjoy:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nee. Idd.
Met dat goedje, nee, zeer onverstandig.
f
fffffffffffffffLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
5 Meo DMT??
Nu ja....
We weten allemaal, dat ook de partydrugs, drugs zijn.
Sommige staan reeds op lijst I van de Opiumwet.
Van andere raak je ook al stevig afhankelijk, ofwel flink fucked up.
Klik om te vergroten...
quick goole search, klinkt alsof je niet echt weet waar je over praat. verder zecht Power plant; Er zijn sjamanen, ceremonies en er is bufo.
klink alof hij is goede handen is en in een perfecte plek om dit soort drugs te gebruiken, en hopelijk iets te leren en jezelf te verbeteren.

5-MeO-DMT is thought to have been used as an entheogen by South American shamans for thousands of years.[citation needed] In modern times, both the extracts of the toad venom as well as synthetic powder form are used, primarily via vaporization. Its synthesis and psychoactive effects were documented in Alexander Shulgin's 1997 book TiHKAL ("Tryptamines I Have Known and Loved"). Recent studies have demonstrated its capacity to induce mystical experiences[1] and there is interest in its potential therapeutic effects.

Subjective effects include unity and interconnectedness, time distortion, conceptual thinking, euphoria, and ego loss. 5-MeO-DMT's psychedelic effects are best compared to DMT in intensity (extreme) and duration (very short). However, it differs in that it generally lacks a visual component, is significantly more tactile and euphoric, and produces even stronger transpersonal effects like unity and interconnectedness and ego loss. Additionally, both mental and physical side effects are more often reported with 5-MeO-DMT, which is sometimes described as overwhelming and capable of producing panic attacks, dysphoria, as well as significant nausea and bodily discomfort.

Like other serotonergic psychedelics, 5-MeO-DMT is considered to be non-addictive with a low abuse potential. There are no literature reports of successful attempts to train animals to self-administer 5-MeO-DMT — an animal model predictive of abuse liability — indicating that it does not have the necessary pharmacology to either initiate or maintain dependence.

psychonautwiki.org

5-MeO-DMT

5-Methoxy-N,N-dimethyltryptamine (also known as 5-MeO-DMT) is a naturally-occurring psychedelic substance of the tryptamine class. It is structurally related to DMT and 5-HO-DMT (bufotenin) and is reputed to produce the most powerful and intense psychedelic states within the entire class...
psychonautwiki.org psychonautwiki.org
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bovengenoemde stof, 5 Meo DMT heeft ook een andere naam, Ayahuasca.
Verboden in Nederland iig.
Nu moet ik even nakijken waar deze stof op welke lijst staat..
Ik heb met dit goedje nooit iets gedaan.
Behalve eea bekijken in een documentaire .
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dan dit nog even.
Hoe kom je erbij, "dat het klinkt, alsof hij in goede handen is"?
Bij sjamanen??!
Er zijn ceremonies.
Wat is dit dan voor ceremonie.. ?door een rondspringende verklede halve zot?!
Waar is een werkelijk deskundige op al deze gebieden??
Niets lees ik daarover.
En dan in 1 x met alle stoffen, waaraan je lichaam inmiddels volledig op ingesteld is??
Ik lees niets over de aanwezigheid van een ARTS nondeju. Nul, komma nul!
Verder, als iemand schrijft met een woordgebruik als "zecht" ipv "zegt",
Dat geeft mij een zekere indruk....
Even Googlen zeg je..
Gelul van de bovenste plank!
Ik blijf erbij, dat i k vind, en ik heb verschillende klinieken voor ontwenning gezien, en binnen geweest, dat hier op de omschreven manier zeer gevaarlijk gehandeld wordt.
Hier gaat het om meerdere Jomanda's.
En we weten wat dat " ingestraalde" water plus de behandeling van borstkanker bij wijlen Silvia Millecam, opgeleverd heeft....
Dit is mijn mening, hier sta ik blijvend achter.
Ik kan me zeer kwaad maken over deze vorm van "genezing". Jazeker!

Dit zegt niet, dat ik meteen gelijk heb, maar het is zoals ik dit zie.
C'est ca.
Camerone!
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zandman zei:
Bovengenoemde stof, 5 Meo DMT heeft ook een andere naam, Ayahuasca.
Verboden in Nederland iig.
Klik om te vergroten...
5-MeO-DMT is geen ayahuasca. Ayahuasca is de benaming van de thee die gemaakt wordt met een soort boomschors en een klimplant, allebei te vinden in de Amazone. In de boomschors zijn verschillende psychoactieve alkaloïden te vinden in verschillende verhoudingen, maar het betreft hier voornamelijk n,n-DMT. n,n-DMT heeft oraal een hele lage biobeschikbaarheid omdat dit door speciale enzymen (monoamine oxidase, MAO) wordt afgebroken. Daarom de klimplant, die bevat een andere stof die de werking van dat enzym remt, een monoamine oxidase-remmer ookwel MAOi (i van inhibitor).
Twee heel verschillende dingen dus.

EDIT: voor de duidelijkheid nog, 5-MeO-DMT is geen verboden stof in Nederland.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Tegenwoordig is iedereen wel sjamaan, een heilige, wijze, ceremoniemeester, therapet en professionele tripsitters zonder cursussen, enorme ervaring of opleiding. Maar wel goed geld verdienen aan een groepkwetsbaren.

.
Dat soor titeld zonder benodigd papier ids ronduit fraude. Maar dan komen ze ermee weg door de therapeut te omschrijven als 'iemand met therapeutische kwaliteiten die jou. gehele trip kundig zal begeleiden en waarnodig je helpen en bijsturen..


Ik geloof dat er echt goede bestaan. Maar vooral bij imheemsere stammen hebben veel rituelen erbij. Placebo of niet, het heeft er zeker invloed op.

Idealiter moet het uit het kwakzalverhokjje
Ze durfen het nu toch ook aan ketsmine per infuus voor depressie in te zetten.

In Amerika zijn er proeven geweest met exveteranem. 1 had zulke extreme PTSS 2 jaar nikd gezegd geen woord.
In een kliniek met arts oa en monitor MDMA toegediend.

En tien kwam hij los emoties en verhalen. Door ontredderd schuldgevoel was zijn stem geblokkeerd, tot de MDMA 0
Petje af hoe professioneel het verliep. Moet ok wel met zulke trauma's moet te weten hoe bij te sturen indien nodig
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mrloverdj zei:
Tegenwoordig is iedereen wel sjamaan, een heilige, wijze, ceremoniemeester, therapet en professionele tripsitters zonder cursussen, enorme ervaring of opleiding. Maar wel goed geld verdienen aan een groepkwetsbaren.
Klik om te vergroten...
Ja het lijkt me sterk dat hij is opgenomen door mensen die niet weten wat ze doen… Vind het onnodig om er zo snel maar vanuit te gaan dat het onprofessionele lui zijn.
De Zandman zei:
Wat is dit dan voor ceremonie.. ?door een rondspringende verklede halve zot?!
Klik om te vergroten...
Zo bekrompen dit..! Een bufo ceremonie & goeie begeleiding vooraf en erna kan mensen enorm helpen met tal van innerlijke problemen. Het kan ook dienen als hulp bij zelfontwikkeling en spirituele verrijking.
Dat jij daar niet in gelooft mag je helemaal zelf weten natuurlijk, maar ik merk aan de manier waarop je erover praat dat je je er totaal niet in verdiept heb.
P
PowerPlantLid
01-01-2024, 00:00
#16
De discussie die hier nu ontstaat is in principe prima mits beleefd gevoerd natuurlijk! Ik zal ook wat meer duidelijkheid geven over de situatie hier. Wil alleen niet al teveel info geven ivm mijn privacy. Op de achtergrond werken allerlei goed opgeleide psychiaters en psychologen mee uit het reguliere circuit. Ik ben een nuchter type (lol) en ben op een goeie manier sceptisch. Ja er komen visies voorbij waarmee ik minder heb maar ik leer ook veel nieuwe dingen waar ik wel wat aan heb die je in een reguliere kliniek niet zo snel zou leren denk ik. De mensen die mij hier opvangen doen het niet voor het geld. Ik betaal er ook helemaal niks hiervoor. Bufo en Aya zijn intense middelen en inderdaad zeer verschillend. Deze middelen gebruik je niet op recreatieve manier en zijn in mijn visie terecht plant medicijnen en geen drugs. Mijn eerste Ayahuasca ceremonie staat dit weekend gepland! Bufo is iets voor later.

Verder gaat het goed met me. Ik slaap beter en de cravings worden minder. Ik wandel graag met de hond van hier, lees veel boeken en werk in de tuin. Voer gesprekken en kan altijd ventileren wat me bezig houdt. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik hier kan zijn en haal het beste uit twee verschillende werelden.
P
PowerPlantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hallo allemaal, Allereerst top dat dit DF bestaat ik heb met plezier vele van jullie berichten gelezen. Misschien zouden jullie mij ook mets iets kunnen helpen. Ik ben nu 31 jaar en mijn eerste ervaring met drugs is op mijn 13e, (blowen) weet het nog goed. Hele middelbare school periode geblowd ongeveer 2/3 joints per dag, mocht ook eigen plantjes hebben van mijn ouders. In mijn studententijd veel geëxperimenteer met harddrugs. Van crack tot ketamine, RC's, etc maar dit leidde nooit tot dagelijks gebruik, wel dronk ik zo'n beetje elke dag.

Nu10 jaar later is mijn gebruik meestal als volgt:
6 halve liters bier per dag en in het weekend meer.
1.3gr amnesia haze 5/6 joints per dag
vapen 10ml 6mg nicotine per dag
1 x per week 1gr coke
4 x per week temazepam 20mg

Verder heb ik de afgelopen dagen speed gebruikt, nauwelijks alcohol of wiet er bij gehad. Maar wel zo'n 7/8 gram weggeharkt in 4 dagen tijd, waarbij ik een uurtje of 3 in totaal geslapen heb. Dit speedgebruik is dus nieuw maar de rest doe ik nu een jaar of 9. Paar maanden geleden een stoppoging gedaan, ik heb toen 2 weken niks gebruikt en toen langzamerhand alles weer gaan gebruiken. Ik zie een opname niet echt zitten en zou het liever zelf doen of op een ambulante manier. Het liefste zou ik willen dat het mij zou lukken om het meeste te laten staan en af en toe nog eens jointje roken, echt helemaal met alles stoppen wil ik niet. Mijn motivatie om te stoppen schommelt momenteel ook weer even heen en weer.

Mijn vraag aan jullie is eigenlijk, hoe zwaar/licht schatten jullie de lichamelijke ontwenningsverschijnselen in? Ik denk dat het wel meevalt heb laatst ook een paar dagen niet gedronken of hou ik mezelf voor de gek.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lekkie zei:
Hallo allemaal, Allereerst top dat dit DF bestaat ik heb met plezier vele van jullie berichten gelezen. Misschien zouden jullie mij ook mets iets kunnen helpen. Ik ben nu 31 jaar en mijn eerste ervaring met drugs is op mijn 13e, (blowen) weet het nog goed. Hele middelbare school periode geblowd ongeveer 2/3 joints per dag, mocht ook eigen plantjes hebben van mijn ouders. In mijn studententijd veel geëxperimenteer met harddrugs. Van crack tot ketamine, RC's, etc maar dit leidde nooit tot dagelijks gebruik, wel dronk ik zo'n beetje elke dag.

Nu10 jaar later is mijn gebruik meestal als volgt:
6 halve liters bier per dag en in het weekend meer.
1.3gr amnesia haze 5/6 joints per dag
vapen 10ml 6mg nicotine per dag
1 x per week 1gr coke
4 x per week temazepam 20mg

Verder heb ik de afgelopen dagen speed gebruikt, nauwelijks alcohol of wiet er bij gehad. Maar wel zo'n 7/8 gram weggeharkt in 4 dagen tijd, waarbij ik een uurtje of 3 in totaal geslapen heb. Dit speedgebruik is dus nieuw maar de rest doe ik nu een jaar of 9. Paar maanden geleden een stoppoging gedaan, ik heb toen 2 weken niks gebruikt en toen langzamerhand alles weer gaan gebruiken. Ik zie een opname niet echt zitten en zou het liever zelf doen of op een ambulante manier. Het liefste zou ik willen dat het mij zou lukken om het meeste te laten staan en af en toe nog eens jointje roken, echt helemaal met alles stoppen wil ik niet. Mijn motivatie om te stoppen schommelt momenteel ook weer even heen en weer.

Mijn vraag aan jullie is eigenlijk, hoe zwaar/licht schatten jullie de lichamelijke ontwenningsverschijnselen in? Ik denk dat het wel meevalt heb laatst ook een paar dagen niet gedronken of hou ik mezelf voor de gek.
Klik om te vergroten...
Lichamelijk denk ik dat het wel meevalt. Alleen het bier, de nicotine en de temazepam zijn lichamelijk afhankelijk makend. Het bier en de nicotine vind ik niet schokkend. De temazepam kan wellicht voor wat lichte afkickverschijnselen zorgen.

Ik zou mij meer zorgen maken over de geestelijke afhankelijkheid.. Maar ik zit ongeveer in hetzelfde patroon als jij, functioneer goed en heb ook niet de intentie om hierin veel te veranderen.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Op alle vlakken kan je stoppen zonder fysieke ontwenning. Het zal je op dat vlak juist heel snel goed doen!

De ontwenning zal psychisch zijn.
Wat ik verwacht meest last van:
Alcohol- cravings, gewenning
Blowen-gewenning, om leren gaan met nuchter
Coke- missen van de energieke boost, de valkuil van het jezelf gunnen..(1 x per week kan wel) als je het gebruikt met socializen zal je moeten vertrouwen op jezelf dat je ook leuk en goed genoeg bent zonder coke.
Zowiezo dat je zonder kunstmatig energie kan

Temazepam- slaapprobleem zal veel toewijding vragen. Gelukkig gebruik je niet.elke dag.


Als in 1 x stoppen teveel is. Raad ik je sowieso aan je alcohol en blowen te verminderen. En de komende maanden compleet stoppen met coke.

Hou je temazepam op 3 x per week. Kan je daarna naar 2 x of stoppen. Maar stabiliseren als je met de andere drugs afbouwt is niet vreemd en word vaak gedaan.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#20
En wees voorbereid op een redelijke dip na 7/8gr speed

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."