Is er een andere reden dan nieuwsgierigheid om te beginnen met drugs? Denk dat niet eerlijk gezegd.
Die andere redenen zijn er dus wel degelijk!
Ik zal er één hier neerzetten, de rest mogen jullie er bij zetten
Één van de redenen is:
Je zit bij je vrienden en bent al dagenlang in een slecht humeur, of gedeprimeerd zelfs.
Oorzaken zijn er genoeg.
schulden, relatie geklapt, baan verloren en hoe nu verder...enz enz.
En dan komt er een kerel naar je toe, en die zegt: hee kerel, wat is er met jou aan de hand? Ga je wel goed? Ik denk het niet, maarrehh wij, enkele mensen hier, wij hebben dit ook, en wij hebben iets, wat helpt!
Wij roken dan een jointje en dan ziet alles er weer anders uit...
Eens proberen? Het is een soft drug, je wordt er dus niet afhankelijk van!
Nou, wat vind je? Eentje proberen?
Je gaat aan het nadenken, en op een gegeven moment zeg je...geef op dat ding, ik ben het zat, deze mineurstemming...
En je loopt naar buiten met die knaap, en hij doet je voor hoe je dit moet roken.
Het gevolg: Boemmm....
Later leer je mensen kennen, via via, die ook andere drugs nemen.
En hetzelfde herhaalt zich.
Met desastreuze gevolgen.
Zo, dat is één van die andere redenen om te gaan blowen, of ander materiaal te gaan nemen.
Zo heeft een internist mij via mijn ouders aan een zware temesta verslaving geholpen.
Deze gaf die pillen aan mijn moeder, en die zei: hier, neem deze maar, die komen van internist xxxx( naam) van die specialist goddome, van die kleine witte word je rustig, en van die gele kun je goed slapen. Inderdaad.
Voor 3 weken...en later is de pot leeg, en wil je nieuwe.
Dan kom je erachter wat voor kutzooi dat dit is.
Kwetsbaar als ik toen was, heeft dit een enorme berg van ellende opgeleverd.
Zo kan dat dus gaan.
En zeg nou niet, mij overkomt dit niet, want dan zit je te zwammen.
Als je erg kwetsbaar bent, is dit zo gebeurd!
Jazeker...